Henkinen herääminen. "Normaali" elämä ei tunnu enää tavoittelemisen arvoiselta.
Nykyään huomaa kuinka valheessa sitä onkaan elänyt. Ainakin itselleen.Työt, joita olen tehnyt ja nostanut sillä egoani. Raha, ansaittu palkka, ihmiset lähelläni. Nostamassa egoani ja tuomassa jotain mitä muka tarvitsen. Hampain ja kynsin pitänyt kiinni vaikka henkisesti olen voinut todella huonosti.Aina vain tarvinnut lisää hyväksyntää ja tunteen kuulua yhteiskuntaan.Mikään ei ole kuitenkaan sisäistä tyhjyyttä täyttänyt, ei raha etenkään.Nykyään minä viihdyn yksin. Luen, pohdin. Katson maailmaa, katson ihmisiä. Katson meidän normeja ja elämää.Ei ole tarvetta ihmissuhteelle vain yksinäisyyttä täyttääkseni. En tarvitse ketään enkä halua keneltäkään mitään, en halua myöskään ottaa keneltäkään mitään. Pelkkä vilpitön ihmissuhde ja oikeanlaisiin arvoihin perustuva on sitä mitä voisi elämäänsä päästää. Pidän kuitenkin ihmisistä enkä halua tuomita ketään. Ei ole vain tarvetta enää todistella tai pyrkiä vain sen takia, että tuntee olevansa osana laumaa.Mielummin olen vain oma itseni ja tuon ihmisyyttä etäältä ja omien voimavarojen mukaan elämässäni.Työt eivät kiinnosta, ei etenkään rahallinen tuloksellisuus ja ihmisten ongelmien ratkominen. Moni tekee ongelmat aivan itse ja syyttää niistä muista. Olen siihen itsekin sortunut ennen.Teen työni mielummin ilolla ja saadakseni täyttymystä oman luovuuden ja olemassaolon kautta. Jakaa sitä kautta jotain syvempää. Jotain aitoa.Raha on kyllä tärkeä osa arkea, tottakai. Ei kuitenkaan päämäärä, jota tulisi tavoitella terveyden kustannuksella. Jokainen määrittelee itselleen sen, joka riittää.En minä aio ostaa esim. autoa. En varmaan aja koskaan edes ajokorttia. En tarvitse suurempia mukavuuksia vain sen takia, että jotain on.Riittää pääosin, että ruokaa on kaapissa, katto pään päällä ja voi toteuttaa itseään. Se on oma päämäärä.Normit eivät enää jaksa pitää minua elossa. En halua elää elämää yhteiskunnan tai muiden sanelemana. En edes oman mieleni vaan katsoa, nauttia ja olla. Elää sellaista elämää, joka synnyttää jotain uutta ja merkityksellistä minulle ja muille. Jotain on tapahtunut. Kuin olisi matkalla ja nauttisi. Pelkoa ja ahdistusta on koko ajan vain vähemmän. On halu kuunnella sisintään ja tiedostaa. On kaipaus luontoon ja rakkauteen. Aurinkonsäteet, ilmanvirta kasvoilla, tuoksut. On hyvä olla näin, elää enemmän hetkessä.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos haluaa elämään sisältö kannattaa lapsia hommata alle 20 vuotiaana. vaatii hieman kaukaa viisautta.
Kaikille se hommaaminen ei vain onnistu. On etsittävä muita keinoja elämän sisältöön. Itse oivalsin sen vasta 49 vuotiaana että en ole sen huonompi kun muutkaan vaikka en lapsia saanutkaan.
olitko rehellinen itsellesi vai sanoitko itsellesi niin jotta olisit onnellinen?
Hipit = tunnetusti perseestä, mut kiva ap jos oot saanut sisältöä elämääs.
Älä kuitenkaan lopeta päivätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin.
Mä odotan entisen elämäni paluuta kuin kuuta nousevaa!
Korona sotki pahasti ihan kaiken enkä vieläkään ole entiseen päässyt.
Joillekin se entinen oli oikein hyvää, sopivaa ja oikeassa järjestyksessä olevaa elämää.
Mitähän te jotkut olette sitten oikein tehneet jos tämä nykyinen on parempaa?!Tätä mäkin olen ihmetellyt. Millainen kurja tyyli elää joillakin on oikein ollut jos tämä korona ja sodanuhka on parempaa?
Ehkä korona ja sodan uhka ei näyttele isoa osaa kaikkien elämässä. On kuitenkin itsensä päätettävissä minkä verran niille haluaa antaa huomioo ja ajatuksia.
Henkisen heräämisen jälkeen sitä vaan ihmettelee kaikkien ihmisten hysteriaa ja sekoilua. Itse ihan rauhallisena suhtaudun kaikkeen ja en edes seuraa mitään uutisiakaan kun tiedän, että ne tuottaa matalaa latistavaa energiaa. Jo monia kuukausia ollut katsomatta uutisia ja kehossa on rauhallinen olo, tottakai on paljon muitakin hyviä juttuja mitä ottanut elämään nyt lähiaikoina.
Sinä ignoraat. Jos olisit herännyt, seuraisit uutisia normaalisti. Ei se ole mitään latistavaa energiaa, ihan sitä samaa energiaa se on kuin mikä sinussakin virtaa. Henkisesti herännyt hyväksyy ja katsoo suoraan niin hyvään kuin pahaankin.
Tiedän jo totu uden eli turha seurata niitä uutisia. Tietoisuus kasvoi jo siihen pisteeseen missä tiedän etten hyödy yhtään että edes valhe uutisten analysointi edistäisi mitään. Tajuat kyllä myöhemmin että sen yl en uutisten katsominen on turhinta ikinä. Olen katsonut pahaa suoraan silmiin ja kohdannut pahimmat pelot sekä päässyt niistä yli. Tietoisuuden kasvusta se todellinen sisäinen rauha tulee.
Just ton takia mä lopetin yliopistossa ja menin Postiin. En jaksanut ajatusta olla joku sana-automaatti, kun ei kuitenkaan tiedä mistään mitään enkä haluakaan tietää.
Haluan oivaltaa ja tuntea.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpä on kivaa keskustelua. Mulla henkinen herääminen alkoi 18-vuotiaana, kun halusin olla parisuhteessa mahdollisimman hyvä sille toiselle ja aloin seuraamaan ajatuksiani ja tunteitani tietynlaisena tarkkailijana. Koulut loppu kesken vähän ennen sitä, ja en oo saanu aikaseks alotettua uudelleen kouluttautumista. En vaan tiedä mikä kiinostais, kun tavallaan monikin asia kiinnostaa, mutta tavallaan en halua oravanpyörään ja yhteiskunnan koneiston osaksi kouluttautumaan. Töitä en oo myöskään tehnyt, koska en osaa pitää rahaa niin arvokkaana että haluaisin vaihtaa läsnäoloani sitä vastaan. Nyt kuitenkin, oon 21v ja on vähän tyhjää ajelehtia kelan rahoilla. Silleen mulla on kaikki, paitsi tarkotus. Paljon kuulee sitä, että seuraa omaa polkuas jne yms, mutta mistä sen tietää? Ehkä tulin vaan kyseleen herättääkö tää kellekkään ajatuksia, kun ei tästä oo kyllä tullu kellekkään puhuttua.
mites avioliitto ja lapset? et maininnut niistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa ap että olet jo noin nuorena pääsemässä eroon ulkoaohjautuvuudesta ja löytämässä aitoa merkityksellisyyttä ja omaa polkuasi.
Itse vielä lähes nelikymppisenä elin suorittavaa elämää,mietin vain että pitää olla niin ja näin. Sitten aloin karsia elämästäni asioita joista tajusin että en niistä edes pidä ja ne eivät ole minulle hyväksi. Mitään askeesia tämä ei minulle tarkoittanut vaan perhe-elämä ja muiden auttaminen työn kautta ovat suurimpia positiivisen energian lähteitä.
Mä voin samaistua tähän. Itse ajattelen myös, että henkisyyteen heränneet ihmiset ovat myös tiennäyttäjiä toisille ja osa on työssä, jossa voi auttaa muita (itsekkin terveydenhuollossa töissä) ja saan siitä energiaa, kun asiat on tasapainossa. Elämä on loppupeleissä luotu nautittavaksi ja sellaisessa terveessä hedonismissa ei ole mitään pahaa. Edelleenkään oma onni ei ole muilta pois (tai ainakaan pitäisi olla), kun on löytänyt oman rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin.
Joillekin se entinen oli oikein hyvää, sopivaa ja oikeassa järjestyksessä olevaa elämää.
Mitähän te jotkut olette sitten oikein tehneet jos tämä nykyinen on parempaa?!Tätä mäkin olen ihmetellyt. Millainen kurja tyyli elää joillakin on oikein ollut jos tämä korona ja sodanuhka on parempaa?
Ehkä korona ja sodan uhka ei näyttele isoa osaa kaikkien elämässä. On kuitenkin itsensä päätettävissä minkä verran niille haluaa antaa huomioo ja ajatuksia.
Henkisen heräämisen jälkeen sitä vaan ihmettelee kaikkien ihmisten hysteriaa ja sekoilua. Itse ihan rauhallisena suhtaudun kaikkeen ja en edes seuraa mitään uutisiakaan kun tiedän, että ne tuottaa matalaa latistavaa energiaa. Jo monia kuukausia ollut katsomatta uutisia ja kehossa on rauhallinen olo, tottakai on paljon muitakin hyviä juttuja mitä ottanut elämään nyt lähiaikoina.
Sinä ignoraat. Jos olisit herännyt, seuraisit uutisia normaalisti. Ei se ole mitään latistavaa energiaa, ihan sitä samaa energiaa se on kuin mikä sinussakin virtaa. Henkisesti herännyt hyväksyy ja katsoo suoraan niin hyvään kuin pahaankin.
Jossain vaiheessa polkua saattaa todennäköisesti olla hyvä idea eristää itsensä joksikin aikaa tai jopa lopullisesti uutisvirrasta. Itse elin muutaman vuoden totaalisessa uutispimennossa ja se teki minulle erittäin hyvää. Harkisen uudelleen uutispimentoon vetäytymistä heti kun mahdollista.
No kun lukee uuden testamentin saattaa asenne muuttua elämään ja kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap onko sinulla lapsia?
Ei ole.
Apno ni.
Niin mitä no ni? Rakentavaa keskustelua. 😂 Onneksi sinä kaikessa viisaudessasi olet näemmä päättänyt mennä lisääntymään. 😁
ja millälailla lapsen teko ei ole viisasta? huomaa että vanhempasikin tekivät niin. väitätkö heitä hölmöläisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta kuin tämä:
Eniten henkisiä ovat ne, jotka vähiten henkisyydestään meuhkaavat ja puhuvat. He tekevät itsensä kanssa töitä hiljaisesti, muille julistamatta.
Vähiten henkisiä ovat ne, jotka touhottavat ja korostavat henkistä tietään, kehittymistään ja saavutuksiaan tällä alueella. Pahimmillaan postataan instaan ja muuhun someen ja ollaan niin jalostunutta ihmistä.
Oon kyllä silleen samaa mieltä. Mutta koen myös että "oikeasti henkinen" ihminen voi silti käydä keskustelua asiasta (niinku vaikka tässä ketjussa), eikä se vie sitä henkisyyttä häneltä minnekkään. Ihan normaalia ihmiselle haluta puhua asioista jotka on itselle osana elämää. Meuhkaaminen, julistaminen ja tuputtaminen yms on eri asioita jotka ei todellakaan kuulu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuulostaa, että olet yksinkertaisesti kasvanut aikuiseksi. Onneksi olkoon :)
Olipa hyvin yksinkertainen kommentti. Tätä se on kun elää sokeana, muiden ihmisten raamien mukaisesti. Valitettavasti tuskit näet sitä vielä itse.
tämäkin "yhteiskunnan raamit rajoittaa" kuulostaa tutulle!
-vanginvartija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lähde luostariin. Valamo, jos olet mies ja Lintula, jos olet nainen. Luovut omaisuudesta ja perheestä ja lähdet toteuttamaan vain henkistä pohdiskelua ja hiljentymistä, herran palvelemista. Tarpeeksi monta vuotta kun olet siellä oppilaana, niin jätät kaiken taaksesi ja luostarin johtaja antaa sinulle uuden nimenkin.
Ei henkiseen heräämiseen tarvita uskontoja vaikka itsekin aiemmin luulin niin. Perille voi löytää myös omin avuin, omaa polkua pitkin.
M44
riippuu mitä etsii. jos etsii omaa onnellisuutta niin monoteisti uskonnot eivät sitä anna. jos etsii epäitsekkyyttä niin sitä ne antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin.
Tämä. Minä ainakin olen niin henkisesti herännyt, että aivan sama vaikka kuolisin tänään tai tähän paikkaan. Jos on oikeasti herännyt, on valmis luopumaan kaikesta, itsestään ja muista. Tämä kaikki kun vain on heijatus, uni
aiotko luopua myös lapsistasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten henkisiä ovat ne, jotka vähiten henkisyydestään meuhkaavat ja puhuvat. He tekevät itsensä kanssa töitä hiljaisesti, muille julistamatta.
Vähiten henkisiä ovat ne, jotka touhottavat ja korostavat henkistä tietään, kehittymistään ja saavutuksiaan tällä alueella. Pahimmillaan postataan instaan ja muuhun someen ja ollaan niin jalostunutta ihmistä.Oon kyllä silleen samaa mieltä. Mutta koen myös että "oikeasti henkinen" ihminen voi silti käydä keskustelua asiasta (niinku vaikka tässä ketjussa), eikä se vie sitä henkisyyttä häneltä minnekkään. Ihan normaalia ihmiselle haluta puhua asioista jotka on itselle osana elämää. Meuhkaaminen, julistaminen ja tuputtaminen yms on eri asioita jotka ei todellakaan kuulu siihen.
Itse olen tästä tavallaan eri mieltä. Esimerkiksi Ramana Maharshin yksi tehtävistä maanpäällä valaistumisen lisäksi oli nimenomaan puhua ja välittää valaistuminen muille. Hän oli omana aikanaan ihan ns. julkisuuden henkilö omalla tavallaan, kuka tahansa saattoi mennä hänen pakeilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin.
Jos ei vaan tunne enää sellaista kutsumusta tai vetoa katsoa uutisia, niin miksi toimia itseään vastoin ja katsoa silti? -eri
Eikai nyt uutisten seuraaminen mikään henkisyyden mittari ole? Itse seuraan uutisia, mutta rajansa kaikella. Osaan olla kriittinen ja pysyä tasapainossa, en ahdistu tiedosta. Pystyn punnitsemaan vaihtoehtoja.
Joskus ajattelin etten halua unohtaa niitä jotka kärsii sotien vuoksi ja seurasin ehkä liian tiivisti mm. Syyrian sotaa, katselin niitä kuvia ja empaattina se löi kovaa. Rajansa pitää tuntea. Ehkä viestini oli, että neutraalius on se juttu mutta ei mittari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläpä on kivaa keskustelua. Mulla henkinen herääminen alkoi 18-vuotiaana, kun halusin olla parisuhteessa mahdollisimman hyvä sille toiselle ja aloin seuraamaan ajatuksiani ja tunteitani tietynlaisena tarkkailijana. Koulut loppu kesken vähän ennen sitä, ja en oo saanu aikaseks alotettua uudelleen kouluttautumista. En vaan tiedä mikä kiinostais, kun tavallaan monikin asia kiinnostaa, mutta tavallaan en halua oravanpyörään ja yhteiskunnan koneiston osaksi kouluttautumaan. Töitä en oo myöskään tehnyt, koska en osaa pitää rahaa niin arvokkaana että haluaisin vaihtaa läsnäoloani sitä vastaan. Nyt kuitenkin, oon 21v ja on vähän tyhjää ajelehtia kelan rahoilla. Silleen mulla on kaikki, paitsi tarkotus. Paljon kuulee sitä, että seuraa omaa polkuas jne yms, mutta mistä sen tietää? Ehkä tulin vaan kyseleen herättääkö tää kellekkään ajatuksia, kun ei tästä oo kyllä tullu kellekkään puhuttua.
mites avioliitto ja lapset? et maininnut niistä mitään.
Oon aivan vakaassa parisuhteessa ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin.
Juuri näin.
Henkisesti heränneelle riittää, että seuraa pelkästään omaa sydäntä ja Jumalaa siihen ei vaadita illan Yle:n seuraamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin.
Suoraan katsominen, ei hyväksy tai ei hyväksy. Se on.
Vähiten henkisiä ovat ne, jotka touhottavat ja korostavat henkistä tietään, kehittymistään ja saavutuksiaan tällä alueella. Pahimmillaan postataan instaan ja muuhun someen ja ollaan niin jalostunutta ihmistä.