Miksi jaksatte pitää tylsää ja superyleistä sukunimeä esim. Korhonen, Hämäläinen, Nieminen...
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan tyytyväinen Järvinen.
Hieno nimi.
Entä jos jonkun nimi olisi Kallaveteläinen?
- jaa, oletteko ylä- vai alaveteläisiä?
Tulevana kesänä minusta tuleeki uniikki lumihiutale, jonka sukunimenä on oikea harvinaisuus: Singh.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi itselläni on hieno sukunimi, Vilén, tosin etunimeni on perinteinen suomalaisen miehen etunimi.
Sulo Vilen?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi itselläni on hieno sukunimi, Vilén, tosin etunimeni on perinteinen suomalaisen miehen etunimi.
Minä toivon nyt kädet ja hampaat ristissä, että olet nainen nimeltä Sulo Vilén.
Edellinen kommenttini katosi jonnekin..
Olen siis ylpeä kainuulaisista juuristani enkä missään nimessä halua ottaa miehen sukunimeä, jos joskus naimisiin päätyisinkin.
Massaan hukkuminen on plussaa myös, minulla on useampi täyskaima vaikka asun melko pienessä kaupungissa.
T. Kyllönen
Vierailija kirjoitti:
Hieno 😂 Etunimi varma Sulo?
Mitäs "pitämistä" siinä on, ei vaadi mitään ponnistuksia "pitää" mitä tahansa sukunimeä.
Ei nimi miestä pahenna, jollei mies nimeä. Vaikka kuinka hieno sukunimi olisi jollain, se ei takaa, että henkilö on mitään erikoista, voi olla ihan törppö hienosta sukunimestä huolimatta.
Minusta olisi oudompaa vaihtaa joku omituinen nimi, johon ei ole minkään näköistä suhdetta... Miksi?
Itselläni on sellainen nimi, ettei täyskaimoja ole ja vielä sellainen, joka on aina väärin kirjoitettu, vaikka ei edes ole mitenkään vaikea kirjoitusasultaan, eikä sekään nyt mitenkään erityisen hohdokasta ole.
Olen puhdasrotuinen savolainen joten kyllä se saa näkyä nimessäkin (makkonen)
Aatelkaas. Voin kirjoittaa nimeni jopa tänne ja silti minua ei tunnisteta 😀
Ei mun sukunimi nyt niin yleinen ole, kun alle 2000 kpl Suomessa. Enemmän harmittaa, että ihmiset yhdistää sen jostain syystä outoihin tyyppeihin (jotka joko todella kaukaisia sukulaisia/ ei sukua ollenkaan).
Nus- päätteinen sukunimi oli teininä ikävä. Siitä kuuli vit tuilua kyllästymiseen asti.
Jaa että minun pitäisi olla joku af Kugelschreiber tai von Fittansväd. Ei nappaa sitten yhtään.
T. yks tavallinen Hämäläinen.
Vierailija kirjoitti:
Nus- päätteinen sukunimi oli teininä ikävä. Siitä kuuli vit tuilua kyllästymiseen asti.
Toivottavasti etunimi ei ala A-kirjaimella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Auvinen ja nain Immosen . Olisiko minun pitänyt hylätä mieheni siksi, ettei tällä ole coolempi sukunimi? .D
Mitä miehen nimi mihinkään liittyy vai naitko hänet jo 40 v sitten jolloin piti ottaa miehen nimi?
25 vuotta sitten
Mitä turhaa vaihtamaan, en minäkään ole edes harkinnut.
- Raivo Roosna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulo Vilen?
Perinteinen suomalainen niin veikkaisin pikemminkin Juhanaa.
Ja kyllä Wirtanenkin sekä näyttää että kuulostaa hienommalta kuin Virtanen.