Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko niitä/ Onko tuttavissasi niitä, jotka karkkipäivän koittaessa ostavat lapsille monta sataa grammaa makeisia

Vierailija
07.10.2006 |

ja niitä sitten nassutetaan pitkin päivää ?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kertamäärä voi olla vaikka 300 grammaa, itse tosin syön 400 gramman pussin. Vähän voi tulla höntti olo, mutta pian se menee ohi. Lapsilla ei ole reikiä hampaissa eikä läskimakkaroita vyötäröllä. Minulla on paikattuja hampaita, mutta normaalipainoinen olen.

Vierailija
42/47 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä meinasin ottaa karkkipäivä systeemin käyttöön mutta enpähän taidakaan...

enpä muista monesko vastailija olin tossa eilen, kysyin että mikä sitten ON hyvä systeemi...

kai tämä nykysellään on ok.

Eli silloin tällöin muutama karkki (kyseessä 3vuotias) en kiellä mummojen ja muiden antamasta karkkia, ei ne sitä paljon kerralla edes anna kun tajuavat itsekin mikä on hyväksi.

piparia saa kahvipöydässä syödä :)

Ei mun mielestä ole mitään järkeä siinä että kerran viikossa vedetään napa rutisten kauhea määrä karkkia.

Luulen et siinä käy just niinkun joku kirjoitti et jos kieltää kaiken hyvän, niin lapsi ahmii hullunlailla sitten juhlissa karkit sun muut.

Eli hyvänäin.

voi mennä viikko/kaks ettei meillä syödä karkkia ollenkaan...

itteltäni oon saanu piparin syönnin vähennettyä tosi hyvin!

samoin karkin ja suklaan, just siks ettei lapsellekaan vitti usein antaa kun ei se terveellistä oo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans on poikapuoli, jonka äiti antaa tasan tarkkaan herkkuja vain kerran viikossa ja silloinkin hyvin niukasti esim 50snt rahalla.

Ja pojalla on ikää 10v.

No kun se tulee meille, se ahmii aivan älyttömästi. Ensin me aina käydään yhdessä kaupassa ja annan sen ostaa itselleen viikonlopuksi herkkuja. Se ostaa aina kauheen kasan karkkeja ja suklaalevyn yms. Ahmii ne kotona hetkessä ja sitten menee kaapeille kollaamaan muita herkkuja, syö kaikki keksit mitä löytää jne. Minusta tuo homma on ihan älytöntä! Äiti pitää poikaa herkkunälässä koko ajan ja kun se jotain saa niin ahmii niin, että illan on kipee ja istuu ripulilla.

Minusta tuossa ei oo mitään järkee, oon sitä usein miehen kanssa miettinyt. Varmaan se käyttäytyy synttäreillä yms juhlissa just samoin. Ei kivaa lapselle:(

Vierailija
44/47 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei varsinaisesti karkkipäivä, kun niitä ei juurikaan osteta edes itselle, mutta namipäivä kumminkin. Eli joka päivä jäätelö, keksejä tai suklaata. Mutta aina vasta jälkiruuaksi. Xylitoli purkkaa ja tabletteja olen 1v. alkaen työntänyt AINA ruoan/namin jälkeen tytön suuhun. Reikiä ei ole hampaissa ja tyttö on normaalipainoinen namitteluista huolimatta.

Tykkäämme mieheni kanssa syödä kahvin kanssa pullaa ja pipareita ym herkkuja päivän aikana, joten emme raaski tytöltäkään kieltää. Mainittakoon vielä, että herkuttelusta huolimatta olemme myös mieheni kanssa hyvin hoikkia.

Vierailija
45/47 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkipäivä tai mikä tahansa säännöllinen spesiaali kuten päiväkodin lelupäivä on lapsille ihan hyvä elämää rytmittävä ja sitä kautta turvallisuutta lisäävä juttu. Ihan niin kuin nukkumaanmenorutiinit.

On sitten ihan eri asia kuinka paljon sitä namia mässää, ja se lienee ihan lapsen omista ominaisuuksistakin kiinni. Järjen käyttö on vanhempien vastuulla. Mutta senkin voi hoitaa monella tavalla. Hirveällä vahtaamisella saa aikaan vain kunnon syömishäiriön.

Vierailija
46/47 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei vielä viinirypäleitäkin.

Vierailija
47/47 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin oli karkkipäivä, muta ei mitään suuria määriä karkkia. Nyt on oltu heinäkuusta ilman karkkia, ja se sujuu todella hyvin. Ensimmäinen ns. etappi on jo ohitettu ja lapset saaneet sovitun palkkionsa. Nyt olemme yhdessä lasten kanssa päättäneet jatkaa tällä tavalla. Meillä ei vastaisuudessa osteta karkkia kuin erityiseen juhlahetkeen ja hyvällä syyllä. On ollut vaputtavaa huomata, että ilman karkkia voi elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä