Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaaha. Ruotsi on sitten saanut turvatakuut

Vierailija
26.04.2022 |

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e2dd065e-737d-4ec8-a0e3-257e6ed78a46
Aftonbladetin mukaan. Kukaan ei halua antaa takuita meille. Ruotsi ei niitä edes tarvitsisi, koska me olemme kilpenä.
Lisäksi meidän harteillemme jää Affenanmaan puolustus, johon saarelaiset pistävät jo nyt kapuloita rattaisiin.
Mikään ei muutu: Ruotsi = Hannu Hanhi, Suomi = Aku Ankka.

Kommentit (267)

Vierailija
21/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on pelkkää liirum laarumia Suomen armeijan yms. Kehuminen. Nyt voi jopa käydä niin, että Ruotsi pääsee natoon, Suomi ei! Niinhän trump sanoi pari vuotta sitten, että Suomi ja balttiamaat ovat venäjän esikaupunkeja.

Meinaatko, ettei kannata edes hakea, vaan pitää jättäytyä suosiolla sellaiseksi esikaupungiksi?

Vierailija
22/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu epätodennäköiseltä että venäjä tänne hyökkäisi ukrainan tilanteesta huolimatta.

lol!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen Suomi on EU-maa, EU:ssa on ihan samanlaiset turvatakuut kuin Natossakin, Venäjä ei tänne hyökkää ilman kolmatta maailmansotaa ja jos se tulee nii on aivan sama ollaanko Natossa vai ei.

Vierailija
24/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi taas maksajana ja Ruotsi nauraa partoihinsa. 

Vierailija
25/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko yleensäkin kritiikittömästi kaiken mitä lehdessä lukee? Lupasihan Britanniakin Suomelle turvaa. Turva lienee samanlainen sekä Suomelle että Ruotsille.

Vierailija
26/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on saanut samanlaiset, igor. Ota tsaikka, taikka vodka vaikka. 

Miksi kaikki, jotka haluavat keskustella asioista ja nähdä niitä eri näkökulmista, ovat heti igoreita?

Ikävä tuottaa pettynys, mutta olen ihan tavis suomalainen keski-ikäinen nainen, josta tämä naton ja Ruotsin "ystävyys" alkas tuntua siltä, että me olemme kolmas pyörä.

Höpö höpö. Juttusi haisevat liikaa kaalisopalle.

On meitä tanttaroita enemmänkin, jotka eivät juokse riemuiten NATOon. Se ei myöskään tarkoita venäjämyönteisyyttä.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/747c3262-5a15-4c62-9f32-169e665e9…

Juu, niin on teitä "tanttaroita" sukupuolesta riippumatta muitakin. Silti kaikki johtaa venäjämyönteisyyteen tai ainakin venäjän edun mukaiseen toimintaan, tajusi "tanttara" itse omat motiivinsa ja tietojensa lähteen tai ei. 

Vierailija
27/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ap:lta medialukutaito hukassa. Ja kaikilta hänen peukuttajiltaan.

Vierailija
28/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on jo niin hakemassa Natoon, Ruotsissa pitää hiemnan vielä vakuutella. Tänään tavataan taas Ruotsin kanssa 38 potentiaalista kaveria. Jep jep.

Vierailija
29/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi niitä turvatakuita tarvitseekin. Ruotsin natoprosessi kun venyy niin pitkäksi.

Ruotsalaisilla on tapana diskuteerata, keskustella, neuvotella, jappasta ja lätistä kaikista päätöksistä niin pitkään, ettei edes Lennartille ja Börjelle jää paha mieli.

Vierailija
30/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meidän edes on haettava Ruotsin kanssa yhtä aikaa? Miksi on odotettava heitä? Miksi ei vain mentäisi itse heti kun pääsemme?

Vierailija
31/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä on sentään myöntänyt turmatakuut.

Vierailija
32/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaiset sotilaat kelpaavat Naton sotiin, turvatakuut on sitten toinen juttu. Ruotsihan on sössinyt puolustuksensa lakkauttamalla asevelvollisuuden siltikö Ruotsi on Natolle "mieluisampi". Eikö edes kalliit hävittäjähankinnat Yhdysvalloista auttaneet.

Yksinkö Suomi jää kuin Talvisodassa. Ruotsi Suomen selän takana vielä turvassa ja lisää turvaa lännestä.

Itse olen pitkin hampain kääntymässä Naton kannalle mutta mitenköhän tuo lienee. Ainakin uusi rahanreikä Natosta tulee mutta kuinkahan kävisi tosi tilanteessa. Ovatko suomalaiset aina jotenkin vähempiarvoisia hyväksikäytettäviä hölmöjä mutta silti yksinkään ei uskalla jäädä.

Ruotsalaiset lellikit on yhtä epäluotettavia kuin ry..ät . Suomen pitää vaan mennä omaa tietään eikä kuunnella ja odotella diskuteeraavia naapurin hannu hanhia.  Vaikka ei sielläkään kaikki näytä olevan ruusuisesti, kansa mellakoi. Naapurit idässä ja lännessä pitää meitä tyhminä tsuhnina maailman tappiin asti, niin se näyttää menevän. 

Vierailija
33/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa ärsyttää, kun heti huudellaan, että Putinin trolli, jos uhraa vähänkään ajatuksia sille, että natojäsenyys ei takaa mitään. Ei ainakaan vielä. Olen ihan tavallinen keski-ikäinen nainen, eikä Putin ole antanut minulle ruplaakaan, enkä huolisikaan. En hyväksy Putinin toimia missään nimessä, mutta näen rauhan sellaisena tilana, johon pitää pyrkiä, vaikka se sitten vaatisi kasvojen menettämisen. Pieni hinta, en soisi lasteni kokevan sotaa.

Minäkin olen keski-ikäinen äiti-ihminen, siksi kummastuttaa kovasti, millaisen mekanismin kautta ajattelet Suomen kasvojen menetyksen takaavan rauhan.

Vierailija
34/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putinin kokin päiväkäsky trolleille:

Vedotkaa suomalaisten heikkoon itsetuntoon ja valehdelkaa että Ruotsi on saanut erilaiset takuut kuin Suomi.

Miksi Haavisto sitten sanoi, että suomi ei saa turvatakuita ja että harmaan ajan olemme oman puolustuksen varassa?

Muistaakseni Niinistö sanoi Washingtonissa helmikuussa ihan samaa.

Vierailija
35/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaiset sotilaat kelpaavat Naton sotiin, turvatakuut on sitten toinen juttu. Ruotsihan on sössinyt puolustuksensa lakkauttamalla asevelvollisuuden siltikö Ruotsi on Natolle "mieluisampi". Eikö edes kalliit hävittäjähankinnat Yhdysvalloista auttaneet.

Yksinkö Suomi jää kuin Talvisodassa. Ruotsi Suomen selän takana vielä turvassa ja lisää turvaa lännestä.

Itse olen pitkin hampain kääntymässä Naton kannalle mutta mitenköhän tuo lienee. Ainakin uusi rahanreikä Natosta tulee mutta kuinkahan kävisi tosi tilanteessa. Ovatko suomalaiset aina jotenkin vähempiarvoisia hyväksikäytettäviä hölmöjä mutta silti yksinkään ei uskalla jäädä.

Ruotsalaiset lellikit on yhtä epäluotettavia kuin ry..ät . Suomen pitää vaan mennä omaa tietään eikä kuunnella ja odotella diskuteeraavia naapurin hannu hanhia.  Vaikka ei sielläkään kaikki näytä olevan ruusuisesti, kansa mellakoi. Naapurit idässä ja lännessä pitää meitä tyhminä tsuhnina maailman tappiin asti, niin se näyttää menevän. 

Mun mielestäni Ruotsi on ideaalinaapuri.

Vierailija
36/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen Suomi on EU-maa, EU:ssa on ihan samanlaiset turvatakuut kuin Natossakin, Venäjä ei tänne hyökkää ilman kolmatta maailmansotaa ja jos se tulee nii on aivan sama ollaanko Natossa vai ei.

No voi hellantuutelis.

EU:n turvatakuut eivät koske Suomea, koska rauhanmerkki-Erkki ja punanoita niin vaativat.

Totta: https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015091020326009

Tuomioja ja Halonen tekivät karhunpalveluksen Suomelle ja palveluksen karhulle.

Vierailija
37/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pelottavaa että jos ei ole samaa mieltä kuin kaikki muut on heti trolli. Sama juttu kuin koronasta puhuttaessa. Te jotka haukutte muita trolleiksi taidatte olla niitä samoja jotka olivat lähettämässä rokottamattomia leireille ja eristykseen ja syytätte heitä koronasta.

En minä sano trolliksi, vaan asioiden vääristelyksi.

Se, että Aftonbladet kirjoittaa jotain, niin se ei tarkoita, että Aftonbladetilla on käsissään absoluuttinen totuus.

Se, että joku Nordin kirjoittaa rokotteesta jotain, ei myöskään ole totuuden tae.

Älä väitä sellaisia asioita todeksi, joihin ei ole perusteluita. Väitä vasta sitten ne todeksi, kun fakta on pöydällä.

Vierailija
38/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa ärsyttää, kun heti huudellaan, että Putinin trolli, jos uhraa vähänkään ajatuksia sille, että natojäsenyys ei takaa mitään. Ei ainakaan vielä. Olen ihan tavallinen keski-ikäinen nainen, eikä Putin ole antanut minulle ruplaakaan, enkä huolisikaan. En hyväksy Putinin toimia missään nimessä, mutta näen rauhan sellaisena tilana, johon pitää pyrkiä, vaikka se sitten vaatisi kasvojen menettämisen. Pieni hinta, en soisi lasteni kokevan sotaa.

Minäkin olen keski-ikäinen täti, joka vihaa sotaa. Miksi kaikki entiset itäblokin maat yrittävät epäitoivoisesti Natoon? Kuinka moneen Nato-maahan sotahullu venäjä on hyökännyt? Vastaus: 0. Kyllä siinä nyt vaan on se paras takuu.

Vierailija
39/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Nato ei koskaan eikä millekään maalle ole antanut mitään turvatakuita hakuprosessin aikana!

Nato antaa poliittista tukea mutta ei sotilaallista. Vain jäsenmaat saavat turvatakuut.

Tämäkin asia ymmärretty täysin päin honkia. Ottakaa selvää oikeista lähteistä ei kaiken maailman huu-haa trollisisvustoilta. 

Suomessa on auennut se vanha talvisota-trauma kun Suomi jäi yksin. Nyt pelätään hysteerisenä saman toistoa. Niin ei tule käymään, jauhakaa mitä haluatte.

Hysteria ja paniikki sataa suoraan erään despootin laariin, sitä ne haluaakin! Sitä varten trollit työskentelee ylitöissä, heikentääkseen suomalaisten moraalia ja nostaakseen kansaa toinen toisiaan vastaan. Hajota ja hallitse.

Esim. tässä: https://yle.fi/uutiset/3-12414388

Vierailija
40/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskalehdistä ei kannata etsiä faktoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan