Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinulla on vauva ja olet sukulaisten kesken juhlapöydässä. Imetätkö pöydässä vai menetkö sivuun?

Vierailija
25.04.2022 |

Siis joulupöytä, syntymäpäiväpöytä, pääsiäispöytä tms.

Kommentit (202)

Vierailija
61/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaisin yksityisyyttä ja omaa rauhaa imettämiseen, en pystyisi keskittymään ruokapöydässä (en tosin ole mikään konkari-imettäjä). Mutta! Mielestäni vauvat voivat syödä siellä missä muutkin, eli ei todellakaan haittaisi jos vauva söisi samassa pöydässä missä itsekin syön.

62/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintoja on aina mukava katsella että jos haluat niitä esitellä pompsauta vaan kummatkin esille. Miespuoliset vieraat tuskin pahastuu. Jos haluat hoitaa yksityisesti mene sivummalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole koskaan imettänyt ruokapöydässä.

Täällä on turha jakaa asiallisia mielipiteitä kun katsoo vastauksia, mutta sanon nyt vielä yhden asiallisen. Ei imettäminen ällöttävää tai luonnotonta ole. Silti en ymmärrä miten joku ei voi ymmärtää, että se on yksi asia, minkä kuitenkin jotkut voivat mieltää vähän intiimiksi ja jos vain mahdollista parempi tehdä sivummalla, kun keskellä jotain ruokapöytää.

Myöskin huvittavaa, kun jotkut jopa suuttuvat kun kuulevat, että vauvalle annetaan vastiketta. En voi sille mitään, että tuollaisia on kiva vähän shokeeraa ja vetää överiksi, kuten sanoa jotain, että "hyi, miten joku voi imettää"

Vierailija
64/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistun sivuun, mielellään rauhalliseen tilaan, koska haluan antaa lapselleni ruokarauhan. Ja säilyttää imetystilanteen minun ja lapsen keskinäisen kontaktin hetkenä.

Vierailija
65/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen lämmittämään tuttipullon tottakai. Toivoisin sukulaiselta, että siirtyisi imettämään muualle. En usko, että moni edes haluaisi siinä toisten ruokaillessa. On se aika tökeröä.

"Jäikö vauvasi ilman rintamaitoa" voi mikä kylmä äiti.

Ei jäänyt, sai myös rintamaitoa n. 3kk. Mutta ulkosalla sitten korviketta ja joskus kotosallakin. Oli kätevää.

Vierailija
66/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen lämmittämään tuttipullon tottakai. Toivoisin sukulaiselta, että siirtyisi imettämään muualle. En usko, että moni edes haluaisi siinä toisten ruokaillessa. On se aika tökeröä.

Ei jäänyt, sai myös rintamaitoa n. 3kk. Mutta ulkosalla sitten korviketta ja joskus kotosallakin. Oli kätevää.

Nimenomaan kätevää ja helppoa. Kauhuissani kuuntelin niitä, jotka imettivät suunnilleen kahden tunnin välein.

Vierailija
67/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän aina masturboin ruokapöydässä, laitan kuitenkin pyyhkeen päälle näkösuojaksi. Tämä on meidän suvussa ihan normaalitapa, kuitenkin luonnollinen asia

Haha! Ajattelin ihan samoin, että on monia sellaisia täysin luonnollisia asioita, joita ei tehdä pääsiäispöydässä intimiteettisyistä.

Imetys jakaa ihmisiä ja sen voi tehdä niin monella tavalla. Osa osaa hyvin huomaamattomasti sen tehdä, osa tekee asiasta numeron kuuluttelee, kuinka nyt luonnollisesti tässä imetetään, huomaatteko kuinka luonnollista!

Vierailija
68/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kotonakaan ikinä imettänyt ruokapöydässä. Kyllä se on paljon mukavampaa sohvalla tai nojatuolissa. Joten sivuun menisin. Ei minua häiritsisi, jos joku imettäisi pöydässä, mutta omalla kohdallani imettäminen on sen verran intiimiä, etten halua tehdä sitä yleisön edessä.

Vierailija
69/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän aina masturboin ruokapöydässä, laitan kuitenkin pyyhkeen päälle näkösuojaksi. Tämä on meidän suvussa ihan normaalitapa, kuitenkin luonnollinen asia

Haha! Ajattelin ihan samoin, että on monia sellaisia täysin luonnollisia asioita, joita ei tehdä pääsiäispöydässä intimiteettisyistä.

Imetys jakaa ihmisiä ja sen voi tehdä niin monella tavalla. Osa osaa hyvin huomaamattomasti sen tehdä, osa tekee asiasta numeron kuuluttelee, kuinka nyt luonnollisesti tässä imetetään, huomaatteko kuinka luonnollista!

Onko sinusta syöminen todellakin toimintaa, joka pitää tehdä piilossa? Miksi tämä koskee vain vauvoja?

Vierailija
70/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vauvaa mutta noin hypoteettisesti ajateltuna voisin ihan hyvin imettää siinä pöydän ääressä.

M45

Vierailija
71/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarihulluille kaikki on luonnollista. Mitä ällöttävämpää sitä luonnollisempaa. Ja niinkuin todettu, eihän se siitä luonnollisuudesta riipu, mitä sopii tehdä tai sanoa. Kyllä oksennus melkein lentää, jos joku "sinut itsensä ja naisellisuutensa kanssa" oleva naisihminen käy höpisemään jostain kohtuleikkauksesta ruokapöydässä.

Vierailija
72/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydässä imetän. Ne poistukoon joita häiritsee.

Vierailija
73/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen sohvalle ihan oman mukavuuden takia. Mutta kyllä minusta pöydässä saa imettää, jos haluaa.

Ehdottomasti. Meneekö muut pöydässä istuvat lautasiensa kanssa sivuun häpeämään ja syömään, pois toisten silmistä? Miksi vauvan siis pitäisi?

Mikä on luonnollisempaa kuin rintaruokinta vauvalle.  Minulla on kaksi lasta ja molemmat saaneet rintaa juuri silloin kun nälkä on yllättänyt. Jos joku siitä on herneen nenäänsä vetänyt on saanut poistua paikalta itse.

Tietysti ihanne on keskittyä imetystuokioon kaikessa rauhassa pois hälystä ja häirinnästä. Se on lapsen ja äidin yhteinen hetki joka vahvistaa symbioosia heidän välillään. Lapsi katsoo äitiä silmiin, tuntee äidin läsnäolon ja lämmön ja tutun tuoksun. On turvallinen ja hyvä olla. Mitä kauheaa siinä on?

Minkälainen ihminen näkee siinä jotain pahaa? 

Mikä on luonnollisempaa kuin suuseksi aikuiselle. Minulla on kaksi vaimoa ja molemmat saaneet munaa juuri silloin kun himo on yllättänyt. Jos joku siitä on herneen nenäänsä vetänyt on saanut poistua paikalta itse.

Tietysti ihanne on keskittyä imetystuokioon kaikessa rauhassa pois hälystä ja häirinnästä. Se on miehen ja vaimon yhteinen hetki joka vahvistaa symbioosia heidän välillään. Vaimo katsoo miestä silmiin, tuntee miehen läsnäolon ja lämmön ja tutun tuoksun. On turvallinen ja hyvä olla. Mitä kauheaa siinä on?

Sairas p**ka kun vertaat ruokailua seksiin. Se rintamaitoa on täysimetetyn ainoaa ravintoa ekat 4-6kk. Sinä ja mulukkusi taas pärjäätte vallan hyvin ilmankin seksiä.

Ja jutuista päätellen on aika pitkään joutunut ilman olemaankin...

Vierailija
74/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta syöminen todellakin toimintaa, joka pitää tehdä piilossa? Miksi tämä koskee vain vauvoja?

Jos joku ei näe mitään eroa aikuisen syömisellä ja vauvan imetyksellä ruokapöydässä, niin että tissi vilkkuu, olemme täysin eri aaltopituudella tuon henkilön kanssa, koska ensimmäinen normaalia tai pikeastaan ainoa järkevä tapa toimia, toiselle löytyy vaihtoehto.

Vai voisiko syöjä mennä sivupöytään samalla tavalla kun imettäjä. Jälkimmäisen siirtyminen ei varmaan tuntuisi mitenkään oudolta, ainoastaan huomaavaiselta käytökseltä muita kohtaan.

Vierailija
75/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan kätevää ja helppoa. Kauhuissani kuuntelin niitä, jotka imettivät suunnilleen kahden tunnin välein.

Mun kaksi ensimmäistä lasta oli käytännössä pullolla alusta lähtien, sitten kun kuopus olikin täysimetyksellä ekat 5kk, vasta tajusin kuinka oikeasti kätevä ruokauílumuoto imettäminen on. Pulloruokinta ja helppous ei kyllä kuulu samaan lauseeseen.

Vierailija
76/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi yritti minun juhlissani imettää ruokapöydässä. Ohjasin muijan ulos asunnosta, eipä ole sen koomin tavattu.

Sellaiset voimafantasiat tänään :D

Vierailija
77/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen sohvalle ihan oman mukavuuden takia. Mutta kyllä minusta pöydässä saa imettää, jos haluaa.

Ehdottomasti. Meneekö muut pöydässä istuvat lautasiensa kanssa sivuun häpeämään ja syömään, pois toisten silmistä? Miksi vauvan siis pitäisi?

Mikä on luonnollisempaa kuin rintaruokinta vauvalle.  Minulla on kaksi lasta ja molemmat saaneet rintaa juuri silloin kun nälkä on yllättänyt. Jos joku siitä on herneen nenäänsä vetänyt on saanut poistua paikalta itse.

Tietysti ihanne on keskittyä imetystuokioon kaikessa rauhassa pois hälystä ja häirinnästä. Se on lapsen ja äidin yhteinen hetki joka vahvistaa symbioosia heidän välillään. Lapsi katsoo äitiä silmiin, tuntee äidin läsnäolon ja lämmön ja tutun tuoksun. On turvallinen ja hyvä olla. Mitä kauheaa siinä on?

Nimenomaan siinä poissa hälystä ja häirinnästä tapahtuvassa imetyksessä täällä ei ymmärtääkseni kukaan nähnytkään mitään pahaa. Itse olen sitä mieltä, että on sivistynyttä pitää paita päällä ruokapöydässä. Koskee myös miehiä.

Vierailija
78/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset oli molemmat sellaisia, että ne ei malttaneet syödä jos oli ihmisiä ja puhetta ympärillä. Niinpä yleensä imetin jossain missä oli rauhallista. 

Vierailija
79/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettämisen voi tehdä jossakin muualla; kaikkien ei tarvitse seurata tilannetta, kuunnella imettämisestä johtuvia ääniä ja hajuja.

Vierailija
80/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siinä poissa hälystä ja häirinnästä tapahtuvassa imetyksessä täällä ei ymmärtääkseni kukaan nähnytkään mitään pahaa. Itse olen sitä mieltä, että on sivistynyttä pitää paita päällä ruokapöydässä. Koskee myös miehiä.

Miksi luulet, että paita pitää riisua imetystä varten?