Pitääkö vuokralla asuvan ostaa itse liesituulettimeen uusi lamppu?
Kommentit (26)
Kyllä täytyy. Myös palovaroittimeen patterit. Sekä oma vessapaperi. Jopa täytyy itse sulkea hana ja lukita ovi.
Asukkaan. Jos asunnossa on sinne muuttaessasi ollut ehjä liesituulettimen lamppu, pitää sellainen olla myös poismuuttaessa.
Entäs vessapaperi? Itse kustantaa?
Ostat itse ja otat sen sitten pois kun muutat.
Ainakin silloin pitää, jos vaihtamiseen ei tarvitse mitään erikoistyökaluja. Meillä ihan käsin kierretään lamppu irti, eikä ole mitään suojaa edessä.
Liesituulettimeen ei ole tarvinnut ostaa lamppua, mutta esim. kylppärin peilikaapin loisteputken vaihdoin itse ihan mielenkiinnosta ja että oppisin jotain.
pitääkö itse imuroida. eikö lattioiden kunnossapito kuulu vuokranantajalle?
Vierailija kirjoitti:
Minulla vuokranantaja tuo ovelle. Käy myös siivoamassa, jotta asunto pysyy varmasti puhtaana ja pesee vielä pyykitkin varmuuden vuoksi ettei hana jää päälle ja tule vesivahinkoa. Tulisi laittamaan ruoatkin, mutta sanoin että se olisi jo liikaa.
sossu maksaa, niin kuin muunkin elämisesi
Vierailija kirjoitti:
Näin minä varmaan tekisin, eli ostaisin uuden, mutta säilyttäisin vanhan. Kun muutan pois, niin ruuvaisin sen rikkinäisen paikalleen. Vaikka lamput eivät olekaan kalliita, niin vuokrataan eivät ole halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minä varmaan tekisin, eli ostaisin uuden, mutta säilyttäisin vanhan. Kun muutan pois, niin ruuvaisin sen rikkinäisen paikalleen. Vaikka lamput eivät olekaan kalliita, niin vuokrataan eivät ole halpoja.
Ja mitä hyötyisit tuosta? Ei ne vuokrat sillä laske, että kikkailee pikkumaisesti jollain parin euron lampulla.
jos saa vuokranantajan maksamaan lampun, niin jää sossuntuesta rahaa ainakin yhteen lisäsiideriin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä hyötyisit tuosta? Ei ne vuokrat sillä laske, että kikkailee pikkumaisesti jollain parin euron lampulla.
En tiedä, en ole asunut vuokralla kuin viimeksi 20 vuotta sitten ulkomailla asuessani. Kiusa se on pienikin kiusa. :)
Poismuuttaessa kannattaa se ehjä lamppu jättää siihen lamppuun, eikä vaihtaa rikkinäistä tilalle, tai vuokranantaja vaihdattaa sen kalliisti huoltofirmalla ja vie sillä nojalla vuokratakuusummasi.
Palovaroittimen hankkiminenkin on vuokralaisen vastuulla!
Meillä on vuokrariita menossa käräjäoikeuteen: vuokranantaja väittää, että hänen ei tarvitse tulla meille tiskaamaan, vaikka asunnossa ei ole tiskikonetta.
Vaihtasun ite, ukko vaan kärkkyy tekosyytä tulla ja aina vaatii varvun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vuokranantaja tuo ovelle. Käy myös siivoamassa, jotta asunto pysyy varmasti puhtaana ja pesee vielä pyykitkin varmuuden vuoksi ettei hana jää päälle ja tule vesivahinkoa. Tulisi laittamaan ruoatkin, mutta sanoin että se olisi jo liikaa.
Vuokranantaja, toiselta nimeltä äiti.
Asukas itse. En mä ainakaan noin pienistä jaksais murehtia ja vääntää kuka ostaa ja kuka ei.