Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se nyt niin että jos ilmoittaudun työkkäriin niin mulle ei töitä löydy? Olen nainen 52 vuotias ja viimeset 5 vuotta kotiäitinä.

Vierailija
24.04.2022 |

Miten on, löytyykö töitä.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäriin ilmoittautumalla ei töitä löydy, vaikka olisit alasi huippuosaaja. Kyllä se edellyttää työpaikkojen hakemista.

Kuten aikaisemmin jo kirjoitin, niin olen jo hakenut useampaa paikkaa, en päässyt edes haastatteluun. Kysymyksenikin oli JOS ilmoittaudun työkkäriin niin onko mulla edes mahdollisuutta työpaikkaan. En mä sinne pompoteltavaksi halua mennä. Mielummin olen sitten kotona pitämässä perheestä huolta.

Ap

Siis jos et kerran tarvitse tukia, niin miksi ihmeessä ilmoittautuisit te-toimistoon? Ei heillä siellä tiskin alla piilossa ole sinulle työpaikkoja. Voivat osoittaa paikkoja, joihin pakottavat sinut hakemaan, mutta ei se sinun työllistymistäsi niihin millään tavalla helpota. Ja jossain vaiheessa laittavat kurssille.

Niin no ajattelin, että olisi ehkä helpompi saada sitä työpaikkaa tän ikäisenä, jos ilmoittautuisin työttömäksi. Saatan olla väärässä toki. En ole ennen näitä asioita joutunut ajattelemaan. Siksi kyselen.

Ap

Vierailija
42/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla muita pätevyyksiä kuin kampaaja? Tai vahvuuksia? Mikä kiinnostaa?

Ei ole. Töitä oli tosi paljon, tein 6-7 päivää viikossa ihan hulluja päiviä. Työnarkomaaniksi on kutsuttu, sairaslomalla en muista juuri olleeni. Tulen kaikkien kanssa toimeen. Puhun ruotsia ja englantia, en tiedä onko noi nyt vahvuuksia.

Ap

No onhan tuosta kielitaidosta hyötyä. Millainen taso näissä kielissä?

Natiivi englanti eikä mua pysty ruotsiksi jekuttaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53-vuotias, ja tässä iässä sitä on jo täysin näkymätön työnantajille. Olen ollut työtön reilun vuoden, ja olen oman alani lisäksi hakenut töitä mm. työvoimapulaa valittavilta ravintola- ja siivousaloilta, sekä Postilta, mutta en ole saanut yhtä ainoaa kutsua edes työhaastatteluun. On surullista, että keski-ikäiset työnhakijat nähdään lähinnä ongelmajätteenä, vaikka työhaluja ja työkykyä olisi vaikka muille jakaa.

Vierailija
44/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain heti töitä avustajana vammaisten asumisyksikössä. Ei mitään koulutusta sinne. Tuolla kampaajan kulutuksella jo osaisit paplareita laittaa mummoille ja ajella pappojen parrat. Noita hommia nuoremnat usein vierastavat. Eli suihkuapuna mm olisit hyvä.

Vierailija
45/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 53-vuotias, ja tässä iässä sitä on jo täysin näkymätön työnantajille. Olen ollut työtön reilun vuoden, ja olen oman alani lisäksi hakenut töitä mm. työvoimapulaa valittavilta ravintola- ja siivousaloilta, sekä Postilta, mutta en ole saanut yhtä ainoaa kutsua edes työhaastatteluun. On surullista, että keski-ikäiset työnhakijat nähdään lähinnä ongelmajätteenä, vaikka työhaluja ja työkykyä olisi vaikka muille jakaa.

Ymmärrän, tätä mä just pelkään. Toivotaan, että aurinko paistaa vielä risukasaan.

Ap

Vierailija
46/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun melko isossa kaupungissa, ei pk-seutu. Täällä on jatkuva pula myyjistä, niin isoihin ketjuihin, kuin erikoisliikkeisiin. Tänään näin CM-kassalla n. 50 v miehen. Myös R-kioskeilla on iäkkäämpiä miehiä ja naisia töissä.

Vierailija
47/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun melko isossa kaupungissa, ei pk-seutu. Täällä on jatkuva pula myyjistä, niin isoihin ketjuihin, kuin erikoisliikkeisiin. Tänään näin CM-kassalla n. 50 v miehen. Myös R-kioskeilla on iäkkäämpiä miehiä ja naisia töissä.

Tarvisiko noihin mitään koulutustaustaa ?

Ap

Vierailija
48/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhtään ulkonäköö jäljel nii voinet myydä sun toosaa tai p oskiottoja vähän halvemmalla kun nuorikot, pano 100e suikkari 50e meet sihteeriopistopistefi ja teet siäl profiilin!

Yök, ei kiitos.

Ap

Vierailija
49/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eglanninkieliseen päiväkotiin olisit hyvä hoitaja.

Vierailija
50/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäriin ilmoittautumiselle ja töiden löytymisellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa, ei se ole mikää töiden välitystoimisto. 😅

Vierailija
51/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäriin ilmoittautumiselle ja töiden löytymisellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa, ei se ole mikää töiden välitystoimisto. 😅

Nyt en ymmärrä. Eikö se ole just sitä varten?

Ap

Vierailija
52/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole, sitä kautta voidaan "tukea" työllistymistä vaikka lähettämällä CV-kurssille tai työkokeluun, mutta ei sitä kautta töitä saa.

Töitä saat ihan itse hakemalla töitä.

Vierailija
53/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna näyttö vaikka palkatta. kirjoitti:

r-kioskit ja kaupat hakevat vastuunsa tuntevia henkilöitä. kyllästyneet saikuttaviin teineihin ja alkiksiin. kun näytät kykysi tulee vaki paikka opettavat kyllä työn  kaikki riippuu sinusta itsestäsi.tuohon ikään olet tai et oppinut vastuullisuutta. palkka työn hoitamisen mukaan.

R-kioski juoksuttaa työntekijöitä ilman palkkaa.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4328641/r-kioski-juoksuttaa-tyontekijoi…

Vierailija
54/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jättäisi työkkärin varaan. Parempi etsiä itse. Ellei sitten kysymys ollut siitä että ei niitä halua löytää, ja että riski pitää selvittää etukäteen?

Vierailija
55/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole, sitä kautta voidaan "tukea" työllistymistä vaikka lähettämällä CV-kurssille tai työkokeluun, mutta ei sitä kautta töitä saa.

Yrittänyt olen, ilman edes haastatteluun pääsemistä. Mitä varten toi työkkäri sitten edes on olemassa? Olen kuullut paljon tarinoita, että tänikäiset ei juurikaan saa työpaikkoja mistään.

Ap

Vierailija
56/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä jättäisi työkkärin varaan. Parempi etsiä itse. Ellei sitten kysymys ollut siitä että ei niitä halua löytää, ja että riski pitää selvittää etukäteen?

En saa mitään sossun tukia, jos sitä mietit. Työpaikan haluaisin kyllä.

Ap

Vierailija
57/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitinä viisikymppisenä? Oletko siis ollut kotiäiti teineille vai oletko saanut heidät lähes 50-vuotiaana?

Yksi lapsistani vammautui onnettomuudessa, olen häntä hoitanut kotona. Mieheni on hyvätuloinen, joten sinänsä kaikki ollut ihan ok. Nyt kun lapsi on paremmassa kunnossa haluaisin palata työelämään.

Ap

Olet siis ollut omaishoitaja, et kotiäiti.

Vierailija
58/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä löydät muista kanavista esim. monster, bolt ym. Aktiivisesti laitat hakemuksia. Google on paras.

Vierailija
59/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta todennäköisesti et löydä mitään tähän hätään.

50-vee ihmisten on vaikea päästä mihinkään, ja 5 v taukoa työelämästä niin katsotaan, että olet laiska ja/tai osaamaton kun et ole pitkään aikaan tehnyt mitään. 

Melkein sanoisin ettei kannata edes yrittää.

Vierailija
60/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yrittänyt olen, ilman edes haastatteluun pääsemistä. Mitä varten toi työkkäri sitten edes on olemassa? Olen kuullut paljon tarinoita, että tänikäiset ei juurikaan saa työpaikkoja mistään.

Ap

Työkkäri on sitä varten, että valvotaan että ihmiset hakee työpaikkoja, annetaan turhia "koulutuksia" (opi käyttämään Exceliä tms) ja muutenkin pidetään huolta, ettei vaan kellekään anneta ropoakaan jos ei ole tarpeeksi aktiivinen.

Harvat ihmiset saavat sitä kautta työpaikan.