Mieheni on vihainen kun olen priorisoitunut lapsen parisuhteemme edelle. Mutta miten muuten se voisi mennä?
Meillä on juuri kaksi täyttänyt lapsi. Yhdessä suunniteltu ja haluttu. Mies on ollut jo pidempään vihainen siitä, että olen priorisoinut vauvan ja nyttemmin taaperon parisuhteemme edelle. On katkera ja usein aloittaa riidan asiasta.
Selittäkää minulle miten muuten asia voisi olla. Vauva ja pieni lapsi tarvitsee jatkuvaa hoivaa ja huolenpitoa. Meillä ei ole mummeja ja kummeja hoitamassa lasta. Jo vauvana lapsi nukkui vain lyhyissä pätkissä (ja päiväunia vain liikkuvissa vaunuissa), yhä heräilee öisin. Ei ole ollenkaan itsekseen viihtyvää tyyppiä, ei ollut vauvanakaan, ja tällä hetkellä vauhtia on enemmän kuin järkeä eli on täysin vahdittava. Joku aikuinen on siis käytännössä koko ajan kiinni lapsen vahtimisessa tai hoitamisessa, ollut aina näin, koska ei lasta voi jättää yksin, tapahtuu tuhoja heti, vauvana huusi täyttä kurkkua jos jäi hetkeksi yksin. Ja useimmiten se olen minä joka ole lapsen vahtimisessa/hoitamisessa kiinni koko ajan. Ja olen tietenkin iltaisin aika väsynyt, kaadun sänkyyn ja nukahdan. Olen päivisinkin usein väsynyt.
Miten minä käytännössä voisin priorisoida tässä parisuhdetta? Millä ajalla? Ollaan joskus palkattu hoitaja kotiin kun ollaan käyty kaksin jossain, mutta harvoin tähän on varaa eikä se ole tilannetta muuttanut mihinkään, mies on yhä vihainen.
Kommentit (1809)
Sairasta olla mustasukkainen OMALLE LAPSELLEEN. Ei käy järkeen. Harmi että pääsi geenejään jatkamaan, ei voi muuta sanoa.
Eroavilla on aina kaksivuotias.
Mun ex-mies oli samanlainen. Meillä oli kolmevuotias ja kaksi kuukautta vanha vauva. Juhannuksen vietossa valitti kaverilleen että kun minä olen aina vaan lasten kanssa. Itse ei paljon mitään tehnyt lapsien eteen. Jännä juttu että niitä lapsia ei voinut keskenäänkään jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakakaa lapsen hoito siten, että kumpikin tekee yhtä paljon ja, että kummallekin vanhemmalle jää yhtä paljon omaa aikaa, esim. 1 h päivässä. Silloin saat levättyä itse ja voitte viettää yhteistä aikaa illalla, kun lapsi menee nukkumaan.
Mies tekee pitkää päivää töissä. Ei minulla ole ollut sellaista omaa rentoutumisaikaa vauvan syntymän jälkeen ollenkaan. Päiväunien aikana en siis ole päässyt itse lepäämään, koska pitää työntää vaunuja. Töiden jälkeen kun mies on hetken lapsen kanssa menee se aika minulla ihan omien asioiden hoitamiseen: maksan laskuja, käyn suihkussa, kirjoitan muutamat viestit, saatan laittaa ruokaa tai vaikka leikata varpaankynnet ja mitä näitä nyt on, pieniä asioita joita nyt vain pitää hoitaa. Ap
Miksi niitä vaunuja pitää aloinomaan lykkiä ? . Ekö kersa osaa nukkua muuten ? NO, itse olet siihen opettanut,j os ei osaa.
Ei minulla olluat aika työnnellä, muksu nukkui ilman työntelyä
Saat katsella miehesi etääntyviä takavaloja ennemmin tai myöhemmin. M
Että sellainen mieslapsi tällä(kin) kertaa.
Miksi se on joillekin miehille 'yllätys' jos eli yleensä kun nainen priorisoi pienen lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa vain keskenkasvuisen miehen kiukuttelulta. Vauvan syntyminen harvemmin parantaa parisuhdetta, luulisi olevan itsestäänselvä asia.
Taitaa harvemmin parantaa, jos on valinnut kumppanikseen kypsymättömän mieslapsen.
Hirveän voimakkaita mielipiteitä täällä on, vaikka kukaan ei todellisuudessa tiedä mikä se tilanne Apn kotona on. Paitsi Ap itse. Kun tämä on lähinnä naisten käyttämä palsta, niin tuntuu että asiassa kuin asiassa aletaan puolustamaan sitä naista, tietämättä todellisesta tilanteesta oikeastaan yhtään mitään.
- Ap on voinut kertoa asiat niin kuin ne on.
- Tai Ap voi olla hysteerinen äiti, joka luulee että lapsen kanssa on oltava joka sekunti
- Tai Apn mies voi olla kypsymätön, jolle tulee järkytyksenä että kun lapsi on pieni, se vaatii joustamista ja pitkää pinnaa.
- Tai Apn mies voi olla täysin oikeassa, eikä Ap ymmärrä että jos parisuhdetta ei hoida, mies lähtee lopulta kävelemään ja lapsi kärsii kaikkein eniten, kun perhe hajosi
Totuus voi olla mitä vain noista, kukaan täällä ei sitä tiedä. Kaikki on Apn sanan varassa. Silti hirveän vahvoja mielipiteitä otetaan, yläpeukut tukevat yleensä sitä naisnäkökulmaa, vailla sen kummempia todisteita siitä mitä oikeasti tapahtuu.
Parisuhdetta on myös hoidettava, lasta on myös hoidettava. Jos pystyt vain toiseen näistä, älä hanki lapsia.
Mitä mies konkreettisesti tarkoittaa sillä, että priorisoit lapsen parisuhteen edelle? Missä se näkyy? Miten kotityöt ja lapsen kanssa olo jakautuu teillä? Miten pärjäilette taloudellisesti?
Tämä palsta on todellakin vain naisten oma kupla, kuplautuneessa internetissä. Hölmöt naiset tulevat tänne agitoimaan toisiaan, sukupuolten välisessä sodassa. "NÄYTÄ SILLE, SISKO" tai JÄTÄ SE PASKA" -tason kommunikaatiota
Ylä-äänien käyttö on vahvasti naisnäkökulmia suosivaa, ilman mitään objektiivista harkintaa. Toivottavasti kukaan ei sovella täällä saatuja ylä-ääniä siihen, mitä oikeasti elämässään tekee
Asiat harvoin ovat niin mustavalkoisia kuin näissä postauksissa kerrotaan. Jokainen AP kirjoittaa vain oman puolensa asioista, sen jälkeen tulee tänne agitoitumaan muiden naisten kanssa ja hakemaan boostia vihalleen
Lapsen on oltava tärkein teille molemmille. Sen vuoksi teidän täytyy kunnioittaa ja tulla juttuun toistenne kanssa ainakin siihen saakka kunnes lapsi on täysi-ikäinen. Etenkin tiukan paikan tullen turha vääntää, koska lapsen etu on AINA oltava ensin.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta olla mustasukkainen OMALLE LAPSELLEEN. Ei käy järkeen. Harmi että pääsi geenejään jatkamaan, ei voi muuta sanoa.
Luonnossa koiras voi surmata naaraan pennut, jotta naaras tulisi nopeammin kiimaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, sittenhän se ongelma häviää!
Jos mies osoittautuu vastuuttomaksi ja vaatii huomioita liikaa elämäntilanteeseen nähden, niin nainen laita jalat ristiin. Ei tule pimppiä. Kannattaa vaihtaa myös lukko, ei tee sellaisella miehellä mitään. Ikuinen riippakivi.
Tästä eteenpäin miehen on vain parasta hyväksyä tilanne ja keskittyä pelkästään työntekoon. Perjantaisin voi sitten istua TV:n ääreen ja vetään kunnon lärvit samalla kun katsoo loputtomia uusintoja. Kännissä katsellut voi muutenkin katsoa aina uudelleen. Kyllä mies tajuaa, että hormonitoiminta vain huijasi sen tähän hommaan ja se vain luonnon tapa hoitaa asia. Seuraavassa elämässä sitten kaikki taas uudelleen - opiskelut, työhakua, vaimonhaku, asunnonhaku, asuntolaina ja lopuksi kuolema. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on jo saanut, on sentäään kolme vuotta vanha aloitus.toivottavasti tuo mieskakara ei ole enää lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tästä eteenpäin miehen on vain parasta hyväksyä tilanne ja keskittyä pelkästään työntekoon. Perjantaisin voi sitten istua TV:n ääreen ja vetään kunnon lärvit samalla kun katsoo loputtomia uusintoja. Kännissä katsellut voi muutenkin katsoa aina uudelleen. Kyllä mies tajuaa, että hormonitoiminta vain huijasi sen tähän hommaan ja se vain luonnon tapa hoitaa asia. Seuraavassa elämässä sitten kaikki taas uudelleen - opiskelut, työhakua, vaimonhaku, asunnonhaku, asuntolaina ja lopuksi kuolema. Kyllä se siitä.
No ei todellakaan lärvejä jos on pieni lapsi kotona, hullu
Vierailija kirjoitti:
Hirveän voimakkaita mielipiteitä täällä on, vaikka kukaan ei todellisuudessa tiedä mikä se tilanne Apn kotona on. Paitsi Ap itse. Kun tämä on lähinnä naisten käyttämä palsta, niin tuntuu että asiassa kuin asiassa aletaan puolustamaan sitä naista, tietämättä todellisesta tilanteesta oikeastaan yhtään mitään.
- Ap on voinut kertoa asiat niin kuin ne on.
- Tai Ap voi olla hysteerinen äiti, joka luulee että lapsen kanssa on oltava joka sekunti
- Tai Apn mies voi olla kypsymätön, jolle tulee järkytyksenä että kun lapsi on pieni, se vaatii joustamista ja pitkää pinnaa.
- Tai Apn mies voi olla täysin oikeassa, eikä Ap ymmärrä että jos parisuhdetta ei hoida, mies lähtee lopulta kävelemään ja lapsi kärsii kaikkein eniten, kun perhe hajosi
Totuus voi olla mitä vain noista, kukaan täällä ei sitä tiedä. Kaikki on Apn sanan varassa. Silti hirveän vahvoja mielipiteitä otetaan, yläpeukut tuke
Tietenkin kaikki on apn varassa! Omituinen kirjoitus. Mihin muuhun voisi edes kommentoida, kuin apn avaukseen??
Selvityksen mukaan täällä on noin puolet miehiä. Aikoinaan jopa yli.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on todellakin vain naisten oma kupla, kuplautuneessa internetissä. Hölmöt naiset tulevat tänne agitoimaan toisiaan, sukupuolten välisessä sodassa. "NÄYTÄ SILLE, SISKO" tai JÄTÄ SE PASKA" -tason kommunikaatiota
Ylä-äänien käyttö on vahvasti naisnäkökulmia suosivaa, ilman mitään objektiivista harkintaa. Toivottavasti kukaan ei sovella täällä saatuja ylä-ääniä siihen, mitä oikeasti elämässään tekee
Asiat harvoin ovat niin mustavalkoisia kuin näissä postauksissa kerrotaan. Jokainen AP kirjoittaa vain oman puolensa asioista, sen jälkeen tulee tänne agitoitumaan muiden naisten kanssa ja hakemaan boostia vihalleen
Miksi te miehet tulette tänne meidän naisten omaan kuplaan?
Tämä kuulostaa vain keskenkasvuisen miehen kiukuttelulta. Vauvan syntyminen harvemmin parantaa parisuhdetta, luulisi olevan itsestäänselvä asia.