Jos ostaisit tontin jolla alkuperäiskuntoinen 1950luvun talo niin korjaisitko?
Ostin täs kotiseudultani tontin ja tontilla on mineriitein päällystetty 2krs + kellari talo ja vesihavinkoa ym ei ole, mutta kaikki systeemit ovat alkuperäisiä ja katto sisältää asbestia. Jos te saisitte käsiinne talon joka on alkuperäinen mutta terve niin korjaisitteko vai rakennuttaisitteko uuden? Tarkoitus olisi mulle ja kasvavalle perheelle väsätä koti :-D
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mummola oli tuollainen ja perikunta myi sen pari vuotta sitten. Perhe remppasi sen sisältä täydellisesti ja muuttivat asumaan. Lapset sai heti pahoja oireita, itkivät ja yskivät yöt. Muuttivat pois jo 2 viikon päästä, eikä selvinnyt, mikä se ongelma talossa oli. Rempatessaan eivät löytäneet hometta tms
Jos rakennus oli mummoasi ja sukuasi palvellut moitteetta niin suurella todennäköisyydellä mahdolliset vauriot syntyivät tän perheen tekemän remontin aikana tapahtuneen virheen seurauksena. Jokin putken liitos tehty heppoisesti ja päässyt kosteuttamaan paikat tai laitettu ilmanottoaukot tukkoon tms, mutta kuulostaa vahvasti siltä että taas kerran on hyvä talo tuhottu epäonnistuneella (kenties teeseitsemiehen tai naisen tekemällä) remontilla 😔
Tai sitten se siinä aiemmin asunut mummo vaan ei ollut allerginen homeelle mutta tämä uusi perhe oli.
Homeelle allergisoituu kyllä kun sen kanssa on riittävästi tekemisissä. Itse sain ekan kerran homealtistuksen ekalla työpaikallani ja sen jälkeen vaikka toimitilat purettiin ja uudet tehtiin ennen kuin ehdin olla edes vuotta niin oon allergisitunut ja nykyään saan oireita jo siitä jos asiakas jota palvelen asuu hometalossa tai jos ostan jonkin käytetyn vaatteen joka onkin hometalosta.
Eikai niin uutta taloa tarvitse korjailla kummemmin jos on ihan kunnossa. Vähän vaan ajanmukaistaa.