Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon
Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.
Kommentit (760)
kiskontaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60e tunti plus bensat on kyllä sikamaista.
Samaa mietin. Pakettiautoja saa vuokralle niitä vuokraavista liikkeistä huomattavasti edullisemmin. Omalla paikkakunnalla Pirkanmaalla saa pakun hintaan 35-65 e/vrk + polttoaineet. Hintahaitari riippuu auton koosta.
Vuokrafirman paku lienee tyhjä normaalisti. Ap:n miehen paku on varusteltu työkaluilla, jotka pitäisi tyhjentää ja muuton jälkeen asettaa takaisin paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliiksi tulisi auttaminen, jos verotarkastajat saisivat kiinni. Firman autolla, jos metrinkin ajaa yksityisajoa (jota sukulaisen auttaminen on), niin ei saa vähentää mitään autoon liittyviä alv verotuksessa.
Ei pidä paikkansa. Alvit saa vähentää verotuksessa siltä osin kun ne ovat yrityskäyttöön kohdistuvia.
Verovähennysoikeus napsahtaa pois samoin tein, kun autoa käytetään yksityisajoihin. Sillä summalla maksaa täyden palvelun muuton muuttofirmalle moneen kertaan.
Itse en ilkeäisi pyytää tuollaista keneltäkään. Jos en raaskisi käyttää muuttofirmaa, vuokraisin pakun ja kysyisin läheisiä muuttoavuksi. Pakettiauton saa täältä vuokralle 70 euron vuorokausihintaan ja muuttoavulle kunnon ruuat palkaksi, ei ole kallista tuokaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä autetaan kyllä lähisukulaisia ilman tuntipalkkaa. Bensat toki saa jokainen itse kustantaa, mutta mielestäni on röyhkeää mieheltäsi pyytää jotain 60 euroa pakun lainaamisesta.
Näin meilläkin. Ja toki jos olisin auton lainaaja, niin en oleta jonkun muun tyhjentävän autoa ja lastaavan takaisin vaan tekisin sen itse.
Vierailija kirjoitti:
kiskontaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Pakettiautoja saa vuokralle niitä vuokraavista liikkeistä huomattavasti edullisemmin. Omalla paikkakunnalla Pirkanmaalla saa pakun hintaan 35-65 e/vrk + polttoaineet. Hintahaitari riippuu auton koosta.
Vuokrafirman paku lienee tyhjä normaalisti. Ap:n miehen paku on varusteltu työkaluilla, jotka pitäisi tyhjentää ja muuton jälkeen asettaa takaisin paikoilleen.
Tottakai on. Mutta eikö tämä auton omistaja voi vaikka laittaa kuvaa tälle ruikuttajalle autostaan ja sanoa suoraan, että ei käy. Sen sijaan hän keksii ihmeellisiä tuntivuokria.
Ap. Eihän tämä kuulu sinulle ollenkaan. Täysin miehesi ja siskosi välinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiskontaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on. Mutta eikö tämä auton omistaja voi vaikka laittaa kuvaa tälle ruikuttajalle autostaan ja sanoa suoraan, että ei käy. Sen sijaan hän keksii ihmeellisiä tuntivuokria.
Nähtävästi on kerrottu, että pakun tyhjennyksessä liian iso työ. Sisko ei ole uskonut, vaan halunnut säästää omia rahojaan, jolloin ap miehineen kertonut, että ok voidaan lainata mutta hinta on tämä. Hinta kerrottu tietäen, ettei kukaan tuollaista maksa, jolloin ei tarvitse ryhtyä pakua tyhjentämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiskontaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kumarrella ja lähetellä mitään kuvia? Noin pääsee kerralla eroon, kun hinnoittelee itsensä ja autonsa, sen firmalle kuuluvan auton, jolla ei siis saisi ajaa mitään muuttokeikkoja.
Näin kerran liikkeen ikkunassa aivan ihanan kukkaruukun, ja menin kysymään josko on myytävänä. Nainen sanoi hinnan ja mun suu loksahti auki. Kysyin mikä siinä noin valtavan paljon maksaa, johon omistaja totesi ettei halua sitä myydä. Asia selvä.
Kertoi että on käyty kyselemässä ja useita kertoja. Vastaus aina sama. Liian kallis siihen nähden että oli keraaminen saviruukku. Mietin miksi piti ikkunassa yleensäkin, mutta sitten tajusin, että sehän on mainio sisäänvetohoukutin.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Eihän tämä kuulu sinulle ollenkaan. Täysin miehesi ja siskosi välinen asia.
No tuo ilmaiseksi auto kärkkyvä sisko tuskin ajattelee näin. Taitaa ihan ekana mennä siskonsa juttusille ja haukkuu miehen, ja kyselee samalla että voisko tämä kuitenkin puhua miehen ympäri :D
Ja kyllä se kuuluu siskolle, jos välit alkavat kaikertaa. Jokainen tuossa osansa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä autetaan kyllä lähisukulaisia ilman tuntipalkkaa. Bensat toki saa jokainen itse kustantaa, mutta mielestäni on röyhkeää mieheltäsi pyytää jotain 60 euroa pakun lainaamisesta.
Näin meilläkin. Ja toki jos olisin auton lainaaja, niin en oleta jonkun muun tyhjentävän autoa ja lastaavan takaisin vaan tekisin sen itse.
Jos olisin vaikka sähköasentaja, jolla paku on täynnä tarvikkeita, en suurim surminkaan antaisi toisen koskea sisältöön, en takuulla löytäisi mitään sieltä sen jälkeen.
Muuttofirman olen aina tilannut , kun olen muuttanut. Ja olen ollut erittäin tyytyväinen,. Juuri tuttavani niksautti selkänsä ( ja joutui sairaslomalle ja syömään vahvoja lääkkeitä) kun auttoi kaveria muutossa ja kantoi painavaa.
Meillä on tuollainen työauto. Emme tee sillä edes perheen muuttoja tai ostoksia. Se auton tyhjennys on todella iso työ. Meillä ajopäiväkirjaa pidetään kännykällä. Kännykkään on ladattu sovellus, joka tallentaa ajon ajankohdan, reitin ja kilometrimäärän. Kännykästä on helppo tarkistaa tiedot laskutukseen ja antaa samat tiedot kirjanpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Muuttofirman olen aina tilannut , kun olen muuttanut. Ja olen ollut erittäin tyytyväinen,. Juuri tuttavani niksautti selkänsä ( ja joutui sairaslomalle ja syömään vahvoja lääkkeitä) kun auttoi kaveria muutossa ja kantoi painavaa.
Kerroin tuolla aiemmin, että kummipoika 'kieltäytyi' olemaan seuraavassa muutossa apuna, kun siirto oli niin raskasta. Piironkia siirrettiin Roclalla toinen hyvä ja halpa apu on rullakko tai mikä tahansa pyörillä siirrettävä alusta, nokkakärry olisi vielä parempi, mutta sitä emme ole tulleet hankkineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin tuttua sukulaissuhteissa.
Juuri tästä syystä olen päättänyt jo kymmeniä vuosia sitten, että sukulaisten tai ystävien kanssa en tee minkäänlaista bisnestä, koska se saattaa vaikuttaa negatiivisesti läheisiin ihmissuhtesiin. Toki voin lahjoittaa pienen rahasumman tai tavaroita, joita en tarvitse, ilman takaisinmaksuvelvoitetta, mutta noin muuten pyrin auttamaan muilla tavoin kuten olemaan muutoissa kantoapuna tai lainata omaa autoani tai tarjota henkistä tukea jne.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin vaikka sähköasentaja, jolla paku on täynnä tarvikkeita, en suurim surminkaan antaisi toisen koskea sisältöön, en takuulla löytäisi mitään sieltä sen jälkeen.
Miehellä on ollut pian 30 vuotta sähköfirma ja osa varastosta pakussa - tavarat ovat siellä niin tarkassa järjestyksessä, että voi neuvoa tuo kolmas pakki vasemmalta jne. Aikoinaan kun nuori koulusta valmistunut harjoittelija pisti pakin väärään paikkaan, asiasta keskusteltiin äänekkäästi ja juoksutettiin oikeaa pakkia. Tässä ajassa itsekin olen oppinut, että isot poranterät ovat sivulaatikoston toisessa laatikossa, kolmannessa laatikossa on muita teriä, esim, varaterät rautasahaan. Siltikään en pystyisi täyttämään autoa. Jos auto on sekaisin, se syö työaikaa ja auton varaston on oltava kattava - kukaan ei halua maksaa, jos sähkäri lähtee hakemaan jotakin pikku osaa. Auto vaihtuu kyllä, mutta hyllyt on uusittu muistaakseni kerran.
Miksei se sisko vuokraa pakua ja pyydä teitä sitten apuun muuttoon?
Tuolla tu ntihinnalla saa vuokraamosta pakun jo pitemmäksikin ajaksi jopa vuorokaudeksi!
Vierailija kirjoitti:
Miksei se sisko vuokraa pakua ja pyydä teitä sitten apuun muuttoon?
Mutku vuokrapakusta joutuu maksamaan ja sukulaisen pakun saisi ilmaiseksi ( sukulainen toki maksaisi jotain )
Hirvee hinta,60e tunti,joopa..siskos löytää kyllä halvemmalla..me vuokrattiin muutto firma, 320e koko muutto,miehet kanto kaiken ja vielä ajo tota autoa,aikaa meni 5h..
Vierailija kirjoitti:
Hirvee hinta,60e tunti,joopa..siskos löytää kyllä halvemmalla..me vuokrattiin muutto firma, 320e koko muutto,miehet kanto kaiken ja vielä ajo tota autoa,aikaa meni 5h..
Ota huomioon, että tuo hinnoiteltu ajatuksella ettei sisko vahingossakaan hintaa maksa. Pakunsa varustellut yrittäjät ei ryhdy pakua tyhjentämään muuton takia, kun helpommalla ja halvemmalla saa valmiiksi tyhjän pakun vuokrattua.
Eiköhän tuo hinta ole annettu, kun toinen ei uskonut ettei firman pakua aleta tyhjentämään. Kerrotaan sellainen hinta, että tilanne tulee selväksi.