Synnytys vähän mietityttää jos kestää pitkään niin saako siellä puhelimen lataukseen
Pitääkö otta itse jatkoroikka mukaan vai onko siellä sängynvieressä pistorasiat?
Kommentit (32)
Mulla oli synnytyksessä nauhoitus päällä, jotta on tarvittaessa muutakin kuin sana sanaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kesti synnytys 20 tuntia eikä missään vaiheessa tullut aikaa käyttää kännykkää.
Mulla synnytya kesti 23 tuntia eikä missään vaiheessa käynyt kännykkä mielessäkään. Oli muuta puuhaa.....
Ota, varmuuden vuoksi, oma aggregaatti mukaan.
Minä olin kaikkiaan jotain 7 vrk käynnistyksissä, ja oishan siinä voinut vaikka kännykälläkin lojua, varsinkin kun aina supistukset loppuivat jonkin tunnin päästä.
Tämäpä onkin tosi tärkeä kysymys.
Ajatella jos et pääsekään someen pariin tuntiin kun punnaat mukeloa ulos. Yritä olla nopea ettei akku vaan lopu..
Mikset ota vaan vara-akkuja mukaan. Mies voi sitten käydä niitä kotona lataamassa kun odottelette aukeamista (jollet ota niitä riittävästi mukaan).
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä onkin tosi tärkeä kysymys.
Ajatella jos et pääsekään someen pariin tuntiin kun punnaat mukeloa ulos. Yritä olla nopea ettei akku vaan lopu..
Tai sitten voi olla vain kiva saada kuvia vauvasta, jota on kuitenkin pitkään odotettu ja viestit syntymästä isovanhemmille yms. Minäkin velana ymmärrän tämän.
Vierailija kirjoitti:
Provoiluksi kyllä tätä epäilen, mutta jäin miettimään. Onko synnytyksiin otettu jo aiheesta virallista kantaa. En nimittäin lainkaan epäile etteikö joku haluaisi koko synnytyksensä kaikelle kansalle näyttää. Se yhden yksilön ainutkertainen tapahtuma on kuitenkin aika monen perus työpäivä, enkä oikein usko että kovin moni edes miettii jotain kuvaulupien kyselyitä niiltä kätilöiltä, hoitajilta tai lääkäreiltä tms.
Muistelisin, että ainakin Jorvissa oli asiasta lappu. En tosin muista mitä siinä sanottiin, mutta kyllä jokainen saa ottaa kuvia omassa synnytyksessä. Vaikka videoida koko homman. On ihan aiheellinen kysymys saako siellä sähkö. Ei meinaan ollut ihan helppo juttu, mutta kätilö sai sitten laturin jonnekin sovitettua. Minä vietin melkein vuorokauden synnytyssalissa ja oli aikaa kuvailla, somettaa ja viestitellä perheen ja ystävien kanssa. Viimeiset 12 tuntia olin tosin niin sekaisin, että unohtui kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ota vaan vara-akkuja mukaan. Mies voi sitten käydä niitä kotona lataamassa kun odottelette aukeamista (jollet ota niitä riittävästi mukaan).
Aika harvassa on ne puhelimet mihin itse saa vaihdettua akun...
Mulla oli 2 tai 3m pitkä latausjohto. Juuri sopiva. Suurimman osan aikaa synnytyksestä olin puhelimella, koska tukihenkilöä ei ollut paikan päällä vaan puhelimessa. Lapsen isä muiden lasten kanssa. Ja synnytyksen jälkeenkin sitä käytti puhelinta aika paljon kun useamman päivän vietti sairaalassa ja vauva nukkui paljon.
Ihan validi kysymys.
Kolmen lapsen synnytyksessä olen ollut mukana tällä vuosikymmenellä.
On siellä pistorasioita huru mykke.
Useita kymmeniä tunteja oltu siis synnytyssalissa, varsinaista aktiivista synnytystä tuosta ajasta ehkä yhteensä 45-60min.
Loput parikytä tuntia ollut odottelua. Kyllä siellä äitikin hyvin paljon aikaa tappoi tablettia katsellen.
Ja tähänhän ehtikin väliin tulla tieto että instajuttu oli ulkopuolinen provo.