Onko se nyt niin että jos ilmoittaudun työkkäriin niin mulle ei töitä löydy? Olen nainen 52 vuotias ja viimeset 5 vuotta kotiäitinä.
Kommentit (90)
r-kioskit ja kaupat hakevat vastuunsa tuntevia henkilöitä. kyllästyneet saikuttaviin teineihin ja alkiksiin. kun näytät kykysi tulee vaki paikka opettavat kyllä työn kaikki riippuu sinusta itsestäsi.tuohon ikään olet tai et oppinut vastuullisuutta. palkka työn hoitamisen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit ennen kotiäityittä?
Tehnyt kampaajan töitä vuodesta 1990.
ApPerusta oma yritys?
Kiitos, mutta mulla on ollut kampaamo vuodesta 1990, myin sen kun lapsi vammautui. Korona vienyt ton bisneksen ihan pohjamutiin. Tiedän koska ystäväpiirissä monta yhä alalla sinnittelevää. Ei kannata. Pitäisi löytää jotain muuta.
Ap
Nythän tämä korona alkaa helpottamaan ja ihmisten karvat kasvaa edelleen. Eiköhän ne asiakkaatkin paikalle ala taas löytämään pikku hiljaa.
Jos et tiedä ammattiasikaan, tuskin löytyy.
Toivottavasti löydät töitä! Olet parhaassa työiässä, sanoivat nuoret mitä vaan. Kampaajana voisit hyvinkin tykätä tuommoisesta avustajan hommasta, koska olet tottunut olemaan lähellä ihmistä. Mutta onhan sitä paljon muutakin. Itse harkitsen paluumuuttoa ulkomailta, ollaan samanikäisiä. Työnhaku jännittää.
Ei muuta kuin pokalla vaan hakemaan. Älä ole ronkeli töiden suhteen, äläkä pyytele anteeksi kotiäitiyttä. Ota se vahvuutena. Olet tehnyt hoivatyötä 5vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti löydät töitä! Olet parhaassa työiässä, sanoivat nuoret mitä vaan. Kampaajana voisit hyvinkin tykätä tuommoisesta avustajan hommasta, koska olet tottunut olemaan lähellä ihmistä. Mutta onhan sitä paljon muutakin. Itse harkitsen paluumuuttoa ulkomailta, ollaan samanikäisiä. Työnhaku jännittää.
Kiitos, arvostan tukeasi. Kaikkea hyvää tulevaisuudellesi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin pokalla vaan hakemaan. Älä ole ronkeli töiden suhteen, äläkä pyytele anteeksi kotiäitiyttä. Ota se vahvuutena. Olet tehnyt hoivatyötä 5vuoden ajan.
Kiitos tukemisesta. Mulle kelpaa kaikki, olen jo useampaa hakenut eivät edes kutsuneet haastatteluun.
Ap
Onko sinulla muita pätevyyksiä kuin kampaaja? Tai vahvuuksia? Mikä kiinnostaa?
Riippuu sun asuinpaikasta, sun ammatista, sun koulutuksesta, sun työhistoriasta ja yleensäkin monesta asiasta.
Kannattaa yrittää. Eiköhän ainakin osa-aikasta löydy.
Mun etu työmarkkinoilla on se, ettei ole pieniä huollettavia, eikä sitä kautta rajoituksia työvuorojen suhteen. Olen toki hyväkuntoinen, enkä itsekään sairastele. Olen ahkera ja reipas.
Taustalla on minullakin vuodet kotihoidontiella lapsien kanssa kotona. Missään vaiheessa niistä ei ole ollut taakkaa
T.Yli 50v työntekijä
Työkkäriin ilmoittautumalla ei töitä löydy, vaikka olisit alasi huippuosaaja. Kyllä se edellyttää työpaikkojen hakemista.
Kampaaja-ystäväni haki kotiäitivuosien jälkeen töihin aivan eri alalle. Kyllä pääsi vaikkei ollut kokemusta, eikä koulutusta ko alalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Töitä oli tosi paljon, tein 6-7 päivää viikossa ihan hulluja päiviä. Työnarkomaaniksi on kutsuttu, sairaslomalla en muista juuri olleeni. Tulen kaikkien kanssa toimeen. Puhun ruotsia ja englantia, en tiedä onko noi nyt vahvuuksia.
Ap
Toivottavasti saat töitä. Itse en ole saanut, ikää 47v.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäriin ilmoittautumalla ei töitä löydy, vaikka olisit alasi huippuosaaja. Kyllä se edellyttää työpaikkojen hakemista.
Kuten aikaisemmin jo kirjoitin, niin olen jo hakenut useampaa paikkaa, en päässyt edes haastatteluun. Kysymyksenikin oli JOS ilmoittaudun työkkäriin niin onko mulla edes mahdollisuutta työpaikkaan. En mä sinne pompoteltavaksi halua mennä. Mielummin olen sitten kotona pitämässä perheestä huolta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saat töitä. Itse en ole saanut, ikää 47v.
Kiitos. Toivottavasti sulla muutoin elämässä kaikki hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Töitä oli tosi paljon, tein 6-7 päivää viikossa ihan hulluja päiviä. Työnarkomaaniksi on kutsuttu, sairaslomalla en muista juuri olleeni. Tulen kaikkien kanssa toimeen. Puhun ruotsia ja englantia, en tiedä onko noi nyt vahvuuksia.
Ap
No onhan tuosta kielitaidosta hyötyä. Millainen taso näissä kielissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten aikaisemmin jo kirjoitin, niin olen jo hakenut useampaa paikkaa, en päässyt edes haastatteluun. Kysymyksenikin oli JOS ilmoittaudun työkkäriin niin onko mulla edes mahdollisuutta työpaikkaan. En mä sinne pompoteltavaksi halua mennä. Mielummin olen sitten kotona pitämässä perheestä huolta.
Ap
Siis jos et kerran tarvitse tukia, niin miksi ihmeessä ilmoittautuisit te-toimistoon? Ei heillä siellä tiskin alla piilossa ole sinulle työpaikkoja. Voivat osoittaa paikkoja, joihin pakottavat sinut hakemaan, mutta ei se sinun työllistymistäsi niihin millään tavalla helpota. Ja jossain vaiheessa laittavat kurssille.
Toukokuun alusta alkaen kaikille löytyy työpaikka. Kyse olikin vain hakemusten määrästä.
Okei, mikä se ero on? Kotona kuitenkin olen ollut enkä työelämässä.
Ap