Työterveylaitokselta tuli pommi: Nuoret jo niin huonossa kunnossa, että eivät enää voi tehdä töitä. Missäs on ne Red Bullin lupaamat siivet? Eikö energiajuomat ja napostelu annakaan voimia?
https://www.ttl.fi/ajankohtaista/tiedote/yha-useamman-nuoren-urahaaveet…
Viideosalla selkäkipuja. 85% ammattikoululaisista ei harrasta liikuntaa. Rakennus- ja palvelualalla on jouduttu lyhentämään nuorien työpäiviä. Onneksi eläkeikää lähestyvät jaksavat tehdä täyttä päivää.
No sanomattakin on selvää, että monet nykynuoret ovat lihavia, selkärangattomia, pilalle lellittyjä vätysköjä, joilla on kroppa napostelusta sekaisin.
Red Bullin siivet eivät kanna ainakaan työelämässä.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten ja alaikäisten huono kunto on ollu tiedossa jo pitkään. Nykynuoriso ei edes ajattele työnään rakennusalaa tai muuta sellaista alaa, jossa joutuu rehkimään, kaikki haluavat tietokonehommiin koodareiksi tai toimistoon istumaan 8 h/päivä, ei siinä työssä tarvita kuin hyvät istumalihakset.
Eikä vanhemmilla ole mitään otetta jälkikasvuunsa, vaikka silmät on päässä ja näkevät (jos tahtovat) kyllä alamäen! Kyllä yyyyhteiskunta huolehtii! Sapettaa nuorten puolesta.
Eka virhe on se ettei nuorilla ole kotitöitä.
Nykyajan nuoret on nuhteettomia ja liiankin ahkeria. Se on todellinen ongelma.
Minulla 80-luvun nuorena ei ollut mitään kotitöitä. Oikein hyvin opin ne tekemään. Ei lapsillanikaan olut kuin hyvin vähän kotitöitä ja hyvin osaavat asiansa hoitaa.
Minä rällästin kylillä ja ryyppäsin. Omat lapseni ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten ja alaikäisten huono kunto on ollu tiedossa jo pitkään. Nykynuoriso ei edes ajattele työnään rakennusalaa tai muuta sellaista alaa, jossa joutuu rehkimään, kaikki haluavat tietokonehommiin koodareiksi tai toimistoon istumaan 8 h/päivä, ei siinä työssä tarvita kuin hyvät istumalihakset.
Eikä vanhemmilla ole mitään otetta jälkikasvuunsa, vaikka silmät on päässä ja näkevät (jos tahtovat) kyllä alamäen! Kyllä yyyyhteiskunta huolehtii! Sapettaa nuorten puolesta.
Minulla 80-luvun nuorena ei ollut mitään kotitöitä. Oikein hyvin opin ne tekemään. Ei lapsillanikaan olut kuin hyvin vähän kotitöitä ja hyvin osaavat
Meillä oli oikeus virheisiin. Nykynuorilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla 80-luvun nuorena ei ollut mitään kotitöitä. Oikein hyvin opin ne tekemään. Ei lapsillanikaan
Nykyään on suuremmat paineet ja pakko onnistua. Tämän hetken toivottomuus lisää paineita.
Minä hilluin teininä kylillä,join mitä tahansa alkoholia sain ja poltin tupakkaa.Niin teki muutkin,90luvulla pikkukaupungissa oli tylsää. Oma teini taas pelaa huoneessaan käsi sipsipussissa ja kyllä tuo minusta on paljon parempi vaihtoehto!
Näin pietarintrollina on suorastaan ilo saada lukea näitä uutisia. Suomalaisten huonommuus kaikilla tasoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten tukien leikkaus on huono, että ihmiselle ei jää rahaa pitää työkyvystä huolta esim. terveellinen ruoka, joku harrastus. STRESSI vie yöunet eli uniongelmista sairaslomalle.
Liikkua voi aina. Terveellistä ruokaa voi tehdä itse edullisesti, jos viitsii. Vaikka olisi kiirekin, varsinkin kun käyttää niitä kaikkitietäviä aivojaan. Stressiinkin auttaa rentoutuminen lenkkipolulla. Ei siihen tukia tarvita, tuet vaan laiskistaa ja jatkuvat vielä sukupolvelta toiselle.
Ei se makaroni ja peruna terveelliseksi itse keittämällä muutu. Se suomalainen terveellinen kotiruoka, jota suurin osa täällä syö on hyvin kaukana terveellisestä ja se näkyy kiistattomasti ylipainona ja terveysongelmina.
Juurekset, kasvikset jne. Makaroni ei ole ruokaa, se on vehnää. Peruna on ok.
Nyt jo hiukan älähdetään sitten ripeydestä ja reippaudesta mitä nuorelta sitten odottaisi työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hilluin teininä kylillä,join mitä tahansa alkoholia sain ja poltin tupakkaa.Niin teki muutkin,90luvulla pikkukaupungissa oli tylsää. Oma teini taas pelaa huoneessaan käsi sipsipussissa ja kyllä tuo minusta on paljon parempi vaihtoehto!
Tuollainen milleniaali yksinhuoltaja h u o r a niin saanut ansaitsemansa teinin.
Anteeksi mutta olen ollut naimisissa 18vuotta .) Ja 1979 syntyneenä olen muutenZen X
Vierailija kirjoitti:
Lol, teinit on niin tyhmiä
Ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan. Ei mitään uutta auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin sekoilusi olisi lasussa käsittelyssä, kannassa mt-merkintä ja huostaanottoa pukkaisi.
Meillä oli oikeus virheisiin nykynuorilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, teinit on niin tyhmiä
Ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan. Ei mitään uutta auringon alla.
Valitettavasti nyt ne ovat oikeasti tyhmentyneet
Vierailija kirjoitti:
Zoomerit, toivoton sukupolvi.
Zoomerit ovat tajunneet, että koulujärjestelmä on sontaa, media on sontaa ja koko yhteiskunta tukiverkostoineen on sontaa.
Niihin ei päästä enää oikein mitenkään käsiksi, koska niitä ei kiinnosta, eikä ne välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lukiolaisista lähes puolet eli 46 prosenttia pyöräili tai käveli oppilaitokseen, kun ammattiin opiskelevilla vastaava luku oli 17 prosenttia"
mikä tuon voi selittää?
Ihan yleinen älykkyys/heikkolahjaisuus. Koskeehan se nyt kaikkia elämän osa-alueita.
Minun mies on todella liikunnallinen ja vahva ja ironisesti tekee etätyötä koneella. Tekisi mielummin fyysisiä "aivot narikkaan" hommia jos niistä maksettaisiin yhtä hyvin. Miksei siis kavenneta tuloeroja fyysisten ja tietotyön välillä niin saadaan ihmiset vahvuuksiensa mukaisiin hommiin?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä perunasta tekee ok:n? Se on pelkkää tärkkelystä. Sopii hyvin sioille, jos haluaa paljon silavaa.
Vesiviljellyt raa'at tomaatit, salaatti ja kurkut on yhtä tyhjän kanssa. Kaikki normaalihintainen liha on valmiiksi suolatta ja/tai marinoitu.
Vähärasvainen naudanliha, luonnonkalat, kunnollinen juusto, tuoreet kunnolliset kasvikset jne. oikeasti terveellinen on aivan törkeän kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä perunasta tekee ok:n? Se on pelkkää tärkkelystä. Sopii hyvin sioille, jos haluaa paljon silavaa.
Vesiviljellyt raa'at tomaatit, salaatti ja kurkut on yhtä tyhjän kanssa. Kaikki normaalihintainen liha on valmiiksi suolatta ja/tai marinoitu.
Vähärasvainen naudanliha, luonnonkalat, kunnollinen juusto, tuoreet kunnolliset kasvikset jne. oikeasti terveellinen on aivan törkeän kallista.
Pelkkiä tekosyitä läskin kerrytykselle koko kommentin sisältö. Painonhallinta ei todellakaan edellytä kalliita ruoka-aineita. Riittäis jo sekin pitkälle, jos lopettais sipsien ja mäkkärin ruuan puputtamisen, kaikkihan tämän tietää mutta on kivempi selitellä itselleen keksittyjä syitä.
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin nuoruus pihalla, juostiin ja leikittiin.
Jep. Maailma oli erilainen silloin puuteriperuukkien aikakaudella. Sillä tosin ei ole yhtään minkäänlaista relevanssia nykypäivään.
Aiemmin ihmisillä ei ollut tukiverkkoa, sairastuttiin vakavasti ja oireiltiin kodeissa. Hakattiin ja ryypättiin neljän seinän sisällä. Tehtiin töitä ja kuoltiin nuorina.
Onneksi nykyään on toisin!