Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on vihainen kun olen priorisoitunut lapsen parisuhteemme edelle. Mutta miten muuten se voisi mennä?

Vierailija
24.04.2022 |

Meillä on juuri kaksi täyttänyt lapsi. Yhdessä suunniteltu ja haluttu. Mies on ollut jo pidempään vihainen siitä, että olen priorisoinut vauvan ja nyttemmin taaperon parisuhteemme edelle. On katkera ja usein aloittaa riidan asiasta.

Selittäkää minulle miten muuten asia voisi olla. Vauva ja pieni lapsi tarvitsee jatkuvaa hoivaa ja huolenpitoa. Meillä ei ole mummeja ja kummeja hoitamassa lasta. Jo vauvana lapsi nukkui vain lyhyissä pätkissä (ja päiväunia vain liikkuvissa vaunuissa), yhä heräilee öisin. Ei ole ollenkaan itsekseen viihtyvää tyyppiä, ei ollut vauvanakaan, ja tällä hetkellä vauhtia on enemmän kuin järkeä eli on täysin vahdittava. Joku aikuinen on siis käytännössä koko ajan kiinni lapsen vahtimisessa tai hoitamisessa, ollut aina näin, koska ei lasta voi jättää yksin, tapahtuu tuhoja heti, vauvana huusi täyttä kurkkua jos jäi hetkeksi yksin. Ja useimmiten se olen minä joka ole lapsen vahtimisessa/hoitamisessa kiinni koko ajan. Ja olen tietenkin iltaisin aika väsynyt, kaadun sänkyyn ja nukahdan. Olen päivisinkin usein väsynyt.

Miten minä käytännössä voisin priorisoida tässä parisuhdetta? Millä ajalla? Ollaan joskus palkattu hoitaja kotiin kun ollaan käyty kaksin jossain, mutta harvoin tähän on varaa eikä se ole tilannetta muuttanut mihinkään, mies on yhä vihainen.

Kommentit (1809)

Vierailija
1801/1809 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsista ei oo muuta kuin harmia!

Aikuislapset ovat raskaita. He eivät edes aikuistu koskaan.

... niin ja kun mies ei kasva koskaan aikuiseksi niin siinä sitä harmia ja kestämistä vasta onkin.  On samalla tasolla lapsen kanssa ja kiukuttelee  jopa enemmän kuin kaksi vuotias.... ruoka ei ole sopivaa, kotona on liian kuuma, farkut puristaa, takki ei oo hyvä, jääkaapissa ei ole oikeanmerkkistä kaljaa jne..                   Yhtenä päivänä otin lapset tilasin muuttoauton keräsin osan kamoista ja lähdin. Sen pituinen se satu sillä en ollut se koiran kusitolppa.

Kuulostaa jonkin piian vapaustaistelulta.

Vierailija
1802/1809 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi leiki itsenäisesti yhtään? Luulisi kaksivuotiaan jo innostuvan leikeistä. Tottakai hän tarvitsee valvontaa mutta ei kokoaikaista huomiota. Miten olisi esim seurakunnan päiväkerho jos hän ei ole päiväkodissa? Lapset ovat erilaisia kuten aikuisetkin, yksi keksii omaa tekemistä vaikka missä ja toinen vaatii huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/1809 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsi leiki itsenäisesti yhtään? Luulisi kaksivuotiaan jo innostuvan leikeistä. Tottakai hän tarvitsee valvontaa mutta ei kokoaikaista huomiota. Miten olisi esim seurakunnan päiväkerho jos hän ei ole päiväkodissa? Lapset ovat erilaisia kuten aikuisetkin, yksi keksii omaa tekemistä vaikka missä ja toinen vaatii huomiota.

Ap:n lapsihan on jo 5-vuotias, joten eiköhän se joskus itsekseenkin viihdy.

Vierailija
1804/1809 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi helpottaa kun lapselle tulee ikää.

Ap, oletko töissä ja lapsi sillon hoidossa?

Ehkäpä voisit saada omaa aikaa viikonloppusin ilman lasta? Mene tapaamaan ystävätärtä tai shoppailemaan.

Lapsen isä pärjää jo hyvin kaksi vuotiaan kanssa pari tuntia. 

Ja tietysti pitempääkin.

Sukulaismies jäi yksinhuoltajaksi tyttärilleen kun nämä olivat 4 ja 2 vuotiaita. Hyvin on mennyt.

Kyseessähän on kuitenkin jo kaksivuotias ei pieni vauva.

Vierailija
1805/1809 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun miehesi hoitaa suurimman osan lapsen tarpeista ja erityisesti myös sinunkin tarpeista, niin sinulle jää aikaa ja voimia olla hyvässä suhteessa myös miehesi kanssa. Uusi tilanteenne vaatii uudet järjestelyt, vaikka viiveellä. 

Harvemmin mies hoitaa suurinta osaa! Erityisesti imetyksen aikana se on vain mahdotonta. Tällöin usein puoliso käy töissä, joten tarvitsee yöunensa. Tämä on se vaihe, jossa äiti uupuu, kun on kirjaimellisesti kiinni siinä vauvassa. Siihen mustis isä niin soppa on valmis. Tässä vaiheessa mitataan se vanhempien henkinen kypsyys ja ymmärrys, mihin ovat ryhtyneet.

Vierailija
1806/1809 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsista ei oo muuta kuin harmia!

Aikuislapset ovat raskaita. He eivät edes aikuistu koskaan.

... niin ja kun mies ei kasva koskaan aikuiseksi niin siinä sitä harmia ja kestämistä vasta onkin.  On samalla tasolla lapsen kanssa ja kiukuttelee  jopa enemmän kuin kaksi vuotias.... ruoka ei ole sopivaa, kotona on liian kuuma, farkut puristaa, takki ei oo hyvä, jääkaapissa ei ole oikeanmerkkistä kaljaa jne..                   Yhtenä päivänä otin lapset tilasin muuttoauton keräsin osan kamoista ja lähdin. Sen pituinen se satu sillä en ollut se koiran kusitolppa.

Kuulostaa jonkin piian vapaustaistelulta.

No samankaltainen tilanne siinä vissiin on ollutkin. Tosin piika on tuskin alkuun ollut rakastunut työnantajaansa ja kuvitellut työnantajankin ajattelevan hänen parastaan.

Eri

Vierailija
1807/1809 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommy Lee pieksi Pamelaa just tästä syystä. Turhautui kun jäi kakkoseksi omille pojilleen.

Vierailija
1808/1809 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kun mä luen tämmöisiä, alan vihaamaan miehiä yhä vaan enemmän. Mitä aivottomia ällötyksiä kaikki.

Vierailija
1809/1809 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kun mä luen tämmöisiä, alan vihaamaan miehiä yhä vaan enemmän. Mitä aivottomia ällötyksiä kaikki.

Eivät ole kaikki. Typerää yleistämistä tai trollaamista. Juuri seuraan yhtä tuiretta perhettä, jossa hommat toimii. Toki väsymystä ym. tulee väkisinkin. Mutta kun asia on yhteinen, jaksavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi