Missä asiassa sinulla on käynyt "hyvä tuuri"? -peukutusketju
Voititko lotossa? Onko sinulla maailman mukavin anoppi? Onko sinulla hyvät unenlahjat ja nukahdat helposti missä vain? Usein listataan ikäviä asioita, niin laitetaanpas kehiin ne hyvät jutut. Oli sitten kyse pelkästä hyvästä tuurista tai myös omasta vaivannäöstä asian eteen. Yksi asia per viesti. Peukku ylös = minullekin on käynyt näin, peukku alas = minulle ei ole käynyt näin.
Ap aloittaa: Sain vakituisen työpaikan alalta, jossa työt ovat kiven alla ja määräaikaisuuksissa roikutaan vuosia. Ap
Kommentit (229)
Minulla on maailman ihanin aviomies.
Olen tullut raskaaksi molemmilla kerroilla lähes heti, kun on ryhdytty "tekemään lasta.
Minulla on käynyt hyvä tuuri, kun ymmärrän AP:n tehtävänannon peukkujen antamisesta tässä keskustelussa. En siis jakele alapeukkuja kateuttani, vaan sen takia, että minulle ei ole tapahtunut samanlaista asiaa elämässä. Olen siis erittäin onnekas peukkujen jaon suhteen.
Löysin toissapäivänä 20e kadulta :)
AntiAlapeukku kirjoitti:
On todella hyvä tuuri käynyt, etten saanut alapeukuttajatartuntaa tästä ketjusta. En ymmärtäisi miksi pitää alapeukuttaa, jos toisilla menee hyvin. Ovat saaneet kivan puolison, välit vanhempiin ovat kunnossa ja on vakkari duunipaikka ja vaikka mitä kivaa. Onko se sulta pois
Tässä ketjussa pitää alapeukuttaa, jos itselle ei ole käynyt tuuri kyseisessä asiassa. Ei mitään tekemistä kateuden kanssa, vaan alkuperäisen tehtävänannon.
Vierailija kirjoitti:
Pysynyt elävien kirjoissa.
Tätä on alapeukuttanut kolme vainajaa!
Minulla kävi loistavan hyvä tuuri että synnyin juuri minuksi!
En missään tapauksessa haluaisi olla kukaan muu.
Sain syntymässäni optimistisenvaloisan luonteen, lasini on aina puoliksi täysi.
Pessimistisenä kurassa rypijänä en olisi ikinä selvinnyt siitä kaikesta mistä elämässäni olen joutunut selviämään. Päivääkäämn en vaihtaisi pois.
terv. elämäänsä tyytyväinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Synnytys ei kestänyt kauan (alle 8 tuntia, josta 15 min ponnistamista). Äidille kiitos näistä geeneistä, että synnytys etenee vikkelästi.<3
Täällä eräs, jolla oli ns. "syöksysynnytys". 1:22 kirjattiin synnärille ja 2:00 vauva maailmassa. 😄 Ja ensisynnyttäjä olin. Olen kiitollinen että oli noin nopea prosessi.
AntiAlapeukku kirjoitti:
On todella hyvä tuuri käynyt, etten saanut alapeukuttajatartuntaa tästä ketjusta. En ymmärtäisi miksi pitää alapeukuttaa, jos toisilla menee hyvin. Ovat saaneet kivan puolison, välit vanhempiin ovat kunnossa ja on vakkari duunipaikka ja vaikka mitä kivaa. Onko se sulta pois
Minulla kävi hyvä tuuri, kun luetun ymmärtäminen sujuu minulta. Sinä taas et ollut sen suhteen yhtä onnekas. Onko mitään muuta minkä suhteen sinulla on käynyt hyvä tuuri, kuin "alapeukuttajatartunnan" välttäminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain ensin pojan ja sitten tytön, niinkuin olen aina halunnutkin.
Miksi on tärkeää porsia uros ensin?
En tässä tapauksessa puhuisi porsimisesta. Mulla on vaan aina ollut toi, että haluaisin yhden kumpaakin ja mielellään pojan ensin.
Miksi?
Siksi yksi kumpaakin, että saisi kokemuksen kummastakin. Mielestäni tytöllä on parempi olla isoveli kuin pikkuveli. Tiedän kyllä, että makukysymyksiä nämä on enkä siis arvostele jos jollakin on joku muu preferenssi lasten määrän ja sukupuolen suhteen.
Mutta voisiko joku antaa perusteluja sille, MIKSI on parempi että tytöllä on isoveli mielummin kuin pikkuveli? Itselläni ei ole lapsia ja minulla on muutamaa vuotta nuorempi sisko, nainen olen. En siis voi samaistua ja kysyn tosissani.
Olen voittanut geenilotossa.
Olen kaunis ja älykäs.
Lisäksi omalla ahkeruudella olen saavuttanut mukavan elintason:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain ensin pojan ja sitten tytön, niinkuin olen aina halunnutkin.
Miksi on tärkeää porsia uros ensin?
En tässä tapauksessa puhuisi porsimisesta. Mulla on vaan aina ollut toi, että haluaisin yhden kumpaakin ja mielellään pojan ensin.
Miksi?
Siksi yksi kumpaakin, että saisi kokemuksen kummastakin. Mielestäni tytöllä on parempi olla isoveli kuin pikkuveli. Tiedän kyllä, että makukysymyksiä nämä on enkä siis arvostele jos jollakin on joku muu preferenssi lasten määrän ja sukupuolen suhteen.
Mutta voisiko joku antaa perusteluja sille, MIKSI on parempi että tytöllä on isoveli mielummin kuin pikkuveli? Itselläni ei ole lapsia ja minulla on muutamaa vuotta nuorempi sisko, nainen olen. En siis voi samaistua ja kysyn tosissani.
Se saattaa olla vain sellainen henkilökohtainen intuiitivinen toive. Ei niitä sellaisia ole mitään syytä muille perustella.
-eri
Lukiopohjalta sain hyvän ammattin, jota rakastin kovasti.
Pääsin matkustamaan moniin eksoottisiin maihin, palkka oli hyvä ja ostin ensiasunnon Helsingistä ilman pankkilainaa.
Huono puoli onkin sitten se, että korona teki minusta tuöttömän ja nyt ryven itsesäälissä työttömänä. Mutta ihanaa oli niin kauan kuin se kesti.
Vierailija kirjoitti:
Lukiopohjalta sain hyvän ammattin, jota rakastin kovasti.
Pääsin matkustamaan moniin eksoottisiin maihin, palkka oli hyvä ja ostin ensiasunnon Helsingistä ilman pankkilainaa.
Huono puoli onkin sitten se, että korona teki minusta tuöttömän ja nyt ryven itsesäälissä työttömänä. Mutta ihanaa oli niin kauan kuin se kesti.
Tervetuloa maan pinnalle
Hyvät unenlahjat, voin nukahtaa (ja nukkua) missä vain ja milloin vain. Kieltämättä kätevää.
Olen vähemmän materialisti kuin useimmat ihmiset. Kun katson muiden kaahottamista kaikenlaisen uuden ja kiiltävän perässä, tunnen huojennusta siitä, että itseäni ei yksinkertaisesti kiinnosta pätkääkään. Ostan uusia vaatteita hyvin harvoin ja vain tarpeeseen, minulla ei ole televisiota, ei autoa eikä oikein mitään muutakaan. Koko omaisuus mahtuisi luultavasti yhteen tilataksiin. Rahaa jää koko ajan paljon säästöön, vaikken ole edes suurituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät unenlahjat, voin nukahtaa (ja nukkua) missä vain ja milloin vain. Kieltämättä kätevää.
Tämän todellakin haluaisin. Hyvät unenlahjat ovat ehkä aliarvostetuin terveyden, henkisen hyvinvoinnin ja menestyksen taustalla oleva tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Aika hauska ketju. Kuvastaa hyvin kuinka useat ovat kateellisia aivan anonyymeille ihmisille, joilla on ollut onnea elämässä.[/quote
Lue aloitusviestin ohje peukuttamisesta!
Pikabingossa voitin , 100: n euron lahjakortin ja ensimmäistä kertaa eläissäni menin semmoiseen.
Mutta siitä on kymmen vuotta aikaa.