Mistä iloa elämään? Täytän pian 37v ja tuntuu että elämä ohi
Ei enää uutta vauvaa tai uuttaa miestä.
Ulkonäkö rapistuu ja nuoret raivaa tieltä. Kohta varmaan mieskin jättää ja ottaa jonkun nuoren naisen.
Onko tämä keväästä johtuvaa ahdistusta? Vai iän tuomaa synkkyyttä? Monesti kuulee, että miehistä vanhat naiset on kyynisiä ja nuoret iloisia.
Antakaa vertaistukea!
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset ja sama ikä. Ollut aika karmeaa havahtua ettei olekaan enää nuori. Ulkonäkökin alkaa jo muuttua.
Tässä huomaa, kuinka ulkonäkökeskeistä juurikin naisten elämä on. Pitää näyttää hyvältä jos ei muuta.
Onneksi on niitäkin, joilla on arvoissa muutakin kuin se että saa kivoja kuvia instaan, että itse on olemassa vaikka kaikki ei nyt katselisikaan kuten nuorempana. Mikä siinä muiden huomiossa on niin tärkeää? Itsetunto pitää olla itsellä, ei se voi olla muista ihmisistä kiinni koskaan.
Minä en ole instassa.
Aamuuni kuuluu:
rauhallinen kevyt aamiainen ja tee..luen hesarin
suihku hiusten laitto ja meikkaus vievät tunnin.
Sitten ihanaan kehittävään työpaikkaan 5-8 tunniksi.
Illalla yleensä luen kirjoja, katson animea , tai ihanaa seksiä komean mieheni kanssa.
se lapsena hylätty 50 vuotias nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset ja sama ikä. Ollut aika karmeaa havahtua ettei olekaan enää nuori. Ulkonäkökin alkaa jo muuttua.
Miehenä voin sanoa, että aloittaja on oikeassa:) Alapeukuista päätellen osalle naisista totuus on liian kova pala myöntää itselleen:)
Ja tosiaan paitsi, että yli 30v nainen on rupsahtanut niin hän on myös kyyninen, ynseä, penseä, epäseksuaalinen, sekä varovainen ja epäluuloinen miesten suhteen eli on kehittänyt katkeruuden miehiä kohtaan, johtuen aikaisemmista parisuhteista ja mieskokemuksista.
Nuori nainen on iloinen ja naiivi, seksuaalinen ja se ynseys ja penseys suorastaan loistaa poissaolollaan.
Monelta osin totta mutta naisten seksuaalinen halukkuus ei ole huipussaan nuorena, kuten miehillä, vaan juuri siellä 30-40-vuotiaana. Nuoret naiset haluavat useimmiten seksin lisäksi suhteen tai ainakin tunteita, pelkkää panoseuraa on runsaammin tarjolla keski-ikäisten naisten taholta.
Totta, nainen miehistyy vanhetessaan ja myös seksihalut kasvavat iän myötä. Nuoren naisen seksuaalisuus on kuitenkin sellaista flirttailua ja hymyilyä, vanhalta ynseältä naiselta ne puuttuvat ja parisuhteessa se nuori nainen on naiivi ja iloinen, vanha nainen varovainen ja kyyninen johtuen niistä aiemmista kokemuksista.
En pidä itseäni pinnallisena mutta kyllä karu totuus on se, että nainen menettää kiinnostavuutensa vanhetessaan eri tavalla kuin mies. Kuinka usein kuulette, että onpa mies vanhentunut charmantisti tms.?
Eikä tämä liity pelkästään ulkonäköön: myös työelämässä 40 v. alkaa olla raja, kun alat muuttua näkymättömäksi eikä sinua oteta samalla tavalla tosissaan huolimatta pätevyydestäsi. Ei nyt tietenkään päde kaikkiin, mutta ikävä ilmiö joka tapauksessa. Tuntuu siltä, että naisten oikeuksien ja feminismin lisääntymisestä huolimatta meidät naiset halutaan loppujen lopuksi ajaa tiettyyn muottiin: niin kauan kuin olet seksuaalisesti kiinnostava/lisääntymiskelpoinen, olet sopivaa kauraa, sen jälkeen valmis joko mummon rooliin tai taustavoimiksi johonkin tai hilpeäksi suorittajaksi johonkin harrastus- tai kodinhoitopuuhaan.
Taas sinä IÄKÄS 🥴 Vastahan sä olit 36 ja laihduttamassa taas kerran.
Oikeastiko joillekin elämän sisältö tulee iästä, ulkonäöstä ja muiden ihmisten tarjoamasta ihailusta? Nyt herätys. Tutustu itseesi – omaan henkilöösi ihmisenä. Vahvuuksiisi, lahjakkuuksiisi, taitavuuteesi. Etsi harrastus tai opiskele uusi ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Odottakaa pari vuotta vielä, nii ihmettelette miten perseestä asiat sitten ovat :D T: 41v :D Mut sitten alkaa jo tuntumaan että mitä väliä.
Eikö ole ilo seurata kun lapset kasvaa?
Seurata vuodenaikojen vaihtelua, käydä uusissa paikoissa, kokeilla uusia reseptejä ja nauttia hyvästä ruoasta ja kokeilla erilaisia harrastuksia.
Itselläkin masennus yrittää käydä päälle välillä ja tiedän ettei ole aina niin helppoa mutta haluan nähdä tätä elämää kuitenkin niin pitkälle, kuin mahdollista. Iloineen ja suruineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä huomaa, kuinka ulkonäkökeskeistä juurikin naisten elämä on. Pitää näyttää hyvältä jos ei muuta.
Onneksi on niitäkin, joilla on arvoissa muutakin kuin se että saa kivoja kuvia instaan, että itse on olemassa vaikka kaikki ei nyt katselisikaan kuten nuorempana. Mikä siinä muiden huomiossa on niin tärkeää? Itsetunto pitää olla itsellä, ei se voi olla muista ihmisistä kiinni koskaan.
Minä en ole instassa.
Aamuuni kuuluu:
Illalla yleensä luen kirjoja, katson animea , tai ihanaa seksiä komean mieheni kanssa.
jatkan vielä
joudun työni puolesta välillä vierailemaan instassa.
Silloin fanitan madonnaa ja Erika wikmania.
Mieheni hätkähti kerran nähdessään Erikan kuvan..on kuulemma kuin kaksoissisko minulle.
nainen 50 vee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellasta se on kun elämän tärkein sisältö on ulkonäkö ja se, että hormonit hyrrää.
Mitä vikaa siinä on? Jos nuo asiat saa elämän tuntumaan elämisen arvoiselta, niin tavoittelee sitten niitä. Ei se talolaina ja lapsetkaan mikään varma tie onneen ja autuuteen oo. 🤷♂️
No sitä vikaa, että tuollainen nainen on nolo h..ra sekä erittäin lyhytnäköinen. Naisen kukoistuskausi on todella lyhyt ja sen jälkeen hän muuttuu ilmaksi miesten silmissä. Ja talolaina ja lapset ovat varmasti parempi vaihtoehto kuin vanhan piian elämä. Työkaverini on 40v vanhapiika ja totesi pettyneenä, että ei häntä siellä kotona kukaan odota.
Olkoon tuo varoituksena nuorelle naiselle mitä tapahtuu silmänräpäyksen päästä jos ei ole miestä katsottuna
Onhan se kova kohtalo. Kun vaihtoehtona voisi olla elämän jakaminen esimerkiksi sinun kaltaisesi kauniin sielun ja ajatusmaailman omaavan ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset ihania harrastuksia! Mene triathlonkurssille! Ilmoittaudu astangajoogaan! Käy padelin alkeiskurssi ja ryhdy pelaamaan! Kokeile crossfitiä, kuntosalitreenä, mene maratonkouluun tai ota tavoitteeksi juosta edes kymppi. Ilmoittaudu johonkin juoksu- tai muuhun tapahtumaan.
Kun sinulla on elämässäsi kiinnostavaa sisältöä, muutut itsekin muiden (myös miehesi) silmissä kiinnostavammaksi. Liikuntaharrastus tekee hyvää myös ulkonäölle ja sekin itsessään jo piristää.
Lisäksi kannattaa lukea kirjoja. Paljon. Lukeminen antaa perspektiiviä, kasvattaa yleissivistystä, auttaa näkemään asioita laajemmin, viihdyttää, tekee sinusta paremman keskustelukumppanin…
En uskalla ryhmäliikuntatunneille, kiitos koululiikunta ja koulukiusaaminen. Harrastan kävelyä ja lukemista.
Liikunnasta en kyllä pidä muutenkaan.
Olen todella ihmisarka ja ujo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole instassa.
Aamuuni kuuluu:
jatkan vielä
joudun työni puolesta välillä vierailemaan instassa.
Silloin fanitan madonnaa ja Erika wikmania.
Mieheni hätkähti kerran nähdessään Erikan kuvan..on kuulemma kuin kaksoissisko minulle.
nainen 50 vee
Enpä kehuskelisi sillä, että näyttää Erika Wikmanille:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottakaa pari vuotta vielä, nii ihmettelette miten perseestä asiat sitten ovat :D T: 41v :D Mut sitten alkaa jo tuntumaan että mitä väliä.
Höpsis. Olen 42 ja onnellisimmillani koskaan. Mutta mulle ikä (saati miesten mielipiteet) ei ole koskaan määrittänytkään mitään, olen aina tehnyt kuten itseä on huvittanut ja skipannut kaikki parisuhteet yms suorilta.
Onnellisuus lähtee itsestä, ei muista ihmisistä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset uuden miehen jos sulla on jo mies?
Lähinnä kaipaan sitä alkuhuumaa ku hormonit hyrrää.
Samat hormonit hyrrää, kun itsellä on vastasyntynyt vauva. Elämä tuntuu merkitykselliseltä ja joka päivä pakahtuu onnesta. Ahdistaa, kun tietää, ettei koskaan ole "onnellinen"No nousuhumalassa on hieman samaa huumaa
Ap
Sulla on vaan vauvakuume, sä oot unohtut kokonaan että se vauva aika ei oo pelkkää onnea. Laita herätyskello soimaan yötä päivää kolmen tunnin välein lämmitä maitoa ja juota nukkevauvaa ja tuu kahden viikon päästä kertoo vieläkö vauva ois kiva..
Kaipaan sitä hyvää oloa, minkä vauva ja imetys tuo, en niinkään vauva aikaa.
Ap
Olen myös sitä koulukuntaa, jonka mukaan elämä vasta alkaa. Täytän myös 37 tänä vuonna. Nyt on aikaa, rahaa ja itseluottamusta enemmän kuin nuorenpana. Aikaa nimenomaan siitä syystä, että lapsi on jo isompi ja hänellä on omia menoja. Miestä ei ole eikä näy. Rupsahtaneesta ulkonäösta en osaa mitään sanoa, koska olen aina ollut rumahko ja tapettiin katoavaa sorttia. Työelämässä hakeuduin sosiaalialalle ja täällä kyllä saa tehdä hommia eläkeikään asti. Iällä ei niin väliä. Olen lukutoukka ja nörtti, joten kaikenlainen opiskelu, piipertely ja itsekseen reissaaminen on kivaa ja edelleen kiinnostaa. Vauvaa en enää tähän soppaan kaipaa.
taitaa olla tutkittukin asia, että altruismi ja muiden auttaminen auttavat samalla auttajan terveyttä ja voivat jopa pidentää elinikää
Vierailija kirjoitti:
Onko sun asiat siis liian hyvin? Liian vähän tekemistä, että kerkeät tuollaista pohtia? Ei sairauksia? Ei tahahuolia?
Voi voivoi voi!
Ulosotossa 45 000e jota en ole pystynyt lyhentämään 15 vuoteen. Niin hyvin menee
Mutta en jaksa murehtia raha-asioita, Lähinnä vanheva naama ahdistaa. Paljon enemmän kuin velat. Velat ei näy vastaantulijoille. AP
Vierailija kirjoitti:
Vähän samoja fiiliksiä täysin samassa iässä. Meillä tosin ehkä vielä uusi vauva tulossa.
Minä olen yrittänyt ajatella niin, että kaikilla on oma aikansa olla nuori, ja nyt on toisten vuoro. Yksi päivä kun muistelin kaiholla nuoruuden seikkailuja, mieleen muistui kuitenkin myös ikäviä juttuja. Miten ikävästi moni nuori mies esimerkiksi aikanaan kohteli. Ei se nuoruus pelkkää iloa ollut.
Lapsi ja pitkä parisuhde tuovat tietysti myös iloa, mutta kannattaa harkita myös jotain tavoitteellista harrastusta, joka tuo sisältöä ja jotain "kohti" menemistä elämään. Muista nähdä ystäviä tarpeeksi usein.
Myös normeja kannattaa pohtia. Myös lapsiperhe saa tehdä erilaisia valintoja. Olisiko mahdollisuutta esimerkiksi ulkomaan komennukseen, joka toisi jännitystä ja uuden kokemista elämään?
Ystäviä ei ole :D vain aviomies.
En ole koskaan harrastanut tavoitteellisesti, en keksi mikä olisi hyvä.
Liikuntaa vihaan, teen vain pakolliset kävelyt viikossa että täyttää suositusten minimit
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset uuden miehen jos sulla on jo mies?
Lähinnä kaipaan sitä alkuhuumaa ku hormonit hyrrää.
Samat hormonit hyrrää, kun itsellä on vastasyntynyt vauva. Elämä tuntuu merkitykselliseltä ja joka päivä pakahtuu onnesta. Ahdistaa, kun tietää, ettei koskaan ole "onnellinen"No nousuhumalassa on hieman samaa huumaa
Ap
Liikunnasta voit saada endorfiinia lähes samalla tavoin.
En ole koskaan saanut liikunnasta hyvää oloa.
Joillan voi toimia, mulla ei. Tulee huono olo ja väsymys. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isolle osalle ihmisistä tulee iän karttumisen myötä tunne että "ei kai elämä ollut tässä, olisin ansainnut enemmän". Sinulla ehkä vähän etupainotteisesti mutta muutoin ihan perus kaavan mukaan.
Deal with it, ei siinä muu auta, nuoreksi naiseksi ei enää ole paluuta. Lapsiaan tuossa iässä vielä ehkä ehtiikin hankkia. Jos seksi ja hormonit ovat elämän eliksiiri onhan vuodet mahdollisena puumana vielä edessä.
Naiselle nuoruus on tärkeintä aikaa ja lasten hankkimisen ikäkin alkaa olla ohi, ei kukaan mies ala tuon ikäisen kantturan kanssa enää lapsia hankkimaan. Ja tuo puuma on vain vanha h...ra, joka jää vanhaksi piiaksi yksiöönsä
Se on Hännikäinen taas löytänyt tiensä palstalle, joten parempi siirtyä muualle. Tätä riittää taas siihen saakka kunnes hän sammuu.
Ap on oikeassa. Siinähän se elämä sitten oli, edessä hiipuminen keski-iän itkuiseen hämärään.