Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

R- kioski juoksuttaa työntekijöitä ilman palkkaa

Sellainen R - kioskityö
03.10.2021 |

Olen työskennellyt R - kioskilla vuosia. Kun menet kioskiin aamuvuoroon, sinun on haettava avaimet itsellesi, että pääset aamuvuoroon. Iltavuorossa kun olet ollut niin avaimet on palautettava kioskille omalla ajalla, ilman palkkaa. Asut vaikka Kirkkonummella, maksat kalliit liput avainten viemisen ja hakemisen takia ihan omasta pussistasi. Nyt kun lähes kaikki kioskit ovat kauppiailla niin ketju HAKEE työntekijöitä restapeiksi voitteko kuvitella vaikka vanhoilla restapeilla EI ole töitä. Ei ole ainuttakaan avointa vuoro pääkaukunkiseudulla näille restapeille enää, kaikki ovat joutuneet lähteä. Uutta vaan koulutetaan jollain tasan 1 ketjun omalla kioskilla restapeiksi, uusiksi ilmaiseksi avainlähettilääksi. Täyttä paskaa koko touhu alusta loppuun. Kauppiaat ovat näitä ähläm karvakäsiä.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä avaimia pitää palautella ja minne?ei tuollaiseen pidä suostua. Omalla ajalla ei tarvi työasioita tehdä.

Vierailija
2/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää palauttaa siihen kioskiin, jossa olet ollut. Eli julkisilla olen rattaiden ja lasteni kanssa reissannut 1.5 h yhteen suuntaan viemässä avaimia ja takas kotiin toiset 1.5 h. Kun ei ole lapset mukana niin maksaa + aika. Kun menee aamuun niin sama reissu, haettava ne avaimet, että pääsee aamulla töihin siitä kioskista, jonne menee. Tämä ollut aina käytäntä iät ja ajat. Siitä ei makseta! Et saa vuoroja, ellet näin toimi. Kukaan niitä avaimia ei sinulle tuo eikä hae pois iltavuoron jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kioskiin ole kuin yhdet avaimet?? Hoituisko sillä, että hoidetaan vaikka toiset avaimet?

Vierailija
4/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tästä mitään.

Vierailija
5/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä avaimia ei voi olla jokaisella työntekijällä omia? Aivan outo käytäntö.

Vierailija
6/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen työntekijöitä, R-kioskissa on yrittäjä tiskin takana!

Vierailija
7/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä avaimia ei voi olla jokaisella työntekijällä omia? Aivan outo käytäntö.

Avaimet annetaan vain luotettaville henkilöille.

Vierailija
8/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kioskilla voi olla 4 avaimet, mutta että juuri sinä extratyöntekijä pääset kioskiin aamuvuoroon on avaimet haettava kioskista. Voit jättää ne kioskiin aamuvuoron jälkeen. Kun olet iltavuorossa niin avaimet jää sinulle kun laitat takalukkoon oven. Ne on viipymättä palautettava kioskiin mieluiten seuraavana päivänä. Ja tämä kioski voi sijaita kilometrien päässä kodistasi. Harva saa vuorot juuri kotitalonsa viereiselle kioskille, ei ne on usein ihan eri kaupungissa.

Vierailija
9/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten nykyaikana ei saada hankittua jotain sähköisiä koodilukkoja?

Vierailija
10/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kioskiin ole kuin yhdet avaimet?? Hoituisko sillä, että hoidetaan vaikka toiset avaimet?

Hoitajako ne avaimet hoitaa, silläkö hoituu?

Vierailija
11/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaiseen on suostuttu. Hyvänen aika sentään. Työpaikkoja on nyt tarjolla paljon. Pois tuollaisista.

Vierailija
12/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten nykyaikana ei saada hankittua jotain sähköisiä koodilukkoja?

Miten luotettavana pidät jotain sähköistä koodilukkoa?

Vierailija
13/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työntekijöillä on kaikilla avaimet liikkeeseen...

Vierailija
14/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköiset lukitukset OLi joskus vuosia sitten ihan vain vähän aikaa, mutta ne POISTETTIIN voitteko kuvitella ihan jokaisesta kioskista. Niitä ei ole enää ainoassakaan kioskissa! Ne poistettiin kun alkoi nää kauppiashömpötykset. Tällä hetkellä on tasan 1 !!!! Kioski ketjulla , jonne noi varata vuoroja. Hassua tässä on se, että kyseisessä kioskissa koulutetaan uutta restappia extatyöläiseksi, hgissä vaikka ei ole ainuttakaan vuoroa varattavissa pääkaupunkiseudulla. Meneekö muilla jakeluun tää rekrytöimistouhu kun mulla ei.

Vierailija
15/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioskiyrittäjät, jotka toimivat noin = write trash.

Vierailija
16/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys, mutta mikä on restapi, onko se extraaja? 

Vierailija
17/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli hyvin luotettavana, että koodin vaihtaminen on paljon helpompaa ja nopeampaa kuin perinteisen lukon sarjoitus.

Tai joku muu sähkölukkosysteemi, joka voidaan yksilöidä jokaiselle työntekijälle.

Tuollainen avaimien edestakaisinkuljettelu vaikuttaa kyykyttämiseltä ja vanhanaikaiselta.

Vierailija
18/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ei mitään uutta auringon alla. Itse olin töissä reilu kymmenen vuotta sitten ärrällä ja työolot oli kyllä aikamoiset. Mm palkkaa ei paljoa ylitöistä maksettu jos jotain just vikalla minuutilla alkoikin tapahtua kioskilla. Itse siis olin vielä yhdellä tietyllä kauppiaskioskilla vaan töissä, mutta yksi kaveri teki restappina töitä. Onneksi pääsimme kummatkin työkokemuksen kautta sitten muihin hommiin.

Täällä ei nyt ihmiset tunnu ymmärtävän, että tässä ei puhuta vakityöntekijästä vaan sijaisuuksia tekevästä henkilöstä. Vakkarit varmasti avaimet saavatkin kaikki.

Vierailija
19/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys, mutta mikä on restapi, onko se extraaja? 

Joo on.

Vierailija
20/115 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös toinen työ, mutta reen tonne extraa. Ne on " restappeja". Elätin itseni tolla työlle hyvin ennen kauppiastouhuja. Ostin mm. Asunnot ym. Tein aloituksen siin noista avaimista.