Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten karkoittaa flirttaileva esimies korrektisti?

Vierailija
26.04.2022 |

Olen vähän yli 30v nainen. Oma esimieheni (nainen) on nyt pitkällä sairauslomalla ja minut määrättiin esimieheni oman esimiehen (.55v mies) alaisuuteen. Tämä esimies on naimisissa/kihloissa ja edellesestä liitosta on 2 lähes aikuista lasta. Minä olen kihloissa ja 2 pienemmän lapsen äiti.

Tämä väliaikainen esimies on vitsaillut välillä hiuksn kaksimielisesti, muttei mitenkään räikeästi. Lähdin siihen välillä mukaan tai laitoin esimerkiksi nauruhymiön. Sitten mies alkoi kommentoida vaatteitani töissä muiden kuullen (pari kertaa imartelevaan sävyyn). En vastannut niihin mitään vaan hymyilin nolona. Nyt hän on alkanut kyselemään muka-viattomasti, että milloin minua pääsisi näkemään konttorilla. Teen enemmän etätöitä siis. Lisäksi on vihjailua siitä että viihtyy seurassani tai jotakin "toimiston miehet eivät kestäisi jos tulisit tiukoissa nahkahousuissa konttorille". Tuohon totesin että taidan käyttää sellaisia maksimissaan kotonani.

Eli ensin luin tilanteen ja miehen jotenkin humoristiseksi, mutta nyt olen huomannut että hän on todella päällekäyvä. Miten voisin selvitä tilanteesta niin että saisin pidettyä työpaikan ja suht hyvän hengen tämän väliaikaisen esimiehen kanssa?

Kommentit (294)

Vierailija
101/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ystävällinen ja asiallinen, mutta pidä hymiöt jne minimissä. Älä vastaa enää yhteenkään kaksimielisyyteen tai flirttiin muutoin kun korkeintaan vetämällä ihan överisti huumoriksi. Mieluiten ei sitäkään. Niin että hän ymmärtää ettei kannata jatkaa.

Minulla nykyisessä työpaikkassa kaksi pomoa ihan käsiksi käynyt firman juhlissa vuosien saatossa, siis kaksi erillistä tilannetta yli parin vuoden sisään, semmoista kättä vyötärölle, pakaralle, reiteen tmv. Poistuin vaivihkaa tilanteesta sanomatta mitään, ja välit oli hetken aikaa "vaikeat" mutta päätin olla ottamatta asiaa esille, koska pelkäsin joutuvani vaikeuksiin. Nykyään välit semi ok, mutta eivät tule enää lähellekään, ja olen noista kourimistilanteista lähtien pitänyt huolen etten joudu liian lähelle heitä kumpaakaan. Työstäni muuten pidän, joten kestän nuo kaksi. Joskus mietityttää heidän vaimonsa, kunpa tietäisivät millaisia limanuljaskoja miehet ovat. Somen perusteella hyvinkin onnellisen oloiset parisuhteet ja rakkautta hehkuttaa nämä rouvat. Hyi yök.

Vierailija
102/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan noihin viesteihin ei ole pakko vastata ensin mitään, jos niitä tulee jatkossa siitä huolimatta, ettet niihin reagoi, sitten voi olla tarpeellista sanoa, ettei tuo ole sopivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käy suihkussa viikkokausiin

Vierailija
104/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole ystävällinen ja asiallinen, mutta pidä hymiöt jne minimissä. Älä vastaa enää yhteenkään kaksimielisyyteen tai flirttiin muutoin kun korkeintaan vetämällä ihan överisti huumoriksi. Mieluiten ei sitäkään. Niin että hän ymmärtää ettei kannata jatkaa.
Minulla nykyisessä työpaikkassa kaksi pomoa ihan käsiksi käynyt firman juhlissa vuosien saatossa, siis kaksi erillistä tilannetta yli parin vuoden sisään, semmoista kättä vyötärölle, pakaralle, reiteen tmv. Poistuin vaivihkaa tilanteesta sanomatta mitään, ja välit oli hetken aikaa "vaikeat" mutta päätin olla ottamatta asiaa esille, koska pelkäsin joutuvani vaikeuksiin. Nykyään välit semi ok, mutta eivät tule enää lähellekään, ja olen noista kourimistilanteista lähtien pitänyt huolen etten joudu liian lähelle heitä kumpaakaan. Työstäni muuten pidän, joten kestän nuo kaksi. Joskus mietityttää heidän vaimonsa, kunpa tietäisivät millaisia limanuljaskoja miehet ovat. Somen perusteella hyvinkin onnellisen oloiset parisuhteet ja rakkautta hehkuttaa nämä rouvat. Hyi yök.

En lähtis kyllä millekään huumorilinjalle. Silloin ne ukot kuvittelee, että hei, eihän tää ahdistelu olekaan mikään vakava juttu. Että tätä voin hyvinkin jatkaa. Pitää olla asiallinen ja suora ja pyytää lopettamaan tuollainen käytös.

Vierailija
105/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tilanteissa on vain yksi häviäjä, nuori nainen. Jos yrittää huumoria, olet vapaata riistaa ja työpaikan pelinaiset haukkuvat vosuksi (taustalla kateus, ettei huomio kohdistunut itseen tai syy kampittaa kollegaa, jotta ei etenisi uralla tms. Kpäisyyttä). Jos on jäätävä, on silti vapaata riistaa ja veemäinen ämmä, jota pitää kiusata ja ura tuhota, koska miehen egoa on kolhittu. Jos on asiallinen = ks. Jäätävä.

Ei vaan voi voittaa, vaihda työtä ennen kuin olet koko työyhteisön hylkiö.
Se ukko porskuttaa aina eteenpäin. Niihin ei koskaan osu mikään.
T. Saman kokenut.

Vierailija
106/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala kun on esimies. Mulla oli vastaava tilanne joskus, mut ei ollut suora esimies, mutta johtaja, kun olin asiantuntijaroolissa. Mä otin sellasen yksi jätkistä -mentaliteetin, siis osittain lähdin noihin läppiin mukaan. Esim. oisin varmaan niihin nahkahousuihin kommentoinut, että "otanko ruoskankin ja laitan sakin kunnolla kuriin?" tms. ja tietenkään yhtään älä flirttaa juuri hänelle takaisin, vaan nimenomaan vedät ihan huumoriksi kaikki tuollaiset.

Tuo johtaja kyllä arvosti mua, ja esim. ylennystilanteessa puhui mun puolesta. Uskon, että juuri tuo, että kestin tuollaista "huumoria" varmaan sellaisen miehen silmissä nosti mun pisteitä. Ja myös se, etten oikeasti lähtenyt mihinkään reittäpitkin juttuun flirteistä huolimatta, eli otin kaikki flirtit asenteella, että se ei voi olla mitään muuta kuin iso vitsi.

Onhan tuo epäasiallista, mutta valitettavan yleistä suomalaisilla (miesvaltaisilla) työpaikoilla. Sulla on sentään väliaikainen tilanne kyseessä.

No ei ole yleistä suomalaisilla miesvaltaisella työpaikoilla. Meillä on selkeät ohjeet seksuaalisen ahdistelun ilmoituksesta. Mutta älkää nyt oikeasti *tirsk* hymiöikö tuollaisten idioottien viesteihin.

Elät ihanassa henk koht maailmassa, olisinpa minäkin saanut tuollaisen kokemuksen työpaikoista, että on itsestäänselvää että asiaan vaan asiallisestipuututaan :(

Vierailija
107/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa hopeaketun charmi purra...

Luultavasti juuri näin. Tilanne ei olisi mennyt ollenkaan noin pitkälle ilman aloittajan hihittelyä.

Normaalit ihmiset voivat nauraa keskenään ilman, että toinen innostuu ahdistelemaan. Joskus ei ymmärrä ajoissa, että toinen onkin rasvanäppinen testisteronippuuteinen setämies.

Ahdistelu tai minkäänlaisen epämukavan olon aiheuttaminen toiselle on väärin.

Monet eivät ymmärrä kohteliaisuuden ja flirtin eroa, ja voi olla että miehissä on tällaista asennetta enemmän kuin naisissa. Yleisesti ottaen naiset saattavat olla enemmän laumaorientoituneita, suhtautuvat lähtökohtaisesti huomioivammin kaikkiin kuin miehet. Joku evoluutiopsykologinen juttu ehkäpäs, saattaa olla. 

Niin tästä syntynee osa noista virhetulkinnoista sitten. Kuspäät on tietenkin oma lajinsa, tietenkin ihmisen käytös on hänen omaa syytään, ei siitä voi mitään esihistoriaa syyttää. Osa on sen evoluution jättänyt tekemättä tavallaan. 

Vierailija
108/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen nainen etkä ymmärtänyt että jo se kaksimielisiin vitseihin naurulla tai nauruhymiöllä reagoiminen tulkitaan vihreäksi valoksi.

SaMaa mieltä tilanteen luku meni sulla alunperin pieleen. Miksi ihneessä rohkaisit jollain hymiöillä. Pomo sai viestiä, että sinulle ok pikkutuhmat viestit.
Luulee nyt sitten kai muutakin.
Noita ukkoja pitää osata lukea.

Vierailija
109/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säästää kaikki viestit, ja jos mahdollista niin nauhoittaa keskusteluja. Jos homma menee rumaksi niin sinulla on todistusaineistoa. Ja jos muut ovat olleet kuulemassa niin hekin voivat todistaa,jos uskaltavat.

Vierailija
110/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ala kyselemään sen vaimon nimeä, lasten määrää ja mitä ne tekevät, onko lomasuunnitelmia perheen kanssa jne. Totea sitten että yllättyneenä mä taidan tuntea sun vaimos, me on varmaan oltu samassa koulussa ja huomaa vaikutus. Höystä vielä, että pitöis ottaa yhteyttä niin monen vuoden jälkeen!

Kolmekymppinen ap samassa koulussa viisvitosen pomon vaimon kanssa? Villi veikkaus ettei ällötyksellä ole niin paljon nuorempaa vaimoa.

Muuten oikein hyvä ehdotus!

Vierailija
111/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano jotain tyhmää hänelle..

Vierailija
112/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäydy jäätävästi, mutta asiallisesti.

Hymyttömyys ja asiallisuus auttavat. Mustikoita kun syö, niin hampaat värjäytyvät epämiellyttävän näköisiksi.  Karkottaa ihailijoita. Huomio! Pensasmustikat eivät värjää.

Vierailija
113/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle sanoisin että pistä luu kurkkuun, sano suoraan että lopeta tuo,  en ole tippaakaan kiinostunut, minua ärsyttää moinen.

Kaikki loppuu siihen, jos kyseessä on sivistynyt mies. Hän jopa alkaa kunniottamaan sinua enemmän, kokemusta on.

Jos taas kuten vähän aloittajasta epäilen, olet hänestä kiinnostunut, josko jopa pomon vaimoksi, itse päätät, olet jo päättänyt.

Vierailija
114/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu! Etkö tosiaan tajua, että teet itsesi naurunalaiseksi noilla aloituksillasi.

Vierailija
115/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flirtin ja tuon aloituksesi suhteen annan yhden neuvon: tiivistä viestisi äläkä jaarittele.

Lyhyet ja jämäkän asialliset kommentit kyllä saa usein aikaan sen, että vastaanottaja saarta luulla lähettäjää tylymmäksi kuin hän onkaan, joten tuo voisi toimia. Kannattaa kuitenkin suorassa esimiesasemassa olevaan pysyä hyvissä väleissä toivottamalla asiallisesti hyvää työpäivää.

Kaikkeen työasiaan ja peruskohteliaisuuden ulkopuolelle menevään asiaan ei kannata vastata. Tallenna viestit, jos ongelmia tulee. Saat niillä itsesi suojattua, jos jostain syystä tarvitsee asiaan palata.

Toivottavasti esimiehesi ymmärtää tilanteen lyhytsanaisuudestasi.

Vierailija
116/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jotenkin oudosti yhdistävät, että naurava nainen = antava nainen. Olen huumorintajuinen nauravainen nainen, syntynyt Pohjois-Karjalassa. Onneksi täällä Etelä-Suomessa olen oppinut puhumaan suorasukaisesti, enää ahdistelijat eivät vaivaa.

Vierailija
117/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ala kyselemään sen vaimon nimeä, lasten määrää ja mitä ne tekevät, onko lomasuunnitelmia perheen kanssa jne. Totea sitten että yllättyneenä mä taidan tuntea sun vaimos, me on varmaan oltu samassa koulussa ja huomaa vaikutus. Höystä vielä, että pitöis ottaa yhteyttä niin monen vuoden jälkeen!

Kolmekymppinen ap samassa koulussa viisvitosen pomon vaimon kanssa? Villi veikkaus ettei ällötyksellä ole niin paljon nuorempaa vaimoa.

Miksi ei voi olla samassa opiskelupaikassa? Nykyään moni eri-ikäinen opiskelee samaa/ uutta ammattia.

Vierailija
118/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät minkä ikäinen pomon vaimo on? Voi olla vaikka 35v mutta pomo jahtaa muita naisia, ja vaikka olis Miss Universum vaimona, jahtaajat jahtaa, koska pervoja.

Vierailija
119/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin! Hyvä ja helppo keino. Ja kun kyselet vielä muiden kuullen esim. kahvipöydässä muina naisina, saat tukea muiden läsnäolosta. Käy siis normaalista kahvipöytäkeskustelusta ilman, että sua voidaan syyttää mistään. Toki mieti, ettet kysele liian yksityisiä asioita.
Luulis äijän tajuavan, että liikkuu vaarallisilla vesillä, kun tunnet vaimon!

Vierailija
120/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shalimar-hajuvettä liikaa käsiin. Pese pous, kun äijä häipyy. Tuoksukarkoitus.