Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se nyt niin että jos ilmoittaudun työkkäriin niin mulle ei töitä löydy? Olen nainen 52 vuotias ja viimeset 5 vuotta kotiäitinä.

Vierailija
24.04.2022 |

Miten on, löytyykö töitä.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen. 52. Sanoitit juuri sosiaalisen kuolemantuomiosi.

Vierailija
62/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta todennäköisesti et löydä mitään tähän hätään.

50-vee ihmisten on vaikea päästä mihinkään, ja 5 v taukoa työelämästä niin katsotaan, että olet laiska ja/tai osaamaton kun et ole pitkään aikaan tehnyt mitään. 

Melkein sanoisin ettei kannata edes yrittää.

Oikeasti? Olen tehnyt töitä aktiivisesti melkein 30v, en saikuttele, olen aina positiivinen, yritän aina olla asiakaspalvelussa miellyttävä. Tykkään tehdä töitä. Ihan mitä tahansa, kunhan sillä on tarkoitus.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu lähialueen kouluihin sijaiseksi. Soita suoraan rehtoreille. Jos olet jotenkuten tolkun ihminen niin töitä löytyy niin paljon kun jaksat tehdä. Ei kannata työkkärin kautta vaan soita tosiaan suoraan rekseille.

Vierailija
64/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit ennen kotiäityittä?

Tehnyt kampaajan töitä vuodesta 1990.

Ap

No sille alalle tarvitaan aina tekijöitä. Hiukset kasvavat ihmisillä aina.

Vierailija
65/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin saada töitä, vaikka täällä taas dissataan mahdollisuuksiasi. Juuri noita kaupan alan paikkojakin on ihan hyvin tarjolla kun sulle ei varmaan tärkeintä olekaan täydet työtunnit ja palkan suuruus. Tällä palstalla työttömät haluavat vakituisen kokopäivätyön kodin naapurista kolmen tonnin palkalla kun muuten ”ei kannata” mennä töihin.

Vierailija
66/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojaksi tai laitoshuoltajaksi luulisi pääsevän.

Vierailija
67/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän näet ne kaikki työpaikat jo nyt te-toimiston sivuilta ja voit kokeilla niihin hakea ja näet saatko paikan. Se ilmoittautuminen kannattaa tehdä vain työttömyyskorvauksen takia.

Vierailija
68/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta todennäköisesti et löydä mitään tähän hätään.

50-vee ihmisten on vaikea päästä mihinkään, ja 5 v taukoa työelämästä niin katsotaan, että olet laiska ja/tai osaamaton kun et ole pitkään aikaan tehnyt mitään. 

Melkein sanoisin ettei kannata edes yrittää.

Ei ole totta, sijaisiksi kouluun pääsee kuka vaan. AP kuulostaa vielä fiksulta, ruotsin ja enkun sijaistaminen varmaan yläasteella onnistuu. Muidenkin aineiden jos jokseenkin normiälyinen ihminen, matikkaa, kemmaa ja fyssaa olisi hyvä osata, jotta niitä voi sijaistaa. Kouluissa on huutava pula sijaisista ainakin pk-seudulla.

Vierailija
69/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sille alalle tarvitaan aina tekijöitä. Hiukset kasvavat ihmisillä aina.

Mulla useita kampaaja ystäviä, niilläkin on vaikeeta. Ei ole tarpeeksi töitä, korona vielä vaikuttaa. Luuletko etten muuten laittaisi taas putiikkia pystyyn? Give me a brake.

Ap

Vierailija
70/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko vielä olla kampaaja vai tehdä jotain muuta? Selvitä ensin vaatimukset esim. koulunkäyntiavustajan tai jonkun muun ammatin tai työn saamiseksi ja hae vaikka ammattikoulun aikuisopintolinjalle. Voi olla, että joku uusi työ löytyisi sitten. Jos siis itse asiassa haluaisit sittenkin tehdä muuta kuin kampaajan töitä. Hyvin ehtisit aloittaa uuden uran, onhan eläkeikään niin paljon vielä aikaa, kolmetoista vuotta vähintään.

Vierailija
71/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lastenhoito vois olla! Tai työkkäri uudelleenkoulutus

Vierailija
72/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko vielä olla kampaaja vai tehdä jotain muuta? Selvitä ensin vaatimukset esim. koulunkäyntiavustajan tai jonkun muun ammatin tai työn saamiseksi ja hae vaikka ammattikoulun aikuisopintolinjalle. Voi olla, että joku uusi työ löytyisi sitten. Jos siis itse asiassa haluaisit sittenkin tehdä muuta kuin kampaajan töitä. Hyvin ehtisit aloittaa uuden uran, onhan eläkeikään niin paljon vielä aikaa, kolmetoista vuotta vähintään.

Kiitos viestistä, mun eläkeikä tällä hetkellä on 68v, joten vielä olis vuosia jäljellä 16 vähintään. Enkä aikonut sitä sohvalla istua katsellen telkkaria. Kampaajan työt olis ihan kivoja, mutta nyt ei näytä tilanteen takia kovin hyvältä.

Ap

Vierailija
73/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä vaikka vanhustenhuoltoon. Eikös siellä ole pulaa.

Vierailija
74/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaisiin pienipalkkaisiin töihin saattaisi päästä, kunhan hankkii koulutuksen. Muuten realistisin vaihtoehto on oma yritys.

Vierailija
75/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä vietin myös 5 vuotta kotiäitinä, palasin työelämään 36-vuotiaana ja hyvin sain töitä. CV:ssä näkyvän 5 vuoden aukon ihmettelyyn vastasin haastattelussa rehellisesti, että viimeisimmässä työpaikassa määräaikaisuuttani ei enää jatkettu eikä vakinaistettu, koska olin raskaana. Saimme 3 lasta putkeen, eli siksi en uutta työpaikkaa ollut edes etsinyt kuin vasta nyt. Sain tuon pestin. Rehellisyys kannatti.

En sitten tiiä, onko nykyään meneillään jokin ikär@sismihomma, kun moni pätevä, ihan kokoajan työelämässä mukana ollut viiskybänen ei löydäkään uutta duunia (tuttavapiirissä näitä nähnyt)

Vierailija
76/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin löytyy jos olet ollut elättinä viisi vuotta.

Vierailija
77/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluatte töitä vielä viiskymppisinä?? Minä olen 32v ja jo lopen kyllästynyt työelämään!

Vierailija
78/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä vietin myös 5 vuotta kotiäitinä, palasin työelämään 36-vuotiaana ja hyvin sain töitä. CV:ssä näkyvän 5 vuoden aukon ihmettelyyn vastasin haastattelussa rehellisesti, että viimeisimmässä työpaikassa määräaikaisuuttani ei enää jatkettu eikä vakinaistettu, koska olin raskaana. Saimme 3 lasta putkeen, eli siksi en uutta työpaikkaa ollut edes etsinyt kuin vasta nyt. Sain tuon pestin. Rehellisyys kannatti.

En sitten tiiä, onko nykyään meneillään jokin ikär@sismihomma, kun moni pätevä, ihan kokoajan työelämässä mukana ollut viiskybänen ei löydäkään uutta duunia (tuttavapiirissä näitä nähnyt)

Totta, viisikymppinen jos on ollut edes puoli vuotta työttömänä, on mennyttä. Kolmekymppiset, varsinkin ne kouluttautuneet, naiset jotka olleet vaikka tuon 5v kotiäitinä, saa työn kuin työn helposti.

Ikäsyrjintää, indeed.

Vierailija
79/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin löytyy jos olet ollut elättinä viisi vuotta.

Mielestäni lapsensa omaishoitajana toimiminen ei tarkoita, että olisi ollut toimettomana "elättinä" .

Vierailija
80/90 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun osaamiselle voi oikeesti olla kysyntää! Nyt on permikset jotenkin tulleet takaisin, jopa nuoret miehet ottaa niitä. Sun ikäiset osaa permanentteja tehdä, mutta nuoremmat ei niinkään.