Naapuri kerrostalossa kyttää roskien viemistä niin tarkkaan että pelottaa jo viedä mitään roskikseen
Yksi naapuri on niin tarkka kierrätyksestä että vaikka kuinka huolellisesti lajittelen roskat ja laitan kaikki mahdollisimman hyvin oikeisiin paikkoihin, niin joka kerta kun vien roskia niin pelkään että näkee minut ja on jostain sitä mieltä, että ei ole oikein tehty.Alkaa jo vähän rasittaa. Ollaan siis Helsingissä tosi tiedostavalla alueella, missä tosi huolellisesti lajitellaan biojätteet, kartonki, paperi, sekajäte, lasi, metalli, muovi ja vähän matkan päässä on vielä laajempi valikoima erilaisia kierrätyspisteitä.Olen tosi ympäristötietoinen itsekin ja innokas kierrättäjä ja suurinpiirtein joka aamu Hesarissa on joku juttu miten ihmiset kierrättävät väärin ja mitä pitäisi tehdä.Yritän tehdä parhaani mutta oikeasti jo pelottaa kun vien roskia, että jos törmään tähän naapuriin niin ei kestä kuin pari tuntia kun ala-aulassa on taas lappu jossa moititaan väärin roskia lajittelevia asukkaita.Alkaa jo ahdistaa.
Kommentit (33)
Anna roskat naapurille ja huikkaa poistuessasi, että lajittele sitten paremmin!
Meillä valvoo kamera ja työn hoitaa palkattu roskienlajittelija.
Jos ihmisellä ei ole muuta tehtävää, niin vaikka naapurien roskakyttäys voi olla antoisaa.
Sullo roskat löysien housujen lahkeisiin ja ripottele ne sieltä lenkkeillessä salaa pihalle.
Kirjoita pussin kylkeen: Sisältää sairaalajätettä. Ne kuuluvat sekajätteeseen ja niihinhän kuuluvat myös käytetyt nenäliinat.
Unohda se lappu, saa sen lapun poistaakin parin päivän jälkeen. Ja viet miten viet. Älä pelkää suotta.
Naapurilla kuulostaa olevan jokin pakko-oireinen häiriö.
Kääri matto rullalle ja työnnä toiseen päähän saappaat.
Mä en kiinnittäisi siihen mitään huomiota, siinähän valittaa.
Pyytäkää häntä järjestämään kierrätysinfo kerrostalonne kerhohuoneessa. Antakaa hänelle 15minutes of fame, niin voisi olla mielissään. Voimavarat käyttöön hei!
Hah, asutko Eerikinkadulla?
Siellä mulla oli naapurina tuollainen. Kerrankin hän tuli isännöitsiän kanssa ovelle, kun minä "en ollut lajitellut oikein".
Pahoittelin asiaa, sillä edellisenä päivänä tyttöni, joka oli tuolloin kuusi vuotias, oli vienyt roskat.
Ajattelin hänen siis laittaneen väärin ja menin katsomaan roskiksia.
Siellä oli revittyjä roskia biojätteestä ja helppo oli tunnistaa, ettei ne ollut meidän roskia.
Nauratti, sillä olen varma, että tämä naapuri repi ne itse sinne :)
Vierailija kirjoitti:
Hah, asutko Eerikinkadulla?
Siellä mulla oli naapurina tuollainen. Kerrankin hän tuli isännöitsiän kanssa ovelle, kun minä "en ollut lajitellut oikein".
Pahoittelin asiaa, sillä edellisenä päivänä tyttöni, joka oli tuolloin kuusi vuotias, oli vienyt roskat.
Ajattelin hänen siis laittaneen väärin ja menin katsomaan roskiksia.
Siellä oli revittyjä roskia biojätteestä ja helppo oli tunnistaa, ettei ne ollut meidän roskia.
Nauratti, sillä olen varma, että tämä naapuri repi ne itse sinne :)
Lähellä. Ja pahinta on se, että vaikka kuinka itse yrittäisi tehdä oikein, niin tosiaan suurinpiirtein joka päivä Hesarissa on joku juttu, miten ihmiset oikeasti lajittelevat väärin. Ja ne tiedot muuttuvat jatkuvasti. Sitä ei enää edes tiedä mitä pitäisi tehdä ja sitten tämä yksi on vielä aina kyttäämässä. Kai sitä pitää ryhtyä viemään roskat vain joskus keskellä yötä salassa.
Minä olen ollut jopa vähän edelläkävijä kaveripiirissä lajittelussa. Nyt ei oikein enää kiinnosta, no helpot pahvit, kartongit, biojätteet, lasit, muovit yleensä jaksan. Mutta sellaiset, jotka pitäisi viedä itse tai tilata tajuttoman hintainen nouto, vien isossa mustassa jätesäkissä kylmästi jäteastiaan, jos vaan mahtuu. Näiden jätteiden kuljetus pitäisi olla jotenkin taloissa järjestetty, vaikka sitten vähän maksaisikin. Siis vähän.
Eikö jossain USA:ssa ole systeemi vieläkin, jossa tiettynä päivänä viedään tällaiset tavarat kadun varteen ja kaupunki ne ilmeisesi noutaa, tai joku tarvitseva voi ottaa itselleen.
Ärsyttävää muuten kun jäteastioiden paikkaa muutetaan jatkuvasti katoksessa. Kun varmaan moni menee vähän automaattisesti tutun astian viereen ja heittää pussin jne. sinne. Ja sitten huomaakin, että hups, tämä astia olikin väärä!
Mulla on samanlainen naapuri. Kyttää ihmisten roskat, vieraat, kulkemiset, ostokset, pyykit kuivaushuoneessa yms. Aiheuttaa muutenkin ylimääräistä vaivaa taloyhtiössä, puuttumalla, valittamalla ja vastustamalla ihan joka asiasta. Luultavasti muutkin naapurisi on yhtälailla kyllästyneet tuohon kyylään, joten tuskin kukaan muu noteeraa noita heippalappuja, ole huoleti.
Suosittelen vahvasti muuttoa omakotitaloon ihan mielenrauhan vuoksi. Itseltäni hävisi jumalaton taakka kun lähdin mummoylivoimaisesta talosta, jossa kaikki uudistukset, muutokset ym. oli ihan ylitsepääsemättömän kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Kääri matto rullalle ja työnnä toiseen päähän saappaat.
Repesin tälle! :D
Onkohan kyttä ylentänyt itsensä järjestyksenvalvojaksi?
Ettei vaan peräti taloyhtiön seriffiksi.
Tämän lisäksi aina kun tapaan hänet porraskäytävässä niin moittii jotakuta naapuria.