Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten reagoisit, jos mies olisi salannut sinulta tulonsa/säästönsä?

Vierailija
22.04.2022 |

Salaisuusketjusta kopsattu:
"Kun mentiin yhteen, naisystäväni tienasi lähihoitajana enemmän kuin minä. Silloin sovittiin ettei rahalla ole merkitystä, pakoliset kulut puoliksi ja kumpikin käyttää omansa miten haluaa. Minun palkkani on hiljalleen noussut, ja nyt tienaan vähän enemmän.

Sain myös perintöä, jonka sijoitin. Nyt säästössä on 130 000 euroa, ja saan osinkoja viitisen tonnia vuodessa. Jos naisystävä tietäisi, hän alkaisi takuulla kinuamaan parempaa asuntoa jollain järjestelyllä, nyt kun säästöjeni ansiosta saisimme sellaisen hankittua. Tekisi mieli myös hevosta, puhumattakaan lomamatkoista.

On sanomattakin selvää etten anna säästöjäni tuhlarin käsiin. Hä saa rakkauteni kyllä, sehän on tärkeintä :)"

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kertoo avoimesti raha-asiansa sinulle kuitenkin? Valehteletko vai hymisteletkö? Miten muuten tietäisit, että naisen palkkakehitys junnaa?

Vierailija
22/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tieten tahtoen salailee ja yhdessä puhutte että asunto paikasta x olisi kiva muttei ole varaa, mies hilloaa omaisuutta vaikka perhe suunnitteilla/jo olemassaoleva niin itsekkyyshän sieltä haisee. Ei se että käyttää rahoja perheeseensä (vaimo kaiketi myös perhettä) meinaa että vaimo loputtomasti törsäisi sitä rahaa tai että turhuuksiin. Ja mikä nyt on turhaa? Ihan varmasti jos vaimolla sitä rahaa olisi sitä myös käytettäisiin lapsiin ja miehiin, miksi mies siis kuvittelee että itsellä pitäminen olisi reilua. Toki jos sovittu että omat rahat taloudessa niin asia selvä. Itsekkääksi tässä tämän tekee se halu, kuka ei halua hemmotella puolisoaan tai tarjota lapsille parasta? (ei joka vuosi uusi iphone lapselle ei meinaa parasta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä jos se mies sitten kertoo, että mulla on mahtavasti massia, mutta ei käytä sitä lomamatkoihin, asuntoon, poniin yms vaan maksaa yhä vain tavanomaiset kulut kuten aiemmin. Onko se sitten parempi, kun ei ole suurta salaisuutta?

Vierailija
24/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset kulut jaetaan, muuten ei toisen rahat kuulu mulle. Eikä mun hänelle.

Vierailija
25/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tieten tahtoen salailee ja yhdessä puhutte että asunto paikasta x olisi kiva muttei ole varaa, mies hilloaa omaisuutta vaikka perhe suunnitteilla/jo olemassaoleva niin itsekkyyshän sieltä haisee. Ei se että käyttää rahoja perheeseensä (vaimo kaiketi myös perhettä) meinaa että vaimo loputtomasti törsäisi sitä rahaa tai että turhuuksiin. Ja mikä nyt on turhaa? Ihan varmasti jos vaimolla sitä rahaa olisi sitä myös käytettäisiin lapsiin ja miehiin, miksi mies siis kuvittelee että itsellä pitäminen olisi reilua. Toki jos sovittu että omat rahat taloudessa niin asia selvä. Itsekkääksi tässä tämän tekee se halu, kuka ei halua hemmotella puolisoaan tai tarjota lapsille parasta? (ei joka vuosi uusi iphone lapselle ei meinaa parasta)

Omat rahat. Mut kyl SUN pitää hemmotella mua SUN rahoilla. :DDDDDDD

Vierailija
26/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatelkaa nyt sekka että se nainen on se kellä on rahaa ja varaton mies alkaa huutelee ett hei, sä oot tosi itsekäs kun et osta mulle sitä tätä tota kyllä sun kuuluu mua hemmotella! Ai että mä nauran itteni kipeeks!

Vierailija
27/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän sama, mutta sillä erotuksella että jemmailija esitti köyhää ja ei muka pystynyt sijoittamaan yhteiseen kotiimme edes omaa puolikastaan.

Alkoi sen verran ottaa maksajan ja mahdollistajan rooli päähän että tuo oli viimeinen niitti parisuhteellemme.

Vierailija
28/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entä jos se mies sitten kertoo, että mulla on mahtavasti massia, mutta ei käytä sitä lomamatkoihin, asuntoon, poniin yms vaan maksaa yhä vain tavanomaiset kulut kuten aiemmin. Onko se sitten parempi, kun ei ole suurta salaisuutta?

Miksi mies aloitti salailun ylipäänsä? Miehen läheinen kuoli, mutta mies salasi saaneensa perinnön? Mitä muuta mies salaa kuin rahojaan? Kuulostaa omituiselta. 130 000 ei kovin hääppöinen omaisuus ole muutenkaan, sillä saa keskiluokkaiselta alueelta Helsingissä puolikkaan kaksiosta.

Vierailija
29/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hey sugamama osta mulle pleikka 5, pelituoli, 3 näyttöö ja surround system. Ai et? Sä ooot niin itsekäs ku et yhtään hemmottele mua vaikka sul on massii, et rakasta mua, hyi ku oot itsekäs!!!!

Vierailija
30/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä miestä tarkoitat? Jorma Ollilaa, Kalervo Kummolaa, Teemu Sellännettä, Klaus Fäppiä, keisaro Akihitoa, Matahma Gandhia, Timo Sointa, Kolikko-Tanea, Seppo Rätyä, Arvi Lindiä, Mobutu Sese ....setsekärpästä, iivana Julmaa, profeetta Jeremiaa, Mehu-Jannea, Rudyard kiplingiä, Saddam Husseinia?????

Vierailija
31/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi jostain tuollaisesta pitää mennä valehtelemaan. Jos et pysty luottamaan sun naiseen tai mieheen, kannattaako ees olla yhdessä? 

Vierailija
32/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50/50 osallistuminen yhteisiin menoihin ja asuntoon on reilun tasa-arvoista.

Kaiken muun saa minun puolestani puoliso säästää tai tuhlata, ihan miten tykkää.

Vierailija
33/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä pitäisi ajatella, jos naisella tekisi mieli hevosta.

Vierailija
34/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siten että jatkossa mies hoitaa kaikki ruokaostokset, huonekalujen ja kodinkoneiden oston, autojen huollot, bensat, yhtiövastikkeen, lasten harrastusmaksut jne. Lisäksi hänelle lankeaa imurointi ja ruoanlaitto.

Jos mies on ollut epärehellinen, minä voin jatkossa olla laiska.

Vierailija
35/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä kun täällä myönnetään, että rahan perässähän sitä ollaan :DDDDDD

Rehellisyydestähän tässä on kyse. Itse loukkaantuisin nimenomaan siitä, että toinen salailee asioita. Rahaa en ole vailla.

Vierailija
36/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatelkaa nyt sekka että se nainen on se kellä on rahaa ja varaton mies alkaa huutelee ett hei, sä oot tosi itsekäs kun et osta mulle sitä tätä tota kyllä sun kuuluu mua hemmotella! Ai että mä nauran itteni kipeeks!

Mulla oli tuollainen mies, jonka mielestä parisuhde tarkoitti laatuaikaa siinäkin mielessä, että hän olisi halunnut suunnitella meille Etelän-lomat ja minä olisin sitten maksanut ne. Koska oltiinhan me seurusteltu jo 6 kk, eli minun säästöistäni aiottiin tehdä "meidän" "virkistysrahastomme".

Jos puoliso on hunsvotti, niin ihan hyvin voi salata raha-asioita. Palkkaa en tosin salaisia. Osingot ja rahastot ovat itsellänikin hys-hys.

Vierailija
37/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun ex-mies oli aina jotain vailla. Tosin pääasiassa jätti vaan kylmästi maksamatta oman osuutensa asumisesta ja yhteisistä menoista, jolloin rahaa hänellä riitti ostaa itselleen kaikkea pientä kivaa eli hemmotella itseään. Loppukuusta toki saattoi suoraan vaatia rahaan itselleen. Ap:nhanpuoliso maksaa oman osuutensa menoista eikä ole hyötynyt ap:n rahoista mitenkään.

Vierailija
38/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sinänsä ihan sama, mitä mies tienaa. Tällä hetkellä mun mies tienaa noin 1500€/kk ja minä noin 6500/kk.

Mutta en seurustelisi miehen kanssa, joka on niin yksinkertainen, että kuvittelee tietävänsä mun tulostason tilanteesa jossa minä en tiedä hänen tulotasoaan. Mistä ap tietää ettei puolisonkin tuloet ole kasvaneet, jossain ole sijoituksia ja säästöjä . Hän on salannut omansa, miksei toinenkin olisi?

En myöskään seurustelisi miehen kanssa, joka automaattisesti olettelee megatiivissävyisesti minun toiminnastani (”varmasti tekisi sitä ja tätä jos tietäisi”).

En seurustelisi tai jakaisi elämääni myöskään kenenkään sellaisen kanssa, joka ei tähtäisi kaikessa toiminnassaan meidän yhteiseen eloon, vaan yrittäisi jotenkin voittaa toisen kustannuksella. En tee niin itse, enkä pidä lähelläni tyyppiä joka tekee niin.

Vierailija
39/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osingoista menee 30% tai 34% pääomatuloveroa, että  ei niillä nyt kummosta ulkomaanmatkaa saisi. Hyvä on olla säästöjä jos joutuu vaikka työkyvyttömäksi ( joka 4. sairastuu syöpään, ei toki työikäisen kaikki mutta moni). Ja sitten kun on lapsia niin hyvä on varautua siihenkin että suomi ei pysty tarjoamaan vielä vuosien päästä loputtomasti mahdollisuuksia ilmaisiin opintoihin vielä opintotuen ja asumistuen kera. Ja sitten viimeistään eläkkeellä on hyvä olla säästöjä, niin ei tarvitse stressata viime vuosina vaikka tulisi irtisanotuksi. 

Vierailija
40/108 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle mies on valtaosin resurssi. Jos resurssia naiselta piilottelee, niin se on naisen mielestä petollista. Kun resurssi hiipuu, monesti rakkaus ja arvostus naisen puolelta häviää.

Tuo parihan on yhdessä, vaikka nainen ei edes tiedä miehen 'resursseista'. Joten miten edes tietäisi sen hiipumisesta?