Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keski-iän ylittäneet naiset katselee brittisarjoja?

Vierailija
29.04.2022 |

Ja aina joku ihannemies heillä joku täysin neverhöörd äijä jostain brittisarjasta ja kun googlaat niin joku ihan ihme kikkarapää jota et ole koskaan nähnytkään?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen brittimiehet, nyt brittisarjat. Onko ap:lla jäänyt esinahan väliin hiekaa, joka siellä kirvelee.

Vierailija
22/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ite katson senvuoksi että:
*EI roisku veri
* EI juuri rutata autoja/ ei rymistellä
*Ei juurikaan tappeluita
* ja se ihana englanti, ei sitä pullamössöjenkki söperrystä
* no on siellä muutama hauskannäköinen mieskin joukossa, mutta se on sivuasia
*ihanat kylämaisemat/ rannikkomaisemat
jaa, tommosta

Samoista syistä minäkin katselen noita brittisarjoja. Ranskalaiset elokuvat ovat myös mieleeni, samoista syistä. Huomattavasti kivempi fiilis noissa kuin jenkkien räiskeessä, tehosteissa ja sliipatuissa hahmoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen brittimiehet, nyt brittisarjat. Onko ap:lla jäänyt esinahan väliin hiekaa, joka siellä kirvelee.

Kyllä. Keskustelet vain minun kanssani. Me kaksi täällä vain. Tää kohtaloako on?

Vierailija
24/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska BBC:n sarjat ovat maailman parhaita.

Ai tädit tykkää BBC:stä?

MIkäpä ettei... jos BBC tekisi BBC-sarjan, varmaan sekin olisi aika laadukas.

Vierailija
25/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä ylittänyt keski-ikää, mutta olen todennut että brittisarjat ovat parempia kuin amerikkalaiset kliseiset takaa-ajo/pyssytys/turpiinveto-sarjat.
Brittisarjoissa on muutakin eikä aina tarvita pyssytystä. Turpiiveto silloin tällöin toki piristää.

Bansheeta (ja ehkä Animal Kingdomia) lukuunottamatta myös paras action on brittien tekemää. Hakematta tulee mieleen esim. Peaky Blinders ja Taboo.

Vierailija
26/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailit otsikossa meidän teinin suosikkinäyttelijän. Paitsi ettei tietenkään ole "nevöhööd". Kaikki suomalaiset eivät vain tunne.

Vierailija
27/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan katso ensisijaisesti yksittäisten näyttelijöiden vuoksi vaan laadukkaan työn. Usein brittisarjat ovat myös hyvin rauhallisia verrattuna vaikka amerikkalaisiin. Jotenkin sitä kaipaa mieluummin seesteisyyttä kuin vinhasti vaihtuvaa actionia. Se on jo nähty.

Vierailija
28/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan niitä katsoo. Mutta ihmettelen katsooko joku oikeasti niitä amerikkalaisia kaahaus- ja räiskintäsarjoja ja elokuvia ja eläviä kuolleita joita illasta toiseen näytetään.

Vierailija
29/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan niitä katsoo. Mutta ihmettelen katsooko joku oikeasti niitä amerikkalaisia kaahaus- ja räiskintäsarjoja ja elokuvia ja eläviä kuolleita joita illasta toiseen näytetään.

Olen keski-ikäinen nainen ja rehellisesti sanottuna pidän enemmän amerikkalaisista sarjoista ja elokuvista yleensä ottaen, en tietenkään kaikista. Toki tykkään myös joistakin brittiohjelmista, mutta niissä usein häiritsee se puhuttu kieli - amerikanenglanti on mun juttu.

Vierailija
30/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuolasin Jack Davenportia jo teini-ikäisenä, kun katsoin Coupling-sarjaa :D

On muuten edelleenkin todella komea ja hauska. Ja sarja oli hyvä.

Vierailija
31/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 mutta en oo jaksanu brittisarjoja enää vuosiin

Vierailija
32/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva, että joku on kiinnostunut keski-iän ylittäneiden naisten elämästä :). Täällä joku jo sanoikin, että ovat rytmiltään mukavan rauhallisia, myös vihreät maisemat ja kuivahko englantilainen huumori viehättävät. Jenkkisarjoissa on myös oma mielenkiintonsa, mutta ehkä näin eurooppalaisena englantilainen kulttuuri tuntuu läheisemmältä.

Ja keski-iän ylittäneet naisethan ovat kulttuurin suurkuluttajia, joten ehkä se ilmenee tässäkin. Enkä ihan ihan näe syy-yhteyttä elämän pielessäolon ja englantilaissarjojen katsomisen välillä. 

Vierailija
33/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät lavastukset ja puvustukset, käsikirjoitukset sekä brittienglanti kaikkine murteineen.

Vierailija
34/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me katsotaan niitä brittidekkarisarjoja mieheni kanssa. Emme tosin ole ylittäneet keski-ikää, vaan olemme keski-ikäisiä.

Äitini (keski-iän ylittänyt) katsoo brittidekkareita siksi, että pitää niistä.

Vahva veikkaukseni onkin, että sarjoja katsotaan siksi, että niistä tykätään.

Vierailija
35/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen ja rehellisesti sanottuna pidän enemmän amerikkalaisista sarjoista ja elokuvista yleensä ottaen, en tietenkään kaikista. Toki tykkään myös joistakin brittiohjelmista, mutta niissä usein häiritsee se puhuttu kieli - amerikanenglanti on mun juttu.

Itseäni tuppaa välillä tökkimään se, että parhaissa amerikkalaisissakin sarjoissa pääosissa on britit tai vähintään aussit. Osalla toki oikein sujuva amerikkalainen aksentti, mutta silti ne kuulostavat aina älykkäämmiltä kuin amerikkalaiset.

Vierailija
36/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä nuorempikin polvi kattelee brittilaisiä  jännitys sarjoja.

Ovat hyvin tehtyjä, juonet toimii ja laatuakin löytyy.

Ne on usein palkitumpia sarjoja, kun Emmyjä jaetaan.

Vierailija
37/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBC tekee laatusisältöä, ja moneen makuun. Itse tykkään rikossarjoista ja toiminnasta, mutta löytyy ihan kaikkea saippuasarjoista romantiikkaan myös. Viimeksi katsoin itse Peaky Blindersin (maailmansotien aikaan sijoittuva gangsterisarja) 6. kauden suoraan BBC:n iPlayeristä kun en jaksanut odottaa että tulee joskus Netflixiin. Thomas Shelby on kyllä siinä komeakin joten täytän ilmeisesti kaikki aloituksen kritiikit, tykkään brittisarjoista ja pidän brittimiestä kuumana 😅

Vierailija
38/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut lapsesta asti brittisarjoja enkä ole vielä keski-ikäinen. Niissä on jotain mukavaa, tulee kotoisa ja rentoutunut olo. Esim. Poirotin tunnarista tulee lapsuusmuistot mieleen ja Pokka pitää katsottiin aina perheen kesken kun olin pieni.

Vierailija
39/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se jäi päälle, kun aloitin lapsena. Koko perhe kerääntyi katsomaan Kyllä Jeeves hoitaa. Kahden kerroksen väkeä tuli uusintana joskus aamulla! (Tulispa taas...). Sitten on tietenkin Pokka pitää, Sherlockin olen ostanut ihan itselleni...

Olet kyllä siitä kiharapästä ihan oikeassa, en pidä Benedictiä muuten mielenkiintoisena mutta Sherlockkina... uhhuh.

Vierailija
40/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan katso ensisijaisesti yksittäisten näyttelijöiden vuoksi vaan laadukkaan työn. Usein brittisarjat ovat myös hyvin rauhallisia verrattuna vaikka amerikkalaisiin. Jotenkin sitä kaipaa mieluummin seesteisyyttä kuin vinhasti vaihtuvaa actionia. Se on jo nähty.

Tuo rauhallisuus on mulle iso juttu. En jaksa sellaista Marvel-tyyppistä jatkuvaa kohellusta ja levotonta ohjausta ja kameratyötä jossa koko ajan kuva heiluu tai pyörii tai seuraa jotain vauhdilla liikkuvaa. Brittisarjoissa, jopa toiminnassa, on paljon rauhallisempi ote.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi