Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä kuivausrumpuun voi edes laittaa?

Vierailija
28.04.2022 |

Tuntuu kaikessa olevan ohjeena, että EI SAA laittaa kuivausrumpuun. Kyrpii kuivattaa pyykkiä telineellä kun se on koko ajan tiellä ja koko tila muuttuu lattioita myöten häiritsevän kosteaksi sen kuivauksen aikana.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeitä. Just tuosta syystä mä hommasin kuivauskaapin, sinne voi laittaa ihan kaiken. Ja esim lakanat kuivuu sileiksi eikä sellaisiksi helkkarin naruiksi.

Vierailija
2/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken, jos on kuivausrumpu, jossa hellävarainen ohjelma.

Itse laitan aina kaiken, eikä ongelmia ole esiintynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olikaan se hyvä ilmankosteus?

Vierailija
4/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kaiken, jos ei kestä rummutusta, ei ole mun vaate.

Vierailija
5/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kuivausrumpuun 80% pyykistäni, eli lähes kaiken. Kun ostan ihan uuden vaatteen, niin muutaman ensimmäisen pesukerran vältän kuivausrumpua, koska vaate kutistuu silloin. Sitten kun se on muutaman kerran pesty, niin voi laittaa kuivausrumpuun. 

En oikeastaan edes katso vaatteen merkintöjä, vaan jos vaate vaikuttaa minusta sellaiselta (eli on puuvillaa tai jotain trikoota), että sen voi laittaa, niin laitan. Aika vähän minulla on sellaisia vaatteita joita ei voi laittaa. Ja kuivausrumpu on ihan mahtava pyyhkeiden, lakanoiden ja pussilakanoiden kuivauspaikka, kun niiden kuivatus muuten vie tilaa.

Vierailija
6/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKEN. Pitää vaan ennakoida ja ostaa sukat liian isoina (kutistuu) ja trikoovaatteet isoina (kutistuu). Kun tän ottaa huomioon niin ei mitään ongelmaa.

Vierailija
7/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kaiken, minkä voi laittaa pesukoneeseenkin. Mun kuivausrummussa pystyy säätämään kuivauslämpötilaa ja siinä on kaikenlaisia eri ohjelmia, eipä ole ollut mitään ongelmia että joku tekstiili ois siellä pilalle mennyt. 

Vierailija
8/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken puuvillan, jonka voi pestä 60 asteessa, voi myös rummuttaa. Meillä sinne menevät pyyhkeet, lakanat, kalsarit, T-paidat, pitkähihaiset trikoopaidat ja college-housut. Laadukkaat vaatteet kyllä kestävät.

Myös parempia ulkovaatteita voi pesuohjeen mukaan rummuttaa, esim. PoPia ja Jack Wolfskinia.

Villallekin on rummussa oma ohjelmansa. Pellava ja silkki ovat ainoat, joita ei missään nimessä voi laittaa rumpuun.

T. Suurperheellinen.

Vierailija
9/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Kuivausrumpua ei tarvita!

Vierailija
10/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vaan sukat ja kalsarit. Rummutettu vaatteet on ihan löröjä ja jotenkin likasen olosia, pehmeitä toki.

Vierailija
11/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saakka olen laittanut lähes kaiken ongelmitta. Ainoastaan päällystakit annan kuivua luonnollisesti.

Vierailija
12/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lattiat ja tapetti tuntuu nihkeiltä niin ei varmaan oo hyvä

ap

Vierailija
13/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken paitsi villaiset. Tosin tuo meidän talon pesutuvan kuivuri on sellainen erittäin laadukas, jossa ainakin kymmenen erilaista ohjelmaa.

Vierailija
14/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan ihan kaiken. Tuo on vain valmistajien tapa poistaa vastuu itseltään, JOS tuote menee pilalle.

Vierailija
15/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken siellä voi kuivata. Villa kannattaa tosin kuivata sille tarkoitetulla ohjelmalla. Kengillekkin on joissain malleissa teline erikseen myynnissä.

Vierailija
16/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken, jos on kuivausrumpu, jossa hellävarainen ohjelma.
Itse laitan aina kaiken, eikä ongelmia ole esiintynyt.

Samoin. Minä kuivaan kaiken pyykin taloyhtiön kuivausrummussa paitsi matot, jotka ovat liian raskaita eikä niitä voi pestä myöskään pesukoneessa.

Vierailija
17/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKEN. Pitää vaan ennakoida ja ostaa sukat liian isoina (kutistuu) ja trikoovaatteet isoina (kutistuu). Kun tän ottaa huomioon niin ei mitään ongelmaa.

Tämä menee  aiheen ohi, mutta 2000-luvulla alkoi tuntua, että uudet sukat kutistuvat paljon, vaikka ne pestään täysin pesuohjeen mukaan ja kuivataan pyykkitelineellä. Minulla on pieni jalka  Ikävien kokemustan jälkeen aloin ostaa isoja kokoja ja jopa miesten sukkia, jotta sukat mahtuisivat pesun jälkeen. Jos sitten onnistun löytämään mukavan koon, ostaan niitä varastoon. Sukkien kokomerkinnät ovat järjettömiä. Esim. 35-39. Jos jollakin on kengät  kokoa 35, niin ikinä saman henkilön  sukka ei mahdu henkilölle, jolla on kengät kokoa 39.

Vierailija
18/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lattiat ja tapetti tuntuu nihkeiltä niin ei varmaan oo hyvä
ap

Ja niin käy vain hyvin harvoin kesällä, kun sattuu kosteaa hellettä pitelen. Yleensä meillä kaikilla on aivan liian kuiva huoneilma.

Vierailija
19/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Kuivausrumpua ei tarvita!

Et muuten usko mikä määrä pölyä ja nukkaa lähtee vaatteista rummussa. Se on kaikki pois kodin ilmasta.

Vierailija
20/31 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken?

Ulkovaatteita ja kenkiä en sinne laita, tai jotain silkkimekkoja, mutta kaiken muun. En katso pesuohjeita, niissä nyt muutenkin on ylivarovaiset ohjeet vastuun ulkoistamiseksi.

Eli meillä kuivataan kaikki, ikinä en ole mitään vaatetta vielä pilannut. Korkeintaan mennyt hetkeksi ryttyyn, jos jäänyt kuivana rumpuun pitkäksi aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan