Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
1441/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä tuota vipusta. Paikkoja on 28 ja 30 on jo ottanut paikan vastaan ja edelleen haku kesken koska olen varasijalla. Miten voi olla mahdollista?

Vipusessa on tietosuojapyöristys, se pyöristää luvut seuraavaan kolmella jaolliseen olevaan lukuun. Eli kaikki 28 paikkaa on tällä hetkellä täynnä, mutta osa lienee ehdollisesti vastaanottaneita, jonottavat ylempään toiveen.

Vierailija
1442/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuuko muilla olen todistus valinnassa varasijalla 8 ensikertalainen sosionomi alusta asti ja mun varasija ei liukunut yhtään. Onko vielä mahdollista päästä koulun. Tosi turhauttava ja jännittävä tää odottaminen on:(((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuuko muilla olen todistus valinnassa varasijalla 8 ensikertalainen sosionomi alusta asti ja mun varasija ei liukunut yhtään. Onko vielä mahdollista päästä koulun. Tosi turhauttava ja jännittävä tää odottaminen on:(((

Sama homma mutta valintakoe valinta varasija 19. ja näytti jämähtävän nyt tuohon 🙊

Vierailija
1444/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja todistusvalinta ei ensikertalainen sija 21. Jos en oman alan töihin nyt työllisty nii saa vetää kovat pisteet valintakokeessa sitten. Englanninkielentaito on ala-arvoinen ja matikka erinomainen, ei ole alanvaihtoa tehty helpoksi.

Vierailija
1445/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM, DI kirjoitti:

Kuka johonkin amikseen (ent. opisto) hakee?  Hakisitte yliopistoihin.   

Oliko sulla tähän jotain perustelujaki. Miksi yliopisto on niin hyvä?

Vierailija
1446/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM, DI kirjoitti:

Kuka johonkin amikseen (ent. opisto) hakee?  Hakisitte yliopistoihin.   

Trolli, jättäkää omaan arvoon ja pidetään keskustelu sellaisena kuin se on tähän asti ollu😊

Vierailija
1447/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt itse sekä amk että yliopisto koulutuksen ja monta kertaa olen sen jälkeen sanonut että amk on aina monta kertaa parempi valinta lähteä opiskelemaan. Siellä saa nii paljon enemmän käytännöllisempää opiskelua kuin mitä yliopisto on. En yleensä ymmärrä miksi koulutuksia vertaillaan että yliopisto olisi muka monta kertaa parempi mitä esim.amk olisi. Jos joku siis kysyisi kumpaa kannattaa hakea sanoisin suoraan että amk!!!!!

Vierailija
1448/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasilla valintakoe-pisteillä ootte päässy sosiaalialan opintoihin (sosionomi, yhteisöpedagogi, toimintaterapeutti, kuntoutuksen ohjaaja)?

Pääsin ei-ensikertalaisena pisteillä 81, (desimaalin jälkeen jotain en muista mitä), alin hyväksytty oli 61,jotainjotain.

Iloinen! Neljännellä kerralla sisään.

Vierailija
1449/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt itse sekä amk että yliopisto koulutuksen ja monta kertaa olen sen jälkeen sanonut että amk on aina monta kertaa parempi valinta lähteä opiskelemaan. Siellä saa nii paljon enemmän käytännöllisempää opiskelua kuin mitä yliopisto on. En yleensä ymmärrä miksi koulutuksia vertaillaan että yliopisto olisi muka monta kertaa parempi mitä esim.amk olisi. Jos joku siis kysyisi kumpaa kannattaa hakea sanoisin suoraan että amk!!!!!

Vähän sama ajatus täälläkin. Olen vuoden ollut yliopistossa. Sieltä olisin valmistunut työttömäksi. Amattikoulua olen käynyt 3v ja sillä saa yleisoätevän hakukelpoiauuden myös yliopistoon. Ammattikorkeakoulua olen käynyt 3.5v ja sen jälkeen ollut lähes 20v töissä. En ymmärrä myöskään vertailua lukion ja ammattikoulun välillä. Kyllä sieltä ammattikoulustakin fiksuja nuoria valmistuu.

1450/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amppuuu kirjoitti:

Otin paikan vastaan sairaanhoitajan monimuoto-opintoihin.

Ymmärsinkö oikein että minun ei tarvitse toimittaa ammattitutkintotodistusta koululle koska se näkyy opintopolussa?

Onnea! Saanko tiedustella mihin oppilaitokseen pääsit? 😊 mulla alkaa myös sh-opinnot monimuotona.

Metropoliaan 😊

Vierailija
1451/2045 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin 2. varasijalla XAMK ensihoito, todistusvalinta, ei-ensikertalainen. Jono ei oo liikkunut yhtään :(

Älä ressaa! Itse roikuin viime vuonna 3 viikkoa ekalla varasijalla 🤣

Vierailija
1452/2045 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. varasija ja vielä 15 ensikertalais paikkaa koepisteillä auki. Jännittää!

Vierailija
1453/2045 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mille alalle?

Vierailija
1454/2045 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen 1. ja 4. varasija, ensikertalainen, todistusvalinta, tradenomi. Jono ei ole kertakaan liikkunut :) saa nähdä..

Vierailija
1455/2045 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trade

Vierailija
1456/2045 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottelen aamun päivityksiä Vipuseen ja opintopolkuun...alempi toive on hyväksytty, ylemmät jännittää vielä...

Vierailija
1457/2045 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku katsoa montako ensikertalais paikkaa on jäljellä Oamk sosionomi puolella? Valintakoe kiintiö varsinkin kiinnostaa.

Vierailija
1458/2045 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku katsoa montako ensikertalais paikkaa on jäljellä Oamk sosionomi puolella? Valintakoe kiintiö varsinkin kiinnostaa.

Näyttäis, että kaikki paikat on mennyt noilla kriteereillä.

Vierailija
1459/2045 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain insinöörialan koulutukseen Turkuun ei-ensikertalaisena. Todistus- ja koepisteillä olisin ilman kiintiöitä heittämällä sisällä, mutta nyt siis varasijojen kärkipäässä edelleen. Eikä jono ole liikkunut sitten tulosten julkistamisen laisinkaan. 

Vierailija
1460/2045 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain insinöörialan koulutukseen Turkuun ei-ensikertalaisena. Todistus- ja koepisteillä olisin ilman kiintiöitä heittämällä sisällä, mutta nyt siis varasijojen kärkipäässä edelleen. Eikä jono ole liikkunut sitten tulosten julkistamisen laisinkaan. 

Saman kohtalon omaava Oamkiin. Ihan kärkipäässä en ole varasijalla, mutta varasijat 10-20 välissä. Ikävä katsoa, miten alas ensikertalaisten pisteet menee ja oma varasija ei nouse sitten millään. Ymmärrän kyllä enskertalaisten tärkeyden päästä kouluun, mutta kyllä joku alaraja noissa pisteissäkin pitäisi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi