Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: tyhmintä miten äitisi on neuvonut sinua vauvan hoidossa?

Vierailija
21.08.2006 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvo joka oli aika yleinen joskus 60-70-luvuilla. Nykyään tiedetään onneksi neuvoa, että vauvan itkuun olisi aina vastattava mahdollisimman nopeasti niin hänelle kehittyy hyvä perusturvallisuuden tunne.

Eipä ole ihme että olen aikuisena kärsinyt masennuksesta ja huonosta itsetunnosta jos minua on ko. neuvon mukaan kasvatettu!

Vierailija
2/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan siis vauvoja. Kaikki lapset nukkuu neljä tuntia kuulemma, kun vaan syöttää, vaihtaa vaipan ja laittaa ulos vaunuihin. Jos vauva itkee, antaa itkeä vaan! Kyllä se nukahtaa aikanaan. Ja mikä parasta kunnon vauvat ei edes ulkona itke. Niin ja vauvoja ei saa kuulemma kantaa sylissä, kun tottuuvat ja ovat sitten hankalia. Kaiken tämän viisauden hän tiesi kahden lapsen kokemuksella :). Meidän kaksi nuorimmaista nukkuivat vauvoina 15 minuutista puoleen tuntiin kerrallaan päivällä, yöllä nukkuivat kyllä kymmenen tuntia putkeen jo nelikuisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvun naiset eivät kuulemma ole hyvämaitoisia... :O

Minulta tuli maitoa yli litratolkulla enkä todellakaan antanut korviketta. Täysimetyksellä oltiin se 6kk myös.

Vierailija
4/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mielestä lellin vauvan pilalle, kun annan maitoa silloin kun itkee nälkäitkua. Kaikkia vauvoja kuulemma syötetään 4 tunnin välein. Jos lapsella on välissä nälkä, pitää antaa sokerivettä, eikä suinkaan maitoa.

Vierailija
5/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmissä jutuissa sitten ilmeni, ettei ne vauvat ennenkään ihan noin vaan olekaan tyytynyt neljän tunnin väleihin... Joskus äiti kertoi kanniskelleensa itkevää vauvaa ympäri taloa ja koittaen lohduttaa, kun edellisestä ateriasta oli vasta pari tuntia, ja toiset kaks piti vielä sinnitellä ennen kuin sai ruokaa antaa. KUVITELKAA!!!

Vierailija
6/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaavi, ei anoppi.

Äitini antoi hyviä neuvoja, kun kysyin.

Vierailija
7/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla kuitenkin itellänikin on pieni lapsi. arveli kai että olen unohtanut =)

Vierailija
8/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten usko, kun annoin ittensä yrittää ja poika sylki vedet pitkin rinnuksia:)

Vierailija
9/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun allerginen lapsi itki vatsakipua. Anna korviketta.

Vierailija
10/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan ihan eri kulttuureista ja monikin asia saa aina naurattamaan. Mutta tämän kesän paras oli se että mun 3v tyttö nukkuu levottomasti kun sillä on kylmä (siis tänä kesänähän oli tosi kylmä). Ja niin anoppi laittoi tytölle yöksi trikoohousut, t-paidan ja päälle vielä pitkähihaisen ja pitkän mallisen yöpaidan, niin ja sukat olis teitysti jalassa :-)

Muutenkin ihmetteli kun tytöstä on tullut niin hankala. Eikä vika tietenkään ole siitä että puki helteille farkut ja tuulitakin kun tyttö meni ulos. Mun oma äiti kerran haki tytön ja anoppi valitteli että on ollut kovin hankala. Äiti otti vaatteita pois niin että tyttö sai olla t-paidalla ja pikkuhousuilla ja sanoi ettei valittanut mistään :-)

Yksi hyvä komentti oli myös tytön vatsa, joka on kuulemma iso. tyttö on todella hoikka ja ei jurikaan edes sitä normaalia " lapsen masua" . Mutta kuulemma tyttö on verrattavissa afrikan nälkää näkeviin lapsiin, kun on hoikka mutta pömppövatsa. Ja siis tyttö on ihan sopusuhtainen ja normaalipainoinen :-)

Vierailija
11/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: kolmen äiti

ps. saman neuvon tulee saamaan lapsenlapset

Vierailija
12/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Muista sitten laittaa lapsille paljon lämmintä päälle" ? No joo, hyväähän se tarkoittaa, enkä siitä loukkaanu, mutta kyllä mä osaan pukea niille lämmintä päälle ilman äidin soittoa.

Vierailija
13/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidiltä tulee mieleen vain se, " varo ettei korviin mene vettä" , kun kylvetin esikoista. Sukeltamistakin oltiin vauvauinnissa harjoiteltu...

Siskoani hän neuvoi " huuhtaisemaan" tutin omassa suussaan, kun oli tippunut lattialle...

Vierailija
14/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen melko riemukas tapa on se, että soitellessaan kyselee, että onko meillä lapsille varmasti vaikka lapasia tai kaulaliinoja, alushousuja, sukkia, pipoja, kauden mukaan joko pitkähihaisia- tai lyhythihaisia paitoja... Lista on loputon :). Olenkin alkanut sanoa noihin tiedusteluihin aina ajoittain, että ei kun me laitetaan lapset alasti aina ulos, karaistuuvatpahan sillä lailla. Omaa pienuuttanihan tuo on, koska äiti huolehtii vain hyvän hyvyyttään, mutta aina ei jaksa.

Vierailija
15/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi poikani ollessa lähemmäs 2-vuotias, että kai se jo perunaa saa? Joskus 2-kuisena sanoin, ettei sitä nyt vielä anneta, niin se luuli, ettei saa sitten vieläkään. :D

Vierailija
16/16 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva, joka oli syötetty n. puoli tuntia sitten huusi, jolloin vauvalla oli aina nälkä. Myöhemmin selvisi, että huusi maitoallergiaa...onneksi olen unohtanut suurimman osan neuvoista, niin kamalan typeriä ne olivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän