syy vaimon seksihalujen laskulle
Reilulla kolmekymppisellä vaimolla on seksihalut hiljalleen hiipuneet edellisen 6kk aikana. Läheisyys maistuu kyllä noin yleisesti, mutta oma osa kotitöistä on jäänyt osin hoitamatta. Illat hänellä menee etätöissä, ja olen olettanut seksin määrän romahduksen syyksi stressiä ja väsymystä.
Lauantaina kuulin sitten sen todellisen syyn asiaan hänen omasta suustaan. Hänelle on kehittynyt vakava ihastus työkaveriin toisella mantereella chatin kautta. Kaveri on kuulemma niin ihana, että vaimoni oli tekaissut syyn töiden puolesta matkustaa toiselle puolelle kaveria tapaamaan reilun kuukauden päästä. Nyt tunnustaa avoimesti minulle, että voi hyvin olla, että suhteellamme ei ole tulevaisuutta. Ei pidä asiaa kuitenkaan todennäköisenä, vain etäisenä mahdollisuutena. Kuitenkin tilanne on se, että 'etätöistä' iso osa on ollut kyseisen miehen kanssa chättäämistä samalla kun minä hoidan pienet lapset. Tämä on 2-4 tuntia lähes joka ikinen ilta puolen vuoden ajan
Rakastan vaimoani, ja hyvä että kertoi. Aikuisen tapa käsitellä asiaa tietysti oli todeta, että ihastuksia tulee ja menee, mutta joskus niistä tietysti tulee myös totta. Hänen on nyt selvitettävä miten asia on, eikä se oikeastaan kuulu minulle. Jos hän haluaa mennä, niin pakko tässä ei ole olla.
Vaan vaan, kyllä ottaa luonnolle etenkin lasten takia. Saahan nähdä jaksanko olla tässä perätilassa kuinka kauan, tuohon matkaan on vielä aikaa. Mielenkiintoista kyllä, sen jälkeen kun hän asian minulle kertoi sain parasta seksiä varmaan vuoteen.
Mitä itse tekisit?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea tilanne.
Vaimosi käyttäytyy erittäin itsekeskeisesti sinua kohtaan, joten sinun täytyy miettiä mihin asetat rajan. Käytös tuskin on yksittäistapaus eli uskoisin, että rajojasi on venytetty jo aikaisemmin ja koska rakastat, olet hyväksynyt sen. Nyt sinun rajasi ylittyminen on jo hyvin lähellä, vaimosi tahtoo koetella sitä. Jos hyväksyt tämän, tulee varmasti lisää samanlaista. Näin uskon sen menevän, sillä parisuhteessa on tietynlainen, kullekin parille ominainen "tanssi", jota on vaikea kahden kesken hahmottaa.
Siksi ehdotan, että menet hyvin pikaisesti, jo tänään yksityiselle parisuhdeterapeutille. Yksin. Että saisit monipuolisesti pohdittua tilannetta eri kantilta, erityisesti lasten takia. Lähtökohtaisesti perhe-elämä ei ole sitä, että toinen sanelee mitä tapahtuu. Sellainen on epäterveen suhteen merkki, jolloin molempien on tarkasteltava omaa toimintaansa.
Olipas järkevän kuuloista tekstiä tälle palstalle. Lisää tällaisia kirjoituksia, kiitos.
Arvasin, että osalta tulee tuota vässykkä selitystä. Näin ei kuitenkaan ole, minä vain satun rakastamaan tuota otusta ja siinä tulee kaikenlaisia särmiä. Toisekseen, kyseinen nainen ei ole kynnysmatto mihin mikään tuollainen 'miehinen' käytös vetoaisi yhtään mitenkään. Leimaa moisen varsin lapselliseksi hyvin nopeasti. Jos joku tehoaa, se on ymmärrys ja empatia.
Meinasin siis sortua tuohon uhkailuun, mutta se nyt ainakaan ei johda mihinkään. Jos päätyy menemään, niin varmaan saa sitten mennä, olkoon se raja siinä kohden. Välimme ovat hyvät enkä usko lapsista tulevan ongelmaa, tämän toki varmistin heti alkuun. Lapset pysyvät täällä tapahtui mitä tapahtui. Jännää, että kuulen nyt enemmän rakkauden tunnustuksia kuin aikoihin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea tilanne.
Vaimosi käyttäytyy erittäin itsekeskeisesti sinua kohtaan, joten sinun täytyy miettiä mihin asetat rajan. Käytös tuskin on yksittäistapaus eli uskoisin, että rajojasi on venytetty jo aikaisemmin ja koska rakastat, olet hyväksynyt sen. Nyt sinun rajasi ylittyminen on jo hyvin lähellä, vaimosi tahtoo koetella sitä. Jos hyväksyt tämän, tulee varmasti lisää samanlaista. Näin uskon sen menevän, sillä parisuhteessa on tietynlainen, kullekin parille ominainen "tanssi", jota on vaikea kahden kesken hahmottaa.
Siksi ehdotan, että menet hyvin pikaisesti, jo tänään yksityiselle parisuhdeterapeutille. Yksin. Että saisit monipuolisesti pohdittua tilannetta eri kantilta, erityisesti lasten takia. Lähtökohtaisesti perhe-elämä ei ole sitä, että toinen sanelee mitä tapahtuu. Sellainen on epäterveen suhteen merkki, jolloin molempien on tarkasteltava omaa toimintaansa.
Mä en ymmärrä tätä, että parisuhdeterapeutille mennään yksin. Toisen ongelma pitäisi olla myös toisenkin osapuolen ongelma, jos ollaan tasavertaisessa parisuhteessa. Nyt toinen osa puoli on tavallaan hiljaa ja pariterapiassa voi vaan arvailla toisen ajatuksia. Ehkä vaimolta pitäisi kysyä, miksi ihastui niin vahvasti ja mitä kaipaisi parisuhteessa tai olisi kaivannut. Pariterapeutti ei näitä osaa avata. Yksilöterapiaa tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että osalta tulee tuota vässykkä selitystä. Näin ei kuitenkaan ole, minä vain satun rakastamaan tuota otusta ja siinä tulee kaikenlaisia särmiä. Toisekseen, kyseinen nainen ei ole kynnysmatto mihin mikään tuollainen 'miehinen' käytös vetoaisi yhtään mitenkään. Leimaa moisen varsin lapselliseksi hyvin nopeasti. Jos joku tehoaa, se on ymmärrys ja empatia.
Meinasin siis sortua tuohon uhkailuun, mutta se nyt ainakaan ei johda mihinkään. Jos päätyy menemään, niin varmaan saa sitten mennä, olkoon se raja siinä kohden. Välimme ovat hyvät enkä usko lapsista tulevan ongelmaa, tämän toki varmistin heti alkuun. Lapset pysyvät täällä tapahtui mitä tapahtui. Jännää, että kuulen nyt enemmän rakkauden tunnustuksia kuin aikoihin.
AP
Minä en luottaisi tuollaiseen naiseen täysin enää koskaan. Ja parisuhteen tärkein asia mulle on luottamus. Mulle valinta olisi täysin selvä ja helppo. Lusikat jakoon.
Rakkaudetunnustukset nyt ovat vain sumutusta. En luottaisi kyllä niihinkään. Ihmiset joskus toimivat tuolla tavalla, kun on toinenkin partneri kuvioissa mukana. Vannotaan, vakuutetaan ja valehdellaan. Mutta itse valitset tiesi. Mulle asia olisi päivänselvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea tilanne.
Mä en ymmärrä tätä, että parisuhdeterapeutille mennään yksin. Toisen ongelma pitäisi olla myös toisenkin osapuolen ongelma, jos ollaan tasavertaisessa parisuhteessa. Nyt toinen osa puoli on tavallaan hiljaa ja pariterapiassa voi vaan arvailla toisen ajatuksia. Ehkä vaimolta pitäisi kysyä, miksi ihastui niin vahvasti ja mitä kaipaisi parisuhteessa tai olisi kaivannut. Pariterapeutti ei näitä osaa avata. Yksilöterapiaa tuo on.
Kyllä minä tiedän miksi ihastui, vaimo kertoi. Kaveri puhuu samaa kieltä klassisesta kirjallisuudesta ja tuntee sen hyvin. Kokee tästä tietynlaista sielujen sympatiaa. Eivät ole koskaan kuulemma mistään muusta puhuneetkaan, ja ihastus on kuulemma vain hänen päässään. Kyseisen miehen ajatuksista ei kuulemma tiedä mitään.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea tilanne.
Ehdotus tuli siltä kantilta, että mielestäni miehen tulisi miettiä omaa asemaansa ja toimintatapaansa suhteessa. Siihen ei tarvita vaimoa, että mies hahmottaa itse itselleen mitä haluaa, missä rajat kulkevat jne. Sille tuntuisi olevan tarvetta juuri nyt, akuutissa tilanteessa.
Kriisissä mennään usein vain toisen heiluttaessa tahtipuikkoa. Kun omat ajatukset ovat solmussa ja seurailevat toisen mielijohteita yrittäen pysyä perässä, jo pelkästään se tuottaa pahan olon sumua, päättämättämyyttä ja muuta sellaista, joka pitkittää kriisiä.
Mutta kyllä se terapeutti antaa puheenvuoron myös miehelle, jos vaimokin haluaa tulla mukaan.
En koe, että minun toimintatavassa tässä on nyt mitään tavatonta. En voi käyttäytyä vaimoani kohtaan rumasti, enkä toisaalta heittää suhdetta menemään siitä syystä, että toinen oli avoin ja kertoi asian.
Vaan kyllä pystyn suhteen päättämiseen mikäli siihen tulee nyt selvä syy. Ehkä se on se, että oikeasti lähtee sanomatta 100% vakuuttavasti, että asiat on meidän välillä hyvin ja että tulee takaisin. Ilman tätä vakuutusta takaisin ei tarvinne tulla.
AP
En vielä omaa vastaustani tähän antanut, mutta annan nyt.
On hyvin epätodennäköistä, että tuo sanoillaan vaimosi hurmannut mies olisi vaimollesi yhtä kymppi kuin sinä ap. Sinut on testattu, tuo toinen pelkkää höttöä. En usko, että jutusta tulee yhtään mitään. Vaimosi oppii kantapään kautta, että ei pidä ihastua kehenkään nettijuttujen perusteella. Todennäköisesti se kilpailijasi järkyttää vaimoasi eikä mitenkään positiivisesti. Satavarma ei voi olla, mutta näin veikkaan. Vaikka naisen voi vietellä sanoilla alustavasti, niin loppuun viemiseksi tarvitaan myös muuta, ulkonäköä, eleitä, oikea tuoksu, ääni, fiilis jne. Ne sinussa edelleen on varmuudella, mutta tuosta mertentakaisessa ihastuksessa ei välttämättä ole. Tuskin. Koko reissu voi olla kaamea mahalasku.
Tällaista sattuu, mutta vakavampi asia on se, että löytäisit omat rajasi parisuhteessa ja tietenkin lapset. Olet rakastunut otukseen, joka tallaa päältäsi eikä kunnioita sinua kuten pitäisi, jos et pidä huolta omista rajoistasi. Hyvää vaimossasi on se, että hänellä on omatunto. Hän on vilpittömästi ihastunut tuohon kaunokirjallisuuden shemeikkaan. Lisämausteena ehkä se, että mies on muualta kuin Tikkurilasta.
Minä sanoisin, että voit mennä, mutta en tiedä onko enää paluuta yhteen, mietin sitä terapiassa. Ja että toivottavasti lasten asiat saadaan sovittua kaikissa tapauksissa. Sanoisin myös, että en ala salailemaan keneltäkään sitä miten asiat ovat, en hänen vanhemmiltaan, omilta vanhemmiltani enkä ystäviltäni. Luultavasti se saa vaimosi miettimään.
Vierailija kirjoitti:
En vielä omaa vastaustani tähän antanut, mutta annan nyt.
On hyvin epätodennäköistä, että tuo sanoillaan vaimosi hurmannut mies olisi vaimollesi yhtä kymppi kuin sinä ap. Sinut on testattu, tuo toinen pelkkää höttöä. En usko, että jutusta tulee yhtään mitään. Vaimosi oppii kantapään kautta, että ei pidä ihastua kehenkään nettijuttujen perusteella. Todennäköisesti se kilpailijasi järkyttää vaimoasi eikä mitenkään positiivisesti. Satavarma ei voi olla, mutta näin veikkaan. Vaikka naisen voi vietellä sanoilla alustavasti, niin loppuun viemiseksi tarvitaan myös muuta, ulkonäköä, eleitä, oikea tuoksu, ääni, fiilis jne. Ne sinussa edelleen on varmuudella, mutta tuosta mertentakaisessa ihastuksessa ei välttämättä ole. Tuskin. Koko reissu voi olla kaamea mahalasku.
Tällaista sattuu, mutta vakavampi asia on se, että löytäisit omat rajasi parisuhteessa ja tietenkin lapset. Olet rakastunut otukseen, joka tallaa päältäsi eikä kunnioita sinua kuten pitäisi, jos et pidä huolta omista rajoistasi. Hyvää vaimossasi on se, että hänellä on omatunto. Hän on vilpittömästi ihastunut tuohon kaunokirjallisuuden shemeikkaan. Lisämausteena ehkä se, että mies on muualta kuin Tikkurilasta.
Minä sanoisin, että voit mennä, mutta en tiedä onko enää paluuta yhteen, mietin sitä terapiassa. Ja että toivottavasti lasten asiat saadaan sovittua kaikissa tapauksissa. Sanoisin myös, että en ala salailemaan keneltäkään sitä miten asiat ovat, en hänen vanhemmiltaan, omilta vanhemmiltani enkä ystäviltäni. Luultavasti se saa vaimosi miettimään.
Ps. Ja tämä siitä syystä, ettei tarvitse salata pahaa oloaan, vaan voi kertoa muille mistä se johtuu. Tietysti harkintaa siihen, kenelle asiasta voi kertoa niin, että hän ei tunge mukaan osapuoleksi draamaan. Sitä ei kuitenkaan tarvitse salata, että liitto on kriisissä.
Vierailija kirjoitti:
En koe, että minun toimintatavassa tässä on nyt mitään tavatonta. En voi käyttäytyä vaimoani kohtaan rumasti, enkä toisaalta heittää suhdetta menemään siitä syystä, että toinen oli avoin ja kertoi asian.
Vaan kyllä pystyn suhteen päättämiseen mikäli siihen tulee nyt selvä syy. Ehkä se on se, että oikeasti lähtee sanomatta 100% vakuuttavasti, että asiat on meidän välillä hyvin ja että tulee takaisin. Ilman tätä vakuutusta takaisin ei tarvinne tulla.
AP
Tuota juuri pitää varoa ystävillekin kertomisessa, että pitää kiinni rajoistaan, eli ei lähde mukaan tähän, että nyt jätät vaimosi, tuon xxxx:n. Sellaiset neuvot nousevat muualta kuin sinun auttamisenhalusta - niistä omista rajoista ja kipupisteistä.
Eihän sinun nyt heti tarvitse tietää mitä teet ja aiot. Sinulla on aikaa, voit rauhassa miettiä. Terapiassa tai sitten ilman. Annan sen neuvon, että älä tee mitään hätäisiä ratkaisuja. Vaimosi on viirauksesssa, mutta sellaista sattuu ja tämä voi vielä kääntyä hyväksikin. Koska ihastukset eivät tule ilman syytä, ne voivat johtaa miettimään hyviäkin asioita eli sitä, miten suhteenne voisi parantua. Teillä on varmaan vielä pienet lapsetkin, jotka ovat verottaneet yhteistä aikaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea tilanne.
Kyllä minä tiedän miksi ihastui, vaimo kertoi. Kaveri puhuu samaa kieltä klassisesta kirjallisuudesta ja tuntee sen hyvin. Kokee tästä tietynlaista sielujen sympatiaa. Eivät ole koskaan kuulemma mistään muusta puhuneetkaan, ja ihastus on kuulemma vain hänen päässään. Kyseisen miehen ajatuksista ei kuulemma tiedä mitään.
AP
Eihän tuo parisuhteen tilanne tuossa hyvältä näytä. Ihastus vain vaimon päässä, mutta tuleva mahdollinen poikaystävä autuaan tietämätön. Kysymys kuuluu, että jos parisuhde on likipitäenkään kunnossa, tuleeko tuommoisia ihastumisia yleensäkään? Lähinnä 15-vuotiaan tytön ajatuksilta nuo kuulostavat...
Jos tuo olisi vaimoni, sanoisin ihan samoin kun hän sanoisi minulle, että jos reissuun lähdet, niin ei ole takaisin tulemista. Ihan oma valinta, mutta kannat myös siitä vastuun. Turha ruveta pelkeilemään olemaan täys lammas.
Siinä sitten punnitkoon ihastumisen asteen. Omastaan kannattaa taistella vastaan.
Vierailija kirjoitti:
AP
Jos siis sinä ihastuisit rajusti ja tulenpalavasti työpaikkasi isotissiseen Teijaan, koska hän osaisi keskustella kotimaisista elokuvista kanssasi, ja haluaisit hänen kanssaan kolmeksi viikoksi Teneriffalle testaamaan löytyykö fysiikkaa ja kemiaa, niin homma olisi vaimosi mielestä ihan fine, kunhan olisit avoin ja kertoisit asian? Rouva hoitaisi kodin ja lapset, niin että isä voi keskustella bigboob-Teijan kanssa Kaurismäen ja Anssi Mänttärin tuotannosta etelän kuuman auringon alla, ja testata että ruvetaanko sekstaamaan vai pidetäänkä tämä homma Platonisena. Ja kun isä tulisi reissusta takaisin, ja toteaisi että hyvät oli kyydit, mutta taidan kumminkin jatkaa kanssasi, niin homma olisi ihan jees kun vain olisit avoin ja kertoisit miten meni? No, jokainen taaplaa tyylillään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea tilanne.
AP
Eihän tuo parisuhteen tilanne tuossa hyvältä näytä. Ihastus vain vaimon päässä, mutta tuleva mahdollinen poikaystävä autuaan tietämätön. Kysymys kuuluu, että jos parisuhde on likipitäenkään kunnossa, tuleeko tuommoisia ihastumisia yleensäkään? Lähinnä 15-vuotiaan tytön ajatuksilta nuo kuulostavat...
Meillä on täällä 2 pientä lasta ja uskomattoman kiireinen arki. Eihän se tietenkään parhaalla mahdollisella tolalla tämmöisessä tilanteessa ole. Vaan se, mikä vaimon puolesta on kuulemma väärin, on aina varsin abstraktia höttöä. Väärin on siis se, että minä en ole luonteeltani melankolinen enkä lue juurikaan klassista kirjallisuutta (!). Rapakon takainen miehen puolikas kuulemma on molempia näistä. Toisekseen, eiköhän kaveri rapakon takana tiedä tilanteen.
Vaimo on pian tuplatohtori työn ohessa ja mallin mitoissa. Terävä ja kaunis. Kulmikas kyllä on.
Ja kyllä tulee ihastumisia. On niitä minullakin ollut ja selvitty on. Toki olen ne tappanut kun olen asian tiedostanut, eli tämä on nyt tällä kertaa toisin.
AP
Minun näkökulmastani vaimosi on täysin seonnut. Ihastunut toisella mantereella asuvaan mieheen kirjallisuuskeskustelujen takia?! Teillä pienet yhteiset lapset ja koko elämä. Aikooko hylätä lapsensakin tämän ihastuksen takia?
Itse ehkä kuitenkin yrittäisin pysyä aikuisena ja rauhallisena ja katsoa, tokeneeko vaimo vielä tuosta. Jos pystyt siihen menettämättä luottamusta ja itsekunnioitusta.
Vaimo ja äiti 39v.
Vierailija kirjoitti:
Minun näkökulmastani vaimosi on täysin seonnut. Ihastunut toisella mantereella asuvaan mieheen kirjallisuuskeskustelujen takia?! Teillä pienet yhteiset lapset ja koko elämä. Aikooko hylätä lapsensakin tämän ihastuksen takia?
Itse ehkä kuitenkin yrittäisin pysyä aikuisena ja rauhallisena ja katsoa, tokeneeko vaimo vielä tuosta. Jos pystyt siihen menettämättä luottamusta ja itsekunnioitusta.
Vaimo ja äiti 39v.
Vähänkös nuo miehet ihastuvat ihan lähikapakoissa ja sehän vaan sankarillista.
Jos tämänkin tarina olis kirjoitettu toisinpäin, olis miehet jo taputelleet selkään sanoin " anna mennä saat varmaan hyvät kyydit, kerro meille miten meni" jne, Tämä on niin nähty tämä miesten petttämisen ihannointi. Ja kukaan ei puhus lapsista sanaakaan!
Sympatitat titysti tässä ny AP puolella, toki.
Minä olen vongannutnaisen perään. Älä tee samaa virhettä. Anna mennä. Naisia löytää kesä iltoina. Kun akka vonkaa takas leiki kiinnostunutta. Ja pane kerran kaksi. Mutta älä muuta yhteen. Käy yksin bailaamassa ja käytä kortonkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea tilanne.
AP
Meillä on täällä 2 pientä lasta ja uskomattoman kiireinen arki. Eihän se tietenkään parhaalla mahdollisella tolalla tämmöisessä tilanteessa ole. Vaan se, mikä vaimon puolesta on kuulemma väärin, on aina varsin abstraktia höttöä. Väärin on siis se, että minä en ole luonteeltani melankolinen enkä lue juurikaan klassista kirjallisuutta (!). Rapakon takainen miehen puolikas kuulemma on molempia näistä. Toisekseen, eiköhän kaveri rapakon takana tiedä tilanteen.
Vaimo on pian tuplatohtori työn ohessa ja mallin mitoissa. Terävä ja kaunis. Kulmikas kyllä on.
Ja kyllä tulee ihastumisia. On niitä minullakin ollut ja selvitty on. Toki olen ne tappanut kun olen asian tiedostanut, eli tämä on nyt tällä kertaa toisin.
AP
Ai tää keissi olikin porvoosta. Keksit koko ajan lisää tarinaa ja kaikkea soopaa.
Tässä tilanteessa on nyt kaksi henkilöä jotka pitäisi saada hoitoon.
Vaimosi on ensimmäinen. Olkoon vaikka triplatohtori, niin koko homma haiskahtaa jonkinsorttiselta rakkaus/romanssihuijaukselta. Jos aikuinen ? nainen on noin vietävissä, niin kaikki muumit eivät todellakaan ole laaksossa eikä inkkarit kanootissa. Tuosta puuttuu enää se, että tällä "herra kirjallisuudelle" ruvetaan kustantamaan erilaisia rahallisia etuja. Tiedätkö muuten sataprosenttisen varmaksi ettei tuota ole jo tapahtunut. Pahimmassa tapauksessa siinä menevät sinunkin rahasi ja lasten tulevaisuuden turva.
Toinen hoitoon vietävä olet sinä itse. Tai ainakin saisit kasvattaa itsellesi munat. Uskot tuollaisia tuhannen ja yhden yön tarinoita niitä yhtään kyseenalaistamatta. MIkäli et tosiasiallisesti nauti aisankannattajana olemisesta vihellät peliln poikki tässä vaiheessa kun mitään ei nähtävästi ole vielä tapahtunut.
Muussa tapauksessa varaudu matkatuliaisiin, jos vaimosi sattuu reissulta palaamaan. Saatat saada jännän väristä jälkkasvua tai ihmeellistä kutinaa alakertaan.
Raakaa tekstiä- kyllä, mutta tarvitset ihan selvästi jotakin herättelyä tuohon haavemaailmaan, jossa kaikki on puhdasta ja kaunista. Samaa tarvitsee vaimosikin.
Todella vaikea tilanne.