Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon

Vierailija
27.04.2022 |

Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.

Kommentit (760)

Vierailija
101/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt saa suuttua tuollaisesta. Äijä yritti kusettaa. Ei hän olisi omaa pakuaan tyhjentänyt, vaan olisi vuokrannut kympin pakun, ja lähtenyt sillä kuskiksi, ja veloittanut sen 60€/tunti.

Vierailija
102/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muistat tän sitten kun itse
tarttet sisaresi apua. Voi olla että sitä ei tipu.

Elämässä kun sattuu kaikenlaista. Osat voi vaihtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä nyt saa suuttua tuollaisesta. Äijä yritti kusettaa. Ei hän olisi omaa pakuaan tyhjentänyt, vaan olisi vuokrannut kympin pakun, ja lähtenyt sillä kuskiksi, ja veloittanut sen 60€/tunti.

Noinhan se olisikin paras tehdä, auton koko luokissa olisi vai iso ero.

Vierailija
104/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me autetaan ilmaiseksi jos läheisistä kyse. Ikävä jos te ette niin halua tehdä. Läheisiä on sisarukset ja vanhemmat.

Vierailija
105/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin talvella. Olin kälyllä 3-4 päivää remppa-apuna. Uutena vuotena tiesin hänen tulevan naapuriin ja pyysin käymään kaupassa, kun jalka oli paketissa. Ostoksia tuodessaan sanoi, että kannattaisi muuttaa asuntoon, minne kauppa kuljettaa ostokset. :)

Vierailija
106/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me autetaan ilmaiseksi jos läheisistä kyse. Ikävä jos te ette niin halua tehdä. Läheisiä on sisarukset ja vanhemmat.

Autan myös ilmaiseksi mielelläni, mutta sitten tulee näitä hyväksikäyttäjiä.

Jotkut myös rakentavat elämänsä tämän ilmaisen ja jatkuvan avun varaan, niin kuin mainitsemani autonrassaaja.

Vierailija
107/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Autetaanhan me. Mutta kyllä auttajallakin on sananvaltaa siihen, miten ja millä autetaan.

Toki, jos AP:n mies olisi fiksu, hän olisi sanonut, että voi tulla muuttoavuksi, mutta ei firmansa pakulla, vaan auto pitää vuokrata jostain. Voihan olla, että näin on AP:n siskolle kerrottukin, mutta tämä naisihminen on alkanut inttämään vastaan, että miksi ei sillä työpakulla. Siinä kohtaa on kyllä ollut jo fiksua määritellä hinta sille pakulle.

Vierailija
108/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa juuta tai jaata kun en tiedä ollenkaan millaiset teidän välinne ovat. Meidän perheessä kenellekään ei todellakaan tulisi mieleenkään alkaa veloittamaan mitään tuntitaksoja. Röyhkeää ja kuulostaa siltä ettette ole kovin läheisiä.
Vastaavassa tilanteessa siskoni olisi tullut auttamaan auton tyhjennyksessä, me oltaisiin miehen kanssa molemmat autettu muutossa ja sen jälkeen tilattu pitsaa koko porukalle. Seuraavana päivänä sisko olisi auttanut pakun täyttämisessä.

No jep just näin. Onhan tuommoisen hinnan pyytäminen vain v*ttuilua, mutta ehkä se on tuossa suvussa tapana? Fiksumpaa olisi sanoa vaan että ei sovi, koska auto on täynnä yrityksen tavaraa ja ihan syystä (vaikea kyllä kuvitella että pakun tyhjennykseen menisi tunteja, saa sitä tavaraa todellakin olla paljon).
Meillä olisi toimittu juuri kuvaamallasi tavalla, sisko olisi tullut avuksi pakuhommiin ja maksanut bensat. Tai sitten olisi ihan auttamisen ilosta autettu, koska kyllähän sitä nyt siskon muutossa haluaa auttaa. Sisko auttaa sitten meitä jossain muussa.

No, remonttimiehellä voi olla hurja määrä kamaa pakussa tietyssä järjestyksessä.

Vierailija
109/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin talvella. Olin kälyllä 3-4 päivää remppa-apuna. Uutena vuotena tiesin hänen tulevan naapuriin ja pyysin käymään kaupassa, kun jalka oli paketissa. Ostoksia tuodessaan sanoi, että kannattaisi muuttaa asuntoon, minne kauppa kuljettaa ostokset. :)

No sitten sulla on mulkku käly.

En itsekään mikään hemmetin äiti Teresa ole, mutta lähiperhettä ja hyviä ystäviä autan kyllä ihan vastikkeetta hyvillä mielin. Tai no, vastikkeetta siinä mielessä, etten odota saavani just sillä sekunnilla mitään annetusta avusta kuten rahaa. Sen sijaan odotan, että myös minua autetaan sitten kun itse tarvin apua ja näin on aina ollutkin. Jos autat jotakuta joka lopulta osoittautuu mulkuksi eikä annakkaan sitten sinulle apua kun sitä tarvitset niin voit ajatella ainakin asian niin, että pääsit vähällä eikä tämän ihmisen avunpyynnöille tarvitse toiste korvaansa lotkauttaa.

-uhg-

Vierailija
110/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa juuta tai jaata kun en tiedä ollenkaan millaiset teidän välinne ovat. Meidän perheessä kenellekään ei todellakaan tulisi mieleenkään alkaa veloittamaan mitään tuntitaksoja. Röyhkeää ja kuulostaa siltä ettette ole kovin läheisiä.
Vastaavassa tilanteessa siskoni olisi tullut auttamaan auton tyhjennyksessä, me oltaisiin miehen kanssa molemmat autettu muutossa ja sen jälkeen tilattu pitsaa koko porukalle. Seuraavana päivänä sisko olisi auttanut pakun täyttämisessä.

No jep just näin. Onhan tuommoisen hinnan pyytäminen vain v*ttuilua, mutta ehkä se on tuossa suvussa tapana? Fiksumpaa olisi sanoa vaan että ei sovi, koska auto on täynnä yrityksen tavaraa ja ihan syystä (vaikea kyllä kuvitella että pakun tyhjennykseen menisi tunteja, saa sitä tavaraa todellakin olla paljon).
Meillä olisi toimittu juuri kuvaamallasi tavalla, sisko olisi tullut avuksi pakuhommiin ja maksanut bensat. Tai sitten olisi ihan auttamisen ilosta autettu, koska kyllähän sitä nyt siskon muutossa haluaa auttaa. Sisko auttaa sitten meitä jossain muussa.

No, remonttimiehellä voi olla hurja määrä kamaa pakussa tietyssä järjestyksessä.

Meillä ainakin järjestys on niin tarkka, että joskus puhelimessa on neuvottu tietty TC, menet autoon apukoskin puolella toinen hylly ylhäältä, kolmas laatikko vasemmalta. Sen vuoksi en kelpaakaan auton täyttöön.

Vierailija
111/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavilta tuplahinta, sukulaisilta kolminkertainen. Miehesi on ihan oikeassa.  Ilmaiseksiko se sinun siskosi luulee sen auton miehellesi tulevan. Kaiken lisäksi jos mennään pykälien mukaan, niin ilmaiseksi tuollaiseen käyttöön annetusta autosta muodostuisi miehelle verotettavaa tuloa yksityiskäytön osalta.

Mielenkiintoista seurata tätä keskustelua. Oletan, että nämä menevät molemminpuolisesti, eli niissä sivuissa, joissa mitäään ei tehdä ilmaiseksi, kukaaan muukaan suvusta ei tee mitään toisen puolesta ilmaiseksi? Toisissa sivuissa näköjään taas pidetään yhtä ja tuetaan

Vierailija
112/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh.
Veljeni oli mua muuttamassa remonttifirmansa pakulla kaverinsa kanssa kun maksoin bensat 😬 ruuat olisin tarjonnut, kaveri ei halunnut edes sitä vaivan palkaksi, veli sentään söi edes.

Ja veikkaisin että jos tarttee apua toiseen suuntaan niin "hinta on sama" nuin ne sisarusten välitkin pysyy kunnossa. Jos ottaa kovan summan avustaan niin jos tarttee apua toiseen suuntaan niin se maksettu hinta avusta "pysyy muistissa".

Toki, aina lähiperheen ja ystävien muutot hoidettu ilman rahaa.
Se toki toimii kumpaankin suuntaan, veikkaan että ap ei ole hirveän läheinen siskonsa kanssa ja mies vielä vähemmän :D
Itse pöyristyisin jos veli pyytäisi tuommoista summaa ja varmaan veli tekisi samoin, jos olisin pyytänyt liksaa esim talon maalauksesta, ollaan paljon tekemisissä ja autellaan muutenkin puolin ja toisin aina kun tarvitsee.

Itse olen ammattimaalari eikä tulisi mieleenkään lähteä VAPAA-ajallani tekemään omaa työtäni kenellekään ilmaiseksi. Uskomatonta, että sukulaiset kuvittelee, ettei töistä tarvitse maksaa vain, koska on sukua.
Eri asia on talkootyöt, joihin kaikki osallistuu, mutta maalaustalkoista kieltäydyn, koska tiedän kyllä, kuka tekee kaikki työt.

Tämä on jännä ero joidenkin ihmisten ajattelutyylissä. Tietenkään kaikille ei ilmaiseksi tarjota osaamista, mutta kun puhe on sisaruksesta, niin olen lähinnä onnellinen että välillä omasta ammattitaidosta on hyötyä myös läheisille.

Vierailija
113/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä on miehen auto kattoon asti täynnä tavaraa. Yhdelle lainaushaluiselle riitti, kun avasi sivuoven ja näki tilanteen :D. En tajua, miksi ihmiset vissiin luulee, että niillä tyhjinä ajellaan. Eihän sille _pakettiautolle_ silloin olisi edes tarvetta, jos sillä ei kuljetettaisi jotain.

Ja joo, paljon siellä on roskaakin. Mutta kun tosiaan sen tyhjentäminen vaatii aikaa, niin varmaan taas totuttuun tapaan tyhjentää sen kesälomalla romusta, kun työaikana ei ehdi.

Vierailija
114/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt lukea joka sivua, joten tämä on varmaan mainittu täällä.

Firman autoissa täytyy pitää ajopäiväkirjaa. Jos autolla on yksityisajoja, ei autoon liittyvien kulujen arvonlisäveroja saa vähentää eli bensat, renkaat ja huollot pitää merkitä kirjanpitoon nollaverokannalla. Siitä tulee iso kustannus, jos verottaja käskee korjaamaan kirjanpidon takautuvasti. Verottaja myös tekee verotarkastuksia yrityksiin, siitä on minullakin kokemuksia. Kaikki ajopäiväkirjatkin piti luovuttaa tarkastusta varten.

Vierailija
115/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Mielestäni pakun tyhjennys ja tavaroiden takaisin raijaaminen muuton jälkeen kuulostaa kaikkein ikävimmältä tuossa kaikessa. Hirveä vaivannäkö viikonloppuna. 
Eikö sisko voisi hoitaa sen itse ja saada auton käyttöön ilmaiseksi tai vaikka parilla kympillä (+ itse maksaa polttoaineen tietenkin)?

Kommentoin, että auton tyhjennys ja siivous vie 5-6 tuntia. Miehellä ollut oma firma lähemmäs 30 vuotta ja olen pyörinyt apuna. Ei kelpaisi minun täyttämiseni. Jos ei ole ajanut henkilöautoa kummempaa, kortti ei välttämättä riitä ja tuskin ajotaitokaan.
Haluaisitko käyttää muuttoviikonloppuna päivän auton tyhjäykseen ja täyttöön?

Samankaltainen tilanne meilläkin. Siivoamiseen todellakin menisi ainakin 4 tuntia. Olisi pakko alkaa hommiin jo perjantai-iltana töiden jälkeen. Mies ollut yrittäjänä kymmeniä vuosia ja autokin taitaa vaatia kevyen kuorma-auton ajokortin. Siskolla ei todellakaan ole sellaista.
Toisekseen mies tekee pitkää päivää, että mielellään lepäisi ja palautuisi raskaan työviikon jälkeen.
Ap

Miehelläsi ei ole munaa vaan sanoa, että haluaa levätä viikonloppuna eikä tehdä ilmaista duunia?
Itse sanoisin siskolle, että vuokraa paku, mä tuun auttamaan, ukko haluaa nukkua mutta sitä ei tarvitakaan 😊 ja tosiaan kärryn vuokraus on aika halpa, sillä pärjää ja vakuutuksetkin kunnossa jos jotain sattuu.
Niin mikä sun osa tässä muutossa nyt on vai heitätkö sen miehesi harteille kokonaan?

Nää teidän välit kuulostaa aika kylmältä :D
Kauhean monimutkaiseksi jotkut saa asiat.

Vierailija
116/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia ehdotuksia on tullut kyllä avustamisesta, ei ole suututtu, kun olen kieltäytynyt.

Yksi iihminen ehdotti, että ostaisin firmani piikkiin rakennustarvikkeita, jotka hän ostaisi sitten minulta käteisellä.

Oletti minun saavan suuret alennukset.

Yksi toinen yritti kuitata kyyditsemiset antamalla minulle autotarvikekuitteja, jotka muka voin vähentää verotuksessa.
🙄

Vierailija
117/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman autoa ei saa käyttää muuttoihin. Ei maksusta varsinkaan.

Vierailija
118/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa tuotakin valvoo, jos oman yrityksesi pakulla käyt muuttamassa lähisukulaisen muutaman kymmenen kilometrin päähän.

Vierailija
119/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskon takia tyhjentäisi ilmaiseksi eikä paku maksaisi mitään. Tankata ei tarvitsisi, mutta sisko tankkaisi kuluttamansa varmasti ja toisi jotain kiitokseksi tai tankkasi liikaa.

Sisko on

Sun sisko on vissiin joku vihamies tms.

Vierailija
120/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa tuotakin valvoo, jos oman yrityksesi pakulla käyt muuttamassa lähisukulaisen muutaman kymmenen kilometrin päähän.

Verottaja, jos se päättää tehdä verotarkastuksen.