Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten laihduttaa

Vierailija
25.04.2022 |

olen 160 cm ja panoa 80 kg. Eikä putoa, enkä tiedä mitä tehdä. Leivältä olen jännänyt levitteet, jauheliahnkin paistan teflonpannulla ilman lisättyä rasvaa ja lisään 400g jauhelihaan pussillisen pakastevihanneksia. aamulla menee pari leipäpalaa ja nyt niilt olen jättänyt jo juustosiivunkin pois, eli paljasta leipää mustan kahvin kanssa, yleenä yksi lämmin ruoka päivässä, eli perunoita ja jauhelihakastiketta tai jotain keittoa, välipaloina omenoita ja porkkanoita ja illalla leipäpala rasvattoan maidon kanssa, ei viiniä, ei olutta eikä muitakaan viinaksia, karkkeja satunnaisesti, tyyliin suklaalevy kestää viikon ja lauanain saunan jälkeen jätskituutti. Liikuntaa tulee joka päivä tunnin verran laiskaa lenkkeilyä koiran kanssa, kun kipeä kinttu ei anna pitää hikivauhtia yllä

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 163 cm pitkä ja tammikuussa 2019 painoin tuon 80 kg. Aloitin 8viikkoa.fi valmennuksen ja sen avulla laihduin 17 kiloa, olen pysynyt normaalipainoisena siitä saakka.

Jätä ihan ensimmäisenä kaikki viljat, maitotuotteet pl. voi ja juusto sekä sokeri pois. Suosittelen myös pätkäpaastoa eli syöt vain 8 tunnin aikana ja loppu 16 tuntia paastoa.

Jos herkuttelu on ongelma niin marjat ja pähkinät tilalle. Yksikin suklaapatukka tai viineri pysäyttää rasvanpolton jopa 72 tunniksi ja tätä ei tunnu moni tajuavan herkkupäivineen tai ”kyllä pitää jotain hyvää joka päivä saada” ajatuksineen.

Ja punnitse itsesi joka ikinen aamu ja kirjaa se paino ylös. Kyllä, liikettä on ylös ja alas mutta tärkeintä on tietää että suunta on oikea!

Vierailija
2/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 163 cm pitkä ja tammikuussa 2019 painoin tuon 80 kg. Aloitin 8viikkoa.fi valmennuksen ja sen avulla laihduin 17 kiloa, olen pysynyt normaalipainoisena siitä saakka.

Jätä ihan ensimmäisenä kaikki viljat, maitotuotteet pl. voi ja juusto sekä sokeri pois. Suosittelen myös pätkäpaastoa eli syöt vain 8 tunnin aikana ja loppu 16 tuntia paastoa.

Jos herkuttelu on ongelma niin marjat ja pähkinät tilalle. Yksikin suklaapatukka tai viineri pysäyttää rasvanpolton jopa 72 tunniksi ja tätä ei tunnu moni tajuavan herkkupäivineen tai ”kyllä pitää jotain hyvää joka päivä saada” ajatuksineen.

Ja punnitse itsesi joka ikinen aamu ja kirjaa se paino ylös. Kyllä, liikettä on ylös ja alas mutta tärkeintä on tietää että suunta on oikea!

jos jätän viljat,  maidon ja juuston pois,  on eväänä pelkkä musta kahvi, koska nykysin eväänä on ruispalat kahvin lisäksi, ja kotipäivinä pelkkä peruna ja se jauhelihakastike, eikä iltasella muuta kuin porkkana, sillä pihvehin ja sen sellaisiin ei ole varaa, vaan se leipä ja kaurapuuro ja potut on perusevästä. Suklaasta voin kyllä luopua ja siitä jätskistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos jätän viljat,  maidon ja juuston pois,  on eväänä pelkkä musta kahvi, koska nykysin eväänä on ruispalat kahvin lisäksi, ja kotipäivinä pelkkä peruna ja se jauhelihakastike, eikä iltasella muuta kuin porkkana, sillä pihvehin ja sen sellaisiin ei ole varaa, vaan se leipä ja kaurapuuro ja potut on perusevästä. Suklaasta voin kyllä luopua ja siitä jätskistäkin.

Kahviin mustana tottuu nopeasti!

Leivän tilalla voit syödä max. 2 hapankorppua per päivä tai tehdä itse leipää (kananmunia, juustoraastetta, mantelijauhetta, jauhettua hasselpähkinää ja leivinjauhetta). Juustoa ei tarvitse jättää pois eli sitä leivälle voin ja muiden lisukkeiden kera.

Nopeaa ja halpaa evästä on myös erilaiset pannarit eli raejuustoa, kananmunia, juustoraastetta ja tonnikalaa, paistettua jauhelihaa tmv. sekaisin ja uuniin.

Perunan tilalla voit syödä kukkakaalimuusia tai uunivihanneksia.

Vierailija
4/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät kaikki väärät pois. Tutustu ketodieettiin. Hiilihydraatit minimiin. Syö rasvaista lihaa ja kalaa, juustoja, voita, vähän pähkinöitä, vihreitä kasviksia ja jonkin verran punaista ja oranssia. Pois siis sokerit, viljat, riisit, hedelmät.

Vierailija
5/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähtisin liikkeelle siitä, että viikon ajan pistäisin ihan jokaisen suupalan ylös jonnekin appiin tai vaikka exceliin. Sen jälkeen pitäisi olla hyvin selvästi näkyvissä, missä on vika, miksi ylipainoa ylipäätään on. Siitä on sitten helpompi lähteä tilannetta korjaamaan.

Vierailija
6/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä, neuvoja, mutta ei ap halua oikeasti. Se haluaa syödä suklaata ja haluaa teiltä siihen "luvan"

Vierailija
7/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät kaikki väärät pois. Tutustu ketodieettiin. Hiilihydraatit minimiin. Syö rasvaista lihaa ja kalaa, juustoja, voita, vähän pähkinöitä, vihreitä kasviksia ja jonkin verran punaista ja oranssia. Pois siis sokerit, viljat, riisit, hedelmät.

Komps.

Tämä nykyohjeistus että vähintään 50% ruuasta puhdasta hiilaria ja pitää syödä parin tunnin välein tekee ihmisistä läskejä. Rasvainen ruoka pitää nälkää, ruuansulatuselimistö tarvitsee pidempiä välejä kuin sen 2h läpi päivän.

Vierailija
8/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vähemmän kuin kulutat.  Se on loppujen lopuksi ihan sama mitä syöt, mutta tosiaan, jos pistät vaikka viikonkin ylös syömisesi, huomaat itsekin mikä on terveellistä ja mikä turhaa.  Koostat sitten jatkossa syömisesi niistä terveellisistä, mutta itsellesi hyvältä maistuvista ruoista.  

Esim. sulamo.fi on hyvä apu, koska se näyttää koko ajan paljonko on vielä päivälle kaloreita käytössä, ja kuinka paljon niitä on missäkin ruuassa.  Siitä löytyy lähes kaikki kaupoissa myytävät ruuat.  On varmasti muitakin yhtä hyviä sivuja, mutta tuo tuli ensiksi mieleen.

Vierailija
9/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 164 cm ja kaksi vuotta sitten painoin 72 kg, sitten aloitin pätkäpaaston ja neljässä kuukaudessa laihduin niin että painoin ja edelleen painan 57 kg. Syön vain klo 10-17 ja silloinkin vähemmän kuin ennen, mutta pulla kyllä kahvin kanssa, leipää ja perunaa myös! Ikääkin on jo 65v. Kunnon pitkä paasto auttaa myös uneen, sokeriaineenvaihduntaan, nivelkipuihin, refluksiin jne. Suosittelen!

Vierailija
10/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt vähemmän kuin kulutat.  Se on loppujen lopuksi ihan sama mitä syöt, mutta tosiaan, jos pistät vaikka viikonkin ylös syömisesi, huomaat itsekin mikä on terveellistä ja mikä turhaa.  Koostat sitten jatkossa syömisesi niistä terveellisistä, mutta itsellesi hyvältä maistuvista ruoista.  

Esim. sulamo.fi on hyvä apu, koska se näyttää koko ajan paljonko on vielä päivälle kaloreita käytössä, ja kuinka paljon niitä on missäkin ruuassa.  Siitä löytyy lähes kaikki kaupoissa myytävät ruuat.  On varmasti muitakin yhtä hyviä sivuja, mutta tuo tuli ensiksi mieleen.

>ihan sama mitä syöt

Toki jos haluaa menettää kaikki lihaksensa niin voi syödä pelkkää sokeria ja laihtua.

Vierailija
11/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi toimivaa keinoa. Pätkäpaasto eli syöt vrk:ssa 10 peräkkäisen tunnin sisällä ja 14 peräkkäistä tuntia olet syömättä. Vaatii jonkin verran kurinalaisuutta. Toinen tapa on himmata ruokahalua Ozempic- injektiolla kerran viikossa. Ei vaadi kurinalaisuutta. Ozempic on lääke kakkostyypin diabetekseen, mutta se ei laske sokeria vaarallisen alas. Ozempic vaikuttaa ruokahalua vähentävästi ja auttaa laihtumaan. Ongelma on, että lääke on kallis ja maksaa kk:ssa annoksesta riippuen 120-240€. Mitään ihmedieettejä ei kannata aloittaa, koska niitä ei kukaan jaksa loputtomiin. Tavallista ruokaa, mutta vähemmän.

Vierailija
12/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>ihan sama mitä syöt

Toki jos haluaa menettää kaikki lihaksensa niin voi syödä pelkkää sokeria ja laihtua.

Niinpä, täysin samaa mieltä.  Pointti olikin siinä, että pistämällä ylös syömisensä, huomaa kohta itsekin, ettei mahaa kannata tyhjällä hötöllä täyttää, vaan syödä terveellisesti.  Samalla oppii valikoimaan niitä ruokia, joista pitää, mutta jotka eivät niin helposti lihota.  Täysin radikaali muutos johonkin dieettiin voi johtaa nopeasti kyllästymiseen, jos siinä ei ole itseään miellyttäviä makuja.

Vierailija
13/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 164 cm ja kaksi vuotta sitten painoin 72 kg, sitten aloitin pätkäpaaston ja neljässä kuukaudessa laihduin niin että painoin ja edelleen painan 57 kg. Syön vain klo 10-17 ja silloinkin vähemmän kuin ennen, mutta pulla kyllä kahvin kanssa, leipää ja perunaa myös! Ikääkin on jo 65v. Kunnon pitkä paasto auttaa myös uneen, sokeriaineenvaihduntaan, nivelkipuihin, refluksiin jne. Suosittelen!

Mikä tuossa on päivittäinen kalorimäärä?  Jos se jää kuitenkin alle kulutuksen, niin eikö se ole sama syödä tasaisesti pitkin päivää, niin ei tule sokeritasapainon heilahduksia ja jaksaa paremmin? 

Vierailija
14/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän kxal ja enemmän liikuntaa. Ei liian vähän kcal eikä liikaa liikuntaa. Kyllä lähtee

Vierailija
15/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske nykyisen syömisesi kalorit vaikka Fatsecret sovelluksella. Jos paino ei nyt laske, tiputa syötyä  kaloriimäärää jonkin verran. Jos tiputat 500 kcal per päiivä, pitäisi alkaa lähteä puoli kiloa viikossa jne. Mulla toiminut täydellisesti, ihan sama mitä syön, kaloreiden mukaan vaan paino muuttuu.

Vierailija
16/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on päivittäinen kalorimäärä?  Jos se jää kuitenkin alle kulutuksen, niin eikö se ole sama syödä tasaisesti pitkin päivää, niin ei tule sokeritasapainon heilahduksia ja jaksaa paremmin? 

Perustuu juuri siihen, että osa syö vähemmän kaloreita kun syömisaikaa rajoitetaan. Kaikille ei tule myös mtään oireita tai jaksamisongelmia pitkistä ruokailuväleistä ja heille nämä pätkäpaastot sopii. Läheskään kaikille ei. 

Ja tosiaan voi laihtua ilman. Mä olen laihtunut 122 kg maksimipainosta 2,5 vuotta sitten nykyiseen 67 kiloon ihan vaan kalorinlaskennalla + virallisterveellisellä, syöden 5 kertaa päivässä, ei hiilarirajotuksia tai mitään. Kalorien rajaus 1500 kcal per päivä vaan.

Vierailija
17/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokolihat ja pähkinät ja kalakin on liian kallista, tosin kalan määrä lisääntyy kunha jäät sulaa ja saa katiskan veteen.  viikon butjetti on noin 30 e, sillä ei pahemmin  hienostella. 

Vierailija
18/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komps.

Tämä nykyohjeistus että vähintään 50% ruuasta puhdasta hiilaria ja pitää syödä parin tunnin välein tekee ihmisistä läskejä. Rasvainen ruoka pitää nälkää, ruuansulatuselimistö tarvitsee pidempiä välejä kuin sen 2h läpi päivän.

Ahaa. Kummasti alkoi kilot tippua kun söin juuri miten sinä käskit lopettaa. Reilusti proteiinia ja hiilaria ja kasviksia. Tasaisin väliajoin viisi kertaa päivässä. Tyydyttenet rasvat ja sokerit minimiin. 

Lisäksi kävelylenkkejä muutaman kerran viikossa, niin alkoi kummasti mahan alue hoikentua.

Vierailija
19/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita 16:8 -pätkäpaasto, eli syöt kaikki päivän ateriasi 8 tunnin aikana esim. klo 10-18. Tuon ajan ulkopuolelle et syö mitään, ja juot vain makeuttamattomia juomia, kuten vettä, mustaa kahvia tai yrttiteetä. 

Ateriat, esim. aamupala, lounas ja päivällinen + välipala kannattaa syödä terveellisinä, mutta ei välttämättä laihdutusruokina. Tämä tarkoittaa sitä, että aterioiden tulisi olla sopivan kokoisia ja tarpeeksi täyttäviä. Tässä mallissa ei tule "leikata" kokonaan pois mitään ryhmää, kuten hiilareita tai herkkuja.

esim. 

klo 7: musta kahvi/teetä

klo 10: "aamiainen" :  kuppi jogurttia + mysliä tai puuroa marjoilla, pala leipää juustopalalla

klo 13: lounas: 2 munan omeletti herkkusienillä, kupponen vihersalaattia fetalla

klo  15:  iltapäiväkahvi/tee: pieni herkku, kuten voisilmäpulla, rivi suklaata tms

klo 17:30: illallinen; paistettu kana tai kalafile, kupillinen paahdettuja/paistettuja/haudutettuja vihanneksia tai kuppi vihersalaattia esim. fetalla, pari pientä perunaa tai puoli kuppia riisiä/couscousia 

Tällä idealla kun syöt, ruoat niin että ne sopivat normaaleille lautaskoille (ei kukkuraiseksi), niin laihdut takuulla

Vierailija
20/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein toimivin tapa laihtua mulla on ollut pätkäpaasto. Johtuu ehkä siitä, että olen huono pidemmällä tähtäimellä kieltämään itseltäni herkut. On helpompaa olla vähän lammin aikaa syömättä ja sitten syödä sitä mitä haluaa. Mutta niinhän se on, kaikki on yksilöllistä. Joillekin tuo malli ei ehkä sovi alkuunkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi