Koronan kotitestit näyttää negaa, vaikka olen koronassa - muilla (nyt) vastaavaa?
Minulla on varmasti korona. Puolisolla oli positiivinen tulos labrassa, puoliso ollut jo monta päivää sairaana. Puoliso oli altistunut koronalle töissä. Myös taaperomme on sairaana, kaikilla meillä on samat oireet, makuaisti ja hajuaistikin on poissa. Miksi kotitestit näyttää kohdallani negatiivista, vaikka olen itsekin ollut jo monta päivää kipeänä ja tämä on ihan varmasti koronaa? Olen tehnyt testit parin päivän välein ja kaikki testit ovat negatiivisia.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut testin nielusta myös? Eli tökkäät sen testin ensin nieluun (ei poskiin, eikä kieleen) ja sitten molempiin sieraimiin.
Minä en ihan terveyssyistä sorkkisi samalla tikulla ainakaan noin päin, että ensin kurkku ja sitten nenä. Joo, röörit ovat yhteydessä, mutta niiden eritteitä ei turhaan kannata sekoittaa.
Pelkäätkö, että sä tartutat itsesi? Tämä on ihan yleisesti suositeltu tapa testata mm briteissä.
Ei, vaan suun bakteeristo ei kuulu poskionteloihin ja hengitysteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut testin nielusta myös? Eli tökkäät sen testin ensin nieluun (ei poskiin, eikä kieleen) ja sitten molempiin sieraimiin.
Minä en ihan terveyssyistä sorkkisi samalla tikulla ainakaan noin päin, että ensin kurkku ja sitten nenä. Joo, röörit ovat yhteydessä, mutta niiden eritteitä ei turhaan kannata sekoittaa.
🤦🏼 Miten luulet rään päätyvän kurkkuun? Oletko kuullut nenänielusta ja nielurisoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse julkisella puolella testiin, koska kaupungissamme ei enää testata kaikkia. Olen hoitovapaalla, joten työterveyteenkään en pääse.
Ap
No ssitten koko asialla ei ole merkitystä onko sinulla korona vai ei, koska hoitovapaalainen ei edes saa sitä koronakaranteenikorvausta kun ei ole tuloja niin niitä ei ole mitään mitä korvata tulonmenetystä, kuten ei myöskään työtön saa mitään. jos on kipeä on kipeä. Jos sitten sairastutte niin ettette kumpikaan voi hoitaa lasta niin sitten saattaa saada sossusta jonkun hoitaa lasta. Ottakaa yhteys silloin sosiaalipäivystykseen. Vievät sitten sairaan lapsen jonnekin ehkä.
Kukaan ei saa enää karenteenikorvausta, ei ole saanut enää tämän vuoden puolella. Kun karanteenipäätöksiä ei ole tehty enää aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö, että sä tartutat itsesi? Tämä on ihan yleisesti suositeltu tapa testata mm briteissä.
Ei, vaan suun bakteeristo ei kuulu poskionteloihin ja hengitysteihin.
Ihan totta, suussa voi olla ikäviä bakteereja. Etenkin jos on pusutellut omaa koiraansa tai kissaansa... Eikö nenäontelo ole myös aivoihin yhteydessä?
Monella kotitesti näyttää plussaa vasta kun tauti lähes ohi. Testi kannattaa ottaa siten että ensin pyöräyttää tikun nielus ja sitten normisti nenässä.
Ilmeisesti osa vain erittää virusta sen verran vähemmän, että kotitestit eivät osaa sitä näyttää. Meilläkin yhdellä lapsista näytti pelkkää negatiivista usean päivän ajan, vaikka oli ollut eristyksissä (koronaisen) perheen seurassa yli viikon eli millekään muulle taudille ei oikein ollut mahdollisuutta. En toki lapselle ihan yhtä syvälle tikkua työntänyt kuin itselleni, mutta muilta lapsilta sain silti positiivisen näytteen samalla tavalla.
Olin viikon verran sairaana, kolmena ekana päivänä kuumetta ja lihassärkyä. Kun kuume hellitti, kipeytyi kurkku. Mutta kotitestien mukaan ei ollut kyse koronasta.
No samapa se. Kotona tuli oltua joka tapauksessa, kun olo oli sen verran hutera. Eilen jaksoin tehdä viiden kilometrin lenkin, mutta vauhti ei päätä huimannut. Loppumetrit kotipihalla tuli kuljettua melko huojuen.
Mieheen tauti ei tarttunut, vaikka usein käy niin, että kun toinen alkaa parantua, niin toinen on sitten vuorostaan sairaana.
Kotitestin eivät ole luotettavia. Usein plussa tulee vasta 2.-3. oirepäivänä.