Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö asioita tekemättä koska oma ulkonäkö ahdistaa?

Vierailija
24.04.2022 |

Jäi sitten menemättä lenkille, kun katsoin rappukäytävän peilistä ja takapuoli näytti niin rumalta.

Kommentit (284)

Vierailija
201/284 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon asioita jää tekemättä ulkonäköahdistusten vuoksi, luonnollisestikaan en käy uimahalleissa tai rannalla, kaikenlaiset saunareissut jätän väliin, samoin yökyläilyt muiden kuin omien perheenjäsenten kanssa. Lenkkeilyä harrastan vain pimeään vuoden aikaan.

Vierailija
202/284 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon asioita jää tekemättä ulkonäköahdistusten vuoksi, luonnollisestikaan en käy uimahalleissa tai rannalla, kaikenlaiset saunareissut jätän väliin, samoin yökyläilyt muiden kuin omien perheenjäsenten kanssa. Lenkkeilyä harrastan vain pimeään vuoden aikaan.[/

Nyt kun mietin tarkemmin, ulkonäköahdistukset vaikuttavat myös vaatevalintoihin. Vartalotyyppiini sopivien ja epäkohtia naamioivien vaatteiden löytäminen on vaikeaa ja aikavuevää. Lisäksi olen torjunut miesten lähestymisiä ja kieltäytynyt seksistä ulkonäkösyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/284 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tänne ihan asiallista viestiä laittaa mutta aina tulee että kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen... Ei mitään rumia sanoja seassa eikä asiattomuuksia, miksi ihmeessä?

Vierailija
204/284 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jäänyt varmaan puoli elämää elämättä sen takia että häpeän itseäni. Eikä kyse ole nyt ylipainosta jos joku komentaa laihduttamaan, olen aina ollut hoikka ja minulla on (vain vaatteet päällä tosin) ihan ok vartalo. Mutta se kaikki kaulasta ylöspäin... Jos en häpeäisi niin voimakkaasti itseäni kävisin vaikka missä, rakastan esimerkiksi uimista mutta uimahallissa käyminen on ihan mahdotonta minulle. Mökillä kesällä sitten edes.

Nyt sitten vielä vanhempana, kun tukkakaan ei kasva kunnolla tuulesta on tullut suurin viholliseni, enkä haluaisi tuulisella säällä mennä ollenkaan ulos. Pyöräilystä on turha unelmoidakaan, tuuli sotkee vähät haivenet entistä kamalammaksi, ja kypärä taas lyttää ne päätä vasten niin ettei voi näyttäytyä ihmisille kuin suihkussakäynnin jälkeen. Hattu tekee saman vähän vähemmän tehokkaasti. Se on kamala sääli, sillä pidän kovasti ulkona liikkumisesta ja pihatöistä. Pitäisi kulkea kommandopipo päässä mutta siitä vasta saakin tuijotuksia. Varmaan parinkymmenen vuoden päästä olen eristänyt itseni täysin sisälle, osin häpeän, mutta osin varmaan liikunnan puutteen takia. Voi kun tämä yhteiskunta olisi vähän vähemmän ulkonäkökeskeinen.

Vierailija
205/284 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämäni on ollut puolittaista ulkonäköni takia , en ole kehdannut mennä tai tehdä moniakaan asioita. Häpeän itseäni.

Vierailija
206/284 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla välillä tehnyt vaikeaa kaupassa käyminenkin. nämä koronamaskit olivat kuin siunaus mulle kun pystyy niiden taakse piiloutumaan. ja kyllä käytän edelleenkin maskia.

Vierailija
207/284 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Koen olevani vanha, lihava ja ruma. Olen alkanut välttelemään ihmisiä ja sosiaalisia tapahtumia. Oon vaan kotona, katon telkkaa ja juon viiniä.

N49

Vierailija
208/284 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt uimahallissa viimeksi lukioaikaan, kun oli pakko. Niiltäkin tunneilta lintsasin eli olin muka sairaana uintipäivän. En ui, en käy uimarannoilla, en käytä shortseja enkä hiattomia puseroita. En käy yhteissaunoissa jos joku naisten saunailta.  Johtuu siis oikeasti ulkonäyöstäni. Olen sairaalloisen ylipainoinen ja joka paikka roikkuva ja muhkurainen

Vierailija
209/284 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkealle kohoava jättikokoinen laatikkopylly, miten se tulee. Istumisesta?

Ei tule istumisesta, toisilla, kuten minulla on korkea lantio eli lantion luut alkavat muutaman sentin kylkiluiden alapuolelta, siis lantio on kutakuinkin yhtä leveä niin ylhäältä kuin alhaalta tai kapenee alaspäin. Ärsyttää koko laatikkopylly-juttu, kyseessä on luustollinen ominaisuus, jolle ei voi mitään ja tuo sana esiintyy näköjään 2020-luvulla. Olen saanut muuten kehuja takapuolestani, ei ole selluliittiä, mutta joidenkin persekriitikkojen mielestä varmaan ei ole sopiva. Ainakin erottuu miehen perseestä, kun on leveämpi, mutta ei mitenkään iso. Menisipä koko jättipyllymuoti ohi.

Vierailija
210/284 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis mutta erilainen kirjoitti:

Ei mua ahdista mun ulkonäkö mutta tuntuu että se ahdistaa muutamaa miestä. Melkein ain kun meen ravintolaan saan kuulla kommentteja isoista rinnoistani.

Onko ruumiinrakenteeni mun vika. En pysty ees pukeutumaan silleen kuin haluaisin ni siinä on jo kärsimystä tarpeeksi.

En käy uimahallissa, rannalla, paljussa, saunailloissa,

Jos vielä menen raflaan ja joku uskaltaa kommentoida niin aion haistattaa suoraan vitut !

Toi on todella V**TUMAISTA jos on menossa työhaastatteluun asiakaspalvelijaksi (oikeastaan mikä vaan aspa).

Ulkonäöstä tulee "kannustavaa" palaut,dRaivostuttaa kun tuntuu ettei kukaan ota tosissaan.

Olen 27v , mua luullaan 15v. EI ole kivaa. Joku varmasti tulee sanomaan että sehän on vaan hyvä vaan kun näyttää kakaralta!

Joo, kiva kun edesmennyttä miestäni luultiin mun isäksi...

Vierailija
211/284 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän huonoa ihoa ja hiuksiani sekä muutenkin rumaa naamaani niin paljon että en käy töissä enkä missään harrastuksissa. En käy edes lasten kanssa yhtään missään.

Poistun kotoa vain kerran viikossa kauppaan.

Korona-aika oli ihanaa kun pystyi käyttämään maskia.

Vierailija
212/284 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tykkäisin baarissa tanssimisesta, siitä tunnelmasta, mutta en ole käynyt yli kymmeneen vuoteen koska en kehtaisi tanssia. Juhlista jään helposti pois jos vain on joku edes puoliksi kelvollinen syy, koska juhlavaatteet on vielä vaikeampaa kuin arkivaatteet. Arjessa jotenkin on turtunut omaan ulkonäköön, mut sit tilanteissa joissa pitäisi tälläytyä ja lopputulos on kuitenkin itkun aihe, niin mieluummin jättää menemättä ja tälläytymättä.

Vierailija
213/284 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeän huonoa ihoa ja hiuksiani sekä muutenkin rumaa naamaani niin paljon että en käy töissä enkä missään harrastuksissa. En käy edes lasten kanssa yhtään missään.

Saa sitä vieläkin käyttää.

Vierailija
214/284 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan lähesty enkä ole lähestynyt vastakkaista sukupuolta.

sinkku 50+

Vierailija
215/284 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuitenkin onnistunut lisääntymään.

Vierailija
216/284 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmissa oli mennä tänään torille, mutta jätin menemättä, kun totesin vatsani olevan jättimäisen turvonnut. Siihen lisäksi vielä huono ryhti, niin nam.

Vierailija
217/284 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä varmaan olisin tehnyt kaksi lenkkiä, jos takapuoli näyttää rumalta. Yrittäisin tehdä jotain sen takapuolen hyväksi. 

Vierailija
218/284 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmissa oli mennä tänään torille, mutta jätin menemättä, kun totesin vatsani olevan jättimäisen turvonnut. Siihen lisäksi vielä huono ryhti, niin nam.

Ja kenen arvelit sinun katsovan? Itse en ainakaan kiinnitä kenenkään vatsaan tai ryhtiin mitään huomiota. Ihan hyvin olisit voinut tulla sinne torille ainakin omasta puolestani. 

Vierailija
219/284 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että monella näyttäis jäävän iso osa elämää sikseen kanssaihmisten pelossa, kertoo jotain myös kanssaihmisten paskuuskertoimesta.  

Vierailija
220/284 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kenen arvelit sinun katsovan? Itse en ainakaan kiinnitä kenenkään vatsaan tai ryhtiin mitään huomiota. Ihan hyvin olisit voinut tulla sinne torille ainakin omasta puolestani. 

Riittää, että itse tiedän miltä näytän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme