Miksi jaksatte pitää tylsää ja superyleistä sukunimeä esim. Korhonen, Hämäläinen, Nieminen...
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Inhosin entistä sukunimeäni ja paikkakuntaa. Vaihdoin molemmat ja teen oman elämäni näköisen elämän. Todells tyytyväinen. Samoim olen eronnut kirkosta ja tehnyt muutakin mitä boomerit kauhistelisi. Ai että mä nautin. Suomi on maailman paras maa.
Kirkosta eroaminen ei ole "boomereille" vieras asia, eikä luultavasti mikään muukaan juttu, jota oletat heidän kauhistelevan.
Tajuatteko, että nuo nimet on nimenomaan HARVINAISIA globaalisti? Kannattaa katsoa vähän laajemmin. Korhonen, Nieminen ja Järvinen on suorastaan uhanalaisia nimiä verrattuna johonkin Ahmediin, Aliin, Muhammadiin, Smithiin, Anderssoniin, Larssoniin ja niin edelleen. Silti akat jatkaavt ulkomaalaisten miestensä nimiä.
Nimi valitaan ylipäätään aina sukupuolen perusteella, ei itse nimen.
Minulla on kokemusta sekä yleisestä että harvinaisesta sukunimestä. Kyllä minä koen, että se harvinainen on työläämpi, vaikka ihan selvää suomea onkin. Ulkomailla kumpikin ovat yhtä työläitä.
Vierailija kirjoitti:
Me vaihdettiin sukunimi Corhoseksi.
Miksei samantien Corhosexi
Vierailija kirjoitti:
Me vaihdettiin sukunimi Corhoseksi.
Eikö Corhosexy olisi ollut parempi?
Minna Nieminen kirjoitti:
Aatelkaas. Voin kirjoittaa nimeni jopa tänne ja silti minua ei tunnisteta 😀
Ei ole todellista, nyt porukka leuhkii sillä, kuinka taviksia ja massaan hukkuvia ovatkaan 😄
Korhonen on ehkä paras noista "tavallisista", neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Mitä turhaa vaihtamaan, en minäkään ole edes harkinnut.
- Raivo Roosna
Sama.
- Volvo-Markkanen
Vierailija kirjoitti:
Nehän ovat maailman harvinaisimpia nimiä.
Hyvällä itsetunnolla.
Liikaa vaivaa vaihtamisesta, samalla pitää uusia pankkikortit, ajokortit ja kaikki. Ulko-oveenkin uusia nimi.
Vierailija kirjoitti:
Korhonen on ehkä paras noista "tavallisista", neutraali.
Korho tarkoittaa kuuroa. Aika tympeä nimi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellista, nyt porukka leuhkii sillä, kuinka taviksia ja massaan hukkuvia ovatkaan 😄
Tavallinen sukunimi on monelle helpotus, ei kukaan yhdistä jos on joku rikollinen, joka on myös "virtanen". Mutta olepa Siltavuori, Tarkki tai Butt.
Mitä väliä. Sehän on vain sukunimi. Miksi olla jotain muuta, mitä ei ole.
Ei mun sitä tarvitse pitää, se tulee mukana ihan helposti.
Ei sillä ole mitään väliä. En koe myöskään aktiivisesti pitäväni mitään nimeä. Se on jotain mitä on. Enemmän ehkä olisin huolissani ihmisen persoonallisuuden rakenteesta, jolle tavallinen nimi on ongelma. Kiva että olet saanut vaihdettua mieleisen nimen, minusta se olisi täysin turhaa ja vähän noloakin.
Sinun kannataa siis yrittää ymmärtää, että jokin itsellesi tärkeä asia voi monelle muulle olla täysin mitäänsanomaton sivuseikka, jolle ei luoda ajatustakaan.
Auttaako tämä ymmärtämään paremmin meitä Virtasia ja Mäkisiä?
Mitä pitämistä tuossa nyt on. En vaihtanut nimeä edes naimisiin mennessä.
Virtanen Järvinen Mäkinen Lahtinen ovat yleisiä koska sukunimettömät alkoivat ottaa niitä kun sukunimi tuli pakolliseksi. Moni hieno historiallinen nimi hävisi silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen sukunimi on monelle helpotus, ei kukaan yhdistä jos on joku rikollinen, joka on myös "virtanen". Mutta olepa Siltavuori, Tarkki tai Butt.
Kyllä vituttaisi olla Perse :D mieluummin se Korhonen kyllä. Mikseiköhän Lucrezia vaihtanut sukunimeään samalla kuin etunimensä? No, ehkä se tykkää olla perse. Siltavuori on ihan nätti, mutta nyt kyllä aika pilattu.
Yläluokkaan nousseet Roosnat käyttävät nykyään nimeä von Rosen.
Jos nimi on "Väinö Hämäläinen" niin joskus on käytännön vaikeuksia ulkomailla. Esim. suurin osa lentoyhtiöistä on todella tarkkoja siitä että nimi on kirjoitettu oikein lippuun/täsmää passiin.
Käytännöt kuitenkin vaihtelevat, ja jos on vaihdollinen lento (yhtiö vaihtuu välissä) voi eri yhtiöillä olla erilaiset ohjeet.
Esim. lentoyhtiö A:lla "Vaino Hamalainen" mutta yhtiö B:llä Vaenoe Haemaelaeinen", helpompaa jos nimi on vaikka Maija Korhonen ilman ääkkösiä.