Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan soittanut 112?

Vierailija
23.04.2022 |

Miksi?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Toukokuussa 2020, kun henki ei enää kunnolla kulkenut koronassa.

Vierailija
2/57 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen soittanut. Käytin koiraa illalla ulkona pääsin todistamaan hiljaisella pätkällä huomaamattomasti, kuinka nuori urho pahoinpiteli nuorta naista, ilmeisesti tyttöystäväänsä. Näytti pahalta. Nainen itki ja huusi apua... Partio sitten soitteli mulle vielä myöhemmin kysyäkseen lisävinkkiä, kun eivät olleet pariskuntaa tavoittaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole

Vierailija
4/57 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työssä useinkin, erinäisistä syistä.

Vierailija
5/57 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa. 1. Tulin ensimmäisenä kolaripaikalle, 2. Löysin kuolleen miehen rannalla, 3. Puolisolleni tuli äkillinen kova päänsärky.

Vierailija
6/57 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja kertoja. Olen ollut töissä vanhusten palvelutalossa liki 15 vuotta. 

Vierailija
7/57 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso soitti 112 numeroon, kun oli perusteellisesti hakannut minut ja pistin vastaan ensimmäisen kerran. Väitti minun käyneen hänen päälle. Nämä poliisimiehet kolmeen kertaan tsekkasivat mun kädet, että olenko hakannut puolisoni. Tosin eivät sitten tsekanneet mun pitkähihaisen paidan alta jälkiä mitä puoliso aiheuttanut+murtununeet kylkiluut. Syynä poliiisin paikallepyyntiin toisen osapuolen kohdalla oli se, että jäi useamman vuoden pettämisestä kiinni ja vaadin katkaisemaan välit siihen toiseen osapuoleen tai allekirjoitus eropapereihin. Toki polisiien tullessa paikalle kysyin mahdollisuutta turvakotiin, mutta koiria ei olisi tuonne voinut siirtää. Puoliso todennäköisesti olisi tappanut nämä siinä vaiheessa. Sivuhuomauksena, että ollaan naispari ja Pohjois-pohjanmaalta missä on näitä lestoja ihan riittävästi ja naisparien ongelmat eivät kiinnosta missään suhteessa.

Vierailija
8/57 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ no Joku tarvi Apua,

Ja olen ollut Paikalla myös 🔥👨‍🚒🚒🧯👩‍🚒

Vierailija
9/57 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tiesin että soittaa apua mutta en nyt akenene sille.Eli joku oli kuitenkin tiedossa!

Vierailija
10/57 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa. Ollessani kirjastossa töissä asiakas pyysi soittamaan, kun hänellä oli "verensokeriongelma". Toisen kerran kauppamatkalla, kun juopunut nainen oli kaatunut pyörällä eikä päässyt ylös.

Vierailija
11/57 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satoja kertoja. Olen ollut töissä vanhusten palvelutalossa liki 15 vuotta. 

Sama, kohta 25 vuotta ollut töissä sote-alalla.

Vierailija
12/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammankin kerran. Talossa asui vähän aikaa hämärä häirikkö. Viimeisen kerran piti soittaa kun tyyppi oli jo muuttanut pois, mutta joku sen kavereista murtautui alaovesta sisään. Jos kyseistä häirikköä ei lasketa niin en ole muuten joutunut soittamaan.

Vierailija
13/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kerran, kun lenkkipolulla makasi tajuton mies.

Vierailija
14/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhan miehen kävelevän edestakaisin Itäväylällä, soitin häkeen.

Vierailija
15/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa, kaikki vuosia sitten.

1) Kodinhoitajan sijaisena ollessani asiakas sai sairaskohtauksen

2) Joku kolaroi autooni, peräänajo

3) Näin bussiasemalla, kun joku juoppo häiriköi muita bussia odottavia ihmisiä

Vierailija
16/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monestikin.mm.kun vaarallisia aineita kuljettanut rekka seilaili aika oudosti tiellä.

Vierailija
17/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kymmenen tai yksitoista kertaa. Miehelleni jä äidilleni kahdeksan ja kahdelle tuntemattomalle, toinen pökertyi edessäni kadulla ja toisen, pyöräilijän, kaatoi mäessä eteen siirtynyt pieni koulutyttö.

Vierailija
18/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kymmenen tai yksitoista kertaa. Miehelleni jä äidilleni kahdeksan ja kahdelle tuntemattomalle, toinen pökertyi edessäni kadulla ja toisen, pyöräilijän, kaatoi mäessä eteen siirtynyt pieni koulutyttö.

Vierailija
19/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin joskus teinitytöstä, joka käyttäytyi sekavasti päihteiden takia. Mulla on muistikuva, että ketään ei tullut.

Olen soittanut kaksi kertaa omasta lapsestani kurkunpääntulehduksen takia. Täällä on sellainen käytäntö, että soitetaan ambulanssin hoitamaan, koska sairaalan päivystys on niin kaukana, ja ambulanssin soitetaan hätänumerosta.

Vierailija
20/57 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran.

Olin kävelyllä kun huomasin että eräässä ravintolassa on tulipalo.

Puhelimeen vastasi todella kettuuntunut nainen. Ensin hönkäisi että jaahas, se palo on sittenkin totta. Oli jo kuulemma aikaisemmin soitettu. Sitten rupesi tivaamaan osoitetta. Olin itselleni vieraassa kaupungissa enkä nähnyt missään lähistöllä tien nimeä eikä ohikulkijoita ollut niin myöhään illalla. Elettiin aikaa ennen älypuhelimia. Koitin selostaa missä olen mutta langan toisesta päästä kuului tuhahtelua ja nainen sanoi että kai ymmärrän että vajailla tiedoilla ei pysty palokuntaa lähettämään ja minun pitäisi tietää tarkka osoite jos soitan hätänumeroon. Ymmärrän kyllä että palokuntaa ei kannata lähettää hakuammuntana jonnekin mutta olisiko minun pitänyt jättää ilmoittamatta? Jäi todella huono maku tuosta puhelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi