Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten karkoittaa flirttaileva esimies korrektisti?

Vierailija
26.04.2022 |

Olen vähän yli 30v nainen. Oma esimieheni (nainen) on nyt pitkällä sairauslomalla ja minut määrättiin esimieheni oman esimiehen (.55v mies) alaisuuteen. Tämä esimies on naimisissa/kihloissa ja edellesestä liitosta on 2 lähes aikuista lasta. Minä olen kihloissa ja 2 pienemmän lapsen äiti.

Tämä väliaikainen esimies on vitsaillut välillä hiuksn kaksimielisesti, muttei mitenkään räikeästi. Lähdin siihen välillä mukaan tai laitoin esimerkiksi nauruhymiön. Sitten mies alkoi kommentoida vaatteitani töissä muiden kuullen (pari kertaa imartelevaan sävyyn). En vastannut niihin mitään vaan hymyilin nolona. Nyt hän on alkanut kyselemään muka-viattomasti, että milloin minua pääsisi näkemään konttorilla. Teen enemmän etätöitä siis. Lisäksi on vihjailua siitä että viihtyy seurassani tai jotakin "toimiston miehet eivät kestäisi jos tulisit tiukoissa nahkahousuissa konttorille". Tuohon totesin että taidan käyttää sellaisia maksimissaan kotonani.

Eli ensin luin tilanteen ja miehen jotenkin humoristiseksi, mutta nyt olen huomannut että hän on todella päällekäyvä. Miten voisin selvitä tilanteesta niin että saisin pidettyä työpaikan ja suht hyvän hengen tämän väliaikaisen esimiehen kanssa?

Kommentit (294)

Vierailija
81/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vain asiallinen, ei mitään sen kummempia. Jos sieltä tulee asiatonta tekstiä, niin sanot, että tämä asia ei taida kuulua työtehtäviin ja menet tekemään töitäsi asiaan enää palaamatta.
Käyttäydyt siis aikuisen naisen tavoin, et enää kuin typerä vosu.

Mitä helvettiä? Mikä tässä tilanteessa tekee AP'sta typerän vosun? 

Tilanteeseen mukaan meneminen ja kaiken hyväksyminen hihitellen. Ap ei selvästi arvosta itseään ja se näkyy myös muille. Minä en ainakaan olisi katsonut ja kuunnellut tavuakaan mitään kuzipäisiä kommentteja.

Kaikki eivät ole kuin sinä ja vaivaantuneisuuttaan sekä mukavuuttaan voi vastata hymiöllä. Se ei tee kenestäkään vosua ja aika säälittävää haukkua tässä ahdistelun uhria. Et sä silti pomona perseile tolla tavalla sun alaiselle vaiks se sulle vastaiskin.

Jos olet lähtenyt jo flirttiin mukaan, niin et ole enää mikään uhri, vaan aktiivinen toimija. Tämä on asia mikä naisten on vaikea ymmärtää. Jos leikkiin lähdet leikin kestät. Nykyään vaan naisten pitää voida muuttaa mieltä koska vaan ja unohtaa oma osallisuus asiohin ja siihen miksi asioita tapahtuu.

Tyypillinen r**skaaja ja r**skaajien puolustajan kommentti. Tottakai saa muuttaa mieltään aina ja koska vaan. Sitäpaitsi, se esim. hymiökommentti flirttiviestiin tai hymähdys/naurahdus liveflirttiin ei todellakaan ole juttuun mukaan lähtemistä.

Vierailija
82/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mark kirjoitti:

Annoit hänelle ainakin 2 kertaa hyväksynnän. Ensin hymiöllä sitten hymyilemällä hiljaa joka tulkittiin todennäköisesti hyvällä tavalla nolostumiseksi ja jutussa mukana olevaksi. Puhu hänelle sellaisia että miehesi odottaa sinua tms sen suuntaista ja myös jos ehdottelee käännä se keskustelu hänen vaimoonsa. Jos ei muuten usko niin sano että olet siellä töissä et missään muussa tarkoituksessa. Joidenkin naisten kanssa voi heittää aika rohkeaakin läppää mutta sinä et ole ilmeisesti sen tyylinen. Ole tarkkana. Ei kannata myöskään juttujen jälkeen mennä muna asentoon ja huutaa että minut on raiskattu. Minäkin haluaisin nähdä naisia työpaikalla vähissä vaatteissa ja rakastella se on ihan luonnollista mutta en silti kerro sitä heille enkä ehdottele mitään ja kunnioitan heidän työpanoksiaan ja kohtelen asiallisesti.

Joo, minäkin olen huomannut että nuoren naisen nolostuminen suorastaan lietsoo vanhojen ukkojen käytöstä.

Pahimmat käyvät kiinni ja valittavat ääneen, jos ei säikähdä riittävästi.

Kertonee omaa kieltää ukkojen sielunmaisemasta.

Nykyään olen niin hapan ja lihava, että saan olla rauhassa. Surettaa parikymppisen itseni puolesta, sillä ujo 17-28-vuotias nainen oli ihan vapaata riistaa useassa työpaikassa.

Hali AP:lle, tämä on ehtaa 2020-luvun meininkiä edelleen. Älä jää tuonne työpaikkaan, menet vain rikki jos toinen kovasti saalistaa ja ahdistelee.

t. N31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikalla on muita naisia, ottaisin heidän kanssa asian puheeksi ja kysyisin, onko heillä vastaavia kokemuksia esimiehen käytöksestä. Itse en ainakaan pahastuisi, vaikka minulta kysyttäisiin tällaista, vaikka en tuntisikaan toista työntekijää hyvin. Tottakai siinä olisi sympatiat ikävästi kohdellut puolella. Jos muilla naisilla on vastaavia kokemuksia niin kysyisin, ovatko he saaneet käytöksen loppumaan, ottamalla asian puheeksi tai mitä on tapahtunut. Kysyisin myös kuinka pitkälle se esimiehen käytös on mennyt. Joka tapauksessa vois olla mahdollista saada henkistä tukea muilta naisilta. Harmi kyllä, jos on tosi miesvaltainen työpaikka niin vertaistukea on vaikeampi saada :/

Vierailija
84/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, heittäydy kuuroksi. Älä kommentoi mitään, älä hymyile, älä näytä mitään elekielellä. Älä viestittele hymiöillä ja vastaa vain neutraalisti viesteihin. Äijä voi käyttää hymiöviestejäsi todisteena että olit leikssä mukana.
Mutta, pidä tallessa äijältä saamasi viestit, tarvitset niitä myöhemmin.

Vierailija
85/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No panette tietenkin kun kerran mahdollisuus on!

Vierailija
86/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se leikin kestäkööt, joka leikkiin ryhtyy.

Vierailija
87/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkoot vaan "yleistä" miesvaltaisilla työpaikoilla, mutta KENENKÄÄN ei tarvitse sietää tällaista ahdistelua töissä ja sen on loputtava.

No kyl meidänki työpaikalla tehtaalla flirttaillaan nuorille naisille. 

Vierailija
88/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No panette tietenkin kun kerran mahdollisuus on!

Seniilin äijän kanssa? Yök, ei todellakaan. Lerppamuna ja harmaakarvaiset roikkuvat kärsimyshedelmät

30v nainen on sopiva 55v miehelle.

Siis nimenomaan tästä se on kiinni.
Nyt ap on mennyttä naista.

Vierailija
89/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei totta vie! Ei ikinä.
Itselle käynyt vähän samoin, tosin ei onneksi esimies vaan työkaveri.
Alkuun juteltiin ihan niitä näitä ja luulin, että todellakin ihan kavereina.
Kun tein selväksi hänelle, että en ole mitenkään kiinnostunut enkä pidä hänen kehuvista kommenteista (vaikka ulkonäöstäni.) En ollut koko aikana ajatellut, että hän lähtisi kommenteissaan tuohon suuntaan. Noin henkilökohtaiselle tasolle.
Hän suuttui. Ei puhu minulle juuri mitään, eikä hakeudu juttusillekaan. Ei haittaa minua.
Tervehdin itse häntä yhä iloisesti ja saatan kysyä kuulumiset.

Vierailija
90/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttele, älä hymyile, ja jos tuokaan ei tehoa, niin sitten täytyy sanoa ihan suoraan, että käytöksesi ei ole sopivaa esimiehelle.

Tällainen lause voi tehdä elämästä h***iä työpaikalla, koska mies kokee sen kritiikkinä. Kokemusta kyseisestä miestyypistä. 

Vaikea tilanne. En välttäisi täysin hymyilemistä, vaan hymyilisin miehelle tietoisesti, itsevarmasti ja tervehtisin iloisesti - mutta LYHYESTI - ja poistuisin tilanteesta välittömästi. Parasta olisi jos ympärilläsi olisi aina muita työntekijöitä, ettet joudu tilanteeseen, jossa olet hänen kanssaan kahden.

Rajaa yksityiselämäsi TÄYSIN, ja keskustele VAIN työasioista. Jos mies liukuu aiheen viereen, niin älä reagoi mitenkään, poistu heti tilanteesta ja jatka töitä.

Vaikea on varmaan poistua tilanteesta ja järjestää ympärilleen muita ihmisiä, jos istuu vaikka työpisteensä ääressä ja toinen tulee viereen puhumaan. 

Vierailija
91/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommoiseen mahkahoudukommenttiin voi varmaan vastata ettämeipä auta sitten pukeutua niin, niin pysyy kaikilla ajatukset työssä. Tämä olisi elegantti tapa ohjata fokus töihin.

Ei tuo ole mikään "jätä mut rauhaan" -kommentti, vaan viesti, jonka pomo voi tulkita juuri niin kuin itse halulaa. En näe tuossa mitään torjuvaa, jos vastaava myöntää, että olisi nahkahousuissa vetävä ilmestys.

Vierailija
92/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tultiin suutelemaan väkisin suulle, koska mies oli tarjonnut minulle suosikkileffansa lainaan, olin ottanut leffan vastaan ja kerroin sen olleen hyvä.

Oikeasti: miehiä pitää ja kohdella kuin ne olisivat vähän ällöjä ja ikäviä naisia. Sillä tavalla hymyttömästi ja väkinäisesti. Et pysty hymyilemään sen jutuille, koska se on niin rasittava, etkä halua ottaa siltä vastaan edes lounaslippua, koska se on niin vaivaannuttava. Jos on taipumusta ujouteen, niin älä ikinä tasapainota ujoilua kivoilla sanoilla tai teoilla, kuten naisten kanssa voi tehdä.

Äläkä ikinä kerro mitään kodistasi, perheestäsi, harrastuksistasi, yms. Joillekin vatipäille sekin on soidinmeno, että kerrot miehelle soittavasi pianoa.

Äläkä ikinä osoita heikkoutta, esim kerro olevasi duunariperheestä, yh:n lapsi, taloudellisesti tiukassa paikassa tmv. Kaikkein paskinta kohtelua olen saanut pomolta, jolle kävi ilmi, että olen taloudellisesti ahtaalla. Sen päähän ei mahtunut sen jälkeen muuta kuin että se voisi kiristää minulta seksiä määräaikaisuuksien jatkamista vastaan. Se soitteli minulle tissipuheluita vielä työsuhteen loppumisenkin jälkeen.

Toistan: miehiä pitää ja kohdella kuin ne olisivat vähän ällöjä ja ikäviä naisia. Suurin osa miehistä on kivoja, mutta se yksi perseilijä pitää laittaa aisoihin jo ennen kuin se kiinnostuu sinusta.

Vierailija
93/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa hopeaketun charmi purra...

Luultavasti juuri näin. Tilanne ei olisi mennyt ollenkaan noin pitkälle ilman aloittajan hihittelyä.

Normaalit ihmiset voivat nauraa keskenään ilman, että toinen innostuu ahdistelemaan. Joskus ei ymmärrä ajoissa, että toinen onkin rasvanäppinen testisteronippuuteinen setämies.

Nauraako normaali ihminen myös rasvaiselle "vitsille"? Niinhän ap teki. 

Hyvä vastaus voisi olla: Kommentoinko mä koskaan sun ulkonäköä/vaatteita (tai mitä nyt ukko ikinä ottaa puheeksei)? 

Potentiaalinen vastaus: Et, mutta oispa kiva jos kommentoisit.

AP: En kommentoi kollegoiden ulkonäköä ja toivon ettei muutkaan tekisi niin. 

Vierailija
94/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaile. Tai jos vastaat, niin jotain tyyliin "tämä ei nyt taida olla mikään työasia, jätetäänpä tällaiset jutut pois".

Vierailija
95/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kehuu sun ulkonäköä voit sanoa, että kiutos, on mukavaa näyttää hyvältä - se on työssäkin tärkeää.

Vierailija
96/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kieltäminen kääntää asian seksuaaliseksi. Ja nolostuminen tms. on alistumista, flirttailua tms. Ei tarvii tehdä asioista sen kummallisempia! Kehu on kehu. Ihminen joka häiriintyy siitä, ei kunnolla tunne itseään.

Vierailija
97/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen jolla on huono itsetunto, pyrkii hyväksikäyttämään huomiota, mutta samalla ehkä vihaa itseään siitä. Rohkeus ei riitä luontevuuteen. Hän kehittelee päässään juttuja, häiriintyy, jne. Väsyneenä melkein kuka tahansa nainen voi olla niin pateettinen. Huolestuttavaa on, ellei seuraavaan päivään mennessä tajua ryhdistäytyä.

Vierailija
98/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepetos.

Vierailija
99/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kieltäminen kääntää asian seksuaaliseksi. Ja nolostuminen tms. on alistumista, flirttailua tms. Ei tarvii tehdä asioista sen kummallisempia! Kehu on kehu. Ihminen joka häiriintyy siitä, ei kunnolla tunne itseään.

"nolostuminen -- on flirttailua"

Tämmöinen mentaliteetti lienee monella ahdistelijalla. Että kun toinen pelästyy, niin mies ei reagoi antamalla tilaa, vaan puskee entistä kovemmin päälle.

Minun ahdistelijani kohdalla tämä päättyi minun lohduttamaan itkuuni. Vasta siinä vaiheessa se tajusi, että tuli tehtyä pieni virhelaskelma. Tuomari oli viime kädessä samaa mieltä.

Edelleen joillekin liian vaikea ymmärtää, että halukas nainen on ihan eri asia kuin lamaantunut, ahdistunut, pelkäävä, nolostunut nainen.

Vierailija
100/294 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pomo voi olla sosiaalisesti kömpelö, eikä osaa tulkita tilannetta oikein. Sellaisille miehille täytyy vaan selkeästi imaista, että käytös tuntuu epämukavalta ja että haluaa jatkossa keskittyä työasioihin töissä. Voi se olla pahoillaankin käytöksestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan