Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se nyt niin että jos ilmoittaudun työkkäriin niin mulle ei töitä löydy? Olen nainen 52 vuotias ja viimeset 5 vuotta kotiäitinä.

Vierailija
24.04.2022 |

Miten on, löytyykö töitä.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitinä viisikymppisenä? Oletko siis ollut kotiäiti teineille vai oletko saanut heidät lähes 50-vuotiaana?

Yksi lapsistani vammautui onnettomuudessa, olen häntä hoitanut kotona. Mieheni on hyvätuloinen, joten sinänsä kaikki ollut ihan ok. Nyt kun lapsi on paremmassa kunnossa haluaisin palata työelämään.

Ap

EIkös tuolloin oikeampi termi olisi omaishoitajuus? Eli olet ollut viimeiset 5 vuotta omaishoitajana, et kotiäitinä.

Okei, mikä se ero on? Kotona kuitenkin olen ollut enkä työelämässä.

Ap

Vierailija
22/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

r-kioskit ja kaupat hakevat vastuunsa tuntevia henkilöitä. kyllästyneet saikuttaviin teineihin ja alkiksiin. kun näytät kykysi tulee vaki paikka opettavat kyllä työn  kaikki riippuu sinusta itsestäsi.tuohon ikään olet tai et oppinut vastuullisuutta. palkka työn hoitamisen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit ennen kotiäityittä?

Tehnyt kampaajan töitä vuodesta 1990.

Ap

Perusta oma yritys?

Kiitos, mutta mulla on ollut kampaamo vuodesta 1990, myin sen kun lapsi vammautui. Korona vienyt ton bisneksen ihan pohjamutiin. Tiedän koska ystäväpiirissä monta yhä alalla sinnittelevää. Ei kannata. Pitäisi löytää jotain muuta.

Ap

Nythän tämä korona alkaa helpottamaan ja ihmisten karvat kasvaa edelleen. Eiköhän ne asiakkaatkin paikalle ala taas löytämään pikku hiljaa.

Vierailija
24/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiedä ammattiasikaan, tuskin löytyy.

Vierailija
25/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti löydät töitä! Olet parhaassa työiässä, sanoivat nuoret mitä vaan. Kampaajana voisit hyvinkin tykätä tuommoisesta avustajan hommasta, koska olet tottunut olemaan lähellä ihmistä. Mutta onhan sitä paljon muutakin. Itse harkitsen paluumuuttoa ulkomailta, ollaan samanikäisiä. Työnhaku jännittää. 

Vierailija
26/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin pokalla vaan hakemaan. Älä ole ronkeli töiden suhteen, äläkä pyytele anteeksi kotiäitiyttä. Ota se vahvuutena. Olet tehnyt hoivatyötä 5vuoden ajan.

Vierailija
27/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti löydät töitä! Olet parhaassa työiässä, sanoivat nuoret mitä vaan. Kampaajana voisit hyvinkin tykätä tuommoisesta avustajan hommasta, koska olet tottunut olemaan lähellä ihmistä. Mutta onhan sitä paljon muutakin. Itse harkitsen paluumuuttoa ulkomailta, ollaan samanikäisiä. Työnhaku jännittää. 

Kiitos, arvostan tukeasi. Kaikkea hyvää tulevaisuudellesi.

Ap

Vierailija
28/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin pokalla vaan hakemaan. Älä ole ronkeli töiden suhteen, äläkä pyytele anteeksi kotiäitiyttä. Ota se vahvuutena. Olet tehnyt hoivatyötä 5vuoden ajan.

Kiitos tukemisesta. Mulle kelpaa kaikki, olen jo useampaa hakenut eivät edes kutsuneet haastatteluun.

Ap

Vierailija
29/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muita pätevyyksiä kuin kampaaja? Tai vahvuuksia? Mikä kiinnostaa?

Vierailija
30/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sun asuinpaikasta, sun ammatista, sun koulutuksesta, sun työhistoriasta ja yleensäkin monesta asiasta.

Kannattaa yrittää. Eiköhän ainakin osa-aikasta löydy.

Vierailija
31/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun etu työmarkkinoilla on se, ettei ole pieniä huollettavia, eikä sitä kautta rajoituksia työvuorojen suhteen. Olen toki hyväkuntoinen, enkä itsekään sairastele. Olen ahkera ja reipas.

Taustalla on minullakin vuodet kotihoidontiella lapsien kanssa kotona. Missään vaiheessa niistä ei ole ollut taakkaa

T.Yli 50v työntekijä

Vierailija
32/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriin ilmoittautumalla ei töitä löydy, vaikka olisit alasi huippuosaaja. Kyllä se edellyttää työpaikkojen hakemista.

Vierailija
33/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja-ystäväni haki kotiäitivuosien jälkeen töihin aivan eri alalle. Kyllä pääsi vaikkei ollut kokemusta, eikä koulutusta ko alalle.

Vierailija
34/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Töitä oli tosi paljon, tein 6-7 päivää viikossa ihan hulluja päiviä. Työnarkomaaniksi on kutsuttu, sairaslomalla en muista juuri olleeni. Tulen kaikkien kanssa toimeen. Puhun ruotsia ja englantia, en tiedä onko noi nyt vahvuuksia.

Ap

Vierailija
35/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat töitä. Itse en ole saanut, ikää 47v.

Vierailija
36/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäriin ilmoittautumalla ei töitä löydy, vaikka olisit alasi huippuosaaja. Kyllä se edellyttää työpaikkojen hakemista.

Kuten aikaisemmin jo kirjoitin, niin olen jo hakenut useampaa paikkaa, en päässyt edes haastatteluun. Kysymyksenikin oli JOS ilmoittaudun työkkäriin niin onko mulla edes mahdollisuutta työpaikkaan. En mä sinne pompoteltavaksi halua mennä. Mielummin olen sitten kotona pitämässä perheestä huolta.

Ap

Vierailija
37/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat töitä. Itse en ole saanut, ikää 47v.

Kiitos. Toivottavasti sulla muutoin elämässä kaikki hyvin.

Ap

Vierailija
38/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Töitä oli tosi paljon, tein 6-7 päivää viikossa ihan hulluja päiviä. Työnarkomaaniksi on kutsuttu, sairaslomalla en muista juuri olleeni. Tulen kaikkien kanssa toimeen. Puhun ruotsia ja englantia, en tiedä onko noi nyt vahvuuksia.

Ap

No onhan tuosta kielitaidosta hyötyä. Millainen taso näissä kielissä?

Vierailija
39/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten aikaisemmin jo kirjoitin, niin olen jo hakenut useampaa paikkaa, en päässyt edes haastatteluun. Kysymyksenikin oli JOS ilmoittaudun työkkäriin niin onko mulla edes mahdollisuutta työpaikkaan. En mä sinne pompoteltavaksi halua mennä. Mielummin olen sitten kotona pitämässä perheestä huolta.

Ap

Siis jos et kerran tarvitse tukia, niin miksi ihmeessä ilmoittautuisit te-toimistoon? Ei heillä siellä tiskin alla piilossa ole sinulle työpaikkoja. Voivat osoittaa paikkoja, joihin pakottavat sinut hakemaan, mutta ei se sinun työllistymistäsi niihin millään tavalla helpota. Ja jossain vaiheessa laittavat kurssille.

Vierailija
40/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuun alusta alkaen kaikille löytyy työpaikka. Kyse olikin vain hakemusten määrästä.