Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 26+1 vauvan/"sikiön" rytmihäiriöt

14.04.2010 |

Onko kellään muilla havaittu vauvan sydänääniä kuunnellessa rytmihäiriöitä/lisälyöntejä???? Minulla oli eilen neuvola ja sydänääniä kuunnellessa havaittiin rytmihäiriöitä. Terkkari sanoi että ei ole mitään vakavaa "välttämättä", melko yleistäkin. Laittoi kuitenkin lähetteen äitipolille. Siellä sydän ultrattiin eikä mitään rakennemuutoksia tms. ole. KOntrolliajan sain parin viikon päähän..Ei kuulemma tarvitse menettää asian kanssa yöunia mutta minkäs teet, asia pyörii mielessä kokoajan:(

Jotenkin alkaa olla mieli vähän maassa. Viimein kun kaikki muu on mennyt ohitse, supparit ym tulee tällaista:(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alkuviikosta neuvola (rv 34) ja siellä dopplerilla kuunnellessa neuvolatäti kysäisi onko sivuääniä kuulunut aikaisemmilla kerroilla. Muilla kerroilla kaikki kuulunut ihan normaalisti. Sanoi kyllä että todennäköisesti on íhan normaalia, ettei sydän ole vain kehittynyt tarpeeksi ja tulee sivuääniä. Neuvolalekurille siirsi loppu vastuun, aika vasta 2 vkon päästä. Me kuitenkin haluttiin tarkistaa tilanne ja saatiin yksityiseen ultraan samalle päivälle aika, jossa kaikki olikin paljo paremmin mitä pelättiin..tarkastettiin samalla kaikki rakenteetkin..

Itse luotan ultaukseen enemmän mitä doppleriin ja olo on huojentunu, kun sitä sivuääntä ei saatu kuuluviin enää. Ultratessa se hoitsu sanoi, että saattoi olla istukan suhinoita joita on luullut sivuääniksi..Myös sanoi, että rakenteista kyllä näkisi selvästi jos vauva olisi sydänvikainen.

En olisi huolissaan, jos muksu vain liikkuu hyvin mahassa. Olisi ne ultrassa sen huomannut jos jokin olisi vialla ja todennäköisesti kontrollissakin kaikki on hyvin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla