Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinulla on vauva ja olet sukulaisten kesken juhlapöydässä. Imetätkö pöydässä vai menetkö sivuun?

Vierailija
25.04.2022 |

Siis joulupöytä, syntymäpäiväpöytä, pääsiäispöytä tms.

Kommentit (202)

Vierailija
21/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taattua palstaa. Miksi vauva ei voisi syödä muiden seurassa? Mitä jos itse poistuisitte sivummalle syömään, jos se ruokailu on niin ällöttävää?

Ai että kaikki ottavat lautaset mukaan ja poistuvat jotta itsekäs äiti saa imettää ruokapöydässä. Jo on joillakin otsaa.

Kaikkihan riippuu siitä missä se ruoka on, tississä vai lautasella.

Vierailija
22/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, ihan kuin saisi imettää rauhassa menemällä syrjemmäksi. Yksi kerrallaan porukkaa tulee katsomaan, miten somasti se vauva imee. Pahimmat tulee ihan viereen tekemään imemisääniä ja lässyttämään "näin minä työn titumaitoa". Teki mieli lyödä.

Sulla on hiton kummallinen suku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin sukulaisnaisen imettävän ja kun vauvan ote heltisi tissistä ruiskusi maitoa kauas. Järkyttävää jos niin kävisi ruokapöydässä. Menkää naiset toiseen huoneeseen imettämään. Ettekö tajua että imettämisen näkeminen saattaa järkyttää joitakin.

Vierailija
24/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ravintolan pöydässä tuntemattomien ympäröimänä voi kyllä imettää ja vielä ottaa kuvia someen??? V

Vierailija
25/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran näin sukulaisnaisen imettävän ja kun vauvan ote heltisi tissistä ruiskusi maitoa kauas. Järkyttävää jos niin kävisi ruokapöydässä. Menkää naiset toiseen huoneeseen imettämään. Ettekö tajua että imettämisen näkeminen saattaa järkyttää joitakin.

Kyynel. Kyllä syöminen on niin järkyttävä näky, että siitä voi traumatisoitua. Siksi kannattaa pysyä kotona, jos se on niin kauheaa.

Vierailija
26/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly imetti anoppilassa olohuoneessa ja vauvaa kiinnosti ympäristö sen verran, että irrotti jatkuvasti imuotteensa. Tunnelma oli lähinnä vaivaantunut.

Vierailija
27/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokapöydässä imettäminen on sopivaa, myös sen kuvaaminen/videoiminen yksityiskohtaisesti on sopivaa.

Vierailija
28/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ravintolan pöydässä tuntemattomien ympäröimänä voi kyllä imettää ja vielä ottaa kuvia someen??? V

Joo, katsos ihmisillä on tapana syödä julkisesti. Vauva on ihminen.

Vierailija
29/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen sohvalle ihan oman mukavuuden takia. Mutta kyllä minusta pöydässä saa imettää, jos haluaa.

Ehdottomasti. Meneekö muut pöydässä istuvat lautasiensa kanssa sivuun häpeämään ja syömään, pois toisten silmistä? Miksi vauvan siis pitäisi?

Mikä on luonnollisempaa kuin rintaruokinta vauvalle.  Minulla on kaksi lasta ja molemmat saaneet rintaa juuri silloin kun nälkä on yllättänyt. Jos joku siitä on herneen nenäänsä vetänyt on saanut poistua paikalta itse.

Tietysti ihanne on keskittyä imetystuokioon kaikessa rauhassa pois hälystä ja häirinnästä. Se on lapsen ja äidin yhteinen hetki joka vahvistaa symbioosia heidän välillään. Lapsi katsoo äitiä silmiin, tuntee äidin läsnäolon ja lämmön ja tutun tuoksun. On turvallinen ja hyvä olla. Mitä kauheaa siinä on?

Minkälainen ihminen näkee siinä jotain pahaa? 

Vierailija
30/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokapöydässä imettäminen on sopivaa, myös sen kuvaaminen/videoiminen yksityiskohtaisesti on sopivaa.

Jos julkinen syöminen on sopivaa kuten kulttuurissamme on, sen dokumentointi on sallittua. Tosin itse en kuvaa koskaan syöviä ihmisiä, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
31/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli paras! :D :D

Imettämisen näkeminen saattaa järkyttää joitakin herkkiä sieluja! :D :D 

Vierailija
32/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on heikkohermoista väkeä jos imettäminen järkyttää :D Samalla tavallako ahdistaa jos luontodokumentissa eläin imettää jälkeläisiään? Tai jos menet katsomaan vaikka kissanpentuja ja emo imettää poikastaan?

Itse poistuisin pöydästä jos se on mahdollista eli ei olla esimerkiksi ravintolassa. En haluaisi imettää muiden nähden.

Vierailija
33/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti imetätte pöydässä. Jos nolostuttaa, voi käyttää sellaista liinaa suojana. Lapsen olisi hyvä kuitenkin pitää katsekontakti äitiin imettäessä. 

Vierailija
34/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti imetätte pöydässä. Jos nolostuttaa, voi käyttää sellaista liinaa suojana. Lapsen olisi hyvä kuitenkin pitää katsekontakti äitiin imettäessä. 

Siis voida pitää, tarkoitin...

Vierailija
35/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen sohvalle ihan oman mukavuuden takia. Mutta kyllä minusta pöydässä saa imettää, jos haluaa.

Ehdottomasti. Meneekö muut pöydässä istuvat lautasiensa kanssa sivuun häpeämään ja syömään, pois toisten silmistä? Miksi vauvan siis pitäisi?

Mikä on luonnollisempaa kuin rintaruokinta vauvalle.  Minulla on kaksi lasta ja molemmat saaneet rintaa juuri silloin kun nälkä on yllättänyt. Jos joku siitä on herneen nenäänsä vetänyt on saanut poistua paikalta itse.

Tietysti ihanne on keskittyä imetystuokioon kaikessa rauhassa pois hälystä ja häirinnästä. Se on lapsen ja äidin yhteinen hetki joka vahvistaa symbioosia heidän välillään. Lapsi katsoo äitiä silmiin, tuntee äidin läsnäolon ja lämmön ja tutun tuoksun. On turvallinen ja hyvä olla. Mitä kauheaa siinä on?

Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Tuskin Seppo-setäkään kaivaa juhlapöydässä kossua povaristaan ja kulauta pullollista kurkusta alas. Ei, vaikka se olis Sepon ainoa ravintolähde.

Vierailija
36/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tulisi mielenekään siinä pöydässä imettää.[/quote

Menisin ja menin sivuun, sekä kyseisen vauvan ristiäisissä että isoäitini hautajaisissa. Kahvilan pöydässä sekä puistossa olen imettänyt ison huivin turvin.

Vierailija
37/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Tuskin Seppo-setäkään kaivaa juhlapöydässä kossua povaristaan ja kulauta pullollista kurkusta alas. Ei, vaikka se olis Sepon ainoa ravintolähde.

Teillä on h-vetin aidat vertauskuvat. EI todellakaan jonkun alkoholistin tarpeet ole verrattavissa vauvaan!

Ja itse kysymykseen: en itse imettäisi pöydässä ilman suojaa, ja jossain kotona on muitakin paikkoja syöttämiselle, mutta ravintolassa ei vaihtoehtoja yleensä ole ja pöydässä imettäminen on ihan okei.

Vierailija
38/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, ihan kuin saisi imettää rauhassa menemällä syrjemmäksi. Yksi kerrallaan porukkaa tulee katsomaan, miten somasti se vauva imee. Pahimmat tulee ihan viereen tekemään imemisääniä ja lässyttämään "näin minä työn titumaitoa". Teki mieli lyödä.

Sulla on hiton kummallinen suku.

En puhunutkaan omasta suvusta vaan miehen. Tuo on oikea esimerkki anopin luota. Anoppi on ihan kiva, mutta turhan innokas.

Vierailija
39/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kahvilassa ja viereisessä pöydässä nuori äiti imetti niin että välillä oli molemmat rinnat esillä. Ehkä tuon olisi voinut hoitaa niin ettei koko kahvila huomaa mitä teet.

Vierailija
40/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minä imettäisin juhlapöydässä, niin tunnelma voisi todella olla melko vaivaantunut.

M43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän