Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtimasujen viikonloppu

07.10.2006 |

Huomenta vaan kaikille!

Mistähän nyt taas aloittaisi... Lueskelin tossa loppuviikon kuulumisia, ku to ja pe meni niin, etten koneelle kerinnyt. Kiitos vaan L.u.m.i ja aatun_äippä rohkaisusta np-ultraan liittyen. Kiva kuulla, et jossain verikoe otetaan kaikilta. Meillä tosiaan ehdotetaan vain, jos raja-arvo ylittyy tai on normaalista koholla.

Eilinen oli sit ihan kamala päivä:(. Aamusta vointi normaali, käytiin kaupassa vkonlopun ruoka ostoksilla jne. Sit tultiin kotia ja paha olo taas yllätti. Yökein vessassa sisuskaluja väärinpäin (ilman oksentelua). Menin keittiöön ja silloin tunsin, kun lorahti. Menin takaisin vessaan ja niin oli pikkuhousuissa kirkkaanpunaista verta. Siihen pysähty maailma aika totaalisen nopeeta:(. Onneks mies oli vapaapäivällä ja siis kotona. Istuin siinä pytyllä ja verta vaan tuli. Soitin neuvolaan ja käski tulla käymään. Siellä sit sydänäänet kuulu hienosti, johan helpotti ainakin vähän. Verta tuli edelleen tosi runsasti, enemmän kuin menkkojen runsaimpana päivänä ja omasta mielestä mulla on aikasta runsaat kuukautiset. Lähettivät neuvolasta vielä tarkistukseen äitipolille.

Äitipolilla istuin hetken ja ylös noustessa holahti taas niin paljon verta, et yöside tuli kerralla täyteen ja meinasi pettää. Lääkäri ja hoitaja molemmat totesivat, että oho, sitähän tulee reilusti. No, tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin. Sisätutkimusta tehdessä lääkäri sanoi, ettei emättimessä näy verta?!? Oli vähän hämillään hänkin. Sit vielä sisäkautta ultras. Kaikki oli vauvalla hyvin, teki kuperkeikkoja ja sydä sykki kuten pitikin:)! Missään ei näkynyt hematoomia ja kohdunsuu+kaikki oli kuten tässä vaiheessa pitääkin. Määrisivät lepoa pari päivää ja käskivät mennä suoraan osastolle, mikäli vielä vuotoa tulee, koska näytti siltä, että vuoto lakkasi.

Makoilin kotona iltapäivän ja näytti, et vuoto lakkaa. Sit taas alkoi yhtä runsaana:(. Soitin osastolle ja käskivät tulla käymään. Siellä oli ikivanha mieslääkäri, joka teki pelkän sisätutkimuksen. Taaskaan ei verta emättimessä näkynyt ja vuoto oli lakannut, joten edelleen jäi epäselväksi mistä tulee ja johtuu. Koska asun 3km päästä sairaalasta käski mennä kotiin lepäämään. Sanoipahan vielä, et tuu takaisin vasta sitten, kun keskenmeno on kunnolla alkanut eli tulee hyytymiä ja on kunnon kivut!!!!! Eipähän ollut kiva kommentti.

Ilta meni sit murehtien, peläten ja itkien. Vietiin esikoinen mummulaan yöksi, koska oli vähän hämillään täälä kotona, et mikä äitillä on hätänä ja isikin oli niin vaisu. Helpottihan se toki omaa lepäämistäkin. Verta on vuotanut yönkin aikana ja nyt aamusta, mut vähemmissä määrin kuin eilen. Toivon kovin, et tää on vaaratonta ja vauva pysyisi matkassa. Alussa mulla tuli pari kertaa ruskehtavaa vuotoa joka ekalla kerralla kesti kaks päivää ja tokalla päivän.

Onneksi luin noita loppuviikon juttuja ja huomasin sieltä ainakin edram ja Mysteria, joilla myös ollut vuotoa (käsitin, et ihan kirkasta ja suht runsastakin). Toi sit itelle lohtua, ku huomas, et on muitakin, jotka ovat saman kokeneet.

Toivon vuodon lakkaavan ja kaiken menevän hyvin! Toivon myös muille hyvää jatkoa, jotka ovat samaa kokeneet! Toivottavasti vuotomme loppuvat ja kaikki menee hyvin. Ja toivottavasti kukaan ei joudu kokemaan samaa, sillä ainakin itseni tämä säikäytti kyllä niin, ettei oikein tahdo sanat riittää kertomaan.

Lähden hetkeksi lepäileen ja sit hakeen esikkoa mummulasta. Itsellä jo tosi kova ikävä!

Senny rv 12

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Sennylle ihan kamalan paljon tsemppiä ja jaksamista, täällä pidetään sulle peukkuja pystössä. Toivotaan ja uskotaan, että vauvalla on vuodoista huolimatta kaikki hyvin.

(.)Luulin pahoinvoinnin helpottaneen, mutta eipä sittenkään. Edelleenkään ei kestä tulla 1-2 tuntia pitempiä välejä syömisissä niin silloin se alkaa. Nytkin saapi tässä pinnistellä, ettei tarvi lähteä vessanpönttöä halaileen (ajatus ei houkuttele ollenkaan). Jatketaanpas myöhemmin...

Kaikille hyviä vointeja!

Za_Ka 13+2 (jolle tuli kiire)

Vierailija
2/13 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkgreen]Toivotaan ettei ole mitään vakavaa ja kaikki tuollaiset menisivät säikähdyksellä ohi. Huomaa hyvin oman herkkyystilansa, kun meinasi tippa tulla silmään tekstiäsi lukiessa...

Ystävälläni oli vähän vastaavanlainen tilanne ihan muutama viikko sit. Hänellä on maaliskuun lopussa laskettu aika ja just viikolla 12 alkoi runsas vuoto. Hänellä on useampi keskenmeno taustalla ja sitä siis peläten suoraan sairaalaan. Hänellä oli istukka jotenkin repeytynyt ja siitä johtui tuo vuoto. Lisäksi kohdussa oli jotain hyytymiä ja kohdunsuu auki. Oli kamala kuunnella puhelimessa hänen kertoessa tuota, kun oli juuri itse hehkuttanut miten hyvin on voinut. =( Itkuhan siinä tuli... Aina ei kaikki mene hyvin, mutta niin vaan heilläkin vauva pysyi matkassa ja kohdunsuukin on kuulemma sulkeutumaan päin.

Koittakaa nyt viettää kaikki rauhaisaa elämää jalat ristissä ja pitää ne vauvat siellä masussa. =) No, tiedän tiedän, helppohan se on sanoa...

).( Oma napa siis... Vielä ei ole maha pahemmin kasvanut, aika normaali olo kaikin puolin. Vähän housut kiristää, mutta ei pahasti. Enpä oikein osaa kirjoittaa mitään, olo on kuin ei raskaana olisikaan. Kohtu on kyllä kasvanut ja sen tuntee jo selällään maatessa. Eilen kuvittelin tuntevani liikkeitä, mut taisivat olla ilmavaivoja. ;)

Nyt sienimetsään!

~Murmutti 13+3

[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senny-76: Voimia ja jaksamista. Tiedän tunteen kun ei tiedä että missä mennään.

Itselläni torstaina vuoti usean yösiteelisen verran kirkasta verta ja sitten meninkin pe yksityiselle ultraan ja hoitaja oli aivan ihana. Ultras pitkään ja hartaasti ja lopulta löysi istukan alta hematooman mikä on tod.näköisesti vuotojeni syy.Ihmetteli myös miksi minua ei ole käsketty lepoon vuotojen takia, vaan lääkäri sanoi tiistainakin että normaalia elämää saa elää ellei ole kipuja. Nyt pitää maanataina ottaa omaan neuvolaan yhteyttä ja pyytää sairaslomaa että saadaan vuoto loppumaan ja infektioriski pois.

Nyt ruuan laittoon.

Voimia syyspäivään kaikille!

edram rv 14

Vierailija
4/13 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä olisi linkki perjantain pinoon. (Jos se nyt vaan toimii...)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8527886&p=1&tmode=1&smode…

~murmutti, jonka pitäsi päivittää firman sivuja eikä roikkua täällä...

Vierailija
5/13 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa meidät ylemmäs!

Mitään uutta ei kuulu,mutta ajan kuluksi pitää täällä roikkua. Sitä täällä on isännän kanssa mietitty että uskaltaisko nuille tuleville sisaruksille jo kertoo tästä vauvelista? Pakko kai kohta kertoa kun maha on alkanut kasvaa,mulla ei niinkään alamaha pömpötä vaan ylämaha,mistä lie johtunee sekin :)

Me ei siis olla vielä kerrottu kellekkään tulevasta vauvasta, jotenki ei oo vaan uskaltanut,mutta pe ultra antoi kyllä uskoa että on siellä tosiaan vilkas pieni ihmisen alku kunnossa kaikesta huolimatta.

Onkos muille ilmennyt jo raskausajan dementiaa? Minä olen alkanut unohtelemaan (hukkaamaan) pieniä asioita päivittäin; milloin avaimet hukassa,kahvinkeitin unohtuu päälle tuntikausiksi,pyykitkin unohdin koneeseen yks päivä.

Tulipas nyt omaa napaa ihan kokonaan!

Mutta nyt lähden laittamaan pyykit kuivumaan :)

illan jatkoja!

E

Vierailija
6/13 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita vaan kaikki!

Edelleen pyörin tiiviisti oman napani ympärillä. Tää palsta on aivan loistojuttu. Ilman tätä oisin varmaan tullut viikonlopun aikana hulluks. On ollut niin lohduttavaa kuulla, et muillakin vuotoja ja silti kaikki ok.

Nyt sit kuitenkin kyselisin, et kuinka kauan teillä muilla, esim. edram, on ollut vuotoa yhtäjaksoisesti? Mulla siis perjantaina tuli tosi reippaasti. Eilenkin tuli, mut huomattavasti vähemmän ja tänään näyttää edelleen vuoto jatkuvan:( eli kolmatta päivää jo.

Huomista ootan, ku kuuta nousevaa! Yritän ensimmäiseksi aamulla soitaa yksityiselle, omalle gynelleni, aikaa. Ellei sinne pääse suht nopeeta eli parin päivän sisään, niin aattelin käydä neuvolassa, josko laittaisivat uuden lähetteen äitipolille. Mies on vielä huomenna onneks suurimman osan päivää kotona, joten sinäänsä hyvä. Sit silläkin alkaa aamuvuorot, joten on sit pakko pärjätä jotenkin esikon kanssa. Siihen mennesä ois kiva saada jotain selvyyttä, et onko vuoto vaarallistsa ja mistä ihmeestä oikeen tulee. Saanko esim. nostella?

Tämmöisiä ajatuksia täällä näin sunnuntaina. Toivottavasti muilla on ollut iloisempi viikonloppu sateista huolimatta!

Senny

Vierailija
7/13 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senny-76: Minulla vuodot alkoivat 26.8 ja on siis siitä asti vuotanut lähes päivittäin enemmän tai vähemmän, sidettä joudun pitämään koko ajan. 2 vuodotonta päivää koko aikana takana. Eli rassaavaa on.

Täällä hirveä energiapuuska ja sitä on nyt hyödynnettävä ja tehtävä rästiin jääneitä hommia.

Minulle myös tämä palsta on henkireikä jaksamiseen.

Nyt on riennettävä.

e

Vierailija
8/13 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Senny: toivottavasti vuotosi on vähenemään päin, tuo kertomasi kuullostaa melko isolta määrältä, mutta toisaalta jos kaikki on ollut ultrassa ok eikä sulla ole kipuja eikä vuodossa hyytymiä, niin silloin voi olla kyse jostain ihan vaarattomasta jutusta. Tsemppiä sinulle ja miehellesi!

Mulla tosiaan on ollut myös tässä raskaudessa muutaman kerran kirkasta vuotoa, ekalla kerralla olin 8. viikolla, silloin melko runsas kirkas vuoto kesti noin vuorokauden ja sen jälkeen sitä tiputteli hieman vähemmän vielä pari vuorokautta. Ja nyt tosiaan 16. viikolla vuotoa tuli torstaina aamusta, tosin se loppui jo aamupäivän aikana ja pärjäsin yhdellä siteellä. Neuvolan tädin ja lääkärin mukaan vuotoa voi tulla silloin, kun pitäisi olla kierron mukaiset menkat eli hormonitaso ei ole syystä tai toisesta tarpeeksi kohollaan pitämään vuotoa poissa.

Myös kohdun suulla oleva istukka voi aiheuttaa vuotoa ja se voi kuulema olla runsastakin, mutta silti vaaratonta. Eikö ultrassa mainittu mitään esim. tuosta istukan paikasta? Ja sait kyllä tosi tylyn kommentin siltä osaston lääkäriltä, toivon mukaan sun ei tarvitse mennä sinne osastolle enää takaisin.

Nyt eikun otat tänkin päivän tosi rauhallisesti leväten, mä (ja varmaan kaikki muutkin palstalaiset) pidän peukkuja, että vuoto loppuu ja vauvanne pysyy kyydissä kevääseen saakka!

T: Mysteria

Vierailija
9/13 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, et joku vastailee:). Kiitoksia!

edram: Sulla on varmaan ollut tosi raskasta tää alkuraskaus, kun vuotoa on tullut noin pajon ja pitkään. Voin vain kuvitella, ku ite oon jo ihan hajalla yhden viikonlopun jälkeen. Tsemmpiä sulle jatkoon ja toivotaan kaiken menevän hyvin!

Mysteria: Perjantaina päivällä mut ultras sellanen mukava lääkäri, joka sanoi istukan olevan kohduntakaseinässä. Tarkkaan tuntui tutkivan ja katselavan, mut mitään vuotokohtaa tai hematoomia ei näkynyt. Kohdunsuulla kaikki puolestaan oli ok. Ilmeisesti nämä on ns.kuukautiset, koska tossa vielä kertaalleen kalenterista katoin ja laskeskelin, et nyt ois suunnilleen kuukautisaika (kierto ennen raskautta ollut vähän epäsäännöllinen 23-28).

Nyt vuoto on muuttunut eilistä niukemmaksi ja ruskehtavammaksi, joten jospa tästä taas säihkähdyksellä selvisi. Joka tapauksessa yritän saada omalle tutulle gynelle ajan. Saa sit mielenrauhaa ehkä vähän enemmän, ku pääsee tutun lääkärin kans vielä jutteleen ja tutkittavaksi.

Toivon kaikille huhtimasuille vuodotonta jatkoa!! Ikäviä tälläiset vuodot, ku niin kovin säikyttävät. Mies saa kyllä suuret kiitokset, ku on hoitanut pojan ja koirat koko viikonlopun ajan, et oon saannut levätä. Pitäis varmaan häntä itseensäkin oikein kunnolla kiittää, eikä vain täällä teille kehua:)!

Sunnuntain jatkoa!

Vierailija
10/13 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä samaan joukkoon vuotojeni kera.. Vuotoa oli eka kerran joskus vkolla 7-8 ja joka kerta tutkimuksen / ultrauksen jälkeen, sekä menneen viikon aikana. Perjantaina alkoi kurkkukipu ja olo on mennyt tasaisesti huonommaksi, kunnon flunssa pukkasi päälle. No, kävin lääkärissä aamulla.. Vuoto ei pitäisi olla vaarallista, näytti olevan loppumaan päin, mutta tulehdusarvot on vähän koholla ja huomenna tulee nielunviljelyn tulokset.. Saa nähdä laittaako ne mut nyt sit lääkekuurille. Anyway, tuli saikkua - ehdotonta lepoa - 5 päivää ja jos vielä vuotoa esiintyy / flunssa ei ota parantuakseen, täytyy mennä uudelleen. Että näin pirteänä meikäläinen täällä! :) Silittelen masua joka mukavasti pullottaa ja toivon ettei Tiitiäisellä ole mitään hätää.. Harmi kun mies menee ylitöihin, joudun tuijottamaan telkkaria ihan koko illan yksin.. Ehkäpä surffailen täälläkin välillä.. Mutta koitetaanpa tosiaan pitää " jalat ristissä" ja pienokaiset turvallisesti masussa!

Mammanalku + tiitiäinen 14+2

Vierailija
11/13 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ollu vähän laiska nyt kirjottelemaan kun väsyttää yhä niin tajuttomasti ja töissäkin oon ollu joka päivä..

kurja kuulla että niin monella on vuotoa, mullakin sillon alussa ja kyllä se pelästytti, tuli pari unetonta yötäkin siihen samaan.. onneks ne kuitenkin loppui eikä ainakaan toistaiseksi ole tullut mitään uudelleen. tsemppiä, lepoa ja tarrasukkia kaikille!

(.) tänään taas paha olo ja oksetus.. siis mä luulin että tää loppu jo mutta ilmeisesti ei kannata nuolaista ennen kun... paino ei oo ainakaan noussut yhtään =)

muuten mennään päivä kerrallaan, selvittelen vielä niitä työjuttuja ja odotellaan sitä esikoisen tähystysleikkausta :(

ja rempataan omaa kotia samalla.. aika erilaista tämä alkuodotus verrattuna pojan odotusaikaan. tuntu että ei ollu mikään hoppu mihinkään ja oli niin rauhallista.. *huoh*

marie 13+6

Vierailija
12/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun peukutuksia Sennylle, että kaikki on hyvin. Kerrohan kuulumisia.

Kunpa tämä pahoivointi alkaisi helpottamaan. Yölläkin heräsin kun oksetti. Kaikki hajut tekee edelleen pahaa ja pää on usein kipeä. Välillä tuntuu että ruokakaan ei sula kunnolla. Mutta kyllä se tästä : )

Oletteko uskaltautuneet ostamaan jo jotain vauvalle? Tekisi niin mieli, mutta toistaiseksi olen saanut itseni hillittyä.

Meillä huhtikuisilla taitaa alkaa olla nuo np-ultrat takana ja muutenkin kaiketi tuo 12. viikon rajapyykki saavutettu. Kohta alkaa mahat todella kasvaa. Paitsi mulla,jolla ei ole vielä mitään havaittavissa : )

T:Magdalena 12+4

Vierailija
13/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kans verenvuotoa alussa(nyt vko 13+4) ja se pelästytti todella. Verta ei ole enää sen koomin tullut mutta pelko on alitajunnassa varmaan pysyvästi. Nyt tuntuu kuin ei enää raskaana olisikaan kun oireet(etova olo,hajujen etovuus,väsy,kahvi yökötti...)loppuneet. Kuuluuhan näillä viikolla loppuakkin tai ainakin helpottavan mutta...heti sitä ajattelee et onko masus kaikki hyvin :( Vaikka odotankin viidettä niin aina tää on yhtä jännää ja epätodellista niin kauan kuin vauva on sylissä. Ultrakin vasta joskus viikoilla 20. Onko muilla oireet loppunu tai vähentyneet huomattavsti näillä viikolla?