Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin miehet käyttää niiden rahat???

Vierailija
23.04.2022 |

T. Utelias nainen

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minun rahat, joten teen niillä mitä huvittaa".

On nykyään ex mies.

Vierailija
42/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän rahojani elämiseen ja stressin välttämiseen eli laitan säästöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätetään pois kaikki perusjutut kuten omistusasunto ja ruoat/polttoaineet niin todella suuri osa mun rahoista on mennyt moottoripyöriin ja nyt autoon.

Mulla oli kalleimmillaan yli 20t maksava moottoripyörä kun laskin mukaan kaikki jälkiasennusosat.

Ja kun sen myin pois niin ostin auton joka maksoi 26t.

Aika paljon rahaa olisi säästynyt jos ei tykkäisi hienoista ja nopeista ajoneuvoista mutta elämästä tulee nauttia.

Jaa, yli puolet halvemmalla olet hienon auton sitten löytänyt kuin minä, tai minä kyllä ostin sen uusien autojen kaupasta

Vierailija
44/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei käytä rahaa mihinkään, ihan oikeasti, ei juuri mihinkään. Auto on työsuhdeauto, jota pääasiallisesti minä käytän perheen ajoihin, koska mieheni kävelee työpaikalleen. Vaatteita hän ei itse hanki, koska inhoaa ostoksilla käymistä. Kerran vuodessa varaan ajan Stockmannin pukeutumisneuvojalle ja silloin ostetaan kaikki, mitä tarvitaan. Se onkin sitten vuoden "rankin" päivä!

Soitetaan samassa kamariorkesterissa ja pelataan tennistä ystävien kanssa, mutta kyllä minä olen kaikki nämä vuodet ostanut harrastusvälineet ja soittimetkin. Meillä on aina ollut yhteiset tilit.

Vierailija
45/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään, säästän asuntoa/taloa varten tai minne elämä kuljettaakaan

Vierailija
46/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei käytä rahaa mihinkään, ihan oikeasti, ei juuri mihinkään. Auto on työsuhdeauto, jota pääasiallisesti minä käytän perheen ajoihin, koska mieheni kävelee työpaikalleen. Vaatteita hän ei itse hanki, koska inhoaa ostoksilla käymistä. Kerran vuodessa varaan ajan Stockmannin pukeutumisneuvojalle ja silloin ostetaan kaikki, mitä tarvitaan. Se onkin sitten vuoden "rankin" päivä!

Soitetaan samassa kamariorkesterissa ja pelataan tennistä ystävien kanssa, mutta kyllä minä olen kaikki nämä vuodet ostanut harrastusvälineet ja soittimetkin. Meillä on aina ollut yhteiset tilit.

Sama meillä. En edes muista koska mies olisi ostanut jotain itselleen tai edes sanonut jotain haluavansa. Yhteiset rahat, hoidan ostamiset ja maksamiset.

Vierailija
47/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

H u o r i i n uppoaa 100-200e viikossa.

Vierailija
48/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamme niillä kaikilla rahoilla lasten vanukkaita, jotka syömme itse.

Vierailija
49/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen, millä voi leveillä naapureille ja kavereille. Kallista touhua.

Eiköhän tuo ole enemmän pienisieluisten touhua, siis naisten.

Vierailija
50/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeita ostan. Laitan rahan työskentelemään puolestani 🤓

Vierailija
51/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. En edes muista koska mies olisi ostanut jotain itselleen tai edes sanonut jotain haluavansa. Yhteiset rahat, hoidan ostamiset ja maksamiset.

Näköjään yleistä muillakin, samaa kertovat ystävät ja sukulaiset. Miehet ulkoistavat kaiken vaimoille. "Osta sinä, kun sulla on parempi maku" tai "päätä sinä, koska sulla on enemmän aikaa". No, näin olen toiminut, omaisuus on karttunut, kun joka kuukausi olen sijoittanut kummankin rahastoon, olen ostanut ja hoitanut sijoitusasunnot, vuokraukset jne. Mietin vaan, miten käy, kun mies jää eläkkeelle.

Vierailija
52/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto, opintolainan lyhennys, ruoka, auto ja sen kulut, lomamatka kerran vuodessa, kånnykkäliittymä ja uusi puhelin noin kerran kolmessa vuodessa, osuuteni kissan kuluista, sähkölasku, vakuutukset, vaatteet kun vanhat kuluneet, Netflix, Disney+.

Siinähän ne melko pitkälti. Alkoholiin menee alle 10€/kk, ei tupakkaa eikä huumeita.

Vierailija
53/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni käyttää pakollisten yhteisten kulujen jälkeen rahansa miten haluaa, kuten minäkin. Aika iso osa menee harrastuksiin ja molemmilla menee matkailuun ja ulkona syömiseen myöskin rahaa. Loput säästää. Vaatteita ei osta, ennen kuin edelliset rikki. Eikä koskaan niin, etten ole mukana. Minulla aika sama, paitsi enemmän menee vaatteisiin ja kampaajalle. Lapsia ei ole, ja tulot suurinpiirtein samaa, joten omillaan saa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
54/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se raha mitä laskujen ja ruokaostosten yms. pakollisten jälkeen jää menee harrastuksiin, kuten valokuvaukseen, kalastukseen ja moottoripyörään.

Vierailija
55/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä laittaa Nordnettiin

Niin varmaan...

Vierailija
56/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän tai sijoitan puolet nettopalkasta (n. 1500€/kk). Loput lähinnä elämiseen. Harrastukset halpoja (leipominen, pyöräily), eikä muuhun oikeastaan rahaa mene. M28

Vierailija
57/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainaan, vaimo ei ole maksanut penniäkään, ruokaan ja muihin perusjuttuihin , 75%:sti maksan, 

työmatkakuluihin n. 700 euroa/kk, sähköön, lämmitykseen, vakuutuksiin jnejne.

Itselleni en ole ostanut esim. vaatteita moneen vuoteen.

Olen itse nainen ja ihmettelen tätä vastausta. Mahtaako perheessä olla ihan pieniä lapsia vai mistä on kysymys? Tilanne ei kuulosta reilulta miestä kohtaan eikä varsinkaan siltä että perheessä olisi oikeasti puhuttu raha-asioista ja sovittu ja järjestelty niitä sujuvasti ja oikeudenmukaisesti.

Asunto taitaa olla miehen nimissä ja on avioehto ja vaimo avosellainen. Miksi nainen maksaisi toisen omaisuutta?

Vierailija
58/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä laittaa Nordnettiin

Niin varmaan...

Mikä tämä kommentti oli? Itse en noista niin perusta, mutta kyllä mieheni on sijoittanut jo pitkään.

Vierailija
59/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma mies on järkevä rahankäyttäjä. Hän käyttää "ylimääräisiä" rahoja meidän lainojen lisälyhennyksiin. Olen hyvin kiitollinen tästä. Me jaetaan muuten kulut tulojen mukaan melko tasan. Itse ostan ylimääräisillä rahoilla osakkeita nordnetistä.

Yksi meidän yhteinen opiskelukaveri taas ostelee kaikenmaailman työkoneita ja laitteita koko ajan. Keräsi muistaakseni ensin niitä ryobin akkukoneita, ja nyt vaihtoi johonkin parempaan ja kalliimpaan sarjaan. Piti ostaa uusi grilli, vaikka vanhassa ei ollut mitään vikaa.

Vierailija
60/75 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huorissa tulee jonkin verran käytyä.. Siihen ja normi kulut muuten vaimon kanssa jaettu..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän