Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asiassa sinulla on käynyt "hyvä tuuri"? -peukutusketju

Vierailija
26.04.2022 |

Voititko lotossa? Onko sinulla maailman mukavin anoppi? Onko sinulla hyvät unenlahjat ja nukahdat helposti missä vain? Usein listataan ikäviä asioita, niin laitetaanpas kehiin ne hyvät jutut. Oli sitten kyse pelkästä hyvästä tuurista tai myös omasta vaivannäöstä asian eteen. Yksi asia per viesti. Peukku ylös = minullekin on käynyt näin, peukku alas = minulle ei ole käynyt näin.

Ap aloittaa: Sain vakituisen työpaikan alalta, jossa työt ovat kiven alla ja määräaikaisuuksissa roikutaan vuosia. Ap

Kommentit (229)

Vierailija
141/229 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on ollut aina hyvin helppoa. Onnellinen lapsuus, lukiosta suoraan hyvään yliopistoon, sieltä valmistumisen jälkeen hyviin töihin ja työura kehittynyt juuri niin kuin olen halunnut.
Yksityiselämässä sama. Aina paljon hyviä ystäviä, kauniita naisia tyttöystävinä, lopulta kaunis vaimo ja fiksut lapset.
Joillakin vain käy elämässä onni.

Tajuaispa muutkin että kyse on henkilökohtaiselta kannalta onnesta kun menestyy, se ei ole omaa ansiota. Jopa se on onnea, että kova työ tuottaa tulosta. Monella kova työ valuu hukkaan ja aiheuttaa bönarin.

Olen samaa mieltä. Synnyin hyvään perheeseen ja perin vanhemmiltani loistavat geenit. Tältä pohjalta on ollut hyvin helppo ponnistaa elämässä eteenpäin. Tiedostan hyvin onnekkuuteni ja sen takia myös ymmärrän vastuuni siitä, että mun pitää auttaa niitä, joiden elämä ei ole ollut niin helppoa. En marise korkeista veroista, koska pärjään ihan hyvin vaikka yli puolet tuloista menee veroihin.

Vierailija
142/229 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju
Olen onnellinen luottamuksellisista ja rakkaudellisista suhteista puolisooni ja aikuisiin lapsiini perheineen. Olemme avoimia ja ystävällisiä toisillemme.
Omaamme puolisoni kanssa useita hyviä ystäviä, joita tapaamme säännöllisesti, mutta viihdymme hyvin myös kahdestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/229 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia per viesti ihmiset. Lukekaa se aloitus, ei ole montaa riviä.

Vierailija
144/229 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika kaunis, vielä vanhempanakin.
Lapseni on fiksu ja meillä on hyvät välit.
Olen saanut tuntea rakkautta ja antaa sitä.
Olen saanut tutustua monenlaisiin ihmisiin ja oppinut heiltä hyvin erilaisia asioita omaan elämääni nähden.

Vierailija
145/229 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin lapseni alkoi nukkua läpi yön 6-viikkoisena.

Vierailija
146/229 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perinnön. Ostin oman asunnon ja auton = 250 000 . Velkaa ei ole.

Vierailija
147/229 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hauska ketju. Kuvastaa hyvin kuinka useat ovat kateellisia aivan anonyymeille ihmisille, joilla on ollut onnea elämässä.

Mikä ajatuksenjuoksu johtaa tämmöseen päätelmään?

Vierailija
148/229 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheasti alapeukkuja ihan hyviin ja asiallisiin kommentteihin omista onnistumisista. Kateusko puskee pintaan vai mikä on vikana?

Ole hyvä ja lue aloitus.

Vierailija
149/229 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on ollut aina hyvin helppoa. Onnellinen lapsuus, lukiosta suoraan hyvään yliopistoon, sieltä valmistumisen jälkeen hyviin töihin ja työura kehittynyt juuri niin kuin olen halunnut.
Yksityiselämässä sama. Aina paljon hyviä ystäviä, kauniita naisia tyttöystävinä, lopulta kaunis vaimo ja fiksut lapset.
Joillakin vain käy elämässä onni.

Tajuaispa muutkin että kyse on henkilökohtaiselta kannalta onnesta kun menestyy, se ei ole omaa ansiota. Jopa se on onnea, että kova työ tuottaa tulosta. Monella kova työ valuu hukkaan ja aiheuttaa bönarin.

Toisaalta, tajuaispa ihmiset [erityisesti minä itse :) ] että kaikki elämä on arvokasta, oli sitten lottovoittaja, geenilottovoittaja tai vaatimattomuudella siunattu. Onnen potkima tai elämän potkima. Ei ole mitään syytä olla kateellinen tai tuntea häpeää omasta vaatimattomuudestaan. Jeesuskin on sanonut "Helpompi on kamelin käydä neulan silmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan".

Vierailija
150/229 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä ketjua ja mietin, että mulla ei kyllä ole mitään tähän sopivaa asiaa. :( Mutta sitten keksin: mullahan on ihania ystäviä; uusia ja lapsuudesta saakka olleita! Siinä on käynyt tuuri.

Vierailija
151/229 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kolmikymppisenä aivan lopussa, join yötä päivää.

Pääsin kuitenkin raitistumaan. Jossei mikään muu elämässä natsaisi

niin tämä ainakin on ollut hienoa.

Vierailija
152/229 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin kolmikymppisenä aivan lopussa, join yötä päivää.
Pääsin kuitenkin raitistumaan. Jossei mikään muu elämässä natsaisi
niin tämä ainakin on ollut hienoa.

Onneksi olkoon raitistumisen johdosta, onhan se tosi hienoa.

Vierailija
153/229 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain ensin pojan ja sitten tytön, niinkuin olen aina halunnutkin.

Miksi on tärkeää porsia uros ensin?

En tässä tapauksessa puhuisi porsimisesta. Mulla on vaan aina ollut toi, että haluaisin yhden kumpaakin ja mielellään pojan ensin.

Miksi?

Siksi yksi kumpaakin, että saisi kokemuksen kummastakin. Mielestäni tytöllä on parempi olla isoveli kuin pikkuveli. Tiedän kyllä, että makukysymyksiä nämä on enkä siis arvostele jos jollakin on joku muu preferenssi lasten määrän ja sukupuolen suhteen.

Mutta voisiko joku antaa perusteluja sille, MIKSI on parempi että tytöllä on isoveli mielummin kuin pikkuveli? Itselläni ei ole lapsia ja minulla on muutamaa vuotta nuorempi sisko, nainen olen. En siis voi samaistua ja kysyn tosissani.

Ei mullakaan ole yhtään veljeä, mutta silti halusin tyttärelleni mieluummin veljen kuin siskon ja mieluummin isoveljen kuin pikkuveljen. Ehkä preferenssi tulee sitten siitä kun itsellä ei ole sitä veljeä, ja olisin mieluummin veljen halunnut kuin siskon jonka sain.

-se alkuperäinen

Vierailija
154/229 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta. Mun oma pieni lottovoittoni, kun en uskonut, että isäksi koskaan tulen. T. Isä

Vierailija
155/229 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus oli taloudellisesti huoleton. Ei ollut aineellista puutetta eikä tarvinnut pelätä, että ruoka loppuu tms.

Vierailija
156/229 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain ensin pojan ja sitten tytön, niinkuin olen aina halunnutkin.

Miksi on tärkeää porsia uros ensin?

En tässä tapauksessa puhuisi porsimisesta. Mulla on vaan aina ollut toi, että haluaisin yhden kumpaakin ja mielellään pojan ensin.

Miksi?

Siksi yksi kumpaakin, että saisi kokemuksen kummastakin. Mielestäni tytöllä on parempi olla isoveli kuin pikkuveli. Tiedän kyllä, että makukysymyksiä nämä on enkä siis arvostele jos jollakin on joku muu preferenssi lasten määrän ja sukupuolen suhteen.

Mutta voisiko joku antaa perusteluja sille, MIKSI on parempi että tytöllä on isoveli mielummin kuin pikkuveli? Itselläni ei ole lapsia ja minulla on muutamaa vuotta nuorempi sisko, nainen olen. En siis voi samaistua ja kysyn tosissani.

Ei mullakaan ole yhtään veljeä, mutta silti halusin tyttärelleni mieluummin veljen kuin siskon ja mieluummin isoveljen kuin pikkuveljen. Ehkä preferenssi tulee sitten siitä kun itsellä ei ole sitä veljeä, ja olisin mieluummin veljen halunnut kuin siskon jonka sain.

-se alkuperäinen

Vastaan tähän vähän provosoivasti. Yhdellä tutulla oli isoveli ja hän sanoi sen olleen hyvä siinä mielessä, että riitely isoveljen kanssa opetti pitämään puolia myöhemmässä elämässä. Hän väitti, että isoveli ikään kuin karaisi häntä elämän vastoinkäymisiä varten. Mene ja tiedä.

Vierailija
157/229 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valkoihoinen.

Vierailija
158/229 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jumalattoman komea!

Vierailija
159/229 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein uuden määräaikaisen sähkösopparin n. 1,5 v sitten. Se alkoi nyt marraskuussa ja on hinnaltaan 4,95 snt/kWh.

Eli kaksi vuotta halpaa sähköä. Sitä en sitten tiedä mitä kahden vuoden päästä maksaa 🤔

Koska oli alle 2v siihen kun silloinen sähkösoppari loppui, joka loppui siis nyt marraskuussa, niin uuden sopimuksen tekemiseen ei ollut estettä.

Eli todella hyvä tuuri 🤗

Voi kun lotossakin joskus voittaisi... Jos edes lottoaisi 😉

Vierailija
160/229 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on luettava hyväksi tuuriksi jos on nyt voimassa määräaikainen sähkösopimus, sähköä vanhalla hinnalla 31.8.2023 asti. Monilla vähemmän onnekkaila sähkö oli lokakuusta alkaen 50 % kalliimpaa. Joskus käy tällainen moukan tuuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi