Miksi jaksatte pitää tylsää ja superyleistä sukunimeä esim. Korhonen, Hämäläinen, Nieminen...
Kommentit (81)
Mulla oli hyvin harvinainen (supisuomalainen) sukunimi ja se oli ihan kamalaa! Ensinnäkään en jaksanut sitä, että se piti aina tavata ja silti se oli lähes aina kirjoitettu väärin. Mulla ei myöskään ollut yhtään kaimaa.
Naimisiin mennessäni otin miehen tavisnimen ja tästä en kyllä luovu vaikka joskus ero tulisi. On ihanaa saada edes jonkinlainen anonymiteetti ja se kun ei tarvitse kiinnittää mitään huomiota nimen lausumiseen.
Otin isoisoäidin tyttönimen joka oli von-alkuinen.
Kyllä kuulkaas nyt tulee ihan eri tavalla työhaastattelukutsuja ja asiakaspalvelijat kumartaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanutkaan sitä ainaista Heikkistä, vaihdoin nimen von Gyllenbögeliksi niin nyt on kevyt kävellä ja ihmiset kumartelevat kun kuljen ohi.
Onko sulla iso nimikyltti rinnassa, vai mistä ihmiset sut von Gyllenbögeliksi tietää?
On kyltti ja selässä myös. Kyllä kannatti nimenvaihdos.
Mulla on hyvin yleinen etunimi ikäkaudellani, ei top10-suosituin syntymävuosikymmennellä, mutta top20 jo pääsee ja nen-päätteinen sukunimi, jota on yli 2000 ihmisellä. Netistä tai puhelinluettelosta en toistaiseksi ole löytänyt yhtäkään nimikaimaa. Kaikki googlehaut mitä teen nimelläni, ovat sattumia itseeni. Ei niitäkään tosin paljon ole.
Mutta sukunimi pysyy ihan pitämättäkin. Otin miehen nimen, oma alkuperäinen on yleisempi ja sillä löytyykin jo useita henkilöitä. Kerran siis jouduin kaikki paperit vaihtamaan, en tee sitä toiste. Paljon enemmän jaksamista siinä olisi ja pitäisi vielä löytää joku nimi, jota ei ole muilla. Suvustani, mitä voisi ottaa käyttöön, löytyy lähinnä näitä nen-päätteisiä ja yksi rumaruotsinkielinen nimi, sitä en kyllä ottaisi.
Koska saan mielenkiintoa ja vaihtelua elämääni muista asioista kuin nimestäni.
Tässäpä ehdotus. Muutetaan nimet -ov päätteisiksi tulevaisuudessa häämöttävän idän integraatiohankkeen häämöttäessä edessämme.
esim. Korhonenkov, Niinistöv, Nieminenkov
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan tilalle Smith.
Tai Singh. Todella harvinainen.
Inhosin entistä sukunimeäni ja paikkakuntaa. Vaihdoin molemmat ja teen oman elämäni näköisen elämän. Todells tyytyväinen. Samoim olen eronnut kirkosta ja tehnyt muutakin mitä boomerit kauhistelisi. Ai että mä nautin. Suomi on maailman paras maa.
Olin Auvinen ja nain Immosen . Olisiko minun pitänyt hylätä mieheni siksi, ettei tällä ole coolempi sukunimi? .D
Vierailija kirjoitti:
Inhosin entistä sukunimeäni ja paikkakuntaa. Vaihdoin molemmat ja teen oman elämäni näköisen elämän. Todells tyytyväinen. Samoim olen eronnut kirkosta ja tehnyt muutakin mitä boomerit kauhistelisi. Ai että mä nautin. Suomi on maailman paras maa.
Milloin kasvat aikuiseksi? Hellyyttävää lapsellisuutta, pusi pusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nen-loppuinen perusnimi, ei kyllä niin suosittu kuin joku Korhonen mutta reilulla parilla tuhannella on tämä nykyisenä nimenä. Mielestäni sointuu kivasti harvinaisempaan etunimeeni, ja olen niin tottunut ettei ole vaihtaminen tullut koskaan mieleenkään.
Moi Shirley 😁
Ei onneksi :D etunimenikin on ihan suomalaisen kuuloinen.
Korhonen= Bearies,
Heikkinen=Henrys,
Yli-Korkala=Super-Higher
Virtanen=Floodie
Isotalo= Bighouse
Rannanjärvi= Beachlaker beach boy
Sanna Marin = Saint Mary
Siksi otinkin avioituessa mieheni sukunimen. Vapise sukunimihullu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin kasvat aikuiseksi? Hellyyttävää lapsellisuutta, pusi pusi.
Pusi pusi sullekin aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Olin Auvinen ja nain Immosen . Olisiko minun pitänyt hylätä mieheni siksi, ettei tällä ole coolempi sukunimi? .D
Mitä miehen nimi mihinkään liittyy vai naitko hänet jo 40 v sitten jolloin piti ottaa miehen nimi?
Me vaihdettiin sukunimi Corhoseksi.
Onneksi itselläni on hieno sukunimi, Vilén, tosin etunimeni on perinteinen suomalaisen miehen etunimi.
Olen ylpeä sukunimestäni ja kainuulaisista juuristani.
Jos joskus päädyn naimisiin, en aio ottaa miehen sukunimeä.
Lisäksi edellämainittu massaan hukkuminen on plussaa, minullakin on useampi täyskaima vaikka asun melko pienessä kunnassa.
T. Kyllönen
Onko sulla iso nimikyltti rinnassa, vai mistä ihmiset sut von Gyllenbögeliksi tietää?