AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Kokeiden julkistuksesta lähtien eräs varasijani Tamkiin oli liikkunut kolme pykälää, kunnes tänään hyppäsi kertaheitolla yhdeksän pykälää. Älkää siis vielä luopuko toivosta!
Amppuuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amppuuu kirjoitti:
Otin paikan vastaan sairaanhoitajan monimuoto-opintoihin.
Ymmärsinkö oikein että minun ei tarvitse toimittaa ammattitutkintotodistusta koululle koska se näkyy opintopolussa?Onnea! Saanko tiedustella mihin oppilaitokseen pääsit? 😊 mulla alkaa myös sh-opinnot monimuotona.
Metropoliaan 😊
Okei! Itse pääsin pienemmän paikkakunnan kouluun😄
Mulla on tällä hetkellä 20. varasija sosionomiopintoihin... Ei oo liikkunu lähes viikkoon...
Mulla nyt varasija 17. sosionomi puolelle :)
Ja mulla on alusta asti varasijalla 8 todistusvalinassa ei liikkunut. Diakonia AMK päiväopetus Hel. Onko muilla liikkunut yhtään.
Itselläni on liikahtanut 1. paikan varasija noin 5 paikalla... Alin pistemäärä on kuitenkin pysynyt kokoajan samana ensikertalaisena 80 ja risat. Kaikilla samat pisteet? :D siis täysin samat vai onko sieltä välistä vain lähtenyt ihmisiä pois jotka ovat ottaneet jonkin toisen paikan?
Siis oon myös ensikerlainen ja hakenut sosionomi päiväoppinot varasijalla 8. Mistä tiedän ensikertalainen pisteitä? Vipusta vai?
Onko tänään päivittyny opintopolku? Itselläni oli päivittynyt eilen joskus n. 12-14 väliin.
Äsken päivittyny.
Tradenomi varasijalla 2.
Tietojenkäsittely varasijalla 7.
Ykköstoive on tietojenkäsittely.
Jos saan tradenomi paikan tällä viikolla, pitäkö heti ottaa vastaan sen? Tai onko mahdollista vielä katsoa tietojenkäsittelyn tilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on liikahtanut 1. paikan varasija noin 5 paikalla... Alin pistemäärä on kuitenkin pysynyt kokoajan samana ensikertalaisena 80 ja risat. Kaikilla samat pisteet? :D siis täysin samat vai onko sieltä välistä vain lähtenyt ihmisiä pois jotka ovat ottaneet jonkin toisen paikan?
Suurin osa varasijojen liikkumisesta tapahtuu siellä varasijajonon puolella. Eli sieltä lähdetään pois, kun on saanut jonkun muun paikan. 1. varasijalta ei välttämättä pääse sisään ollenkaan, vaikka samaan aikaan joku toinen olisi liikkunut samassa kohteessa varasijalta 100 varasijalle 2.
Vierailija kirjoitti:
Äsken päivittyny.
Tradenomi varasijalla 2.
Jos saan tradenomi paikan tällä viikolla, pitäkö heti ottaa vastaan sen? Tai onko mahdollista vielä katsoa tietojenkäsittelyn tilannetta?
Saat jäädä jonottamaan ylöspäin ihan loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Äsken päivittyny.
Tradenomi varasijalla 2.
Jos saa tradenomi paikan tällä viikolla on yleensä 7 päivää ilmoituspäivästä aikaa ottaa se vastaan. Voit ottaa paikan vastaan ehdollisesti niin että jäät jonottamaan ylempää hakutoivettasi.
Oliko jollain edellisvuosilta kokemusta ton todistusvalintajonon liikkeistä? Ite oon 4. varasijalla, vipusen mukaan oli ainaki reilu 20 paikkaa viel jäljel todistusvalintajonosta.
Toi mun sijotus ei oo liikkunu kohta viikkoon, vaikka pääsykoejono liikkuu hurjasti joka päivä:O
Lähteekö toi todistusvalintajono vielä liikkumaan ton 15.7. hujakoilla vai luovunko jo toivosta:(?
Hoitsuksi? kirjoitti:
Oliko jollain edellisvuosilta kokemusta ton todistusvalintajonon liikkeistä? Ite oon 4. varasijalla, vipusen mukaan oli ainaki reilu 20 paikkaa viel jäljel todistusvalintajonosta.
Toi mun sijotus ei oo liikkunu kohta viikkoon, vaikka pääsykoejono liikkuu hurjasti joka päivä:O
Lähteekö toi todistusvalintajono vielä liikkumaan ton 15.7. hujakoilla vai luovunko jo toivosta:(?
Voi se liikkua, koska perjantaina monen pitää päättää, ottaako paikkaa vastaan vai jääkö jonottamaan ylempiä toiveita. Ja sinähän voit tulla valituksi elokuun alkupuolelle saakka varasijalta.
Ei oo tänää liikkunu omat varasijat, toivottavasti vielä liikkus.
Ei hei välttämättä liiku edes se 1. varasija. Itse olen juurikin sillä, ei-ensikertalainen todistusvalintaan varasija 1. sosionomi monimuoto. Ei ole missään vaiheessa liikkunut yhtään. Onneksi pääsin pääsykokeella sisään.
Vierailija kirjoitti:
Ei hei välttämättä liiku edes se 1. varasija. Itse olen juurikin sillä, ei-ensikertalainen todistusvalintaan varasija 1. sosionomi monimuoto. Ei ole missään vaiheessa liikkunut yhtään. Onneksi pääsin pääsykokeella sisään.
Ei varmaan se seuraavakaan varasija 1 pääse siitä sisään...
Tämmöistä se toiskertalaisena työllistävällä alalla.
1 hakukohteeseen enää 3. opiskelupaikkaa vapaana ja itse olen varasijalla 11.
2. Hakukohteeseen 6. opiskelupaikkaa vapaana ja olen varasijalla 15. Tää oli kyllä nyt tässä omalta kohdalta.
Toivottomalta näyttää omaltaki osalta 🙈
Oamk