Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakottaisitko sinä kunnollisen ja päihteettömän tuilla elävän työttömän muuttamaan pois hyvästä pikkukaksiostaan hyvältä alueelta, slummiin nistien naapuriksi? Vain koska hänen vuokransa ylittäisi Kelan "kuntakohtaisen rajan" 150 eurolla?

Vierailija
26.04.2022 |

Eli vuokraraja on 694e, ja vuokra nykyisessä asunnossa olisi 850e.

Nistilähiössä olisi 15 neliötä pienempi yksiö 680e.

Pakottaisitko kunnollisen ja päihteettömän työttömän muuttamaan?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo kivaa ole, mutta kun se 170e ero kerrotaan kaikilla asumistuensaajilla, niin puhutaan melkoisista summista.

Entä sitten?

Vierailija
22/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai saakeli älä nyt tällä palstalla tollasta kysy! Palstan "päälliköiden" mukaan tukien varassa saa asua korkeintaan koirankopissa takahikiällä ja syödä pettu leipää.

Minun mielestäni jos haluaa asua kalliilla alueella niin silloin pitää olla valmis maksamaan kelan normien ylitys omasta pussista.

Samaa täällä kaikki muutkin sanovat. Tuo itsesi ylentämisen tarve, johtuuko se heikosta itsetunnosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sentään, kun mä olen työtön, mutta mulla on sellainen ihmisarvo, että pitää saada asua Hgin keskustan hulinoissa kalliissa kämpässä. Oishan siellä niitä työssäkäyviä, jotka tarttis asunnon, ettei työmatka olisi 50 km mutta minäminä olen tärkeämpi.

Mä olen myös niin tärkeä ja mulla on oikeudet, että saan pitää kolmea koiraa ja kahta kissaa, ja veronmaksajat on velvollisia makselemaan niiden el-kulut. Tämä on työttömän arkea ja mulla on oikeus!

Minulla ei ole eläimiä

ap

Vierailija
24/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sentään, kun mä olen työtön, mutta mulla on sellainen ihmisarvo, että pitää saada asua Hgin keskustan hulinoissa kalliissa kämpässä. Oishan siellä niitä työssäkäyviä, jotka tarttis asunnon, ettei työmatka olisi 50 km mutta minäminä olen tärkeämpi.

Mä olen myös niin tärkeä ja mulla on oikeudet, että saan pitää kolmea koiraa ja kahta kissaa, ja veronmaksajat on velvollisia makselemaan niiden el-kulut. Tämä on työttömän arkea ja mulla on oikeus!

Veroja ei käytetä yhtään mihinkään! Ne poistetaan.

Vierailija
25/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettoveronmaksajana olen sitä mieltä, että mitä vähemmän tukia maksetaan, sitä parempi. Tässä maassa on liikaa ammattityöttömiä ja yhteiskunta pitää huolen siitä, että heillä ei ole mitään kannustinta mennä töihin.

Haha, nettoveronmaksaja = alle 3000 € kuussa tienaava persu.

Vierailija
26/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pakottaisi muuttamaan vaan menemään töihin.

Missä se työpaikka olisi?

Voin mennä sinne jo heti tänään.

ap

Vierailija
27/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettoveronmaksajana olen sitä mieltä, että mitä vähemmän tukia maksetaan, sitä parempi. Tässä maassa on liikaa ammattityöttömiä ja yhteiskunta pitää huolen siitä, että heillä ei ole mitään kannustinta mennä töihin.

Voithan sinä aina tienata vähemmän, niin ei tarvitse kärsiä nettoveronmaksajan ongelmista. 

Vierailija
28/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työtön, yrittäisin hankkia lisätuloja jostain. Vaikka puhelinmyyntiä/haastatteluja sen verran tai jotain mainosten jakoa.

Niin, luulisi, että kunnollinen kykenisi siihen. Sen verran saa tienatakin tuen päälle.

Vierailija
29/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ihmisarvo on vakio. Ihmisarvo ei muutu työttömyyden aikana. Työssäkäyvä ei ole sen parempi kuin työtönkään vaikka kapitalistinen yhteiskunta niin työläisille kertookin, pitääkseen bluffikoneen käynnissä, joka on aivopesty kerryttämään rikkaiden omistajien omaisuuksia entisestään. Työläisille jää työuupumisen rajoilla vain murto osa rahavirroista käytettäväksi ja työtön luppoaikoineen kadehdittavaksi.

Ihmisarvo on vakio, mutta nisteillä ei ole ihmisarvoa? Eli itsekin halveksut nistejä??

Pientä ristiriitaa nyt..

30/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aioin sanoa, että en, mutta tuo vuokrahan on ihan järjetön. Ei voi asua noin kalliisti ja olettaa, että Kela maksaa kaiken.

Ihan normaali vuokra PK-seudulla, jos ei ole päässy kaupungin asuntoon

Mitä ihmettä työtön asuu kalliisti pääkaupunkialueella ja odottaa että me maksamme mukavan asunnon?

Kyllä tässä työllinenkin saa etsiä mahdollisimman edullisen että palkka riittää. Monet itkee kun palkasta reilu puolet menee vuokraan. Hassuja ovat. MUUTA palkkasi mukaan.

Vierailija
31/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42096 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aioin sanoa, että en, mutta tuo vuokrahan on ihan järjetön. Ei voi asua noin kalliisti ja olettaa, että Kela maksaa kaiken.

Mitä ihmettä työtön asuu kalliisti pääkaupunkialueella ja odottaa että me maksamme mukavan asunnon?

Kyllä tässä työllinenkin saa etsiä mahdollisimman edullisen että palkka riittää. Monet itkee kun palkasta reilu puolet menee vuokraan. Hassuja ovat. MUUTA palkkasi mukaan.

Kerropa me mekanismi, jolla "me" maksamme asunnon?

Vierailija
32/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on isoista rahoista. Jos vaikkapa 100.000 ihmistä saa 150 euroa enemmän tukea kuussa niin se maksaa valtiolle 180 miljoonaa vuodessa.

Vierailija
33/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42096 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan verotukseksi.

Vierailija
34/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42096 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahaha!

Veroja ei käytetä mihinkään. Verot poistuu taloudesta.

Vierailija
35/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42096 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahaha!

Veroja ei käytetä mihinkään. Verot poistuu taloudesta.

Missäs sijaitsee se valtava "laari" johon kaikki vuosien varrella kerätyt verorahat on lapattu? 

Vierailija
36/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei päihteetön kunnollinen voisi mennä töihin?

Menen heti, kun kerrot minne

ap

Vierailija
37/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä estetään alueiden etninen eriytyminen. Niitä muuttaa lauma tänne ja sinä muutat sinne.

Vierailija
38/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tekisit sen 300€ kk edestä töitä? Se on parivuoroa jossain kaupassa.

Et taida tietää miten perustoimeentulotuki toimii.

Kaikki yli 50e tulot leikkaantuvat pois.

Totta, ei hajuakaan. Olin joskus ansiosidonnaisella ja muistelin sitä. No ehkä voisit tehdä vähän enemmän vuoroja ja tienata vuokrarahat itse?

Tehdä vuoroja missä?

ap

Vierailija
39/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42096 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sitten pitäisi asua, jos on esimerkiksi Vantaalla syntynyt ja sillä aina asunut?

Vierailija
40/65 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei kovin helposti löydy asuntoa ja jos löytyy siihen on muitakin hakijoita. 

Kelan asiakkaalla ei paljon ole vaihtoehtoja jos saa 850 euron asunnon se pitää ottaa vaikka kela sanoisi mitä..mutta kokemuksesta tiedän kelalle ei kelpaa mikään..Asunnottomaksi vaan ja sitten kuuntelet sossujen kuittailua kun olet asunnoton mutta heidän "pelleilykouluun"pitää kuitenkin mennä kun kaikki asunnottomat siellä käy-sanoi sossu Hgissä.