Onko normaalia haistaa ihmisen voimakas ominaishaju? Kaikissa ei ole tätä, mutta
Etsin tänää työkaveria ympäri taloa ja pian haistoin, että nyt hän on lähellä. Seurasin voimistuvaa hajua ja löysin hänet.
Kommentit (45)
Onneksi joidenkin omaishaju on kuitenkin ihan miellyttävä, vaikka haju sanana on negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain ihmisissä on sellainen hirveä hapantuneen maidon tuoksu. Olen lukenut, että se saattaisi oikeasti liittyä runsaaseen maitotuotteiden käyttöön, ja että erityisesti itäaasialaiset haistavat sen länkkäreistä, koska kaukoidän ruokakulttuureissa ei ole perinteisesti käytetty lehmänmaitoa.
Ne haisee itse kanssa ihan karmeille. Ruokavalio tunkee ihosta läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset haisee lähes aina. Oma isäni tuoksahtaa jotenkin makealle, en tiedä miksi, diabetesta ei ainakaan ole todettu.
Vanhan ihmisen hajun/lemun voi kai estää siten, että syö tyrni- ja/tai macadamiapähkinätuotteita. Olen siis lukenut syistä, joista vanhan ihmisen haju johtuu, ja että tyrni- ja macadamiatuotteissa on muistaakseni omega 7 :aa, mikä jotenkin vaikuttaa estävästi vanhan ihmisen hajuun.
Mikähän mulla mahtaa olla kun iho on alkanut pukata hajua (=rasvaa...?) niskasta ja yläselästä? Kunnon tumma pulsunhaju, joka pinttyy vaatteisiin, eikä meinaa lähteä pesussa. Syön kuitenkin superterveellisesti, olen nuori, enkä käytä mitään lääkkeitä enkä päihteitä. Kellään ideaa?
Tunnistan siskojeni ominaistuoksun. Tytär tuoksuu samalta kuin toinen siskoistani.