Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen osastolle?

Vierailija
25.04.2022 |

Mulla ei enää voimat riitä. En ole vielä tekemässä itselleni mitään pahaa, mutta jos tää oli ei lopu niin lopetan sen kyllä jossain vaiheessa.
Olen vuoden sisään kolmesti pyytänyt, eivät ole ottaneet.
Kerran kuukaudessa juttelu hoitajan kanssa ei nyt riitä. Yksi rauhoittava päivässä ei nyt riitä, en jaksa.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastot ovat niin täynnä ettei sinne oteta "turhaan". En vähättele, mutta mieti pärjäätkö kotona vrt menisit osastolle, jossa ei oo mitään muuta kuin, että saat lääkkeitä ja vähän keskustelua. Tietysti siinä tulee se turvallisuuden tunne, että saat luvan romahtaa siellä. Ei tarvi kannatella itseäsi. Mutta voithan tehdä sen myös kotona eli tunne itsesi turvaan ja päästä irti ja anna itsesi romahtaa. Pääset ainakin näin osastolle. Taasen jos oot itsetuhoinen niin sut viedään suljetulle.

Missä sun lähimmäiset/ystävät ovat? Puhutko kenelläkään oloistasi? Jos et niin puhu, vaikki kiville! Se helpottaa tuskaa.

T: Osastolla kolme kertaa ollut

Vierailija
22/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asut? Suomessa on paljon paikkakuntia, joilla toimii tehostettu psykiatrinen avohoito tai on päiväsairaalatoimintaa. Ole hoitavaan henkilöön tai suoraan hoidosta vastaavaan lääkäriin yhteydessä ja pyydä lähetettä ko. paikkaan. Joudut varmaan odottamaan päiväsairaalapaikkaa vähän aikaa, mutta tehostettua hoitoa olisi kuitenkin tulossa.

En ota kantaa ap tapaukseen, mutta mua ainakin pidetään Hgissä liian hyväkuntoisena mihinkään päiväsairaaloihinkaan ja jopa psyk polille. Hoitoni on siis terveysasemalla, vaikka toimintakykyni on sitä tasoa että makaan päivät sängyssä ja mietin itsemurhaa. Ja se ta-hoito on pelkkää lääkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet että siellä osastolla tapahtuu? Tai mitä toivot ja odotat sieltä? Voin kertoa, että ei siellä oikeasti kuin olla möllötetä ja säädetään lääkitys kohdilleen. Sitten lähetetään kotiin.

En nyt oikein pärjää yksin.

Jos laittaisivatkin lääkityksen kuntoon ja pääsisin tästä olosta eroon kun vaan itken, enkä pysty mihinkään. Olen oikeasti tosi tuskainen. Olen monta päivää vaan itkenyt ja nyyhkyttänyt miksei kukaan auta mua.

Pelkkä "möllöttäminen" kuulostaa taivaalta tähän verrattuna.

Ap

Itse osastolla olleena, niin siellä on turvassa itseltään. Lukittu ovi rappuun ja käytävään rauhoitti kummasti. Itse pääsin itsetuhoisuuden takia osastolle. Toki lähetteellä menin ja osaston lääkäri vielä haastatteli. Ikävä kyllä mahdollinen pääsy osastolle kulkee sen pahimman tien kautta. Mutta tiedän mitä epätoivo on.

Itse elän tällä hetkellä tuen piirissä, ja apu on lähellä ja nopeammin saatavissa.

Voimia sinulle.

Vierailija
24/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti hoitoon pääseminen osastolle vaatii yleensä jotain näistä kolmesta: itsetuhoisuus, vaarallisuus muille tai harhaisuus/psykoosi.

Vierailija
25/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asut? Suomessa on paljon paikkakuntia, joilla toimii tehostettu psykiatrinen avohoito tai on päiväsairaalatoimintaa. Ole hoitavaan henkilöön tai suoraan hoidosta vastaavaan lääkäriin yhteydessä ja pyydä lähetettä ko. paikkaan. Joudut varmaan odottamaan päiväsairaalapaikkaa vähän aikaa, mutta tehostettua hoitoa olisi kuitenkin tulossa.

En ota kantaa ap tapaukseen, mutta mua ainakin pidetään Hgissä liian hyväkuntoisena mihinkään päiväsairaaloihinkaan ja jopa psyk polille. Hoitoni on siis terveysasemalla, vaikka toimintakykyni on sitä tasoa että makaan päivät sängyssä ja mietin itsemurhaa. Ja se ta-hoito on pelkkää lääkitystä.

Pelkkää lääkitystä se osastohoitokin on. Tietysti siellä on muita ihmisiä ja hoitajat saattaa vähän jutella.

Vierailija
26/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä kerto, ettet ole tekemässä itsellesi mitään!

Kerrot tappavasti itsesi ja suunnittelet kuinka. Ja kerrot sen myös.

Itseasiassa olen aiemmin jemmannut mm kaksi purkkia ketipinoria tätä varten. Myös muita mielialalääkkeitä löytyy iso liuta.

Pelkään vaan, että jos kerron tuosta niin ottavat vaan mun rauhoittavat pois kokonaan enkä silti saa apua. Pysyn kasassa hädintuskin vaan rauhoittavalla jotka nyt loppuu ennen aikojaan jos tää vauhti jatkuu.

Ap

Mulla oli tuo vaihe että piilotin lääkepusseja. Helpotti että tiesi että "apu" on lähellä jos muu ei auta. Nyt jälkikäteen ajateltuna se oli niin sairas ajatus lähinnä harhaluulo avusta. Mutta se todistaa että ihminen on todella pohjalla. Mutta ymmärrän ajatuksen että et uskalla puhua kellekkään. Itse elin 3 vuotta päivittäistä painajaista, ja tuskaa helpotti jonkin verran että lääkkeiden kanssa sai sentään nukuttua. Mutta päivät hereillä olivat jotain pahaa ja henkistä kipua. 

Vierailija
27/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitakinhetkiävaihtaisinpois kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet että siellä osastolla tapahtuu? Tai mitä toivot ja odotat sieltä? Voin kertoa, että ei siellä oikeasti kuin olla möllötetä ja säädetään lääkitys kohdilleen. Sitten lähetetään kotiin.

Jos laittaisivatkin lääkityksen kuntoon ja pääsisin tästä olosta eroon kun vaan itken, enkä pysty mihinkään. Olen oikeasti tosi tuskainen. Olen monta päivää vaan itkenyt ja nyyhkyttänyt miksei kukaan auta mua.

Ap

Itse osastolla olleena, niin siellä on turvassa itseltään. Lukittu ovi rappuun ja käytävään rauhoitti kummasti. Itse pääsin itsetuhoisuuden takia osastolle. Toki lähetteellä menin ja osaston lääkäri vielä haastatteli. Ikävä kyllä mahdollinen pääsy osastolle kulkee sen pahimman tien kautta. Mutta tiedän mitä epätoivo on.

Itse elän tällä hetkellä tuen piirissä, ja apu on lähellä ja nopeammin saatavissa.

Voimia sinulle.

Miten sinne hakeuduit ja pääsit?

Vierailija
28/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten on sosiaalityöntekijät.

Minä pääsin hoitoon sitä kautta kun sossu hoiti asioitani eteenpäin.

Vierailija
29/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on oltava psykkootisen ahdistunut ja tottakai tähän liittyy se, ettet mitenkään selviä mistään päivittäisistä askareista. Jos voisit vielä olla ulkoisesti hoitamaton ja likainen ja kertoa kuinka äänet käskee, niin eiköhän se paikka järjesty. Lisäksi sinun on muistettava, ettei tarina voi vaihtua, kun toinen ihminen kysyy sinulta. Sinun on siis oikeasti oltava toimeton ja foobinen pitkän aikaa, ei vaan esittää sitä. 

Vierailija
30/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voimia sinulle.

Pää vain hajosi. Olin vuorokauden hukassa kaikilta ja etsinnän kautta terveyskeskukseen ja sitä kautta lähetteellä sairaalaan. Kun ihminen on oikeasti huonossa kunnossa niin sillä pitäisi olla kontakti mistä haetaan päivän lääkeannos eikä niin että itse toimit dosetin vartijana. Anteeksi että kirjoitin näin suoraan.

Vierailija
31/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voimia sinulle.

Olen jo puolitoista vuotta yrittänyt saada apua itselleni. Koen jåäneeni täysin heitteille.

Ehkä jos olisivat mut ottaneet jo kun ensimmäistä kertaa pyysin, niin asiat olisi jo paremmin.

En jaksa yksin, mutta en jaksaisi hakea apua turhaan, alan olla valmis luovuttamaan.

Ap

Vierailija
32/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on sosiaalityöntekijät.

Minä pääsin hoitoon sitä kautta kun sossu hoiti asioitani eteenpäin.

Pitääkö tässä akuutissa kriisissä nyt alkaa vielä etsimään itselleen sosiaalityöntekijää? 😳

Ei hitto en jaksa.

Ap

Vierailija
33/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voimia sinulle.

Pää vain hajosi. Olin vuorokauden hukassa kaikilta ja etsinnän kautta terveyskeskukseen ja sitä kautta lähetteellä sairaalaan. Kun ihminen on oikeasti huonossa kunnossa niin sillä pitäisi olla kontakti mistä haetaan päivän lääkeannos eikä niin että itse toimit dosetin vartijana. Anteeksi että kirjoitin näin suoraan.

Niin olen tuo sama joka kirjoitti myös lääkepussin piilottamisesta. Tämä ketju jotenkin pysäytti. Edelleen toivon ap.lle voimia. Itselläni oli voimalauseena vuosia ettei ole toivottomia tapauksia, toisilla vain vie hieman enemmän aikaa selviytyä. Aurinkoa päiviisi. :)

Vierailija
34/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voimia sinulle.

Olen jo puolitoista vuotta yrittänyt saada apua itselleni. Koen jåäneeni täysin heitteille.

Ehkä jos olisivat mut ottaneet jo kun ensimmäistä kertaa pyysin, niin asiat olisi jo paremmin.

En jaksa yksin, mutta en jaksaisi hakea apua turhaan, alan olla valmis luovuttamaan.

Ap

Tähän on vaikea edes kirjoittaa latteuksia niinkuin kyllä se siitä jne. Itse sairastuin masennukseen 10 vuotta sitten. Ensimmäinen hoitojakso oli sairaalassa puoli vuotta. En tiedä oliko hoitoonpääsy ennen nopeampaa. Mutta kun oli niitä jaksoja kun asiat olivat paremmin niin ajatuskin sairaalasta oli hyytävä.

Sen aina tiesi koska tilanne oli niin paha että se oli se paras päätös mennä lähetteellä sairaalaan. 

Toki olen ollut tahdonvastaisessa hoidossa useimmin.

Nyt on jo vuosia ollut parempia jaksoja. Vaikka olin toivoton tapaus.

Nyt täytyy rientää asioille, mutta voimia sinulle. Toivon puolestasi että saat asiasi järjestykseen.

Vierailija
35/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pääsikö n.5 vuotta sittenkin helpommin osastolle..

Vierailija
36/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksa nyt vaan väkisin raahautua sinne päivystykseen. Sanot ettet jaksa enää ja kerrot että pelkäät tekeväsi itsellesi jotain. Sano, että tiedät että lähetätte minut kuitenkin kotiin, mutta pakko oli yrittää hakea apua. Josko sitten kuulisivat?

Tiedän mitä toi on, mulle antoivat kerran päivystyksestä 1kpl 25mg ketipinorin käteen ja lähettivät kotiin. Sekosin ihan totaalisesti, dissosiaatiota mullakin. En tiedä miten selvisin seuraavaan aamuun, mutta palasin takaisin heti aamusta ja toistin asiani. Sitten pääsinkin jo eteenpäin kohti sairaalaa.

Sun pitää nyt vaan jaksaa yrittää vaatia itsellesi apua. Koita jaksaa. Lähetän sulle telepatiana niin paljon voimia, että pystyt siihen! 💪🏻

Vierailija
37/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin akuuttiin ja pyysin päästä hoitoon. Sain ajan vasta perjantaille 😥

Entä jos en pääse sittenkään?

Vierailija
38/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ne asiat kirjoitti:

Huomaatko että ne ihmiset ei pysty auttamaan muulla kuin kaavoilla tai lääkkeillä ja sitä teet nyt itsekin ihan samaa.Kestät kyllä elää.Jos olet tehnyt jonkun rikoksen tai pahaa niin se aiheuttaa ahdistusta sielussa joten ala tunnustaa vaikka kirjoittamalla paperille mitä olet tehnyt.Poliisit kyllä ymmärtää hyvin ihmisiä joita kaduttaa.Olosi helpottuu heti.

Kai tämäkin mulkku postaaja tietää, että vakavasti masentunut ihan syytön ihminen voi pelätä tehneensä jotain pahaa/syntiä aiheetta tai uskoa muiden kuvittelevan masentuneen tehneen.

Vierailija
39/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitä ne asiat kirjoitti:

Huomaatko että ne ihmiset ei pysty auttamaan muulla kuin kaavoilla tai lääkkeillä ja sitä teet nyt itsekin ihan samaa.Kestät kyllä elää.Jos olet tehnyt jonkun rikoksen tai pahaa niin se aiheuttaa ahdistusta sielussa joten ala tunnustaa vaikka kirjoittamalla paperille mitä olet tehnyt.Poliisit kyllä ymmärtää hyvin ihmisiä joita kaduttaa.Olosi helpottuu heti.

Kai tämäkin mulkku postaaja tietää, että vakavasti masentunut ihan syytön ihminen voi pelätä tehneensä jotain pahaa/syntiä aiheetta tai uskoa muiden kuvittelevan masentuneen tehneen.

Sinänsä kirjoittaja onnistui, kun tunnen että jostain mua rangaistaan kun olen niin yksin ja ehkä olen sit vaan ansainnut tämän olon jonkun tekoni takia.

Tosin mut on pahoinpidelty useampaan otteeseen, itse en ole tehnyt rikoksia.

Miksi mun pitäis kestää kun elämään ei sit sen kestämisen lisäksi muuta mahdu?

Jos tää hoituis poliisilla, niin menisin heti.

Ap

Vierailija
40/98 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tarjota ees juttelua, pelkästään lääkkeitä. On sanottu rivien välistä, että nykyään osastolle päästäkseen ei-psykoottisen henkilön pitää olla konkreettisesti yrittänyt itsemurhaa osastolle päästäkseen. Mulle on sanottu: "jos itsetuhoisuus pysyy vaan ajatuksen tasolla, siitä ei oo mitään vaaraa". Viis siitä mikä toimintakyky on. Tämä siis Hgissä.

Kun on tarpeeksi lamaantunut, niin eihän siinä edes jaksa olla itsetuhoinen.

Pitääkö siis "parantua" sen verran että jaksaa yrittää itsemurhaa tai muuten satuttaa itseään?

Todella kieroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän