Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon

Vierailija
27.04.2022 |

Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.

Kommentit (760)

Vierailija
81/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ettei lainaa, mutta 60€/h on liikaa. Tuoltakin saa satkulla vuorokauden: http://www.pakupaku.fi/

Kuskin, kantajan ja bensat mukaan myös niin kuin tässä ap tapauksessa?

Vierailija
82/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä autetaan kyllä lähisukulaisia ilman tuntipalkkaa. Bensat toki saa jokainen itse kustantaa, mutta mielestäni on röyhkeää mieheltäsi pyytää jotain 60 euroa pakun lainaamisesta.

edellinen kirj tietää kertoa: "firman pakua ei saa alvien takia käyttää omiin ajoihin, vaan niistä pitää maksaa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa juuta tai jaata kun en tiedä ollenkaan millaiset teidän välinne ovat. Meidän perheessä kenellekään ei todellakaan tulisi mieleenkään alkaa veloittamaan mitään tuntitaksoja. Röyhkeää ja kuulostaa siltä ettette ole kovin läheisiä.
Vastaavassa tilanteessa siskoni olisi tullut auttamaan auton tyhjennyksessä, me oltaisiin miehen kanssa molemmat autettu muutossa ja sen jälkeen tilattu pitsaa koko porukalle. Seuraavana päivänä sisko olisi auttanut pakun täyttämisessä.

No jep just näin. Onhan tuommoisen hinnan pyytäminen vain v*ttuilua, mutta ehkä se on tuossa suvussa tapana? Fiksumpaa olisi sanoa vaan että ei sovi, koska auto on täynnä yrityksen tavaraa ja ihan syystä (vaikea kyllä kuvitella että pakun tyhjennykseen menisi tunteja, saa sitä tavaraa todellakin olla paljon).

Meillä olisi toimittu juuri kuvaamallasi tavalla, sisko olisi tullut avuksi pakuhommiin ja maksanut bensat. Tai sitten olisi ihan auttamisen ilosta autettu, koska kyllähän sitä nyt siskon muutossa haluaa auttaa. Sisko auttaa sitten meitä jossain muussa.

Vierailija
84/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei suoraan sanonut, että auto ei ole tuollaiseen käytettävissä? Perusteluiksi olisi riittänyt suoraan jo tuo, ettei kannata käyttää tuntien työtä purkamiseen ja uudelleen lastaamiseen. Kun auto ei ole missään vuokrauskäytössä käyttövalmiina. Varsinkin kun peräkärryjä ja pakettiautoja muuttoon saa vuokrattua hyvinkin kohtuullisesti.

Vierailija
85/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa Vappua muuton parissa!

Vierailija
86/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei suoraan sanonut, että auto ei ole tuollaiseen käytettävissä? Perusteluiksi olisi riittänyt suoraan jo tuo, ettei kannata käyttää tuntien työtä purkamiseen ja uudelleen lastaamiseen. Kun auto ei ole missään vuokrauskäytössä käyttövalmiina. Varsinkin kun peräkärryjä ja pakettiautoja muuttoon saa vuokrattua hyvinkin kohtuullisesti.

Sisko ei halua maksaa. tuossa saa kätevästi myös kuskin ja kantoapua.

Vierailija
87/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Mielestäni pakun tyhjennys ja tavaroiden takaisin raijaaminen muuton jälkeen kuulostaa kaikkein ikävimmältä tuossa kaikessa. Hirveä vaivannäkö viikonloppuna. 
Eikö sisko voisi hoitaa sen itse ja saada auton käyttöön ilmaiseksi tai vaikka parilla kympillä (+ itse maksaa polttoaineen tietenkin)?

Kommentoin, että auton tyhjennys ja siivous vie 5-6 tuntia. Miehellä ollut oma firma lähemmäs 30 vuotta ja olen pyörinyt apuna. Ei kelpaisi minun täyttämiseni. Jos ei ole ajanut henkilöautoa kummempaa, kortti ei välttämättä riitä ja tuskin ajotaitokaan.
Haluaisitko käyttää muuttoviikonloppuna päivän auton tyhjäykseen ja täyttöön?

Samankaltainen tilanne meilläkin. Siivoamiseen todellakin menisi ainakin 4 tuntia. Olisi pakko alkaa hommiin jo perjantai-iltana töiden jälkeen. Mies ollut yrittäjänä kymmeniä vuosia ja autokin taitaa vaatia kevyen kuorma-auton ajokortin. Siskolla ei todellakaan ole sellaista.

Toisekseen mies tekee pitkää päivää, että mielellään lepäisi ja palautuisi raskaan työviikon jälkeen.

Ap

Vierailija
88/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se auton raivaus on niin hirveä homma niin olisin sanonut, että sitä ei voi käyttää, mutta jos sisko vaikka vuokraisi pakun niin voidaan tulla avuksi.

Vierailija
89/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se auton raivaus on niin hirveä homma niin olisin sanonut, että sitä ei voi käyttää, mutta jos sisko vaikka vuokraisi pakun niin voidaan tulla avuksi.

Sisko ei halunnut maksaa autosta penniäkään.

Vierailija
90/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että Suomen nykyinen valuutta on EURO. Eli markat ja pennit eivät enää käy.

Vierailija
91/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän aloituksessa semmoista mainittu, sanottiin vain että suuttui kun pyydettiin törkeän korkeaa hintaa. Voihan se olla ettei hän ollenkaan tajunnut että se tyhjennys on niin iso homma? Ja joka tapauksessa ei ole pakko olla törkeä vaikka toisen pyyntö olisi liikaa.

Vierailija
92/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs päin tarvis. Mulla seisoo paku tyhjillään. Saat ilmatteeks lainaan vaikka viikoksi. Käytät vaan katsastuksessa, jos jotakin vikaa niin laittelet kuntoon ja maksat Trafin maksut. Löpöjä tankissa n.400km ajoon.

Vierailija
93/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs päin tarvis. Mulla seisoo paku tyhjillään. Saat ilmatteeks lainaan vaikka viikoksi. Käytät vaan katsastuksessa, jos jotakin vikaa niin laittelet kuntoon ja maksat Trafin maksut. Löpöjä tankissa n.400km ajoon.

Mikset katsasta itse?

Vierailija
94/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lainaajia riittää. Jos sinulla on pakettiauto, peräkärry, ruohonleikkuri, moottorisaha, puutarhakalusteet + aurinkovarjo, niin aina niitä joku on kyselemässä lainaan. 

Tietysti samat ihmiset tulevat meidän loma-asunnon pihamaalle, kun meillä on vieraita ja valmistamme ruokaa, odottaen että hekin siitä saavat.

Vierailija
95/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sanonut että ei lainata kun järjetön homma purkaa pakussa olevat kamat eikä mitään tuollaista hintaa sille olisi maininnutkaan. PK-seudulla paku 10e/tunti plus bensat.

Vierailija
96/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, että ilmaisia lounaita ei ole. 

Minä olen hakenut halpaa pakua pari vuotta. Vaikka minulla kortti riittääkin miehen firman autoon, haluaisin auton, jolla voisin kuskata huonekaluja, multaa tms, mikä ei oikein sovi omaan henkilöautooni. Aina kun hinta on ollut minulle sopiva, veroja rästissä, jakopään remontti tekemättä, kytkin jne. Köyhyys ei ole ilo, mutta etsintä jatkuu.

Jatkanpa sen verran, että poika on osakkaana firmassa, millä on 4 -5 pakua tyhjänä, ikinä ei ole tullut mieleen, kysyä niitä lainaan. Jos pojalla itsellään olisi, voisin pyytää päiväksi vaihtoon.

Vierailija
97/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Mielestäni pakun tyhjennys ja tavaroiden takaisin raijaaminen muuton jälkeen kuulostaa kaikkein ikävimmältä tuossa kaikessa. Hirveä vaivannäkö viikonloppuna. 
Eikö sisko voisi hoitaa sen itse ja saada auton käyttöön ilmaiseksi tai vaikka parilla kympillä (+ itse maksaa polttoaineen tietenkin)?

Kommentoin, että auton tyhjennys ja siivous vie 5-6 tuntia. Miehellä ollut oma firma lähemmäs 30 vuotta ja olen pyörinyt apuna. Ei kelpaisi minun täyttämiseni. Jos ei ole ajanut henkilöautoa kummempaa, kortti ei välttämättä riitä ja tuskin ajotaitokaan.

Samankaltainen tilanne meilläkin. Siivoamiseen todellakin menisi ainakin 4 tuntia. Olisi pakko alkaa hommiin jo perjantai-iltana töiden jälkeen. Mies ollut yrittäjänä kymmeniä vuosia ja autokin taitaa vaatia kevyen kuorma-auton ajokortin. Siskolla ei todellakaan ole sellaista.
Toisekseen mies tekee pitkää päivää, että mielellään lepäisi ja palautuisi raskaan työviikon jälkeen.
Ap

Tuossa tilanteessa sille siskolle kannattaisi ehdottaa, että otetaan vuokraamosta paku, (muuttaja maksaa) ja miehesi lähtee kuskiksi ja muuttoavuksi.

Vierailija
98/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitää sanoa hinta.
Yksinkertaisesti ei.

Syy autoa ei saa käyttää moiseen ja lisäksi pitää tyhjentää ja täyttää.

Jos muutto on viikonloppuna, ehdota siskolle peräkärryn vuokraamista

Vierailija
99/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän aloituksessa semmoista mainittu, sanottiin vain että suuttui kun pyydettiin törkeän korkeaa hintaa. Voihan se olla ettei hän ollenkaan tajunnut että se tyhjennys on niin iso homma? Ja joka tapauksessa ei ole pakko olla törkeä vaikka toisen pyyntö olisi liikaa.

Kyllähän siitä kävi ilmi että oletti ilmaiseksi saavansa käyttöön.

Vierailija
100/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Ap

Näääh, selityksiä ja paskanjauhantaa.

Miehesi on vain ahne patalaiska vätys, joka nyhtäisi varmaan omalta äidiltäänkin fyrkat lähikaupassa asioimisen vaivasta.