Jätättekö asioita tekemättä koska oma ulkonäkö ahdistaa?
Jäi sitten menemättä lenkille, kun katsoin rappukäytävän peilistä ja takapuoli näytti niin rumalta.
Kommentit (284)
Paino on noussut koronan aikana n. 10 kg ja häpeän itseäni. En halua, että ihmiset näkee mut tämmöisenä, kun olen aina muuten ollut hoikka. Tunben otseni jotenkin tosi epäonnistuneeksi. Peilikuva näyttää mielestäni aivan kauhealle.
Jätän menemättä juhliin, baariin, matkoille, en tykkää shoppailla, koska vaatteet ei näytä enää hyvältä päälläni. Inhoan sovituskoppeja. Kesä kammottaa, koska en halua käyttää mitään shortseja tämän näköisenä.
Mulle käy usein just niinkun ap:lle. Eteisessä vilkaisen peiliin, enkä halua lähteä yhtään minnekään ihmisten ilmoille. Töihin nyt on pakko mennä, sekin ahdistaa. Yritän koko päivän vaan kutistua mahdollisimman pieneksi.
Arvon juuri että kehtaako lähteä kauppaan vai ei. Oma ulkoasu ahdistaa. Inhoan liikkua ulkona silloin kun liikkeellä on paljon muita ja täällä päin ainoat rauhalliset hetket ovat aikaisin viikonloppuaamuisin. Tähtäänkin yleensä kauppareissut lauantaiaamuihin ennen klo 9.
Vierailija kirjoitti:
Arvon juuri että kehtaako lähteä kauppaan vai ei. Oma ulkoasu ahdistaa. Inhoan liikkua ulkona silloin kun liikkeellä on paljon muita ja täällä päin ainoat rauhalliset hetket ovat aikaisin viikonloppuaamuisin. Tähtäänkin yleensä kauppareissut lauantaiaamuihin ennen klo 9.
Sunnuntaiaamut ovat vielä parempia <3
24h kaupat ovat muuten ehkä parasta ikinä.
laukaiseeko kenelläkään muulla instagram/& tiktok ulkonäkö ahdistuksen?
se on tympeää kun ei millään haluaisi ihmisten ilmoille mutta jääkaapissa ei ole mitään joten on pakko
Vierailija kirjoitti:
laukaiseeko kenelläkään muulla instagram/& tiktok ulkonäkö ahdistuksen?
Ei, koska en seuraa instagramissa ulkonäköön keskittyviä tilejä. Tiktokia en käytä ollenkaan.
Itseä ahdistaa kun olen niin laiha ja pitkä ja ihmiset luulee varmaan että olen anorektikko tai sairas. Olenk yllä koittanut lihottaa mutta en pysty kun stressaa.
Välttelen ihastustani. Ahdistaa et kun jutellaan niin se pitää mua ällöttävänä. En myöskään tykkää seistä niin että näkee suoraan minuun tai kävelee takanani.
Paino on noussut Koronan aikana ja toimistolle ei viitsisi palata, kun takuulla muut katsoo että kuin se nyt noin on levinnyt ja tätiytynyt. Joku ryhtiliike tässä pitäisi tehdä, että edes syksyllä lomien jälkeen on takaisin kuosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Paino on noussut Koronan aikana ja toimistolle ei viitsisi palata, kun takuulla muut katsoo että kuin se nyt noin on levinnyt ja tätiytynyt. Joku ryhtiliike tässä pitäisi tehdä, että edes syksyllä lomien jälkeen on takaisin kuosissaan.
Ihan sama fiilis. Käyn kyllä pari kertaa kuussa toimistolla mutta siellä on ollut vain muutama vieraampi silloin paikalla. Voin kuvitella miten vahingoniloisia pari työkaveria tulevat olemaan kun näkevät miten olen pyöristynyt ja vanhentunut koronan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko pitää niitä tiukkoja housuja. Läskiperse on karmean näköinen ohuissa tiukoissa leggareissa, mutta on sitä muitakin ulkoiluhousuja olemassa.
En pidä tiukkoja housuja ja perseeni ei ole läski.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Ainiin, eihän meillä miehillä saa olla ulkonäköpaineita.
Esim. en seurustele, kun naiset ovat niin pinnallisia.
#AsioitaJoitaEiSaaSanoa #Miesvastaisuus #SotaMiehiäVastaan
Onneks miehet ei oo yhtään pinnallisia :D
Tällaisia ei ahdista koskaan. Aina täydellinen!
Ja miehiä syytetään ulkonäkö keskeisyydestä....
Minulla on meneillään aika paha ikäkriisi lähinnä kasvojen osalta eikä oikein huvita mennä mihinkään ihmisten ilmoille, juhliin tms. Etenkin kun olen sinkku ja jonkinlainen positiivinen huomio miehiltä olisi ihanaa, mutta olen aivan ilmaa. Mieltä ei ylentänyt sekään, kun ystäväni kanssa olimme menossa erän hotellin yökerhoon ja vastaan tuli parikymppisten miesten porukka, jotka meidät ohitettuaan kovaan ääneen totesivat, että täällä on vaan jotain vanhuksia. Ei yhtään huvita laittautua mihinkään tilaisuuteen, kun kaikki on ihan turhaa kuitenkin.
N46
Kärsin nuorena pitkään pahasta aknesta. Jäi nimittäin monet (no, lähes kaikki) riennot käymättä. Tuo vaikuttaa yhä vieläkin, keski-ikää lähestyvänä, puhdasihoisena.
Joo ja en todellakaan mene mihinkään Tinderiin.
Edellinen N46
Vierailija kirjoitti:
Joskus en pääse edes rappukäytävään asti. Eteisessä tulee stoppi, kengät on jo jalassa, takki päällä jne. Näen itseni peilistä, riisun ja päätän olla menemättä.
Sama täällä
Joo todellaki, ja mun pitäis ilmottautua työkkäriin, mut en oo niinkään varma että pystyn meneen töihin, tämän takia, siis ulkonäön takia, rajottaa paljon elämää tällänen häpeä ja ahdistus
Onko pakko pitää niitä tiukkoja housuja. Läskiperse on karmean näköinen ohuissa tiukoissa leggareissa, mutta on sitä muitakin ulkoiluhousuja olemassa.