Miksi keski-iän ylittäneet naiset katselee brittisarjoja?
Ja aina joku ihannemies heillä joku täysin neverhöörd äijä jostain brittisarjasta ja kun googlaat niin joku ihan ihme kikkarapää jota et ole koskaan nähnytkään?
Kommentit (46)
Keski-iän ylittäneet naiset tietävät mikä on laadukasta. Ja brittisarjat on hyvin tehtyjä ja laadukkaita.
En kuulu kohderyhmään, mutta epäilisin syyn olevan laadussa. Amerikkalainen viihdeteollisuus aliarvioi nykyisin katsojien älykkyyden todella pahoin. Kannattaa katsoa vaikka viimeisimpänä elokuvana Moonfall, niin ymmärrät mitä tarkoitan. Sekopäinen, muita elokuvia imitoiva ja täydellisen typerä käsikirjoitus. Ei ihme, että jopa korealaiset tuotannot alkavat maailmalla herättämään kiinnostusta.
Vierailija kirjoitti:
BBC tekee laatusisältöä, ja moneen makuun. Itse tykkään rikossarjoista ja toiminnasta, mutta löytyy ihan kaikkea saippuasarjoista romantiikkaan myös. Viimeksi katsoin itse Peaky Blindersin (maailmansotien aikaan sijoittuva gangsterisarja) 6. kauden suoraan BBC:n iPlayeristä kun en jaksanut odottaa että tulee joskus Netflixiin. Thomas Shelby on kyllä siinä komeakin joten täytän ilmeisesti kaikki aloituksen kritiikit, tykkään brittisarjoista ja pidän brittimiestä kuumana 😅
Cillian Murphy on irlantilainen, joten ei nyt ehkä ihan mene britistä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan katso ensisijaisesti yksittäisten näyttelijöiden vuoksi vaan laadukkaan työn. Usein brittisarjat ovat myös hyvin rauhallisia verrattuna vaikka amerikkalaisiin. Jotenkin sitä kaipaa mieluummin seesteisyyttä kuin vinhasti vaihtuvaa actionia. Se on jo nähty.
Tuo rauhallisuus on mulle iso juttu. En jaksa sellaista Marvel-tyyppistä jatkuvaa kohellusta ja levotonta ohjausta ja kameratyötä jossa koko ajan kuva heiluu tai pyörii tai seuraa jotain vauhdilla liikkuvaa. Brittisarjoissa, jopa toiminnassa, on paljon rauhallisempi ote.
En tunne tätä sarjaa, mutta olipa kuvottavaa katsottavaa, brittiläiseksi en olisi tunnistanut.
Olen nelikymppinen, mutta olen jo teinistä asti katsonut lähinnä brittisarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan katso ensisijaisesti yksittäisten näyttelijöiden vuoksi vaan laadukkaan työn. Usein brittisarjat ovat myös hyvin rauhallisia verrattuna vaikka amerikkalaisiin. Jotenkin sitä kaipaa mieluummin seesteisyyttä kuin vinhasti vaihtuvaa actionia. Se on jo nähty.
Tuo rauhallisuus on mulle iso juttu. En jaksa sellaista Marvel-tyyppistä jatkuvaa kohellusta ja levotonta ohjausta ja kameratyötä jossa koko ajan kuva heiluu tai pyörii tai seuraa jotain vauhdilla liikkuvaa. Brittisarjoissa, jopa toiminnassa, on paljon rauhallisempi ote.
En tunne tätä sarjaa, mutta olipa kuvottavaa katsottavaa, brittiläiseksi en olisi tunnistanut.
Olen nelikymppinen, mutta olen jo teinistä asti katsonut lähinnä brittisarjoja.
Niin, britit tekee toiminnankin hitaasti. Toisaalta toimintasarjat eivät ole helppo genre, vaikka moni niin tuntuu kuvittelevan. Pelkkä räiskintä ja mätkintä kun on aika tylsää, jos katsoja ei ole mitenkään sitoutunut henkilöhahmoihin eikä toiminta mitenkään tue hahmojen kehitystä. Taboossa Tom Hardyn hahmo ottaa pataan monta kertaa, mutta myös syö vastustajansa maksan tms., harrastaa lähes kuolettavaa sukurutsaa siskonsa kanssa, ja on jonkinlaisessa psykoosissa muuten vaan, ja silti draama on laadukasta ja ajatuksia herättävää, koska tuo toiminta ei tunnu itsetarkoitukselliselta vaan jonkinlaiselta sairaskertomukselta.
Sama tietenkin koskee sek-sikohtauksia. Ovat vaan tylsiä, jos merkitystä ei ole huolella rakennettu.