Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri kerrostalossa kyttää roskien viemistä niin tarkkaan että pelottaa jo viedä mitään roskikseen

Vierailija
28.04.2022 |

Yksi naapuri on niin tarkka kierrätyksestä että vaikka kuinka huolellisesti lajittelen roskat ja laitan kaikki mahdollisimman hyvin oikeisiin paikkoihin, niin joka kerta kun vien roskia niin pelkään että näkee minut ja on jostain sitä mieltä, että ei ole oikein tehty.Alkaa jo vähän rasittaa. Ollaan siis Helsingissä tosi tiedostavalla alueella, missä tosi huolellisesti lajitellaan biojätteet, kartonki, paperi, sekajäte, lasi, metalli, muovi ja vähän matkan päässä on vielä laajempi valikoima erilaisia kierrätyspisteitä.Olen tosi ympäristötietoinen itsekin ja innokas kierrättäjä ja suurinpiirtein joka aamu Hesarissa on joku juttu miten ihmiset kierrättävät väärin ja mitä pitäisi tehdä.Yritän tehdä parhaani mutta oikeasti jo pelottaa kun vien roskia, että jos törmään tähän naapuriin niin ei kestä kuin pari tuntia kun ala-aulassa on taas lappu jossa moititaan väärin roskia lajittelevia asukkaita.Alkaa jo ahdistaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisin sille persettä ja keskisormea perään.

Vierailija
22/33 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä keskaria sille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa sellaiset 5m syvät molukki roskikset, niin kyttääjä ei taatusti käy tutkimassa roskapussienne sisältöjä. Tai sitten laitat sellaisen väripanoksen sinne pussiin, jolloin pussin tonkija näyttää seuraavat 2 viikkoa smurffilta.

Vierailija
24/33 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, asutko Eerikinkadulla?
Siellä mulla oli naapurina tuollainen. Kerrankin hän tuli isännöitsiän kanssa ovelle, kun minä "en ollut lajitellut oikein".
Pahoittelin asiaa, sillä edellisenä päivänä tyttöni, joka oli tuolloin kuusi vuotias, oli vienyt roskat.
Ajattelin hänen siis laittaneen väärin ja menin katsomaan roskiksia.
Siellä oli revittyjä roskia biojätteestä ja helppo oli tunnistaa, ettei ne ollut meidän roskia.
Nauratti, sillä olen varma, että tämä naapuri repi ne itse sinne :)

Lähellä. Ja pahinta on se, että vaikka kuinka itse yrittäisi tehdä oikein, niin tosiaan suurinpiirtein joka päivä Hesarissa on joku juttu, miten ihmiset oikeasti lajittelevat väärin. Ja ne tiedot muuttuvat jatkuvasti. Sitä ei enää edes tiedä mitä pitäisi tehdä ja sitten tämä yksi on vielä aina kyttäämässä. Kai sitä pitää ryhtyä viemään roskat vain joskus keskellä yötä salassa.

Muista poistaa kaikki se, mistä voi tunnistaa sinun roskiksi. Esim. kirjeistä nimi jne.

Vierailija
25/33 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilota roskapussi takin alle ja ota toinen käteen. Ole vievinäsi pussia roskiin, mutta ota piilottamasi pussi esiin ja palaa kahden pussin kanssa asuntoosi. On siinä kyttääjällä ihmettelemistä.

Vierailija
26/33 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy opetella naamioitumaan niin hyvin, että vaikka veisit sinne ruumiinosia, niin et jää kiinni.

Pelkät tekoviikset ei riitä.

Vierailija
27/33 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä aristelet tuollaista sekopäätä? En katselisi tuollaista kyylää hetkeäkään, vaan sanoisin suorat sanat. Joku tolkku hulluillekin!

Vierailija
28/33 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on erityinen roskiskassi, niin kukaan ei näe vaivaa.

Vierailija
29/33 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie roskikseen hirvee määrä jätesäkkejä, joissa on ilmapalloja ja jotain muuta muotoa antavaa. Puhko pallot ja tuo säkit pois käsilaukussasi. Kato syöksyykö naapuri roskikselle tarkistamaan lajittelua.

Vierailija
30/33 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua jos kierrätät oikein, niin ei pitäisi jäädä mistään kiinni. Voit vaikka tarkistaa henkilöltä small talkkina, saako teepussin laittaa biojätteeteen vaikka siinä on metallinen niitti kiinni.

Vierailija
31/33 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkaa kaikki sekajätteeseen. Kiinnitä pussiin lappu, jossa lukee "Lajittele itte tanttara kun ei kerran kelpaa mikään!"

Vierailija
32/33 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussiin jotain limaista, haisevaa ja sotkevaa.

Vierailija
33/33 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakkaa kaikki sekajätteeseen. Kiinnitä pussiin lappu, jossa lukee "Lajittele itte tanttara kun ei kerran kelpaa mikään!"

Tai, "Saa lajitella, kiitos".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan