***** LOKAMASUJEN lauantai *****
perjantai jorinat täällä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8527791&p=1&mpage=5&tmode…
Kommentit (35)
Poika syntyi maanantaina 2.10, vkolla 39+2. Synnytys siis käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinitipalla, about 6 h laskettiin kestoksi, ponnistusvaihe 3 min. Miehen pituus 53 cm, paino 3822 g. Tänään päästiin kotiin, joutui poloinen keltaisuuden takia sinivalon alle.
Pitää tulla lukemaan ja kertoilemaan tarkemmin kunhan tässä pääsee ensin asettumaan!
Onnittelut muillekin jo poksahtaneille ja supparisäteitä niitä toivoville!!!
angie ja ukko 5 pv
Onkohan miannikin lähtenyt jo?
Itsellä aika kipeitä supistuksia (taas) tullut pitkin päivää.
Oiskohan tänään se päivä =)
Eilenhän lääkäri venytteli kohdunsuuta ja meinas että voi käynnistää synnytyksen..
Rakenneultran mukaan viikkoja nyt 39+4 joten vois ollakkin ihan hyvä aika syntyä.Tyttökin oli jo vajaa 4kg.
Laskettuun aikaan kuitenkin neuvolan mukaan vielä 10 päivää.
Millianille tsemppiä myös sektioon!
Jemin melkein samoissa mennään ,mulla auki 3cm muuten sama tilanne!
Wades& Natika 38+4
lapsivettä. Ei supistele, mutta koko ajan " kakkattaa" !! Täällä siis odottavat tunnelmat. Kuinka kauan teillä synnyttäneillä meni limatulpan irtoamisesta synnytykseen?
Onnea kaikkille vauvan saaneille. Toivottavasti mullakin kohta nyytti kainalossa!
T: Juulia33 rv 37+5
Netti vaan oli kahteen asti poikki ja sitten oli pakko käydä kaupassa, tehdä ruoka jne jne ja NYT VASTA kerkesin ilmottautumaan ja lukeaan pinoa :)
HIRMUISESTI ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE! En muista kaikkien nimiä, joten kaikille siis yhteisesti :)
Kylläpä onkin haikeaa lukea noita Nazun, S-I:n ja muiden vauva-arkea jo elävien juttuja, voi kun minäkin...
Minä kävin aamupäivällä tyttöjen kans (tuplarattailla siis) lähikaupassa mutkan, n. 2km yhteensä tuli kävelyä. Ja voi pojat, kun oli kipee alamaha sen jälkeen. Semmosta repivää kipua ja ennenkaikkea liitoskivut yltyi kauheaksi. Piti sitten tunti vaan lepäillä. Muuten ollut ihan ok päivä. Välillä pari supistusta jne.
GALLUPPIIN, että enpä oo kauheesti mitään kokeillu. Saunaa, seksiä ja siivousta nyt tulee ihan normaalistikin :) Niin ja tuo kaljajuttu, että mullekin on pari vanhempaa kätilöä sanonut, että pieni lasi esim. siideriä ennen nukkumaanmenoa voi sopivasti rentouttaa paikkoja, ja synnytys voi sitten yllättäin yöllä alkaa. Ja siitä nyt ei vauvallekaan luulis haittaa olevan. Mutta itse olen kyllä pitäytynyt silti ihan alkoholittomassa.
MUTTA, nyt tälle illalle / yölle mulla on kyllä aika varma käynnistyskeino :D Nimittäin tänne on tulossa kohta pari miehen kaveria ja aikoivat saunoa, ottaa hieman olutta ja laulaa karaokea. Jotenki siihen meikäläisen tuurilla liittyy se, että lapsivedet solahtaa kesken suurimman hauskanpidon tms. No, vitsi vitsinä, mutta tosiaan kolme kertaa olen aiemmin synnyttänyt ja kahdella kertaa niistä mies on just ollu viihteellä että silleen.. Tai no, eka kerralla kyllä kuskina, mutta kuitenki baarissa enkä saanu sitä kiinni.. Nyt kuitenki mies lupasi ihan oma-alotteisesti, että pysyy koko ajan siinä kunnossa, että pystyy tarvittaessa hoitamaan kuopusta (muut lapset onki mummolassa yökylässä) ja jos lähtee johonki, niin pitää KOKO ajan puhelimen kuulolla.
Lopuksi toivottelen oikein paljon jaksamista kaikille vaivaisille ja ennenkaikkea yliaikaisille ja leppoisaa lauantai-iltaa kaikille!
Mianni 38+0 (nyt vasta tajusin, että taas paukku viikot, huih!)
p.s. vielä tuosta jälkivuodosta, että mulla eka kerralla kesti 2 vkoa, toisella kertaa 5 päivää ja kolmannella taas melkein 2 vkoa. Vaihtelee siis aika tavalla.. Samoten kuulin vasta yhdeltä kätilöltä, että jostain syystä monesti on niin, että toinen synnytys on huomattavasti ekaa nopeampi ja sitten taas kolmas pidempi.. Mistä lie johtuu, mutta mulla ainakin piti paikkansa :)
Eka kerralla en huomannu koko limatulppaa, mutta toisella kertaa se tuli keskiviikkoiltana myöhään ja synnytys käynnistyi torstai-iltana, tyttö synty sitten yöllä.
Viimeksi limatulppaa alko tulemaan yöllä joskus 1 aikaan, kerkesin sitten nukahtaa, kunnes 2 aikaan heräsin ekaan kipeään supistukseen ja tyttö synty aamulla 9 aikaan.
Nyt mulla tuli limatulppaa torstaina ja myös tänään on tullu ruskeaa limaa, mutta mitään ei kyllä tapahdu :)
Ihanaa vauva-aikaa kaikille!!!
Täällä nostetaan käsi ylös kysymykseen, onko ollut huono olo :/
Aamulla oli ihan hyvä olo, lähdettiinkin ajelemaan mun vanhempien luo päiväksi kun mies oli töissä. Mummolassa touhuttiin siinä pihassa kun ihan yht´äkkiä silmissä musteni, tuli ihan äärettömän huono olo ja alkoi oksettamaan ja pyörryttämään.
Oksensinkin siinä jossain vaiheessa, äiti jo alkoi povaamaan että tänään tulee lähtö.Toiveajattelua sanon minä!
Nukuin hetken, mutta olo edelleen tosi huono. Maha on ihan pinkeä ja alapää ihan hirmu kipeä :/ Vessassa limakökkönen tuli paperiin, mutta saa nyt nähdä.
Haluan jo NIIN paljon tästä mahasta eroon ja voin vaikka vannoa että sitä ei ikävä tule! ;)
Millianilla jännät ajat. Voi että, koittakaahan yrittää rentoutua ja viettää kunnon laatuaikaa ennen maanantaita :) Tsemppiä ja onnea jo valmiiksi :)
Nyt sänkyyn pötkötteleen...
Lauantai-illan jatkoja!
Paremmalla ajalla enemmän...
Camelot 38+2
Heippa, itse kuulun tonne marraskuisiin, mutta ajattelin kertoa omasta oksentelusta, kun odotin poikaa ja supistukset alkoi ,oksentelin kotona ja laitoksella aika paljon ja luin sitten jostain, että joillain on huono olo kun kohdunsuu aukee 1-6 cm välillä. Eli saattaa liittyä siihen. Nyt odotan kolmatta ja minulla on aika ajoin huono olo, mutta en ole oksennellut.
Zemppiä teille
Saarimar 33+1
Taas sama juttu kun eilen; Tulen tänne lueskelemaan juttuja ja omat oireet monella muullakin. Eli eilen illalla sain jonkun ihme ykäkohtauksen, join kokista ja saman tien tuli kokikset pihalle kun sain nielastua. Tänään aamupäivän on ollu ihan normaali olo, mitä nyt on väsyttäny hirveesti. Nyt sitten iltaa kohden olo on menny huonommaks ja nyt on sitten aivan perin kummallinen olotila. Vessassa saa rampata koko ajan, yököttää ja on jotenkin pöhnänen olo. Ajatus ei toimi pätkän vertaa... KUMMALLISTA. Onneks mies tulee tunnin päästä kotiin etten ihan sekoa täällä. Yritin ottaa pienet päiväunet, josko olo ois parantunu mut ei tullu mitään. Väkisinkin tässä tulee mieleen että tuliskohan sitä ens yönä lähtö... Tää mun olotila muistuttaa sitä kun on korkeessa kuumeessa, ainut vaan ettei ole sitä kuumetta. Toisaalta taas tuntuu siltä että kehittelen näitä oireita ihan omassa pääkopassani vaan... Noh katsotaan aamulla mikä on tilanne.
Tsemppiä muille kärvistelijöille ja onnea taas vauvautuneille!
-Late_
Sektiosta: En tiedä minkä verran ja miten kauan alatiesynnytyksen jälkeen tulee jälkivuotoa kun molemmat lapset on syntyny sektiolla. Ekasta oli vuotoa n.4 viikkoa ja tästä toisesta oli ensin pari päivää, sit viikon tauko ja sitten tuli vielä viikon verran.
Ekasta sektiosta olin paljon kauemmin kipeä. Söin särkylääkkeitä useamman viikon ja liikkuminen ja vauvan kantaminen oli kivuliasta. Tästä sitten taas olen toipunu tosi nopeasti. Kipupumppu mulla meni sairaalassa tosi pienellä annoksella ja kun se otettiin pois en tarvinnu särkylääkkeitä ku muutaman päivän. Sektiosta seuraavana päivänä nousin jo ylös ja kävin vessassa alapesulla. Siitä sitten pikkuhiljaa liikuin koko ajan enemmän. Vaikka haava ois kipeä kannattaa silti yrittää mahdollisimman paljon nousta sängyllä istumaan ensin ja sitten seisomaan ja oman voinnin mukaan kävelemään.
Puudutukset sun muut valmistelut aloitettiin noin klo.8.20 ja poika synty 8.44.
Lapsivedestä en tiedä, en oo ite edes ajatellu asiaa.
Vuodon määrä mulla oli leikkauksen aikana 500ml, mikä on kai aika normaalia.
Eniten sektiossa sattuu se kun ne puudutukset laitetaan selkään. Ja sitten sattuu leikkauksen jälkeen se kun tunto alkaa palautumaan, ainakin mun mielestä se oli inhottavan tuntusta. Mulle ainakin kerrottiin sektion aikana koko ajan mitä tehdään, se oli helpottavaa.
Yritä olla positiivisella mielellä niin kaikki sujuu paremmin ja toipuminen on nopeampaa :)
Sasku ja Ukkeli 1kk
Tulinpas vaan äkkiä kurkkaamaan,että onko uusia lokamasuja poksahtanut.Ja olihan niitä.
ONNEA prinsessoista OLIVIA ja AXELARA!
ONNITTELUT myös pojasta ANGIE!
Taitaa edelleen olla aika lailla tyttö voittoista syntyneiden listalla.
Omassa olossa ei mitään muutoksia suuntaan tai toiseen.Odottavan aika on pitkä! muuta ei voi sanoa!
Toivottavasti huomenna saatais taas lisää uutisia.monella tuntuu olevan niin jännät paikat.Itellä kun ei oo kuin kovettumis suppareita,missä ei sitten ole mukana minkään valtakunnan kipua.
Viikonlopun jatkoja!
Päivänsäde 39+6
Täällä minäkin edelleen möllöttelen...
Oikein paljon onnea uusille lokakuun vauvoille perheineen!!!!
Välillä tuntuu, että ihan kohta voisi olla vaikka lähtö, supistelee säännöllisesti ja kivuliaasti pitkäänkin ja sitten taas kaikki vaivat pois! Kaveri sai keskiviikkona pojan ja eilen pääsivät kotiin, tarttis lähtee katsomaan pienokaista ensi viikolla joku päivä. =)
Väsymys vaan vaivaa, ku sais nukkua kokoajan. Tänään oltu kyllä liikenteessä koko päivä ja nyt illalla taas vajaan tunnin supisteli lupaavasti, mutta sohvalla pötköttely " auttoi" senverran, että loppuivat.
Synnytyksen käynnistysgallup:viime raskaudessa mies paineli nilkan pisteitä ja join puolilasia punaviiniä saunan päälle, niin valkeni lähtö silloin illallla. Eilen painelin itse samoja pisteitä, mutta ei vaikutusta... Tarttiskohan tänään ottaa se puolilasia viiniä ja painella taas! =)
Mut nyt raahaudun lukemaan lapsille iltasatua, ni saa ne nukkumaan!
Leppoisaa lauantaita!!
neljäs 38+0
Huomasin tuosta yhdestä viestistä, että MORENA ja MYTTYNEN ovat saaneet vauvansa. Lämpimät onnittelut!
Onnittelut myös AXELARALLE ja ANGIELLE pikkuisista nyyteistä! Ihania uutisia :)
Kohta saadaan pino tuonne vauvapuolelle pystyyn. Kivaa!
JUULIA on jo varmaan lähtenyt synnärille, hui! Onnea matkaan jos vielä olet kuulolla!
S-I kera pikkuisen nyytin
AXELARALLE ja ANGIELLE onnittelut vauvautumisesta :)
Kauheen paljon on tullut vauvoja jo varsinkin aktiivisille listailijoille, vaikka on vasta kuun 7:s päivä menossa! Taitaa olla niin, että monella aktiivilla on ollut LA tästä ihan kuun alkupäästä?
IIRIS iloitsi että kohta saadaan pino vauvapuolelle, pankaa ihmeessä pystyyn ettei kukaan ehdi karata! :) Kävin siellä jo katsomassa pari päivää sitten että " lokamaatuskoille" oli pino, mutta se olikin noille yksivuotiaille.
Joku puhui myös SYNNYTYSKERTOMUSPINOSTA, se olisi tosi kiva. Jos mä käyn vaikka avaamassa sellaisen synnytyspuolelle, niin käyttekö postaamassa?
(.) - Kuten NELJÄSKÖ tuossa ylempänä sanoi, niin täällä sama juttu että eilen supisteli ja kipuili illalla kovasti, tänään taas ihan oireetonta! Vaihtelee ihan hirveästi. Ainoa muutos olotilassa taitaa olla että vauva yritti kääntää kylkeä jossain vaiheessa päivällä, mutta ei siitä tullut sitten mitään, kääntyi parin minsan päästä takaisin.
Oon kuitenkin ollut tänä iltana tehokas, sillä tein kahdeksan foliovuoallista kaalilaatikkoa pakkaseen! :) Uunissa ovat yhä. Ja meinaan tehdä vielä pullaa, kun huomenaamulla on sovittu leikkitreffit ystävän lasten kanssa ja lupasin että tuotais pullaa. Teen sit sen verran että saa pakkaseenkin.
Vähän muuttui kyllä iltasuunnitelmat, kun oli tarkoitus että nähdään ystävän kanssa leffailtaa varten - huomasin sitten vasta päivällä että illalla olikin tärkeä työhomma jota en voinut jättää väliin. Siirrettiin ensi viikolle - sanoin että jos vauva on jo tullut, niin tulevat sitten katsomaan sitä eikä leffaa. Kamalan pelottava ajatus, mutta kun ensi sunnuntaina on jo 39+0 niin ihan mahdollista :o Esikoinen syntyi 39+3. Huih.
No nyt meen tekemään sitä pullaa ja sitten aion vielä maalata kehyksiäkin tänään seinälle ripustettavaksi. Ei mulle kuitenkaan uni tule kun puolenyön jälkeen.
Hyvää loppuiltaa kaikille, vauvan kanssa tai ilman :)
Coe
Mieheni mummu käski juoda olutta. Kaksi vuotta sitten esikoistani odottaessa join ma ja ti iltana yhden pullon. Keskiviikko aamuna heräsin, kun vedet lähti. Ja nyt kuopusta odottaessani pe iltana join yhden ja lauantai aamuna tuli lähtö. En tiedä mahtoiko olla vaan sattumien summa.
m ja tytöt 2,4v ja 1vko