Erikoisjoukot Official
Suomen televisiohistorian rankimmaksi realityksi tituleerattu Erikoisjoukot pestaa 14 julkisuuden henkilöä koulutusleirille, jossa sekä henkisiä että fyysisiä rajoja koetellaan vuorokauden ympäri.
Mukana ovat: ex-hiihtäjä Sami Jauhojärvi, Miss Suomi Viivi Altonen, muusikko Elias Kaskinen, malli Sara Chafak, toimittaja Kimmo Ohtonen, missikeisarinna Sunneva Sjögren, somepersoona Sauli Koskinen, ex-nyrkkeilijä Amin Asikainen, dj ja mediapersoona Amanda Harkimo, somepersoona James Nikander, europarlamentaarikko Henna Virkkunen, ex-sulkapalloilija Ville Lång, ex-lumilautailija Heikki Sorsa sekä kansanedustaja Tom Packalén.
Kurssin kouluttajat ovat entisiä erikoisjoukko-operaattoreita, joilla on kokemusta sotilasoperaatioista mm. Irakissa, Afganistanissa ja Somaliassa.
Hylätyllä Lohjan Kalkkitehtaalla järjestettävällä koulutusleirillä julkkiksilla ei ole erikoisoikeuksia eikä helpotuksia.
Ravinnon määrää vähennetään päivä päivältä, ja tehtävien välit täytetään raskailla fyysisillä harjoitteilla, jotka alkavat aamuvarhaisesta ja jatkuvat yöhön. Lyhyet unet katkotaan lisäharjoituksilla – ainoana tavoitteena selvittää kokelaiden henkinen kantti sekä päättäväisyyden taso.
Erikoisjoukot alkaa Ruudussa maanantaina 30.5. Ensimmäinen jakso nähdään myös Nelosella ma 30.5. klo 21.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/3591cdc1-dc4e-4190-a4bc-fd8b21e…
Paljon samoja naamoja, joita on nähty muissakin tosi-TV-formaateissa. Mutta muutamia mielenkiintoisia kilpailijoita on, esim. Sami Jauhojärvi, Kimmo Ohtonen ja kansanedustaja Tom Packalén.
Kommentit (1083)
Vierailija kirjoitti:
Olen rakastunut kaikkiin kouluttajiin tässä. Ihania Miehiä. <3
Miten saatte ihanan mielikuvan miehistä, jotka huutaa ja alistaa toisia. Kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Pro Sami kirjoitti:
Itsevarmuus jauhojärvellä huokuu ja sehän ei suomalaiseen kulttuuriin sovi. Syy löytyy omasta peilistä, ei ihmisestä joka on itsevarma.
Ei ole kyse pelkästä itsevarmuudesta. Itsevarma hän toki on, mutta sitäkin voi olla monella tavalla. Samilla se huokuu läpi ylimielisyytenä, hän on olevinaan parempi kuin muut, kaikessa, koska on hiihdon olympiavoittaja. Hänessä on tiettyä passiivisaggressiivisuutta, hän vaikuttaa hankalalta tyypiltä. Näistä ominaisuuksista on varmasti ollut yksilöurheilu-uralla hyötyä, mutta aidosti itsevarma ihminen voi tunnustaa myös heikkouksia itsessään ja antaa tunnustusta ja arvostusta muille. Ei tarvitse olla mulkku vaikka olisi itsevarma.
Sami näyttää olevan äärimmäisen idealisti jopa niin pitkälle ettei tuo tajua olevansa väärässä vaikka maailma vääntäisi rautalangasta roppakaupalla todisteita nokan edessä. Lisäksi tuolla on näköjään tarve ajatella jopa lastensa puolesta.
Sami voisi esim. kotonaan miettiä miten "väkivalta ei ole koskaan ratkaisu" mahtaa toimia vaikkapa venäjää vastaan ukrainassa. Siellä on kylätolkulla rauhallisia siviilejä joukkohaudassa kun venäläissotilaita ei kiinnostanut pätkääkään noiden henkilökohtaiset pasifismit tai rauhanomaiset asenteet. Veikkaan vaan ettei samin ego taivu siihen että tuo lähtisi omia asenteitaan haastamaan.
Miten tuo suorengas muka nyt oli väkivaltaa? En ymmärrä Jauhojärveä, taisi vaan kyllästyä.
Arvostukseni Sami Jauhojärveä kohtaan on aina ollut korkealla, ja nyt se nousi vielä paljon korkeammalle. Kuten Sami sanoo "Vaimolle ja lapsille ei ole merkitystä, miten pärjään täällä. Niille on merkitystä sillä, että tulen omana itsenäni takaisin.".
Sami on neljä arvokisamitalia urheilu-urallaan voittaneena näyttänyt, että pystyy kovissa paikoissa koviin suorituksiin. Hänellä ei ole mitään tarvetta enää osoittaa sitä tässä epämiellyttävässä ohjelmamuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Arvostukseni Sami Jauhojärveä kohtaan on aina ollut korkealla, ja nyt se nousi vielä paljon korkeammalle.
Kai nyt ku oot sen vaimo.
Todellisuudessa meni jauhot suuhun kun alettiin oloa tehdä yleisemmin epämiellyttäväksi ja piti keksiä joku tekosyy millä lähteä mukamas pystypäin. Vaikka uskoisi väittämäänsä (väkivalta ei koskaan ole ratkaisu) niin sekin on ihan kökkö ohjenuora ja ainakin poikien maailmassa johtaa kiusatuksi soijapojaksi muovautumiseen eikä tommosta moraaliposeerausta kannattais harrastaa.
Maailma on kova, kannattaa opettaa lapset pitämään puoliaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olnen rakastunut kaikkiin kouluttajiin tässä. Ihania Miehiä. <3
Miten saatte ihanan mielikuvan miehistä, jotka huutaa ja alistaa toisia. Kiusaa.
No oiskohan tuo vaan rooli. Onhan nyt nyt aika hottiksia.
Sitä paitsi ei noihin hommiin pääse jos oot oikeasti m*lkku tai aggressiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset ovat luonnostaan myös aggressiivisia. Olisi todella outoa, jos nuo kouluttajat eivät olisi.
Mä oon ite jotenki alkanut pohtimaan tän ohjelman myötä tuota väkivalta-asiaa eri näkökantilta. Oon Ai ollut henkeen ja vereen väkivaltaa vastaan, oon juuri se äiti joka sanoo lapsille että väkivalta ei ole koskaan ratkaisu.
Mutta tosiaan, ei se niin pahassa maailmassa mene. Toimii ehkä vielä siinä, kun omilla lapsilla tulee riitaa sisaruksien tai kavereiden kanssa Mutta ei juuri muualla.
Maailma on p*ska paikka ja tulee aina olemaan. Voidaanhan me omissa pikku lintukodoissa uskotella, että ilman väkivaltaa pärjää. Mutta emme mekään voisi täällä lintukodossa sinisilmäisesti elellä , jos meidän maatamme ja oikeuksiamme ei olisi aikanaan väkivalloin puolustettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi ei noihin hommiin pääse jos oot oikeasti m*lkku tai aggressiivinen.Kaikki ihmiset ovat luonnostaan myös aggressiivisia. Olisi todella outoa, jos nuo kouluttajat eivät olisi.
On tottakai mutta nuo kouluttajat luultavasti osaavat hillitä ja käsitellä sitä aggressiivisuutta. Ehkä sitä tarkoitettiin
Vierailija kirjoitti:
Viivi veti hyvin kyllä. Mutta silti tuntuu jotenkin niin ulkoa opetellulta tuo, että hain Miss Suomi-kisaan, jotta pääsen tuomaan esille omaa tasa-arvoagendaani. Sen takiako sinne oikeasti haetaan?
Missikisathan jossain määrin esineellistää naisia ja ei sinnekään ketä tahansa oteta, vaikka ns. tahtotilaa löytyisikin. Erikoisjoukoissa voi pärjätä kuka vain, jos vain kovasti yrittää, mutta missikisoissa ei.
Onko tasa-arvoa se, että naiset ja miehet kantavat yhtä painavia rinkkoja vai se, että rinkan paino on kaikilla sama suhteutettuna oman kehon painoon? Sitä voi jokainen miettiä ihan itse.
Ihan Suomen armeijan jokaisessa joukko-osastossa naiset ja miehet, isot ja pienet kantavat saman painoisia reppuja ynnä muuta sälää. Varustus on kaikilla sama ja pitääkin olla. Jotenkin hassu ajatus, että pienempi kokoisen ihmisen varustus olisi vähäisempi kuin muilla, vai peräti että repun sisältöä jaettaisiin muille, niille isommille. Itse en olisi missään tapauksessa moiseen suostunut, vaikka olin meidän yksikössä pienimmästä päästä alle 60 kiloisena ja joka marssilla ym. kannoin omat vermeeni.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ite jotenki alkanut pohtimaan tän ohjelman myötä tuota väkivalta-asiaa eri näkökantilta. Oon Ai ollut henkeen ja vereen väkivaltaa vastaan, oon juuri se äiti joka sanoo lapsille että väkivalta ei ole koskaan ratkaisu.
Mutta tosiaan, ei se niin pahassa maailmassa mene. Toimii ehkä vielä siinä, kun omilla lapsilla tulee riitaa sisaruksien tai kavereiden kanssa Mutta ei juuri muualla.
Maailma on p*ska paikka ja tulee aina olemaan. Voidaanhan me omissa pikku lintukodoissa uskotella, että ilman väkivaltaa pärjää. Mutta emme mekään voisi täällä lintukodossa sinisilmäisesti elellä , jos meidän maatamme ja oikeuksiamme ei olisi aikanaan väkivalloin puolustettu.
Olen tullut siihen tulokseen ettei tuollainen ääripasifismi toimi tässä epätäydellisessä maailmassa. Käytännössä noi voi patsastella väkivaltavastaisuudellaan siksi että nuo ulkoistaa vastuun väkivallan käytöstä muille, ja itse sitten seisoo jalustalla ja odottaa saavansa ihailua asenteensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viivi veti hyvin kyllä. Mutta silti tuntuu jotenkin niin ulkoa opetellulta tuo, että hain Miss Suomi-kisaan, jotta pääsen tuomaan esille omaa tasa-arvoagendaani. Sen takiako sinne oikeasti haetaan?
Missikisathan jossain määrin esineellistää naisia ja ei sinnekään ketä tahansa oteta, vaikka ns. tahtotilaa löytyisikin. Erikoisjoukoissa voi pärjätä kuka vain, jos vain kovasti yrittää, mutta missikisoissa ei.
Onko tasa-arvoa se, että naiset ja miehet kantavat yhtä painavia rinkkoja vai se, että rinkan paino on kaikilla sama suhteutettuna oman kehon painoon? Sitä voi jokainen miettiä ihan itse.
Ihan Suomen armeijan jokaisessa joukko-osastossa naiset ja miehet, isot ja pienet kantavat saman painoisia reppuja ynnä muuta sälää. Varustus on kaikilla sama ja pitääkin olla. Jotenkin hassu ajatus, että pienempi kokoisen ihmisen varustus olisi vähäisempi kuin muilla, vai peräti että repun sisältöä jaettaisiin muille, niille isommille. Itse en olisi missään tapauksessa moiseen suostunut, vaikka olin meidän yksikössä pienimmästä päästä alle 60 kiloisena ja joka marssilla ym. kannoin omat vermeeni.
Joukkueella on monenlaista tarviketta kannettavana. Yleensä homma hoidettiin siten että nää pienempikokoiset kuskasi omat kamansa ja isompikokoisilla saattoi olla niitä painavampia aseita tai ylimääräisiä tarvikkeita mukanaan.
Karsastava tyhjäpää vois mennä paimentamaan lampaita. Hyvä että tippu. Jos kerran mikään yksityiselämän kriisi ei saa vaarantaa tehtävää miksi mukana oli ihminen jonka yksityiselämä näyttää karmealta, montako vaimoa monta lasta kenenkin kanssa. Ihan tyhjä jätkä.
Vierailija kirjoitti:
Karsastava tyhjäpää vois mennä paimentamaan lampaita. Hyvä että tippu. Jos kerran mikään yksityiselämän kriisi ei saa vaarantaa tehtävää miksi mukana oli ihminen jonka yksityiselämä näyttää karmealta, montako vaimoa monta lasta kenenkin kanssa. Ihan tyhjä jätkä.
Jos tulis joku sopiva keissi niin saattas mennä sinne minne mu..na vie, libido ohjaa..
Miksihän nuo kouluttajatki kantaa jotai reppuja mukanaan tuolla marssilla? Mitä niillä on siellä mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monet noista osaa hillitä aggressiivisuutensa tarvittaessa, mutta kotona onkin ihan eri meininki.
Mm. väkivaltatyöntekijöiden ja sosiaalialan ihmisten keskuudessa on yleisesti tunnettu fakta, että puolustusvoimat ja poliisi ovat yliedustettuina perheväkivaltatapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Arvostukseni Sami Jauhojärveä kohtaan on aina ollut korkealla, ja nyt se nousi vielä paljon korkeammalle. Kuten Sami sanoo "Vaimolle ja lapsille ei ole merkitystä, miten pärjään täällä. Niille on merkitystä sillä, että tulen omana itsenäni takaisin.".
Sami on neljä arvokisamitalia urheilu-urallaan voittaneena näyttänyt, että pystyy kovissa paikoissa koviin suorituksiin. Hänellä ei ole mitään tarvetta enää osoittaa sitä tässä epämiellyttävässä ohjelmamuodossa.
Nössö se on ja täysin väärässä paikassa jos noin ajattelee. Jos joutuu oikeasti sotatilanteessa puolustamaan itseään ei voi hokea, että väkivalta ei ole ratkaisu. Se on ainoa tapa selvitä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nössö se on ja täysin väärässä paikassa jos noin ajattelee. Jos joutuu oikeasti sotatilanteessa puolustamaan itseään ei voi hokea, että väkivalta ei ole ratkaisu. Se on ainoa tapa selvitä hengissä.
Tää on eka tuotantokausi, ei oo ehkä tajunneet mihin lähtevät, nyt ku aattelee että se Synnove olis vielä mukana niin sehän olis uponnu sinne suohon, jos ei olis jo kuollu. Jauhojärvellä kyllä ittensä valkopesua, jos se lulee että omat lapset voi kasvattaa pumpulissa niin lycka till vaan, paitti tietenhii jos elhävät siel methäs keskhenäsä, s marketti ja kepu anthaa lapshille työpaikat loppu iäksi. Kaukana kavala maailma, kuha sivakoi vaan.
Tarvitaan ehkä kohta ihan oikeastikkin ihmisiä jotka puolustaa maataan jos ette ole ehtineet seurata maailman tilannetta.