Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon
Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.
Kommentit (760)
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko joku jo että pillua kannattaa antaa
Kyllä pillun antamien kannattaa aina
Vierailija kirjoitti:
Ainahan naiset suuttuvat kun muut ei palvele ja pitäisi itse maksaa jostain.
Näinhän se on. Aina pöyristytään ja loukkaannutaan, jos joltain mieheltä ei saa ilmaiseksi prinsessakohtelua.
On minusta aika tylyä, kyse on kuitenkin siskostasi.
Mitään ei ole pakko lainata. Jos suuttuu siitä, suuttukoon.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyse ei ole miehen siskosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyse ei ole miehen siskosta.
Vaikka olis miehen siskokin, niin rajansa se on auttamisessakin.
Esplanadin iskun terroristi oli persujen aktiivijäsen
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7511cc93-b224-450a-a6de-31826fc90aac
Ei ollut sukulainen vaan naapuri jolla se firma oli ja todella iso pakettiauto. Isälläni kokemusta sellaisella ajamisesta, joten kävi kuskiksi. Itse en selkävaivaisena voinut painavia huonekaluja liikutella (keveämpiä muuttolaatikoita kyllä kannoin) joten veljeni tuli avuksi. Tarjosin naapurille 100 n. 2,5:n tunnin auton lainasta (tankin toki täytimme ennen palautusta), mutta sanoi että viinipullon jos ostan heille jouluksi (muutto oli siis joulukuun alussa) niin se riittää, kun naapuriapua on annettu suuntaan ja toiseen vuosien varrella. Viinipullon lisäksi annoin sitten 40:n euron lahjakortin K-kauppaan (lähin kauppa oli Citymarket) niin saivat ostaa jotain särvintä sen viinin kylkeen.
Ei varmasti olisi lainannut autoa kellekään sukulaiselleni kun ei heitä tunne, enkä itse edes pyytänyt hänen autoaan, kysyin vain tuntiko jonkun paikallisen jolta sellaista voisi vuokrata.
Vierailija kirjoitti:
Tarjosin naapurille 100 n. 2,5:n tunnin auton lainasta (tankin toki täytimme ennen palautusta)
Siis 100 euroa.
Välillä joo hämmästyn itsekin näitä pyyntöjä. Itselläni on putkifirma ja paju. Sisällä on varastohyllyt yms työkaluja ja varaosia varten. Nyt sitten siskoni suuttui kun en halunnut lainata sitä. Hän korosti että nyt on helatorstai eli minulla on vapaapäivä eli hyvää aikaa tyhjentää paluu, purkaa telineet ja siivota se. Jos nousen aikaisin kuten töihin niin hän ehtii vielä hyvin sitten hakemaan sohvan sillä. Sanoin että vuokraa peräkärry parilla kympillä kun se sohva mahtuu sellaiseen. Suuttui.
Vierailija kirjoitti:
Esplanadin iskun terroristi oli persujen aktiivijäsen
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7511cc93-b224-450a-a6de-31826fc90aac
tämäkin vielä
Vierailija kirjoitti:
Ei tarttis ilmaiseksi antaa, mutta toi pyynti oli liian korkea, veetuilun makuinen jopa.
No saahan sitä oman vaivannäkönsä ja työnsä ja lainaamiseen liittyvät riskit (auto on firman!) hinnoitella miten haluaa! Ehkä on tämä sisko ennenkin lokkeillut ja miestä kyllästyttää.
Ostakoon sisko oman pakun ja samaten muut tirisijät. Sitä sitten ilmaiseksi lainailette ja nielette kuittailut, kun alatte puhumaan korvauksista ja tankin täyttämisestä sekä sovittuna aikana palauttamisesta. Sitä se on omistaminen. Kyllä on oksan ottajoo, jos on kuusen kuatajoo, sannoo savolaene.
Tulen heti muuttamaan pakullani jos saan pillua palkaksi.
Muuten 70e/vrk löytyy jo pakuja.
Antaako se sun sisko pllua palkaksi muutosta? Tulen heti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siskolla ole lainata jostain peräkoukullista autoa? Motonet näyttää mainostavan kärryä 10 €/vrk ja Tokmanni 20 €/vrk.
Ehkä yksiön muutto nippa nappa onnistuu peräkärryllä (säävarauksella sekin), mutta isompi vaatii kyllä pakun. Mutta firman pakuja ei noin vain lainata, siinä menee helposti alv-vähennykset, jos katsotaan että sitä on käytetty muuhunkin kun yritystoimintaan. Tyhjästä sisko suuttui. Ei se pakun vuokra ulkopuoliseltakaan nyt niin paljon maksa, kun katsoo mistä vuokraa. Siinä muutossa kuitenkin aika pieni raha verrattuna moneen muuhun asiaan, johon rahaa uppoaa.
Olen joskus veljeltäni kysynyy pakua lainaksi muuttoa varten. Hän myös yrittäjä. En tajunnut miten paljon siellä voi tavaraa olla. Ei hän suoraan kieltäytynyt avusta, ymmärsin kyllä ihan itse mikä työ siinä olisi ollut tyhjentää se. En kyllä tästä suuttunut vaan vuokrasin auton muualta.
Niin. Pakuahan ei ole pakko lainata, jos ei halua.
Jokaisella on oikeus tehdä omasta (tai firmansa) omaisuudesta päätös, eikä siitä ole oikeutta kenelläkään suuttua. Ei miehelläsi ole velvoitetta lainata pakua siskollesi. Ihmiset on eriskoisia suhteessa asioihin, josta he suuttuvat.
Oman siskoni miehellä on sama tilanne, eli on firman paku käytössä. Jos hän ei pääsisi auttamaan pakullaan minua muutossa tai pyytäisi korvausta (kun paku olisi täynnä tyhjennettävää tavaraa), en minä siitä IKINÄ rupeaisi suuttumaan, miksi minulla olisi oikeus alkaa kiukutella? Eihän mies ole minulle mitään velkaa tai paku ole minun käytössäni automaattisesti. Kiittäisin ja vuokraisin pakun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No halvemmalla saa vuokrattua. Aika ahne miehes, mut tais ollakin yrittäjä. Nämä on kaikki rikollisia.
Et sitten laske hintaa sille, että mies joutuu käyttämään useamman tunnin auton purkamiseen ja uudelleen lastaamiseen omien tavaroidensa osalta?
Ihan vapaasti voi ottaa auton vapailta markkinoilta halvemmalla ja olla suuttumatta siitä, että ihmiset hinnoittelee myös oman (vapaa-)aikansa.
Aivan, työkalut on autossa omilla paikoillaan ja koko systeemi pitää purkaa ja koota uudestaan, tuskin sisko sitä tekee.
Kun sisko muuttaa ja tarvitsee pakua, niin sitä varten on olemassa autonvuokraajat. Simppeli juttu.
Naisena maksan aina, ettei tule ruikutusta siitä, että kun minä autoin..... Ja minusta esim. taksi on halvempi kuin sukulaisen tarjoama kyyti, siitä selviää rahalla.